{"id":4626,"date":"2022-08-08T06:54:34","date_gmt":"2022-08-08T06:54:34","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4626"},"modified":"2022-08-08T06:54:38","modified_gmt":"2022-08-08T06:54:38","slug":"onko-audi-s8-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-s8-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi S8 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi S8 on Audin t\u00e4ysikokoinen lippulaiva-sedan. T\u00e4m\u00e4 4-ovinen j\u00e4ttil\u00e4inen on suunniteltu niille, jotka haluavat mahdollisimman paljon mukavuutta ja tekniikkaa, mutta haluavat silti auton olevan dynaaminen ja hauska ajaa. N\u00e4m\u00e4 autot on suunniteltu rapsuttamaan valtatiell\u00e4 kilometrej\u00e4 tyylill\u00e4, mukavuudella ja turvallisuudella. Onko Audi S8 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Voimme vilpitt\u00f6m\u00e4sti sanoa, ett\u00e4 Audi S8 on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 yhdistyy kaikki, mit\u00e4 premium-sedanilta voi toivoa. Siin\u00e4 on tehokas moottori, se on t\u00e4ynn\u00e4 tekniikkaa, ja se on tilava, turvallinen ja todella mukava. N\u00e4it\u00e4 autoja on hieno ajaa ja niill\u00e4 on hieno ajaa.<\/p>\n\n\n\n

S8:ssa on turboahdettu V8-moottori, joka tarjoaa melkoisen iskun, niin paljon, ett\u00e4 se kilpailee jopa joidenkin urheiluautojen kanssa. Muotoilu on hillitty, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 lenn\u00e4t tutkan alla, ja vain ne, jotka tiet\u00e4v\u00e4t, mit\u00e4 etsi\u00e4, tiet\u00e4v\u00e4t, ettet aja tavallista Audi A8:aa.<\/p>\n\n\n\n

S8:ssa on uskomattoman hienostunut ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4, jossa on kallistuksenvakaajat, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 mukavan mutta j\u00e4yk\u00e4n, kun haluat. Luotettavuus on kunnollinen, mutta vain, jos pid\u00e4t siit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta. N\u00e4iden autojen arvot ovat korkeat, ja ne menett\u00e4v\u00e4t arvoaan melko paljon, mutta S8 alittaa S63 AMG:n ja BMW 7-sarjan melko paljon.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi S8:ssa on 4,0-litrainen turboahdettu V8, jossa on 571 hv ja 590 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kuljettamaan S8:n nopeudesta 0-100 km\/h vain 3,7 sekunnissa. Auto saavuttaa my\u00f6s rajoitetun huippunopeuden, joka on 155 km\/h, mutta jos maksat Audille enemm\u00e4n, se p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 sinut 191 km\/h:n vauhtiin. Lis\u00e4ksi uusi S8 pystyy ajamaan nelj\u00e4nnesmailin vain 11,5 sekunnissa, mik\u00e4 on todella vaikuttavaa n\u00e4in suurelta autolta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 voimansiirto on yhdistetty 8-vaihteiseen Tiptronic-automaattivaihteistoon, joka sopii S8:n luonteeseen todella hyvin. Voima l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n koko ajan kaikille nelj\u00e4lle py\u00f6r\u00e4lle Audin ikonisen Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n ansiosta. Tehokkuus ei ole t\u00e4ydellinen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S8 p\u00e4\u00e4see vain noin 20-23MPG yhdistettyyn kulutukseen.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan S8:n voimansiirto sopii t\u00e4ydellisesti siihen, mik\u00e4 auto on, koska se on tasainen, vahva ja melko hiljainen, kun haluat sen olevan. Se vet\u00e4\u00e4 vertoja Mercedes S63 AMG:lle, mutta S63 maksaa kuitenkin melko paljon enemm\u00e4n kuin S8.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi S8 eroaa tavallisesta A8:sta k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4ll\u00e4 erityisi\u00e4 Audi Sport -viivoja, kuten aggressiivisempaa etus\u00e4leikk\u00f6\u00e4, hienovaraista korisarjaa, isoja py\u00f6ri\u00e4, suurempia jarruja ja nelipakoputkistoa. Auto saa my\u00f6s muutaman erillisen S8-merkin, urheilulliset sis\u00e4tilat ja hiilikuitua, jos olet valmis maksamaan siit\u00e4. S8:n sis\u00e4tilat ovat upeat, joissa on laadukkaita materiaaleja kaikkialla, minne katsotkin.<\/p>\n\n\n\n

S8:n alusta- ja jousitustekniikka on todella vaikuttavaa, sill\u00e4 autossa on s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4 ilmajousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 ja aktiiviset jarrutehosteet. N\u00e4in voit r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6id\u00e4 S8:n ajokokemuksen hetkess\u00e4, mik\u00e4 korostaa sit\u00e4, miten joustava S8 on.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4in monimutkaisen auton mukana tulee monimutkainen huolto, joka voi joko tehd\u00e4 tai rikkoa S8:n luotettavuustulokset. N\u00e4m\u00e4 autot tarvitsevat johdonmukaista ja oikea-aikaista huoltoa, muuten ne eiv\u00e4t toimi. Yleisimm\u00e4t Audi S8:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, jousitukseen ja varusteisiin.<\/p>\n\n\n\n

S8:sta l\u00f6ytyvi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6laitteita on runsaasti, ja monet niist\u00e4 voivat my\u00f6s vikaantua jonkin ajan kuluttua. Lopuksi vaihteisto ei ehk\u00e4 ole kaikkien mieleen, koska se ei ole kaksoiskytkinlaatikko ja koska se voi joskus tuntua hieman liian hitaalta ja ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Audi S8 vuodelta 2022 maksaa 117 000 dollaria, mik\u00e4 on valtava summa rahaa, mutta onhan kyseess\u00e4 kuitenkin Audin lippulaiva-sedan. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 Mercedes S-luokan l\u00e4ht\u00f6taso alkaa 112 000 dollarista, ja S8:n kanssa kilpaileva S63 AMG alkaa todenn\u00e4k\u00f6isesti yli 180 000 dollarista. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 autoista menett\u00e4v\u00e4t arvonsa melko pahasti, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 arvoltaan kyseenalaisia.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on S8:n kohdalla suuri, koska se on t\u00e4ysikokoinen sedan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S8:n sis\u00e4tilat ovat eritt\u00e4in tilavat. Autoon on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja se on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras Audi perhesedan, jonka voit ostaa. Kaiken kaikkiaan se saattaa olla hieman liian suuri ahtaille kaupunkikaduille, mutta jos saat lis\u00e4varusteena saatavan takapy\u00f6r\u00e4ohjauksen, autoa on helppo ajaa kaupungissa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi S8 hyv\u00e4 ostos?<\/h3>\n\n\n\n

Taloudelliselta kannalta se ei ole, koska se tekee todenn\u00e4k\u00f6isesti hullunmoisia poistoja. Mukavuuden ja suorituskyvyn kannalta S8 on kuitenkin hyv\u00e4 ostos. N\u00e4m\u00e4 suuret suorituskykyiset sedanit ovat varmasti markkinarako, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niiden kysynt\u00e4 ei ole kovin suurta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 ne menett\u00e4v\u00e4t todella paljon arvoa ja ett\u00e4 ei ole monia muita autosegmenttej\u00e4, jotka menett\u00e4v\u00e4t yht\u00e4 paljon arvoa kuin luksussedanit. Saattaa olla hyv\u00e4 ajatus odottaa vuosi tai kaksi ennen kuin p\u00e4\u00e4t\u00e4t ostaa S8:n, koska se tulee olemaan paljon halvempi, erityisesti 2. k\u00e4den markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Audi lopettaa S8:n tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Audi S8 ei myy yht\u00e4 hyvin kuin Mercedes S-luokka tai BMW 760Li. Audi ei koskaan ollut oikeastaan valmis S8:n suhteen, koska se ei koskaan tarjonnut Audi RS8:aa, joka voisi mahdollisesti kilpailla BMW:n ja Mercedeksen parhaan tarjonnan kanssa.<\/p>\n\n\n\n

On hyvin mahdollista, ett\u00e4 Audi lopettaa S8:n tuotannon pian, koska se ei myy kovin hyvin, mutta sen kehitt\u00e4minen maksaa paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S8 mukavin Audi?<\/h3>\n\n\n\n

Audi S8 on yksi mukavimmista Audi-malleista, mutta tavallinen A8L ilmajousituksella on mukavin Audi, koska sit\u00e4 ei ole s\u00e4\u00e4detty suorituskykyiseen ajamiseen. S8 on varmasti mukava, mutta ei l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin mukava kuin tavallinen A8.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi S8 on Audin t\u00e4ysikokoinen lippulaiva-sedan. T\u00e4m\u00e4 4-ovinen j\u00e4ttil\u00e4inen on suunniteltu niille, jotka haluavat mahdollisimman paljon mukavuutta ja tekniikkaa, mutta haluavat silti auton olevan dynaaminen ja hauska ajaa. N\u00e4m\u00e4 autot<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4628,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4626"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4626"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4626\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4629,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4626\/revisions\/4629"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4628"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4626"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4626"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4626"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}