{"id":4572,"date":"2022-07-05T09:21:53","date_gmt":"2022-07-05T09:21:53","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4572"},"modified":"2022-07-05T09:21:56","modified_gmt":"2022-07-05T09:21:56","slug":"bmw-750li-vaihteiston-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/bmw-750li-vaihteiston-ongelmat\/","title":{"rendered":"BMW 750Li vaihteiston ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

BMW 750Li on yksi markkinoiden hienoimmista luksussedaneista. Se on mukava, ylellinen, edistyksellinen, turvallinen, tilava ja suorituskykyinen. Kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 mallissa on kuitenkin useita ongelmia. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW 750Li:n vaihteisto-ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

BMW 750Li -mallin yleisi\u00e4 vaihteisto-ongelmia ovat vaihteen vaihtamisen viiv\u00e4styminen, vihelt\u00e4v\u00e4 \u00e4\u00e4ni, hyppiminen kiihdytyksen aikana, konepellilt\u00e4 tuleva polttava haju, auton t\u00e4rin\u00e4 tiell\u00e4, vaihteistonestevuodot ja moottorin tarkastusvalon syttyminen.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat BMW 750Li:n yleiset vaihteisto-ongelmat?<\/h2>\n\n\n\n

Vaihteiden vaihtamisen viiv\u00e4styminen<\/h3>\n\n\n\n

Vaihteiden vaihtoviiveet ovat hyvin yleisi\u00e4 BMW-malleissa. BMW 750Li ei ole poikkeus. Jos sinulla on siis vaikeuksia vaihtaa vaihteita tai huomaat voimakasta nykimist\u00e4, t\u00e4m\u00e4 on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 sinulla on vaihteisto-ongelmia. Saatat my\u00f6s kuulla kytkimen vinkumista tai kokea vaihteen vaihtamisen ep\u00e4r\u00f6inti\u00e4, joka voi j\u00e4tt\u00e4\u00e4 sinut korkealle tai matalalle kierrosluvulle.<\/p>\n\n\n\n

Pahimmassa tapauksessa vaihtamisviiveet voivat aiheuttaa sen, ett\u00e4 BMW 750Li siirtyy hitaaseen tilaan ja jumiutuu. Jos sinulla on t\u00e4llaisia ongelmia, sinun on syyt\u00e4 lopettaa ajaminen, koska saatat vaurioittaa vaihteistoa ja moottoria entisest\u00e4\u00e4n. Hinauta auto autokorjaamoon ja korjauta ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Hypp\u00e4\u00e4minen kiihdytyksen aikana<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen vaihteisto-ongelma BMW 750Li -mallissa on, ett\u00e4 kaasupoljin nykii. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 likaisista polttoainesuuttimista. Sen seurauksena autosi menett\u00e4\u00e4 tehoa, kun yrit\u00e4t kiihdytt\u00e4\u00e4 pys\u00e4hdyksiss\u00e4 tai yrit\u00e4t ajaa tietty\u00e4 nopeutta. Varmista, ett\u00e4 puhdistat likaiset polttoainesuuttimet tai vaihdat ruiskut, jos ne ovat vaurioituneet.<\/p>\n\n\n\n

Vihelt\u00e4v\u00e4 \u00e4\u00e4ni<\/h3>\n\n\n\n

Kun BMW 750Li -autosi vanhenee, voit odottaa kuulevasi vihelt\u00e4v\u00e4\u00e4 \u00e4\u00e4nt\u00e4. Joitakin vihelt\u00e4v\u00e4n \u00e4\u00e4nen syit\u00e4 ovat halkeamat alipainekumi- tai muovisessa alipaineletkussa, haljennut venttiilikansi tai huono CCV. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi pyyd\u00e4t mekaanikkoa suorittamaan diagnostiikkatestin ongelman aiheuttajan selvitt\u00e4miseksi ja vaihtamaan vaurioituneen osan.<\/p>\n\n\n\n

Auto t\u00e4risee tiell\u00e4<\/h3>\n\n\n\n

Jos autosi t\u00e4risee tai v\u00e4risee tiell\u00e4, t\u00e4m\u00e4 on toinen merkki siit\u00e4, ett\u00e4 vaihteistosi tarvitsee huomiota. Sit\u00e4 paitsi voit helposti kertoa, milloin ongelma liittyy suoraan vaihteistoon, kun auto t\u00e4risee tai v\u00e4risee ajaessasi hitaasti tai nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Jos sinulla on t\u00e4llainen ongelma, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 tarkastuttaa BMW 750Li -vaihteistosi, ennen kuin ongelma pahenee. Useimmissa tapauksissa t\u00e4rin\u00e4 johtuu planeettavaihteiston vaurioista tai laakeriongelmasta. Anna ammattitaitoisen teknikon tehd\u00e4 diagnoosi autostasi ja korjata ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Konepellilt\u00e4 tulee polttava haju.<\/h3>\n\n\n\n

Jos huomaat autostasi tulevan polttavan hajun ajon aikana, t\u00e4m\u00e4 on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 sinulla on vaihteistovuoto. Palava haju tulee yleens\u00e4 eritt\u00e4in kuumasta tai vuotavasta vaihteistonesteest\u00e4. Muita merkkej\u00e4 vuotavasta vaihteistonesteest\u00e4 ovat alhainen vaihteistonestetaso ja vaihteistonesteen vuoto auton alla maassa.<\/p>\n\n\n\n

Alhaiset nestetasot autossa voivat johtaa vakaviin ongelmiin. Varmista, ett\u00e4 ongelma on korjattu, jotta neste ei en\u00e4\u00e4 vuoda. Lis\u00e4ksi vaihteistoneste kannattaa t\u00e4ytt\u00e4\u00e4, jotta auto voi toimia optimaalisesti.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin tarkastusvalo syttyy<\/h3>\n\n\n\n

Jos vaihteistosi on viallinen tai siin\u00e4 on ongelmia, autosi tietokone sytytt\u00e4\u00e4 moottorin tarkastusvalon. Toisin kuin yleiset moottoriongelmat, moottorin tarkistusvalo sytytt\u00e4\u00e4 vaihteiston varoitusvalon. Vaikka t\u00e4m\u00e4 valo syttyy, on t\u00e4rke\u00e4\u00e4 k\u00e4yd\u00e4 ammattitaitoisen mekaanikon luona, jolla on oikea vianm\u00e4\u00e4ritysty\u00f6kalu vikakoodien tarkistamiseksi. N\u00e4in ongelma voidaan paikallistaa ja mekaanikko voi korjata sen tarpeen mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiston nestevuodot<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka vaihteistovuodot eiv\u00e4t ole yht\u00e4 yleisi\u00e4 kuin \u00f6ljy- ja j\u00e4\u00e4hdytysnestevuodot, niit\u00e4kin voi tulla esiin, jos vaihteistossasi on ongelmia tai se on huono. Joitakin BMW 750Li -mallin vaihteistovuotojen t\u00e4rkeimpi\u00e4 syit\u00e4 ovat vialliset nestelinjat, aukko vaippatiivisteess\u00e4, rikkin\u00e4iset tai kuluneet tiivisteet ja viallinen momentinmuunnin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkeimm\u00e4t merkit vaihteistovuodoista ovat punaruskea tai elinvoimaisen punainen neste autosi alla. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi sinun on tunnistettava syy ja korjattava se. Sen j\u00e4lkeen sinun on my\u00f6s vaihdettava vaihteistoneste.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko BMW N63 -moottori luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

BMW N63 -moottori oli BMW:n ensimm\u00e4inen turboahdettu V8-moottori. Se oli tehokas, mutta siihen liittyi paljon luotettavuusongelmia. BMW on kuitenkin parantanut viimeisimpi\u00e4 N63-moottoreita, sill\u00e4 niiss\u00e4 ei ole paljon ongelmia kuten ensimm\u00e4isiss\u00e4 versioissa. Kaiken kaikkiaan BMW:n N63-moottori kuuluu markkinoiden v\u00e4hiten luotettaviin BMW-moottoreihin.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW:n vaihteiston korjaaminen helppoa?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, se ei ole helppoa. BMW-vaihteiston korjaaminen on paitsi kallista my\u00f6s kallista. Vaihteiston korjaaminen tai uudelleenrakentaminen vie tunteja. BMW 750Li -mallin vaihteiston korjaaminen maksaa 1800-5000 dollaria. Kustannukset voivat olla jopa suuremmat riippuen BMW 750Li -vaihtoehdosta, joka sinulla on.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka pitk\u00e4n ajan kuluttua BMW:ss\u00e4 alkaa esiinty\u00e4 vaihteisto-ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Oikein huollettuna BMW:n vaihteiston pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 yli 100 000 kilometri\u00e4. T\u00e4st\u00e4 huolimatta t\u00e4ss\u00e4 osassa voi alkaa olla ongelmia jo 50 000 mailin kohdalla, jos sit\u00e4 ei ole huollettu hyvin. BMW suosittelee vaihteistonesteen vaihtamista 30 000-50 000 mailin v\u00e4lein. Lis\u00e4ksi neste kannattaa vaihtaa laadukkaaseen nesteeseen.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW 750Li:ss\u00e4 paljon ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, BMW 750Li on yksi markkinoiden ep\u00e4luotettavimmista BMW-malleista. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se on varustettu BMW N63 -moottorilla, johon liittyy runsaasti ongelmia. Joitakin BMW 750Li -mallin yleisi\u00e4 ongelmia ovat muun muassa ajoitusketjun vikaantuminen, liiallinen \u00f6ljyn k\u00e4ytt\u00f6, akun nopea tyhjeneminen, polttoainesuuttimen vikaantuminen ja venttiilinvarren tiivisteiden vuotaminen.<\/p>\n\n\n\n

Bottom line<\/h2>\n\n\n\n

BMW 750Li ei ole ainoastaan ylellinen, mukava, edistyksellinen ja arvostettu auto, vaan se on my\u00f6s hauska ajaa ja helppo k\u00e4sitell\u00e4. Siit\u00e4 huolimatta siihen liittyy my\u00f6s useita ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi tiet\u00e4\u00e4. Vaihteisto-ongelmat ovat tietenkin osa n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Suurin osa BMW 750Li -auton ongelmista voidaan kuitenkin v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 tai v\u00e4hent\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 750Li on yksi markkinoiden hienoimmista luksussedaneista. Se on mukava, ylellinen, edistyksellinen, turvallinen, tilava ja suorituskykyinen. Kuten useimmissa BMW:ss\u00e4, my\u00f6s t\u00e4ss\u00e4 mallissa on kuitenkin useita ongelmia. Mutta mitk\u00e4 ovat BMW<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4573,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4572"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4572"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4572\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4574,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4572\/revisions\/4574"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4573"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4572"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4572"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4572"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}