{"id":4556,"date":"2022-06-29T10:19:52","date_gmt":"2022-06-29T10:19:52","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4556"},"modified":"2022-06-29T10:19:55","modified_gmt":"2022-06-29T10:19:55","slug":"bmw-x6-mn-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-x6-mn-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW X6 M:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW X6 M on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 yksi luokkansa suorituskykyisimmist\u00e4 autoista. Se on my\u00f6s tyylik\u00e4s, ja siin\u00e4 on huippuluokan ominaisuuksia ja uusinta autotekniikkaa. Siit\u00e4 huolimatta t\u00e4h\u00e4n autoon liittyy my\u00f6s useita ongelmia, joihin kiinnostuneiden ostajien tulisi tutustua. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW X6 M:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

BMW X6 M:n yleisi\u00e4 ongelmia ovat liiallinen \u00f6ljynkulutus, s\u00e4hk\u00f6ongelmat, tangonlaakeriongelmat, s\u00e4hk\u00f6isen k\u00e4sijarrun ongelmat, vialliset VANOS-solenoidit, kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat sek\u00e4 viallinen EGR, moottorin ylikuumeneminen ja viallinen jarruj\u00e4rjestelm\u00e4n hydrauliyksikk\u00f6.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW X6 M:n yleisi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Yleinen ongelma, jota BMW X6 M:n k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kokevat, on s\u00e4hk\u00f6ongelmat. Osa kiusallisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista liittyy akun kestoon, auton k\u00e4ynnist\u00e4miseen, s\u00e4hk\u00f6isiin varoitusvaloihin, navigaattoriin ja ilmastointiongelmiin. Huomaa, ett\u00e4 ammattitaitoinen mekaanikko voi korjata useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Liiallinen \u00f6ljynkulutus<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, jota BMW X6 M -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t kohtaavat, on liiallinen \u00f6ljynkulutus. BMW X6 M on varustettu BMW S63 -moottorilla, joka kuluttaa paljon \u00f6ljy\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu osittain hot-V-rakenteesta, jossa turbot sijaitsevat moottorin V-kirjaimen sis\u00e4ll\u00e4. Varsinaisessa mieless\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ei ole ongelma, mutta BMW X6 M -k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi olla valmiita selviytym\u00e4\u00e4n siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sauvojen laakereita koskevat ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Sauvojen laakereihin liittyv\u00e4t ongelmat ovat hyvin yleisi\u00e4 BMW X6 M:ss\u00e4. Koska t\u00e4t\u00e4 osaa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n t\u00e4ss\u00e4 ylellisess\u00e4 katumaasturissa liikaa, voit odottaa sen kuluvan nopeammin. Useimmat sauvalaakeriongelmat alkavat kuitenkin puutteellisesta \u00f6ljy\u00e4misest\u00e4 tai huonolaatuisen \u00f6ljyn k\u00e4yt\u00f6st\u00e4. Yksi yleisimmist\u00e4 huonojen sauvalaakereiden merkeist\u00e4 on sauvan kolahdus. Vaihda kaikki 16-tangon laakerit ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6isen k\u00e4sijarrun ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Jos sinulla on ongelmia BMW X6 M -mallin k\u00e4sijarrun vapauttamisessa, on hyvin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 k\u00e4sijarrun toimilaite on viallinen. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 ohjelmistovirheest\u00e4. N\u00e4in ollen sinun on p\u00e4ivitett\u00e4v\u00e4 ohjelmisto ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset VANOS-solenoidit<\/h3>\n\n\n\n

VANOS-solenoidiongelmaa on melko vaikea v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 BMW-malleissa. BMW X6 M ei ole poikkeus. Koska VANOS-solenoidit toimivat niiden l\u00e4pi virtaavan \u00f6ljyn avulla, ne kest\u00e4v\u00e4t ajan mittaan kovia iskuja. T\u00e4m\u00e4n seurauksena VANOS-solenoideihin muodostuu \u00f6ljykertymi\u00e4, jotka alkavat aiheuttaa ongelmia sujuvan toiminnan kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Merkkej\u00e4 huonoista VANOS-solenoideista ovat tehon menetys, limp-tila, karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti ja moottorin vikakoodit. Varmista, ett\u00e4 tarkastat BMW X6 M -mallin VANOS-solenoidit, kun kilometrej\u00e4 on yli 80 000. Lis\u00e4ksi sinun on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 laadukasta \u00f6ljy\u00e4 pident\u00e4\u00e4ksesi autosi k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat.<\/h3>\n\n\n\n

Sytytystulpat ja sytytyskelat kuluvat nopeammin BMW X6 M -mallissa. Siksi t\u00e4m\u00e4 ei ole ongelma, vaan asia, jota joudut k\u00e4sittelem\u00e4\u00e4n usein. Sinun on ehk\u00e4 vaihdettava sytytystulpat ja sytytyskelat 25 000-40 000 kilometrin v\u00e4lein, jos haluat, ett\u00e4 autosi moottori toimii optimaalisesti.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ylikuumeneminen<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2014 j\u00e4lkeen rakennetuissa BMW X6 M -malleissa. Joitakin ylikuumentuneen moottorin merkkej\u00e4 ovat moottorin tarkastusvalon syttyminen, pakoputkista tulevat vuodot, moottorin tehon v\u00e4heneminen, auton kuuma haju ja paljon muuta. Joitakin osia, jotka kannattaa tarkistaa ja diagnosoida, ovat viallinen j\u00e4\u00e4hdyttimen tuuletin, j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n vuoto, rikkin\u00e4inen vesipumppu ja viallinen EGR-j\u00e4\u00e4hdytin.<\/p>\n\n\n\n

Jarrutehon menetys tai viallinen jarruj\u00e4rjestelm\u00e4n hydrauliyksikk\u00f6.<\/h3>\n\n\n\n

Jos sinulla on vaikeuksia saada auto pys\u00e4htym\u00e4\u00e4n kokonaan tai jos auton pys\u00e4htyminen kest\u00e4\u00e4 aivan liian kauan, t\u00e4m\u00e4 on merkki jarrutehon puutteesta. On todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 jarruj\u00e4rjestelm\u00e4n hydrauliyksik\u00f6ss\u00e4 on vika. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuonna 2020 valmistetuissa BMW X6 M -malleissa. Siit\u00e4 huolimatta BMW kutsui takaisin joitakin autoja, joissa oli t\u00e4m\u00e4 ongelma, ja korjasi ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen EGR-moduuli<\/h3>\n\n\n\n

Toinen valmistajan vika, joka t\u00e4ss\u00e4 autossa on, on viallinen EGR-moduuli. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen useimmissa vuosina 2017-2018 valmistetuissa BMW X6 M -malleissa. Pakokaasujen kierr\u00e4tysmoduuli (EGR) voi vuotaa ja aiheuttaa l\u00e4mp\u00f6tapahtuman. Jos EGR-j\u00e4\u00e4hdytin on huono, se on vaihdettava lis\u00e4vahinkojen v\u00e4ltt\u00e4miseksi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW X6 M luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, BMW X6 M ei ole luotettava auto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 useimmat luotettavuuslaitokset antavat sille keskim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 huonommat luotettavuusarvosanat. Esimerkiksi Repairpal on arvioinut sen arvosanalla 2,0 5,0:sta. Lis\u00e4ksi BMW X6 M:n vuotuiset korjauskustannukset ovat noin 1 206 dollaria, mik\u00e4 on paljon yli markkinoiden keskiarvon.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monen kilometrin j\u00e4lkeen BMW X6 M:ss\u00e4 alkaa olla ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Pieni\u00e4 ongelmia alkaa n\u00e4ky\u00e4 BMW X6 M -mallissa jo 25 000 mailin kohdalla. Sit\u00e4 vastoin vakavammat ongelmat alkavat n\u00e4ky\u00e4 vasta 100 000 kilometrin j\u00e4lkeen. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista eiv\u00e4t kuitenkaan tule esiin ja auto toimii optimaalisesti.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on BMW X6 M:n korkea ajokilometrim\u00e4\u00e4r\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit k\u00e4ytetty\u00e4 BMW X6 M -autoa, harkitse sellaista, jonka ajokilometrit ovat alle 100 tkm. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 useimmissa BMW X6 M -malleissa alkaa olla vakavia ongelmia, kun niit\u00e4 on ajettu yli 100 000 km. Lis\u00e4ksi autolla pit\u00e4isi olla hyv\u00e4 historia ja kunnon huoltotiedot.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW X6 M:n huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW X6 M:n yll\u00e4pito on melko kalliimpaa kuin useimpien sen kilpailijoiden. Ennen kaikkea t\u00e4m\u00e4 auto kohtaa useita ongelmia. Toiseksi my\u00f6s korjaus- ja huoltokustannukset ovat korkeat. Lopuksi, varaosien kustannukset ovat korkeat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n mallin varaosien hankkiminen maksaa enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

BMW X6 M on yksi markkinoiden parhaista keskikokoisista luksusautoista. Siin\u00e4 on tyylik\u00e4s muotoilu, tehokas moottori, huippuluokan ominaisuudet ja edistyksellinen tekniikka. Siit\u00e4 huolimatta siin\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, jotka kiinnostuneiden ostajien tulisi tiet\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huomaa, ett\u00e4 edell\u00e4 esiin nostamamme ongelmat ovat yleisi\u00e4 BMW X6 M:ss\u00e4, mutta ne eiv\u00e4t koske kaikkia X6 M -malleja. Ennen tietyn vuosimallin ostamista on siis t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, millaisia ongelmia tulet kohtaamaan matkan varrella. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla et kuitenkaan joudu kokemaan suurinta osaa ongelmista.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW X6 M on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 yksi luokkansa suorituskykyisimmist\u00e4 autoista. Se on my\u00f6s tyylik\u00e4s, ja siin\u00e4 on huippuluokan ominaisuuksia ja uusinta autotekniikkaa. Siit\u00e4 huolimatta t\u00e4h\u00e4n autoon liittyy my\u00f6s useita ongelmia, joihin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4557,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4556"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4556"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4556\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4558,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4556\/revisions\/4558"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4557"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4556"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4556"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4556"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}