{"id":4630,"date":"2022-08-08T06:55:12","date_gmt":"2022-08-08T06:55:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4630"},"modified":"2022-08-08T06:55:14","modified_gmt":"2022-08-08T06:55:14","slug":"audi-s8n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-s8n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi S8:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi S8 on nopein ja tehokkain versio suurimmasta ja mukavimmasta Audi-sedanista, jonka voi ostaa rahalla. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Audi S8 on todellinen lippulaiva-auto, joka lupaa ylivertaisuutta ylellisyyden, mukavuuden, tekniikan ja suorituskyvyn suhteen. S8 on kuitenkin hillitty ja tyylik\u00e4s, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei huuda suorituskykyautoa.<\/p>\n\n\n\n

S8:n kaltaiset monimutkaiset autot ovat painajainen omistaa, jos niit\u00e4 ei huolleta tarpeeksi hyvin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 huollon puute kasautuu vuosien mittaan. T\u00e4llaisia autoja ostavat tyypillisesti ihmiset, jotka viett\u00e4v\u00e4t paljon aikaa tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4 ja jotka eiv\u00e4t ole kovin innokkaita vaihtamaan autoaan vuoden tai kahden v\u00e4lein.<\/p>\n\n\n\n

S8 on siis luotettava auto, mutta vain jos huolehdit aina kaikista huoltotarpeista. Jos S8:aa ei huolleta riitt\u00e4v\u00e4sti, se menee ep\u00e4kuntoon. Yleisimm\u00e4t Audi S8:n ongelmat liittyv\u00e4t auton jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, moottoriin, vaihteistoon, s\u00e4hk\u00f6ihin ja joihinkin varusteisiin.<\/p>\n\n\n\n

Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan hoitaa ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla, mik\u00e4 on todellakin hyv\u00e4 asia. Kaiken kaikkiaan, jos haluat Audi S8:n, muista hankkia vain sellainen, jota on pidetty hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa, muuten ei ole mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 hankkia sellaista, koska se vahingoittaa pankkitili\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S8:ssa on edistyksellinen jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4, jota kutsutaan ennakoivaksi aktiiviseksi ilmajousitukseksi ja joka on suunniteltu tarkkailemaan edess\u00e4si olevaa tiet\u00e4 ja s\u00e4\u00e4t\u00e4m\u00e4\u00e4n jousitusta niin, ett\u00e4 se selviytyy mahdollisista ep\u00e4tasaisuuksista sit\u00e4 mukaa, kun niit\u00e4 tulee. T\u00e4llaisen monimutkaisen j\u00e4rjestelm\u00e4n korjaaminen on kuitenkin jossain vaiheessa varmasti painajainen, mutta toistaiseksi se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kest\u00e4v\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmat Audi S8 -mallit ovat valitettavasti paljon ongelmallisempia, sill\u00e4 jousituksen holkit kuluvat tunnetusti, samoin kuin monilenkit, jotka aiheuttavat renkaiden ep\u00e4tasaista kulumista. N\u00e4m\u00e4 ongelmat liittyv\u00e4t kuitenkin l\u00e4hes aina suoraan huollon puutteeseen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auton jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n kannattaa aina kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota, sill\u00e4 Audi S8 -malleissa olevat jousitukset ovat kalliita.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Uusimmassa Audi S8:ssa on suuri ja tehokas V8-moottori, joka vaikuttaa kohtuullisen luotettavalta, lukuun ottamatta lis\u00e4\u00e4ntynytt\u00e4 palaneen \u00f6ljyn m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 ja mahdollisia \u00f6ljyvuotoja. Todelliset ongelmat tulevat kuitenkin esiin vanhemmissa Audi S8 -malleissa, kuten V10-moottorissa, joka on tunnetusti painajainen pit\u00e4\u00e4 toiminnassa jonkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

Vanhempien V8-yksikk\u00f6jen tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n hiilikerrostumista imusarjaan, joka on puhdistettava. Jos niit\u00e4 ei puhdisteta, ne aiheuttavat ongelmia moottorille, eik\u00e4 kukaan halua kokea t\u00e4llaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S8 saa 8-vaihteisen momentinmuunninvaihteiston, joka sopii hyvin S8:n luonteeseen. Toki Tiptronic ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 nopea ja reagoiva kuin S-Tronic DSG, mutta se on paljon pehme\u00e4mpi ja mukavampi. Tiptronic-laatikko k\u00e4rsii kuitenkin vaihteiston ulostuloakselin tiivisteiden \u00f6ljyvuodoista, jotka voivat vaurioittaa vaihteistoa, jos niist\u00e4 ei huolehdita.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s momentinmuunnin voi vioittua, erityisesti edellisen sukupolven S8-malleissa, mik\u00e4 aiheuttaa yleens\u00e4 moottorin tarkastusvalon. Muihin vaihteistoon liittyviin ongelmiin kuuluvat tavanomaiset ongelmat, joita kohtaamme yhden kytkimen yksik\u00f6iss\u00e4, ja se on suhteellisen hidas vasteaika Audi S8:n kaltaisessa suorituskykyisess\u00e4 autossa.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi S8 k\u00e4rsii my\u00f6s erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, mutta onneksi mik\u00e4\u00e4n niist\u00e4 ei ole suoraan yhteydess\u00e4 moottoriin. Vakavimmat s\u00e4hk\u00f6ongelmat liittyv\u00e4t akkuun, joka voi sy\u00f6py\u00e4 jo varhain tai jopa tyhjenty\u00e4 ennenaikaisesti. Muita v\u00e4hemm\u00e4n vakavia ongelmia ovat MMI-j\u00e4rjestelm\u00e4n, peruutuskameran ja monien muiden sis\u00e4tilojen kytkimien ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4 on tunnettu valituksen aihe monissa nykyaikaisissa Audi-malleissa, eik\u00e4 S8 n\u00e4yt\u00e4 poikkeavan t\u00e4st\u00e4. S8:ssa on laaja valikoima kehittyneit\u00e4 kuljettajan apuj\u00e4rjestelmi\u00e4, kuten automaattinen h\u00e4t\u00e4jarrutus, joka voi olla hieman liian tungetteleva. Sama p\u00e4tee my\u00f6s kaistalla pysymisen avustinj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Audi S8 – Varusteluongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monien verkkol\u00e4hteiden mukaan Audi S8:lla on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syst\u00e4, joka yleens\u00e4 johtuu tukkeutuneista viem\u00e4reist\u00e4. Jos puhdistat n\u00e4m\u00e4 viem\u00e4rit, erityisesti kattoluukun ymp\u00e4rill\u00e4 olevat viem\u00e4rit, et todenn\u00e4k\u00f6isesti koe n\u00e4it\u00e4 ongelmia. Kaiken kaikkiaan S8 on melko luotettava auto, ja Audi on varmistanut, ett\u00e4 useimmat mekaaniset osat ovat luotettavia ja pitk\u00e4ik\u00e4isi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi S8 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat nopean, tyylikk\u00e4\u00e4n ja hillityn suorituskykyisen t\u00e4ysikokoisen sedanin, S8 on loistava valinta. Se alittaa S63 AMG:n ja erityisesti M760 LI:n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on loogisemmin hinnoiteltu suorituskykyinen huippusedan.<\/p>\n\n\n\n

S8:n valtakirjat on todistettu kerta toisensa j\u00e4lkeen, sill\u00e4 ei yksinkertaisesti ole kovin montaa yht\u00e4 kyvyk\u00e4st\u00e4 moottoritiet\u00e4 kulkevaa kruisailijaa kuin S8 on, varsinkin kun kyseess\u00e4 on hinta. S8 on loistava auto, ja jos sinulla on varaa ostaa se, et tule pettym\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 Audi Audi RS8:n?<\/h3>\n\n\n\n

A8-malliston huippumalli on S8, eik\u00e4 Audi RS8 -nimist\u00e4 autoa ole koskaan ollutkaan. Audi ei todenn\u00e4k\u00f6isesti koskaan tule tarjoamaan RS8:aa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 S8 pysyy todenn\u00e4k\u00f6isesti Audi A8:n lippulaivana l\u00e4hitulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon my\u00f6s se, ett\u00e4 autot ovat siirtym\u00e4ss\u00e4 kohti s\u00e4hk\u00f6voimaa, emme todenn\u00e4k\u00f6isesti koskaan n\u00e4e A8:sta tehokkaampaa RS8-versiota.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi S8 urheiluauto?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, Audi S8 ei ole urheiluauto. On selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 S8 on mukava auto, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat hieman enemm\u00e4n j\u00e4nnityst\u00e4 muuten kliiniselt\u00e4 Audi A8:lta. S8 kulkee silti hyvin, eik\u00e4 se uhraa mukavuutta suorituskyvyn nimiss\u00e4, sill\u00e4 kaikki tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 A8 ostetaan mukavuuden eik\u00e4 suorituskyvyn vuoksi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi S8 on nopein ja tehokkain versio suurimmasta ja mukavimmasta Audi-sedanista, jonka voi ostaa rahalla. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Audi S8 on todellinen lippulaiva-auto, joka lupaa ylivertaisuutta ylellisyyden, mukavuuden, tekniikan ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4627,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4630"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4630"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4630\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4631,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4630\/revisions\/4631"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4627"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4630"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4630"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4630"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}