{"id":4608,"date":"2022-08-04T10:51:49","date_gmt":"2022-08-04T10:51:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4608"},"modified":"2022-08-04T10:51:51","modified_gmt":"2022-08-04T10:51:51","slug":"volvo-t5-vs-t6-vs-t8-moottorit","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volvo-t5-vs-t6-vs-t8-moottorit\/","title":{"rendered":"Volvo T5 vs. T6 vs. T8 -moottorit"},"content":{"rendered":"\n

Volvo on merkki, joka nauttii premium-imagoa, koska se valmistaa jatkuvasti korkealaatuisia autoja, jotka ovat vakava uhka saksalaiselle luksuskolmikolle. Merkin perustamisesta l\u00e4htien Volvo on pyrkinyt toimittamaan huippuluokan autoja ensisijaisesti sedan-, farmari-, crossover- ja SUV-segmentiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 Volvolla on valikoimassaan kolme eri moottorikokoonpanoa, T5-, T6- ja T8-moottori. T5-moottori edustaa Volvon nykymoottorin l\u00e4ht\u00f6tasoa, ja siin\u00e4 on turboahdettu kokoonpano. Volvo T6 on keskitason moottori, jossa on enemm\u00e4n tehoa, koska se on kaksoistahtinen ja siksi se liitet\u00e4\u00e4n enemm\u00e4n korkeamman hintaluokan autoihin.<\/p>\n\n\n\n

Volvo T8 -moottori on Volvon kaikkien nykyaikaisten moottoritekniikoiden huipentuma, koska siin\u00e4 on kaksoisturbomoottori, kuten Volvo T6:ssa, ja se on my\u00f6s yhdistetty hybridivoimansiirtoon. T8-moottorit ovat Volvon moottorivalikoiman huippuluokkaa, ja niit\u00e4 voi l\u00f6yt\u00e4\u00e4 vain huippuluokan lippulaiva-autoista.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa kaikilla kolmella moottorilla on hyv\u00e4t ja huonot puolensa, ja kerromme niist\u00e4 kaikista t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa. Pysy siis t\u00e4\u00e4ll\u00e4, jotta saat tiet\u00e4\u00e4, miksi sinun kannattaa valita Volvo ja mik\u00e4 moottori siihen kuuluu.<\/p>\n\n\n\n

Volvo T5 -moottori<\/h2>\n\n\n\n

Volvon T5-moottori esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1994 useimpien Volvo-mallien vakiomoottorivaihtoehtona. Se on 4-sylinterinen 2,0 litran turboahdettu moottori, joka voi kehitt\u00e4\u00e4 maksimissaan 250 hv:n tehon ja 260 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin, mik\u00e4 on melko hyv\u00e4 luku 4-sylinteriselle moottorille. T5-moottori on yleens\u00e4 yhdistetty 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon, jotta auto vaihtaa saumattomasti ja tehokkaasti kaikilla nopeuksilla.<\/p>\n\n\n\n

T5 on tyypillisesti saatavilla FWD-malleissa, mutta voit valita my\u00f6s AWD-vaihtoehdon. FWD- ja AWD-mallien tehoissa ei ole eroja, lukuun ottamatta polttoainetehokkuutta. FWD T5-mallien kulutus on jopa 30MPG, kun taas AWD-mallin kulutus on jopa 27MPG.<\/p>\n\n\n\n

T5-mallin polttoainekapasiteetti on 18,5 gallonaa. Luotettavuuden kannalta T5 on kolmesta autosta v\u00e4hiten monimutkainen, mik\u00e4 varmasti auttaa luotettavuuden ja huollon osalta. T5 on luotettava voimansiirto, ja se on syyst\u00e4kin suosituin moottori.<\/p>\n\n\n\n

Volvo T6-moottori<\/h2>\n\n\n\n

Volvo T6 -moottori esiteltiin vuonna 2011 Volvo T5 -moottorin entist\u00e4 j\u00e4re\u00e4mp\u00e4n\u00e4 versiona. T6:ssa on my\u00f6s 2,0 litran nelisylinterinen kokoonpano, mutta T6:ssa on yhden sijaan kaksi turboahdinta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 T6:n teho nousee 316 hv:iin ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momenttiin, mik\u00e4 on merkitt\u00e4v\u00e4 parannus T5-malliin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

T6 on vakiovarusteena kaikissa AWD-Volvo-malleissa, ja se on tyypillisesti yhdistetty edell\u00e4 mainittuun Volvon 8-vaihteiseen vaihteistoon. T6:n polttoainekapasiteetti on my\u00f6s 18,5 gallonaa, mutta polttoainetehokkuus on hieman huonompi verrattuna T5:een, kiitos yhdistetyn 25MPG:n kokonaiskulutuksen. Monet omistajat uskovat, ett\u00e4 T6 on t\u00e4ydellinen yhdistelm\u00e4 suorituskyky\u00e4 ja sulavuutta, ja se on kaiken kaikkiaan paras Volvon moottori.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta T6 ei oikeastaan eroa kovinkaan paljon T5:st\u00e4, vaikka se onkin monimutkaisempi voimansiirto. Joka tapauksessa T6:n pit\u00e4isi teoriassa olla luonnostaan hieman ep\u00e4luotettavampi, mutta asianmukainen huolto voi kumota kaikki n\u00e4m\u00e4 erot todellisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Volvo T8-moottori<\/h2>\n\n\n\n

Volvo T8 on Volvon uusin ja \u00e4lykk\u00e4in voimansiirto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2015 Volvo XC90 T8 PHEV -mallissa. T8 on pohjimmiltaan pistokehybridivoimansiirto, jossa pyrit\u00e4\u00e4n yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton omistamisen parhaat puolet ja bensiiniauton omistamisen parhaat puolet. Volvon T8-moottori on yksi markkinoiden tehokkaimmista ja puhtaimmista katumaasturimoottoreista.<\/p>\n\n\n\n

2,0 litran bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen nelisylinterinen yhdistet\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6moottoriin, jolloin yhdistetty teho on 410 hv ja 472 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. Yht\u00e4l\u00f6n polttomoottoriosa on sama kuin T6:ssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa 313 hv, kun taas s\u00e4hk\u00f6moottori lis\u00e4\u00e4 viel\u00e4 87 hv, jolloin yhteisteho on 410 hv.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s T8 on tyypillisesti yhdistetty edell\u00e4 mainittuun 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon, ja se on saatavana yksinomaan AWD-muodossa. Syy t\u00e4m\u00e4n moottorin olemassaoloon on se, ett\u00e4 voit luottaa siihen, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6voima kuljettaa sinua kaupungissa, kun taas maantiell\u00e4 voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 t\u00e4ytt\u00e4 tehoa. Tankin koko on my\u00f6s 18,5 gallonaa, kun taas MPGe-luokitus on 55MPGe.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 moottori on paras: Volvo T5, Volvo T6 vai Volvo T8?<\/h3>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin, kaikki kolme moottoria ovat loistavia. Ne ovat tehokkaita, luotettavia, kehittyneit\u00e4, hienostuneita ja tehokkaita. Parhaan valitseminen n\u00e4ist\u00e4 kolmesta riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat eniten. Ei ole mik\u00e4\u00e4n salaisuus, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kolme moottoria ovat olennaisilta osiltaan pohjimmiltaan samanlaisia, sill\u00e4 iskutilavuus ja sylinterim\u00e4\u00e4r\u00e4 ovat identtiset.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis arvostat tehokkuutta, mutta et halua monimutkaista hybridij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, valitse Volvo T5. Jos haluat hyv\u00e4ksi havaitun kaksoisturboasennuksen, joka tarjoaa molempien maailmojen parhaat puolet, T6 on paras vaihtoehto. Jos haluat parhaan, edistyksellisimm\u00e4n, tehokkaimman ja suorituskykyisimm\u00e4n vaihtoehdon, valitse T8.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 auton moottorit ovat parhaita?<\/h3>\n\n\n\n

Olemme tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 nykyautoissa on monia erilaisia moottoreita, joista voit valita. Ensimm\u00e4inen ero olisi s\u00e4hk\u00f6moottorin ja polttomoottorin v\u00e4lill\u00e4. S\u00e4hk\u00f6moottori on puhtaampi, yksinkertaisempi ja tehokkaampi, mutta vaatii totuttelua eik\u00e4 sen kanssa ole yht\u00e4 helppo el\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Bensiinimoottori on nykyp\u00e4iv\u00e4n kultainen standardi, kun taas dieselmoottori on parempi vain moottoritieajossa. Hybridimoottori saattaa olla paras moottori, jonka voit nyky\u00e4\u00e4n ostaa, mutta vain jos k\u00e4yt\u00e4t sit\u00e4 siihen, mit\u00e4 se on.<\/p>\n\n\n\n

Miksi isoista moottoreista luovutaan?<\/h3>\n\n\n\n

Volvo on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka tarjoavat 4-sylinterist\u00e4 moottoria jopa suurimpiin autoihin mallistostaan. Muut johtavat merkit, kuten BMW, Audi ja Mercedes, tarjoavat edelleen 6-sylinterisi\u00e4, 8-sylinterisi\u00e4 ja jopa 12-sylinterisi\u00e4 moottoreita. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tule jatkumaan ikuisesti.<\/p>\n\n\n\n

Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen: tehokkuus ja teho. Nykyaikaiset pienitilavuuksiset moottorit pystyv\u00e4t pakkoinduktion ansiosta tarjoamaan paljon tehoa, niin paljon, ett\u00e4 ne voivat helposti p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 suursylinteriset moottorit.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volvo on merkki, joka nauttii premium-imagoa, koska se valmistaa jatkuvasti korkealaatuisia autoja, jotka ovat vakava uhka saksalaiselle luksuskolmikolle. Merkin perustamisesta l\u00e4htien Volvo on pyrkinyt toimittamaan huippuluokan autoja ensisijaisesti sedan-, farmari-,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4609,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[18],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4608"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4608"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4608\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4610,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4608\/revisions\/4610"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4609"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4608"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4608"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4608"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}