{"id":4595,"date":"2022-08-03T09:48:45","date_gmt":"2022-08-03T09:48:45","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4595"},"modified":"2022-08-03T09:48:47","modified_gmt":"2022-08-03T09:48:47","slug":"mercedes-c280n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-c280n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes C280:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes C280 on pienikokoinen 4-ovinen perhesedan, joka oli tuotannossa vuosina 1996-2007. Nyky\u00e4\u00e4n C280 edustaa edullista tarjousta niille, jotka haluavat nauttia aidosta Mercedes-sedanista maksamatta suuria summia uusimmista C-luokan malleista.<\/p>\n\n\n\n

C280 tunnetaan todella luotettavana mallina, ja monet ihmiset ovat saaneet siit\u00e4 ajettua yli satoja tuhansia kilometrej\u00e4. Vaikka n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t nauti samaa 70-luvun Mercedes-tasoa tuhoutumattomuudessa, ne eiv\u00e4t ole kaukana siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Mercedes C280 -ongelmat liittyv\u00e4t EGR-putkij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, vaihteiston \u00f6ljyvuotoihin, kaasul\u00e4pp\u00e4\u00e4n, tasapainoakseliin ja moottorin johdinsarjaan. Suurin osa verkkokorjaustietojen asiantuntijoista on todennut, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat yleisimpi\u00e4 ongelmia, mutta ne eiv\u00e4t ole pahimmat mahdolliset ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan C280 on kelpo auto, jos haluat neliovisen perhesedanin, jolla p\u00e4\u00e4set minne tahansa, mihin upouusi C-luokka pystyy. Se on edelleen miellytt\u00e4v\u00e4 auto ajaa, se on riitt\u00e4v\u00e4n suuri ja tarjoaa riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa perheellesi ja kaikille matkatavaroillesi.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C280 EGR-putkij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vuosien 1994, 1995, 1996 ja 1997 c280-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t eniten t\u00e4st\u00e4 ongelmasta. Ongelma on, ett\u00e4 putki, joka yhdist\u00e4\u00e4 pakokaasun kierr\u00e4tysj\u00e4rjestelm\u00e4n tukkeutuu meille ja siten se k\u00e4rsii vakavasta hiilikerrostumasta. N\u00e4m\u00e4 hiilikerrostumat on puhdistettava mahdollisimman pian, muuten jopa moottori saattaa k\u00e4rsi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4llaisia ongelmia esiintyy yleisesti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ei ole olemassa mit\u00e4\u00e4n malleja, jotka viittaisivat siihen, ett\u00e4 niit\u00e4 esiintyy vain autoissa, joissa on paljon tai v\u00e4h\u00e4n ajettu kilometrej\u00e4. Kaiken kaikkiaan EGR-putket on syyt\u00e4 huuhdella aina, kun kerrostumat alkavat tukkia j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C280 -vaihteiston \u00f6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

C280-automaattivaihteistomallien tiedet\u00e4\u00e4n vuotavan vaihteisto\u00f6ljy\u00e4 kuluneiden tiivisteiden kautta, jotka yleens\u00e4 ilmenev\u00e4t, kun auto saavuttaa jossain 120 000 kilometrin tuntumassa. Ongelma t\u00e4ss\u00e4 on se, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 vuotoja voi olla lukuisia eiv\u00e4tk\u00e4 ne tule vain yhdest\u00e4 tiivisteest\u00e4 vaan pikemminkin muutamasta kuluneesta tiivisteest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmallisimmat vuosimallit ovat 1994, 1995, 1996 ja 1997. N\u00e4iden korjaamiseksi sinun pit\u00e4isi vaihtaa kaikki vaihteiston tiivisteet, koska se on ainoa tapa, jolla t\u00e4m\u00e4 voidaan korjata. Jos vaihdat vain yhden tiivisteen, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 muutkin alkavat vuotaa hetkess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C280 kaasul\u00e4pp\u00e4ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Elektronisen kaasul\u00e4pp\u00e4kokoonpanon tarkoituksena on s\u00e4\u00e4dell\u00e4 moottoriin virtaavan ilman m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa kaasul\u00e4p\u00e4n asennon, tyhj\u00e4k\u00e4yntinopeuden, kylm\u00e4k\u00e4ynnistyksen l\u00e4mpenemisen ja monien muiden toimintojen jatkuvaa valvontaa. Kaasul\u00e4pp\u00e4kokoonpano on my\u00f6s integroitu osa moottorin ilmanottoj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

C280-mallin kaasul\u00e4pp\u00e4kotelossa on kuitenkin tunnetusti s\u00e4hk\u00f6vika, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on joko korjattava tai vaihdettava kokonaan. Upouuden kaasul\u00e4pp\u00e4kokoonpanon ostaminen maksaa melko paljon rahaa, joten sinun on paljon parempi vied\u00e4 osa uskottavaan huoltokeskukseen, sill\u00e4 he voivat korjata sen puolestasi vain murto-osalla hinnasta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C280 tasapainoakseli<\/h2>\n\n\n\n

Vuosina 2005-2008 valmistetussa C280 4MATIC -mallissa on melko erikoinen ongelma moottorin hammaspy\u00f6r\u00e4n tasapainoakselissa (tunnetaan my\u00f6s vastapy\u00f6r\u00e4kokoonpanona). Tasapainoakselin hammaspy\u00f6r\u00e4\u00e4 py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 ajoitusketju, jonka pit\u00e4isi pit\u00e4\u00e4 moottorin py\u00f6riminen aina synkronoituna. Kun j\u00e4rjestelm\u00e4 pett\u00e4\u00e4, my\u00f6s ajoitusketju pett\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos havaitset, ett\u00e4 C280-ajoneuvosi k\u00e4rsii esimerkiksi karkeista k\u00e4yntiolosuhteista, sakkaamisesta, kovasta kolinasta ja l\u00e4psyttelevist\u00e4 \u00e4\u00e4nist\u00e4, ja jos n\u00e4ihin liittyy my\u00f6s moottorin tarkastusvalo, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 tasapainoakselisi on paahtunut. Paras toimintatapa olisi vaihtaa kaikki, tasapainoakseli, ajoitusketju ja kiristin.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes C280:n moottorin johdinsarja<\/h2>\n\n\n\n

C280 k\u00e4rsii melko monista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, mutta moottorin johdinsarjan paljastuminen on todenn\u00e4k\u00f6isesti pahin ongelma. Johdot peitt\u00e4v\u00e4 materiaali on hajoavaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se irtoaa johdoista ennemmin tai my\u00f6hemmin. Kun n\u00e4in tapahtuu, johto paljastuu, mik\u00e4 voi aiheuttaa monia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Riippuen siit\u00e4, mihin n\u00e4m\u00e4 johdot joutuvat kosketuksiin, ne voivat jopa aiheuttaa liekkej\u00e4. Varmista siis, ett\u00e4 kiinnit\u00e4t tarkkaa huomiota auton johdinsarjaan, jos olet kiinnostunut ostamaan t\u00e4llaisen. N\u00e4it\u00e4 tapahtuu yleens\u00e4 autoissa, joiden ajokilometrit ovat yli 70 000 mutta alle 130 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Mercedes C280 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C280 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se on tarpeeksi vanha, jotta sen arvo laskee paljon, mutta ei liian vanha, jotta se tuntuisi \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vanhentuneelta. Siksi C280:t\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 kuljettajana, mutta vain jos olet valmis luopumaan kaikista nykyautojen ominaisuuksista. Sin\u00e4ns\u00e4 C280 on hyv\u00e4 auto, mutta sit\u00e4 ei voi verrata siihen, mit\u00e4 Mercedes tarjoaa nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Tosiasia on, ett\u00e4 90-luvun loppu ja 2000-luku olivat todella hyv\u00e4\u00e4 aikaa Mercedes C-luokan, BMW:n 3-sarjan ja Audi A4:n kaltaisille pienikokoisille luksussedaneille. C-luokka on n\u00e4ist\u00e4 kolmesta paras, ainakin mit\u00e4 tulee luotettavuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Paljonko Mercedes C280 maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes C280:n voi ostaa jo 3 000 dollarilla, mutta parhaiten hoidetut mallit maksavat yleens\u00e4 tuplasti enemm\u00e4n. Jos haluat uudemman C280:n, joudut lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n hintaan kolminkertaisen summan. T\u00e4m\u00e4 vain vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n, ett\u00e4 C280 on juuri nyt edullinen tarjous niille, jotka eiv\u00e4t ole kovin kiinnostuneita 2000-luvun autotekniikasta.<\/p>\n\n\n\n

C280:n yll\u00e4pito on halpaa, koska autoa on helppo huoltaa, ja kaikki on siell\u00e4, miss\u00e4 pit\u00e4\u00e4kin.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka turvallinen 90-luvun lopun Mercedes C-luokka on?<\/h3>\n\n\n\n

Mercedes on aina ollut merkki, joka asettaa etusijalle ylellisyyden, turvallisuuden ja tekniikan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jo 90-luvulla Mercedeksell\u00e4 oli selke\u00e4 prioriteetti tehd\u00e4 turvallisia autoja, ja C280 on yksi n\u00e4ist\u00e4 autoista. Kaiken kaikkiaan se ei ole yht\u00e4 turvallinen kuin uudemmat C-luokan mallit ovat, mutta se ei todellakaan ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 vaarallinen auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes C280 on pienikokoinen 4-ovinen perhesedan, joka oli tuotannossa vuosina 1996-2007. Nyky\u00e4\u00e4n C280 edustaa edullista tarjousta niille, jotka haluavat nauttia aidosta Mercedes-sedanista maksamatta suuria summia uusimmista C-luokan malleista. C280 tunnetaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4596,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4595"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4595"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4595\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4597,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4595\/revisions\/4597"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4596"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4595"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4595"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4595"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}