{"id":4559,"date":"2022-06-30T09:45:27","date_gmt":"2022-06-30T09:45:27","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4559"},"modified":"2022-06-30T09:45:31","modified_gmt":"2022-06-30T09:45:31","slug":"onko-porsche-718-cayman-s-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-718-cayman-s-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 718 Cayman S hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Cayman S on keskimm\u00e4inen versio 718 Cayman -sukupolvesta, joka on nyt hitaasti loppumassa. Porsche aikoo tarjota uuden Caymanin vuoden tai kahden kuluttua, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s 718 Boxster on pian poistumassa valikoimasta. Ennen kuin 718 Cayman S katoaa, meid\u00e4n on kysytt\u00e4v\u00e4 itselt\u00e4mme: Onko Porsche Cayman S hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S on varmasti todella hyv\u00e4 auto, koska monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 koko 718 Cayman-malliston parhaimpana vaihtoehtona. Siin\u00e4 ei ehk\u00e4 ole tasaista 6-sylinterist\u00e4 imumoottoria, mutta 2,5 litran Turbo-nelisylinterinen pystyy siihen ongelmitta. Cayman S n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s houkuttelevammalta verrattuna tavalliseen Caymaniin ja Cayman T:hen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, kuten kaikissa 718-malleissa, erityisesti uudemmissa. 718 Cayman S ajaa paljon keskittyneemmin kuin tavallinen Cayman, mik\u00e4 on todella j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4. Joitakin mainitsemisen arvoisia asioita kuitenkin on.<\/p>\n\n\n\n

Arvoluokka on melko hyv\u00e4, koska Cayman S:n tiedet\u00e4\u00e4n s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4n arvonsa todella hyvin, paremmin kuin l\u00e4hes kaikki segmenttins\u00e4 autot. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla tuon kokoisessa autossa, mik\u00e4 tarkoittaa kahta erillist\u00e4 s\u00e4ilytystilaa, mutta rajoitettua sis\u00e4tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

718 Cayman S saa 2,0-litraisen nelisylinterisen turbomoottorin, joka tuottaa 350 hv ja 109 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on 50hv ja noin 30lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 enemm\u00e4n kuin l\u00e4ht\u00f6tason Cayman- ja Cayman T -malleissa. Cayman S saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan vain 4,5 sekunnissa ja huippunopeus on 177 km\/h, mik\u00e4 on vaikuttavaa auton moottorin kokoon n\u00e4hden.<\/p>\n\n\n\n

Moottori on asennettu pituussuunnassa auton alustan keskelle, mik\u00e4 tekee painotasapainosta t\u00e4ydellisen. Cayman S on RWD-auto, kuten kaikki 718-mallit. Vaihteiston osalta voit valita joko lyhytahtisen Porschen manuaalivaihteiston tai 7-vaihteisen PDK-kaksoiskytkimen, joka sopii Cayman S:n luonteeseen todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 voimansiirto pystyy tuottamaan jopa 30MPG yhdistettyyn kulutuslukemaan, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 luku auton 0-60mph aika huomioon ottaen. Kaiken kaikkiaan se ei ehk\u00e4 ole tasainen 6-sylinterinen moottori, mutta Cayman S:n 2,5 litran turbo p\u00e4rj\u00e4\u00e4 varmasti.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman paremmalta kuin tavallinen Cayman-malli, mik\u00e4 johtuu hienovaraisista muotoilup\u00e4ivityksist\u00e4, joihin kuuluvat paremmat vanteet, suuremmat jarrut ja korostetummat koripaneelit. Cayman S:n sis\u00e4tilat ovat keskitetyt, mutta niiss\u00e4 on silti joitakin parhaita materiaalivalintoja ja yleisesti ottaen korostetaan Porschen tunnettua rakentamisen laatua.<\/p>\n\n\n\n

Cayman S:n jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei niin j\u00e4ykk\u00e4, ett\u00e4 tuntuisi kuin ajaisi kivien p\u00e4\u00e4ll\u00e4. Alustan viritys on kaunis, sill\u00e4 Cayman S:n painonjako on t\u00e4ydellinen, mink\u00e4 ansiosta se voi ajaa niin hyvin kuin se ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen 718 Cayman S on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin kaikki muutkin 718-mallit. On kuitenkin syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 uudemmat 718-sukupolvet, erityisesti keskisyklin p\u00e4ivityksen j\u00e4lkeiset, ovat paljon parempia. Cayman S:n huolto saattaa maksaa enemm\u00e4n kuin useimpien t\u00e4m\u00e4n segmentin autojen, mutta Porsche maksaa aina enemm\u00e4n kuin vastaava Mazda tai Toyota.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t auton turboahtimeen, vaihteistoon, varusteisiin, ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja erilaisiin ylikuumenemisongelmiin. On totta, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen yleisi\u00e4 718 Cayman S -malleissa, mutta se johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 Cayman S -malleja ei ole kovin paljon ja monet, jotka omistavat niit\u00e4, eiv\u00e4t aja niill\u00e4 kovin usein.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S:n l\u00e4ht\u00f6hinta on 72 500 dollaria, mik\u00e4 on noin 12 000 dollaria enemm\u00e4n kuin 718 Caymanin l\u00e4ht\u00f6tason malli. Huono uutinen on, ett\u00e4 vain Porsche-harrastajat pystyv\u00e4t erottamaan tavallisen Caymanin ja Cayman S:n toisistaan, mutta hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 Cayman S s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on kyseenalainen, koska Cayman on todella kompakti auto. Se tarjoaa kyll\u00e4 kaksi s\u00e4ilytystilaa edess\u00e4 ja takana, mutta sis\u00e4tilat ovat v\u00e4hint\u00e4\u00e4nkin rajalliset. Pidemm\u00e4t kuljettajat joutuvat todenn\u00e4k\u00f6isesti kamppailemaan sis\u00e4tiloissa, kun taas keskikokoisilla aikuisilla ei ole mink\u00e4\u00e4nlaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche 718 Cayman S?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit 2-paikkaista urheiluautoa, jolla on premium-merkki ja joka on pienemm\u00e4n luokan auto, Cayman S on loistava valinta. Jos kuitenkin olet kova\u00e4\u00e4ninen tasaisen 6-sylinterisen imumoottorin suhteen, sinun on p\u00e4ivitett\u00e4v\u00e4 88 150 dollarin hintaiseen 718 Cayman GTS:\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat vain urheiluauton, jolla on premium-merkki ja joka ei tuota pettymyst\u00e4 suorituskykyisess\u00e4 ajossa, Cayman S on loistava valinta. Voimme varmasti sanoa, ett\u00e4 718 Cayman on hyv\u00e4 auto, mutta kysymys on siit\u00e4, oletko valmis tinkim\u00e4\u00e4n moottorin koosta ja sis\u00e4tiloista.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Cayman S pienempi Porsche 911 S?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, se ei ole. Porsche 911 on t\u00e4ysin erilainen auto, joka k\u00e4ytt\u00e4ytyy t\u00e4ysin eri tavalla verrattuna Cayman- ja Boxster-malleihin. 911 on takamoottorilla varustettu auto, kun taas Cayman on keskimoottorilla varustettu auto.<\/p>\n\n\n\n

911 on leve\u00e4mpi, pidempi, korkeampi ja sill\u00e4 on pidempi akseliv\u00e4li. 911 on my\u00f6s tehokkaampi, painavampi ja kalliimpi. \u00c4l\u00e4 pid\u00e4 Caymania k\u00f6yh\u00e4n miehen 911-autona, sill\u00e4 sit\u00e4 se ei ole. Cayman on todella erilainen kokemus kuin 911.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Cayman S parempi kuin Porsche Boxster S?<\/h3>\n\n\n\n

Boxster S maksaa vain hieman enemm\u00e4n, mutta se my\u00f6s painaa enemm\u00e4n kuin Cayman. Cayman on rakenteellisesti vakaampi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se my\u00f6s kulkee hieman paremmin. Vastaus t\u00e4h\u00e4n kysymykseen riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Jos rakastat ajokokemusta ylh\u00e4\u00e4lt\u00e4 alas ja tuulta hiuksissasi, Boxster on parempi valinta. Toisaalta, jos suorituskyky on se, mik\u00e4 saa sinut innostumaan, Cayman on sinulle parempi auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Cayman S on keskimm\u00e4inen versio 718 Cayman -sukupolvesta, joka on nyt hitaasti loppumassa. Porsche aikoo tarjota uuden Caymanin vuoden tai kahden kuluttua, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s 718 Boxster<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4560,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4559"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4559"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4559\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4561,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4559\/revisions\/4561"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4560"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4559"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4559"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4559"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}