{"id":4605,"date":"2022-08-04T08:59:03","date_gmt":"2022-08-04T08:59:03","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4605"},"modified":"2022-08-04T08:59:06","modified_gmt":"2022-08-04T08:59:06","slug":"citroen-c3-picasso-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-c3-picasso-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn C3 Picasso yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Citroen C3 Picasso on viisiovinen monik\u00e4ytt\u00f6auto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008. Auto oli jatkuvassa tuotannossa vuoteen 2017 asti, jolloin sen valmistus lopetettiin. C3 Picassossa on etumoottori- ja etuvetokokoonpano, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on suunniteltu ensisijaisesti perheiden kuljettamiseen suuremmille matkoille.<\/p>\n\n\n\n

Sellaisenaan auto on tilava, turvallinen ja t\u00e4ynn\u00e4 runsaasti perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia. Luotettavuuden osalta C3 Picasso n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnossa. Citroenin mallit eiv\u00e4t ole markkinoiden luotettavimpia autoja, ja useimmat ihmiset ovat siit\u00e4 tietoisia. Jos kuitenkin pid\u00e4t n\u00e4ist\u00e4 autoista asianmukaista huolta, niiden pit\u00e4isi toimia melko pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 C3 Picasson kaltaisen auton yll\u00e4pito ei maksa kovin paljon rahaa, mutta huono uutinen on se, ett\u00e4 se tarvitsee huoltoa usein. Niin tai n\u00e4in, yleisimm\u00e4t C3 Picasson ongelmat liittyv\u00e4t jousitukseen, vaihteistoon, auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, moottoriongelmiin ja jarruihin.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat pahempia kuin toiset, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne on korjattava mahdollisimman pian. Muussa tapauksessa korjauskustannukset voivat helposti kasvaa, mik\u00e4 johtaa lopulta C3 Picasson el\u00e4kkeelle j\u00e4\u00e4miseen, sill\u00e4 k\u00e4ytetyt mallit menett\u00e4v\u00e4t arvoaan hullun lailla.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso on suhteellisen suuri ja raskas auto. Siin\u00e4 on my\u00f6s melko korkea painopiste, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C3:n painonsiirto on yleens\u00e4 melko huomattava, varsinkin jos sinulla on taipumus kaartaa aggressiivisemmin. T\u00e4m\u00e4 voi aiheuttaa paljon rasitusta jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4lle, jonka tiedet\u00e4\u00e4n antavan periksi erityisesti aiemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto on korjattava, mik\u00e4 voi maksaa melko paljon rahaa. Et kuitenkaan halua ajaa autoa, jonka jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 on viallinen, sill\u00e4 se voi tehd\u00e4 autosta melko vaarallisen ajaa ja el\u00e4\u00e4 sen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C3 Picassossa on Citroenin oma Sensodrive-vaihteisto. T\u00e4m\u00e4 vaihteisto on C3:n ja monien muiden Citroen-mallien tunnettu kipe\u00e4 kohta, koska se hajoaa usein. Yleisimm\u00e4t Citroen Sensodrive -ongelmat liittyv\u00e4t siihen, ett\u00e4 vaihteisto on todella laiska ja joskus jopa todella kova.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 voi aiheuttaa voimansiirrolle ylim\u00e4\u00e4r\u00e4ist\u00e4 rasitusta, mik\u00e4 voi aiheuttaa vakavampia ongelmia my\u00f6hemmin. Jos kuitenkin reagoit tarpeeksi nopeasti, j\u00e4rjestelm\u00e4n yksinkertainen uudelleenohjelmointi voi ratkaista ongelman. Jos n\u00e4in ei tapahdu, joudut vaihtamaan tietyt laitteistokomponentit, mik\u00e4 voi my\u00f6s nostaa loppulaskun kalliiksi.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso ei ole luksusauto, mutta siin\u00e4 on runsaasti ominaisuuksia, jotta sin\u00e4 ja perheesi viihtyisitte, olisitte turvassa ja viihdytt\u00e4isitte itse\u00e4nne pitk\u00e4n matkan aikana. Esimerkiksi l\u00e4mmitinyksik\u00f6n tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan ja lakanneen puhaltamasta kuumaa ja\/tai kylm\u00e4\u00e4 ilmaa, kun se on kytketty p\u00e4\u00e4lle. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 rikkoutuneesta jakelukanavasta.<\/p>\n\n\n\n

Keskuslukituksen tiedet\u00e4\u00e4n ep\u00e4onnistuvan, samoin kuin valojen. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista johtuvat ohjausmoduuliongelmista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne on vaihdettava, jos haluat ratkaista n\u00e4m\u00e4 ongelmat pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C3 Picassossa on muutama eri moottorivaihtoehto, joissa kaikissa asetetaan etusijalle tehokkuus ja tasaisuus. Jos aistit, ett\u00e4 jokin n\u00e4ist\u00e4 moottoreista syttyy v\u00e4\u00e4rin tai teho puuttuu, sinulla on todenn\u00e4k\u00f6isesti ongelma ruiskutusantureissa, jotka on vaihdettava ongelman ratkaisemiseksi. Useimmat moottorin ongelmat liittyv\u00e4t C3:n injektoreihin.<\/p>\n\n\n\n

Siksi n\u00e4iden ongelmien korjaamiseen kuuluu yleens\u00e4 ruiskutusanturien tai joskus jopa kaikkien ruiskutussuuttimien vaihtaminen.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C3 Picasso – jarruongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 C3 Picasso on melko raskas ja raskas auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarvitsee kunnolliset jarrut pys\u00e4hty\u00e4kseen kokonaan. Jos tunnet, ett\u00e4 C3 Picassosi k\u00e4rsii heikosta jarrupaineesta, joka johtaa v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 pidempiin pys\u00e4htymismatkoihin, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 syy on alipainepumpussa.
Jotta t\u00e4m\u00e4 voidaan korjata, sinun on joko korjattava alipainepumppu tai joskus jopa vaihdettava se kokonaan. Joskus syyllinen on jakohihna, ja joskus jarruputket voivat vuotaa, mik\u00e4 voi jopa johtaa jarrutustehon t\u00e4ydelliseen menetykseen, mik\u00e4 voi varmasti olla valtava turvallisuusriski.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Citroen C3 Picasso?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut perheen monik\u00e4ytt\u00f6isest\u00e4 tila-autosta, joka ei maksa paljon rahaa ja joka pystyy tekem\u00e4\u00e4n kaiken, mit\u00e4 tarvitset, C3 Picasso on itse asiassa todella hyv\u00e4 valinta. Se on tilava, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinulta ja perheelt\u00e4si ei puutu istuin- tai tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta monik\u00e4ytt\u00f6automarkkinat ovat todella valtavat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 on monia vaihtoehtoja, joita sinun kannattaa my\u00f6s harkita. Jos sinulla on siihen mahdollisuus, muista koeajaa kaikki vaihtoehdot, jotta voit kunnolla p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4, mik\u00e4 auto sopii sinulle parhaiten.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Citroen C3 Picasso kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n kysymykseen oikein vastaaminen on melko hankalaa, sill\u00e4 monet muuttujat vaikuttavat siihen, kuinka kauan auto kest\u00e4\u00e4. Ensinn\u00e4kin, jos valitset upouuden C3:n, voit todenn\u00e4k\u00f6isesti k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 vuosikymmeni\u00e4, jos huolehdit siit\u00e4 asianmukaisesti. Toisaalta, jos valitset k\u00e4ytetyn yksil\u00f6n, sinun pit\u00e4isi valita huolellisesti sellainen, joka on pidetty hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Kummassakin tapauksessa sinun pit\u00e4isi saada ajettua v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 100 000 kilometri\u00e4. Jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t valita 2. k\u00e4den vaihtoehdon, sinun on teht\u00e4v\u00e4 ennen ostoa tarkastus, jotta olet t\u00e4ysin tietoinen auton kunnosta.<\/p>\n\n\n\n

Voinko ostaa Citroen C3 Picasson Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Citroen poistui Yhdysvaltain markkinoilta 1970-luvulla, eik\u00e4 se n\u00e4yt\u00e4 palaavan sinne l\u00e4hiaikoina. Ranskalaisvalmisteisia autoja myyd\u00e4\u00e4n Yhdysvalloissa kalliilla hinnalla, mutta ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 hyvi\u00e4 kuin monet kotimaiset tuotteet tai jopa Toyotan, Hondan ja Nissanin japanilaisvalmisteiset kilpailijat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citroen C3 Picasso on viisiovinen monik\u00e4ytt\u00f6auto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008. Auto oli jatkuvassa tuotannossa vuoteen 2017 asti, jolloin sen valmistus lopetettiin. C3 Picassossa on etumoottori- ja etuvetokokoonpano, mik\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4606,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4605"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4605"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4605\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4607,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4605\/revisions\/4607"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4606"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4605"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4605"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4605"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}