{"id":4565,"date":"2022-07-04T09:55:02","date_gmt":"2022-07-04T09:55:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4565"},"modified":"2022-07-04T09:55:05","modified_gmt":"2022-07-04T09:55:05","slug":"onko-audi-a8-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-a8-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi A8 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi A8 on t\u00e4ysikokoinen 4-ovinen luksussedan, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t keskikokoista A6:ta liian pienen\u00e4 eik\u00e4 tarpeeksi mukavana. A8 on monien VIP-ihmisten suosima valinta, ja suurin osa A8:n omistajista pit\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n siit\u00e4, ett\u00e4 heit\u00e4 ajetaan, kuin siit\u00e4, ett\u00e4 he ajavat itse. Onko Audi A8 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi A8 on todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se tarjoaa parasta mukavuutta, mit\u00e4 Audilta voi saada. T\u00e4m\u00e4 on todellakin erikoista, koska kaikki Audin mallit, my\u00f6s kaikkein pienimm\u00e4t, on suunniteltu mukavuutta silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en. Lippulaivamerkin lippulaiva-auto merkitsee yleens\u00e4 ylivoimaisuutta, ja A8 tarjoaa sit\u00e4 paljon.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin A8:aan saatavilla olevat moottorit ovat kaikkivoipia, tasaisia ja suhteellisen tehokkaita. A8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 valtavan suurelta ja hillitylt\u00e4, mist\u00e4 jotkut pit\u00e4v\u00e4t, toiset taas eiv\u00e4t. A8:n sis\u00e4tilat ovat A6:n kaltaiset, joten ne eiv\u00e4t ole uusimpien t\u00e4ysikokoisten luksuslimusiinien tasolla, mutta A8 maksaa my\u00f6s v\u00e4hemm\u00e4n kuin useimmat kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. A8 on my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 on runsaasti sis\u00e4tilaa ja my\u00f6s tilava tavaratila. Se saattaa olla hieman liian suuri ahtaille kaupunkikaduille, mutta kokenut kuljettaja selvi\u00e4\u00e4 siit\u00e4 helposti.<\/p>\n\n\n\n

Audi A8 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi A8:n moottoripaletti koostuu muutamasta bensiinimoottorista, muutamasta dieselmoottorista ja my\u00f6s hybridimoottorista. Valikoiman aloittaa 3,0 litran V6-bensiinimoottori 340 hv:ll\u00e4 ja 3,0 litran TDI V6-diesel 286 hv:ll\u00e4. A8:sta on saatavana my\u00f6s 4.0L V8 -dieselvaihtoehto, jossa on 435hv ja joka on tehokkain diesel-A8-malli, jonka voi saada.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkain Audi A8 ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n on malliston huippumalli S8, jossa on 4,0 litran kaksoisturboahdettu V8, joka tarjoaa 571hv. Voit my\u00f6s hankkia A8 60 TFSI e:n, jos haluat hybridin, joka tarjoaa 450 hv ja onnistuu silti olemaan suhteellisen tehokas. Kaikissa n\u00e4iss\u00e4 autoissa on vakiona Audin ikoninen Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkiin n\u00e4ihin moottoreihin on my\u00f6s yhdistetty Audin 8-vaihteinen momentinmuunnin-automaattivaihteisto, joka vaihtaa vaihteita saumattomasti ja sopii Audi A8:n luonteeseen. A8:aan oli aiemmin saatavana W12-moottori niille, jotka halusivat huippuluokan luksuskokemuksen, mutta valitettavasti t\u00e4t\u00e4 moottoria ei ole en\u00e4\u00e4 saatavilla p\u00e4\u00e4st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4ysten vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Audi A8 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti A8 noudattaa perinteist\u00e4 Audi A8:n siluettia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hillitylt\u00e4. A8 on todella pitk\u00e4 auto, ja valitsemallasi varustuksella on suuri merkitys siihen, kuinka ylelliselt\u00e4 A8 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4. A8 on saatavana joko tavallisena sedanina tai pitk\u00e4vartisena, jos haluat mahdollisimman paljon tilaa sis\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

A8:n sis\u00e4tilat on verhoiltu hienoimmilla materiaaleilla, ja niiss\u00e4 on my\u00f6s huipputeknologiaa, joka saa sinut tuntemaan olosi erityiseksi A8:n sis\u00e4ll\u00e4. Jousitus ja alustan viritys ovat keskittyneet yksinomaan mukavuuteen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikissa A8-malleissa, my\u00f6s S8:ssa, kruisaillaan mielell\u00e4\u00e4n pidemmill\u00e4 matkoilla. A8:ssa on uskomattoman edistyksellinen ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4, joka vaimentaa kuoppia h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Audi A8 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan A8 on kunnollinen, mutta se tarvitsee jatkuvaa ja perusteellista huoltoa, jotta se kest\u00e4isi merkitt\u00e4v\u00e4n m\u00e4\u00e4r\u00e4n kilometrej\u00e4. T\u00e4m\u00e4nkaltaiset autot ovat todella monimutkaisia ja tarjoavat melko lailla kaiken, mit\u00e4 nykyaikaisesta Audista voi saada. Siksi se on pidett\u00e4v\u00e4 aina asianmukaisessa kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t A8:n ongelmat liittyv\u00e4t muihin kuin moottorin s\u00e4hk\u00f6ihin, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, moottoriin, jousitukseen ja mahdollisesti jopa vaihteistoon.<\/p>\n\n\n\n

Audi A8 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Uusi Audi A8 alittaa kilpailijansa hinnan osalta, mutta A8 ei varsinaisesti tarjoa huonompaa kokemusta. Olemme kaikki tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n segmentin autot ylitt\u00e4v\u00e4t toisiaan jatkuvasti uusilla malleilla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 tulevan uuden A8:n pit\u00e4isi kuroa umpeen S-luokan ja BMW 7-sarjan v\u00e4linen kuilu.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n A8 on loistava, sill\u00e4 se tarjoaa paljon tilaa sek\u00e4 istuintiloissa ett\u00e4 tavaratilassa. Kukaan ei voi sanoa, ett\u00e4 A8 ei olisi k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, koska siin\u00e4 on enemm\u00e4n tilaa kuin koskaan tarvitset.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi A8 parempi kuin BMW 7-sarja?<\/h3>\n\n\n\n

BMW toi juuri markkinoille upouuden 7-sarjan, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 uusi seiska edustaa BMW:n 7-sarjan historian suurinta irtiottoa sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Uusi 7-sarja on todellakin parempi auto t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, mutta jos BMW n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mielest\u00e4si hieman liian hienostelevalta, A8 on silti hieno auto.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan meid\u00e4n on odotettava, kunnes uusi 7-sarja tulee markkinoille, ennen kuin voimme t\u00e4ysin p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4, kumpi on parempi. Toistaiseksi A8:lla on todella kova kilpailu t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, luultavasti nyt enemm\u00e4n kuin koskaan.<\/p>\n\n\n\n

Tarvitsenko A8 L:n vai riitt\u00e4\u00e4k\u00f6 tavallinen A8?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 A8 on saatavana joko normaalin akseliv\u00e4lin pituisena tai pidemm\u00e4ll\u00e4 akseliv\u00e4lill\u00e4, jolloin 2. rivin istumatila kasvaa huomattavasti. Jos aiot ajaa autolla itse, et tarvitse L-versiota.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat mieluummin olla autonkuljettaja tai haluat ostaa A8:n autonkuljetusta varten, A8L on parempi valinta. Kukaan ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n voi sanoa, ett\u00e4 normaali A8 olisi pieni, eiv\u00e4t edes NBA-pelaajat.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi A8?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat hillitty\u00e4 ylellisyytt\u00e4, joka tarkoittaa, ett\u00e4 voit kulkea paikoissa \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen mukavasti her\u00e4tt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 kaikkea huomiota, A8 on t\u00e4ydellinen valinta. A8:n kaltaiset autot loistavat pitkien matkojen ajamisessa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 A8 ei ole j\u00e4rkev\u00e4 kaupunkiauto.<\/p>\n\n\n\n

Jos viet\u00e4t usein pitki\u00e4 aikoja ratin takana, sinun kannattaa ehdottomasti ostaa Audi A8, koska se on hinnoiteltu todella hyvin siihen n\u00e4hden, mit\u00e4 se pohjimmiltaan on.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi A8 on t\u00e4ysikokoinen 4-ovinen luksussedan, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t keskikokoista A6:ta liian pienen\u00e4 eik\u00e4 tarpeeksi mukavana. A8 on monien VIP-ihmisten suosima valinta, ja suurin osa A8:n omistajista<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4566,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4565"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4565"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4565\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4567,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4565\/revisions\/4567"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4566"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4565"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4565"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4565"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}