{"id":4589,"date":"2022-08-03T08:12:31","date_gmt":"2022-08-03T08:12:31","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4589"},"modified":"2022-08-03T08:12:34","modified_gmt":"2022-08-03T08:12:34","slug":"citroen-c1n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-c1n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn C1:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn C1 on pieni kaupunkiluukun viistoper\u00e4, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia turvallisesta, suhteellisen mukavasta, edullisesta ja helppok\u00e4ytt\u00f6isest\u00e4 autosta. Citro\u00ebn tuotemerkkin\u00e4 on ollut olemassa jo pitk\u00e4\u00e4n, ja C1 on yksi heid\u00e4n suosituimmista autoista. N\u00e4m\u00e4 pienet kaupunkiluukkuautot on suunniteltu ensisijaisesti helppoon ohjattavuuteen ruuhkaisissa eurooppalaisissa kaupungeissa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen C1 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n ihan hyvin, mutta sit\u00e4 ei voi pit\u00e4\u00e4 erityisen luotettavana autona. Useimmat luotettavuustutkimukset ja -taulukot arvioivat C1:n keskinkertaiseksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se k\u00e4rsii monista erilaisista ongelmista, joista jotkut ovat pahempia kuin toiset. Kaiken kaikkiaan se on auto, joka voi t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tarkoituksensa todella hyvin, mutta se tarvitsee jatkuvaa huoltoa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Citro\u00ebn C1:n ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, auton varusteisiin, s\u00e4hk\u00f6ongelmiin, siihen, ett\u00e4 auto ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4, ja turvavy\u00f6ongelmiin. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 eiv\u00e4t ole autolle kokonaisuutena liian vaarallisia, mutta ne voivat olla, jos et huolehdi niist\u00e4 ajoissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C1 on kelpo kaupunkiauto, jonka pit\u00e4isi palvella sinua melko pitk\u00e4\u00e4n. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole kalliita ostaa eik\u00e4 yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tekee C1:st\u00e4 varmasti harkitsemisen arvoisen sek\u00e4 uutena ett\u00e4 k\u00e4ytettyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1 on saatavana joko manuaali- tai automaattivaihteistolla riippuen siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat enemm\u00e4n. Automaattivaihteiston kanssa on paljon helpompi el\u00e4\u00e4 Euroopan vilkkailla kaduilla, koska sinun ei tarvitse mietti\u00e4 vaihteiden vaihtamista itse. Toisaalta my\u00f6s manuaalivaihteisto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko suosittu, osittain siksi, ett\u00e4 se maksaa v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 C1-vaihteiston on joskus vaikea vaihtaa vaihteita, erityisesti 1. ja 3. vaihteella. T\u00e4m\u00e4 ongelma n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 liittyv\u00e4n huonoon huoltoon, sill\u00e4 ihmiset usein unohtavat vaihtaa vaihteisto\u00f6ljyn riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa. Jotkut sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 liittyy my\u00f6s huonoon valintalenkkivarteen, joka on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1 – varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Luultavasti useimmat Citro\u00ebn C1:n ongelmat liittyv\u00e4t auton varusteisiin, kuten viallinen ovien lukitusmekanismi. N\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat useimmiten palaneesta sulakkeesta, joka voidaan helposti vaihtaa. Muista ottaa omistajan k\u00e4sikirja esiin ja etsi\u00e4 sulake itse, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 osa on todella helppo vaihtaa. Jos t\u00e4m\u00e4 ei ratkaise ongelmia, on mahdollista, ett\u00e4 ongelma johtuu johdotusongelmasta.<\/p>\n\n\n\n

Omistajat ovat my\u00f6s raportoineet ongelmista stereoj\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa, tarkemmin sanottuna stereoj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4, joka ei yksinkertaisesti sammu. Ajovalojen tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n sis\u00e4isest\u00e4 kondensaatiosta, kun taas pyyhkimien tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan my\u00f6s. Monissa C1-malleissa takalasi kolisee, ainakin uudemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat my\u00f6s yleisi\u00e4 C1-mallissa, koska puhelimen liit\u00e4nt\u00e4sarja ei useinkaan hoida teht\u00e4v\u00e4\u00e4ns\u00e4, joka on puhelimen liitt\u00e4minen autoon. Turvatyynyn varoitusvalo voi my\u00f6s sytty\u00e4 ja sammua usein, ja se johtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti jonkinlaisesta s\u00e4hk\u00f6ongelmasta. Lis\u00e4ksi jotkut omistajat ovat valittaneet siit\u00e4, ett\u00e4 auto ei halua sammuttaa ajovaloja sammutettuna.<\/p>\n\n\n\n

Auton akku voi tyhjenty\u00e4 melko nopeasti, jos et huomaa t\u00e4t\u00e4 ongelmaa, joten muista tarkistaa, ett\u00e4 auton ajovalot ja stereot eiv\u00e4t ole pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4, kun j\u00e4t\u00e4t auton y\u00f6ksi.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1 – Auto ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 C1 k\u00e4rsii my\u00f6s erilaisista ongelmista, jotka liittyv\u00e4t siihen, ett\u00e4 auto ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4 tai jopa sammuu. N\u00e4m\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t usein liittyv\u00e4n joko k\u00e4ynnistinreleen vikaantumiseen tai auton vaihtovirtageneraattorin vikaantumiseen. My\u00f6s polttoainepumppu voi joskus pett\u00e4\u00e4, jolloin auto ei k\u00e4ynnisty, joten tarkista se ensin, jos n\u00e4in todella tapahtuu.<\/p>\n\n\n\n

Kuollut vaihtovirtageneraattori ei voi ladata auton akkua, joten muista testata vaihtovirtageneraattori, jos akku on kuollut. \u00c4l\u00e4 osta uutta akkua ennen vaihtovirtageneraattorin testaamista, sill\u00e4 se voi tappaa my\u00f6s uuden akun.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1 – Turvavy\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C1:n etuturvav\u00f6iden tiedet\u00e4\u00e4n kielt\u00e4ytyv\u00e4n lukitsemasta itse\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 voi toki olla merkitt\u00e4v\u00e4 turvallisuusriski. Parasta t\u00e4ss\u00e4 vaiheessa on vain vaihtaa koko turvavy\u00f6n lukitusmekanismi. Citro\u00ebn my\u00f6s kutsui takaisin joukon C1-malleja vuodesta 2020 alkaen, koska niiden turvavy\u00f6t kuluvat liian nopeasti.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Citro\u00ebn C1?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat pienen, reippaan ja suhteellisen hyvin varustellun kaupunkiauton, Citro\u00ebn C1 on varmasti todella mielenkiintoinen auto ostettavaksi. Jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen uudesta, ei ole oikeastaan paljon asioita, joista pit\u00e4isi olla huolissaan, koska autossa on melko kunnollinen takuu.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos olet kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn C1:n, sinun pit\u00e4isi tehd\u00e4 ostoa edelt\u00e4v\u00e4 tarkastus, jotta olet t\u00e4ysin tietoinen siit\u00e4, kuinka hyv\u00e4 auto todella on. Lis\u00e4ksi on parempi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 paljon kilometrej\u00e4 ajettuja esimerkkej\u00e4, sill\u00e4 n\u00e4iden pienten autojen ei todellakaan tiedet\u00e4 kest\u00e4v\u00e4n satoja tuhansia kilometrej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voinko ostaa Citro\u00ebnin Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Ranskalaiset autonvalmistajat, kuten Citro\u00ebn, Renault ja Peugeot, ovat olleet pitk\u00e4\u00e4n poissa Yhdysvaltain markkinoilta, eik\u00e4 t\u00e4m\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti muutu l\u00e4hiaikoina. Jos n\u00e4m\u00e4 merkit tulisivat Yhdysvaltoihin, ne kohtaisivat kovaa kotimaista kilpailua, joka on jatkunut jo vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn koskaan myynyt autoja Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn myi autoja Yhdysvalloissa, mutta se lopetti toimintansa vuonna 1973 heikkojen myyntilukujen vuoksi. Citro\u00ebn oli itse asiassa ainoa merkki, joka teki jonkinlaisen l\u00e4pimurron, mutta se ei riitt\u00e4nyt Yhdysvaltain markkinoille. Citro\u00ebn DS ja 2CV olivat itse asiassa varsin suosittuja Yhdysvalloissa, mutta se ei kest\u00e4nyt kauan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn C1 on pieni kaupunkiluukun viistoper\u00e4, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia turvallisesta, suhteellisen mukavasta, edullisesta ja helppok\u00e4ytt\u00f6isest\u00e4 autosta. Citro\u00ebn tuotemerkkin\u00e4 on ollut olemassa jo pitk\u00e4\u00e4n, ja C1 on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4590,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4589"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4589"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4589\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4591,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4589\/revisions\/4591"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4590"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4589"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4589"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4589"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}