{"id":4562,"date":"2022-06-30T09:46:20","date_gmt":"2022-06-30T09:46:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4562"},"modified":"2022-06-30T09:46:23","modified_gmt":"2022-06-30T09:46:23","slug":"porsche-718-cayman-sn-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-718-cayman-sn-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Porsche 718 Cayman S:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Cayman S on 2-paikkainen pienikokoinen urheiluauto, joka sijoittuu 2,0 litran nelisylinteristen Cayman-mallien ja kalliimpien 6-sylinteristen Cayman-mallien v\u00e4liin. Cayman S saa ainutlaatuisen moottorin, joka tuottaa enemm\u00e4n tehoa ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 erottaakseen S-mallin perustason Caymanista. Se ei ehk\u00e4 ole tasainen kuutoskone, kuten useimmat toivoivat, mutta suorituskyky korvaa sen varmasti.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden kannalta 2,5 litran 4-sylinterinen moottori on hieman erilainen verrattuna l\u00e4ht\u00f6tason 2,0 litran 4-sylinteriseen ja erityisesti suurempiin 6-sylinterisiin moottoreihin. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 ainoa mainittava ongelma 2,5 litran turbossa on turboahtimeen liittyv\u00e4 ongelma, joka l\u00e4hett\u00e4\u00e4 auton limp-tilaan, mik\u00e4 on todella turhauttavaa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden moottoriongelmien lis\u00e4ksi Cayman S:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista, ylikuumenemiseen liittyvist\u00e4 ongelmista, varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista ja vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 Cayman S vaikuttaa todella luotettavalta autolta, eik\u00e4 siin\u00e4 ole paljon yleisi\u00e4 ongelmia, joista voisimme puhua.<\/p>\n\n\n\n

On totta, ett\u00e4 n\u00e4iden autojen yll\u00e4pito maksaa melko paljon rahaa ja ett\u00e4 se ei ole yleist\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, mutta Porsche on Porsche ja se tarkoittaa korkeita k\u00e4ytt\u00f6kustannuksia, mutta suurta arvon s\u00e4ilymist\u00e4, mik\u00e4 tasoittaa sit\u00e4 hieman.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Alussa totesimme, ett\u00e4 Cayman S saa erilaisen moottorin kuin muu Cayman-mallisto. Cayman S:st\u00e4 l\u00f6ytyv\u00e4 2,5 litran turbomoottori on tehokkaampi ja siin\u00e4 on suurempi turboahdin. Jotkut omistajat ovat kuitenkin valittaneet, ett\u00e4 turbon j\u00e4\u00e4hdytysnielu aiheuttaa auton joutumisen limp-tilaan.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iss\u00e4 moottoreissa on suhteellisen v\u00e4h\u00e4n vikoja, mutta turboahtimeen liittyv\u00e4t ongelmat viev\u00e4t kruunun, kun kyse on moottorista. Kaiken kaikkiaan muista aina tarkastaa turboahdin, jos olet kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn 718 Cayman S:n, koska sen vaihtaminen maksaa paljon rahaa, jos niin joskus k\u00e4y.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ongelmat ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa ovat valitettavasti yleinen piirre l\u00e4hes kaikissa 718-malleissa, mutta on syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 uudemmat mallit ovat paljon parempia kuin vanhemmat mallit. Yleisimm\u00e4t ilmastointilaiteongelmat liittyv\u00e4t ilmastointilauhduttimeen, lauhdutinlinjoihin ja siihen, ett\u00e4 auto menett\u00e4\u00e4 kyvyn j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4\/l\u00e4mmitt\u00e4\u00e4 auton matkustamon sis\u00e4tiloja.<\/p>\n\n\n\n

Parasta, mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on tarkastaa ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4 ennen kuin p\u00e4\u00e4t\u00e4t ostaa auton, ja jos huomaat ongelmia, p\u00e4tev\u00e4 Porsche-teknikko todenn\u00e4k\u00f6isesti ratkaisee ne hetkess\u00e4. Sin\u00e4ns\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat v\u00e4h\u00e4p\u00e4t\u00f6isi\u00e4, kun niit\u00e4 korjataan, mutta viallinen ilmastointi on eritt\u00e4in ep\u00e4mukava, varsinkin kes\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Ylikuumenemisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 ylikuumenemisongelmia esiintyy usein my\u00f6s Porschen 718-mallivalikoimassa, eik\u00e4 Cayman S ole my\u00f6sk\u00e4\u00e4n t\u00e4ysin vapaa ylikuumenemisongelmista. Muutamat omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 auto on tarvinnut vesipumpun tai termostaatin vaihdon, koska auto on saavuttanut \u00e4\u00e4rimm\u00e4isi\u00e4 l\u00e4mp\u00f6tiloja jopa ilman t\u00e4ysill\u00e4 ajamista.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin mukaan n\u00e4m\u00e4 ratkaisivat heid\u00e4n ongelmansa, mutta toisten mukaan vesipumpun ja termostaatin vaihto ei ratkaissut ongelmaa kokonaan. Jonkin ajan kuluttua Porsche huomasi, ett\u00e4 joissakin malleissa esiintyi j\u00e4\u00e4hdytysnesteen vuotoja, jotka n\u00e4kyiv\u00e4t vain silloin, kun auto toimi l\u00e4mp\u00f6tilassa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Caymanin tiedet\u00e4\u00e4n joskus k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista, ja ne liittyv\u00e4t l\u00e4hinn\u00e4 takaspoileriin, joka ei laskeudu auton muun korin kanssa tasaisesti. T\u00e4llaiset ongelmat eiv\u00e4t oikeastaan ole kaikkien havaittavissa, mutta niit\u00e4 esiintyy varmasti monissa 718 Cayman -malleissa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden lis\u00e4ksi Cayman S n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan suhteellisen vapaa varusteongelmista, mik\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 p\u00e4de moniin muihin 718-malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S – Vaihteistoon liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet pit\u00e4v\u00e4t Porschen kaksoiskytkinvaihteistoa PDK:ta alan parhaana kaksoiskytkinvaihteistona, koska se on luodinkest\u00e4v\u00e4 ja koska se on uskomattoman nopea ja suhteellisen pehme\u00e4. T\u00e4m\u00e4 p\u00e4tee useimpiin uudempiin Porschen PDK-vaihteistoihin, mutta vanhempien PDK-vaihteistojen tiedettiin olevan joskus hermostuneita, laiskoja tai jopa niin ep\u00e4r\u00f6ivi\u00e4, ett\u00e4 auto saattoi pys\u00e4hty\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Manuaalivaihteiset 718 Cayman S -mallit ovat suosituimpia niiden keskuudessa, jotka arvostavat kuljettajan osallistumista enemm\u00e4n kuin huippunopeutta ja kiihtyvyytt\u00e4. N\u00e4m\u00e4 vaihteistot ovat tunnetusti my\u00f6s luodinkest\u00e4vi\u00e4, mutta vain jos niit\u00e4 osataan k\u00e4sitell\u00e4 oikein.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Cayman S suorituskykyinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman S on todellinen suorituskykyauto, koska se asettaa ajokokemuksen kaiken muun edelle. Alemman hintaluokan Cayman-mallit ovat my\u00f6s suorituskykyisi\u00e4 autoja, mutta ne on suunniteltu my\u00f6s mukaviksi cruisereiksi, kun taas Cayman-nimess\u00e4 oleva S tarkoittaa Sportia, koska se on Cayman S:n ensisijainen tavoite.<\/p>\n\n\n\n

Monet pit\u00e4v\u00e4t Cayman S:\u00e4\u00e4 Cayman-malliston parhaimpana vaihtoehtona, kun taas toiset eiv\u00e4t yksinkertaisesti voi kuvitella ostavansa Porsche-urheiluautoa, jossa ei ole 6-sylinterist\u00e4 suorasuuntaista imumoottoria, kuten GTS-, GT4- ja GT4 RS -malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Porsche 718 Cayman S kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Monien verkkol\u00e4hteiden mukaan 718 Cayman pystyy kest\u00e4m\u00e4\u00e4n v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 100 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia peruskorjauksia, mutta Porsche on merkki, joka on tunnettu siit\u00e4, ett\u00e4 se valmistaa autoja, jotka kest\u00e4v\u00e4t helposti kaksi- tai kolminkertaisen m\u00e4\u00e4r\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Todellisuudessa l\u00e4hes kukaan ei aja Cayman S:n kaltaisella autolla n\u00e4in paljon kilometrej\u00e4, koska se ei kokonsa ja k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4 olevien tilojensa vuoksi ole varsinaisesti p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Porsche 718 Cayman S:n huolto maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Porsche 718 Cayman S maksaa vuosittain noin 500-1 000 dollaria huoltokustannuksia, erityisesti sen j\u00e4lkeen, kun takuu on p\u00e4\u00e4ttynyt. 718 Cayman S on Porsche-urheiluauto, ja jos haluat, ett\u00e4 se pystyy tarjoamaan riemastuttavia ajoja mahdollisimman pitk\u00e4\u00e4n, sinun on maksettava sen yll\u00e4pitoon tuollaisia summia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Cayman S on 2-paikkainen pienikokoinen urheiluauto, joka sijoittuu 2,0 litran nelisylinteristen Cayman-mallien ja kalliimpien 6-sylinteristen Cayman-mallien v\u00e4liin. Cayman S saa ainutlaatuisen moottorin, joka tuottaa enemm\u00e4n tehoa ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4563,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4562"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4562"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4562\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4564,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4562\/revisions\/4564"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4563"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4562"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4562"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4562"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}