{"id":4632,"date":"2022-08-08T08:04:15","date_gmt":"2022-08-08T08:04:15","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4632"},"modified":"2022-08-08T08:04:19","modified_gmt":"2022-08-08T08:04:19","slug":"volkswagen-e-golf-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-e-golf-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen E-Golf yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen-br\u00e4ndi on k\u00e4ynyt l\u00e4pi todella vaikean vaiheen viime vuosikymmenen aikana, koska se muuttui Dieselgate-skandaalin ansiosta varsin kyseenalaiseksi br\u00e4ndiksi, joka oli oikeasti edullinen ja haluttava premium-automerkki. VW on kuitenkin pyrkinyt sijoittamaan valtavan summan rahaa s\u00e4hk\u00f6autoihin saadakseen entisen tittelins\u00e4 takaisin.<\/p>\n\n\n\n

VW e Golf on yksi ensimm\u00e4isist\u00e4 VW:n s\u00e4hk\u00f6autoista, mik\u00e4 her\u00e4tt\u00e4\u00e4 heti muutamia kysymyksi\u00e4 sen luotettavuudesta. Aina kun tuotemerkki uskaltautuu tuntemattomalle alueelle, se on yleens\u00e4 merkki ongelmista, jotka vain odottavat tapahtumista. S\u00e4hk\u00f6auto on kuitenkin luonnostaan yksinkertaisempi rakenteeltaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e Golf on suhteellisen luotettava auto.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa on joitakin mainitsemisen arvoisia ongelmia, kuten latausporttiin, ilmastointilaitteisiin, erilaisiin s\u00e4hk\u00f6ongelmiin, virranjakeluun ja lataukseen sek\u00e4 jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat korjattavissa, mutta ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan yleisi\u00e4 monissa e Golf -malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan e Golf on todella mielenkiintoinen auto, sill\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t kaikki VW Golfin edut s\u00e4hk\u00f6voimaan, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 t\u00e4ydellisen Golfin nykyaikaan.<\/p>\n\n\n\n

VW e Golf – Latausporttiin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi yleisimmist\u00e4, ellei jopa yleisin ongelma, josta e Golf k\u00e4rsii, on ongelmallinen latausportin lukitus, joka on suunniteltu telakoimaan laturi ja lukitsemaan se latauksen aikana. T\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 on suunniteltu niin, ettei kukaan voi vain k\u00e4vell\u00e4 autosi luo ja irrottaa sit\u00e4. Lukoilla on kuitenkin joskus taipumus juuttua kiinni, jolloin laturia ei voi irrottaa.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi portti on suunniteltu niin, ett\u00e4 se pys\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ajoneuvon aina, kun joku yritt\u00e4\u00e4 ottaa sen irti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 autosi ei voi ajaa, etk\u00e4 voi my\u00f6sk\u00e4\u00e4n hinata sit\u00e4. On mahdollista k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ter\u00e4v\u00e4\u00e4 esinett\u00e4 lukkojen irrottamiseen v\u00e4kisin, mutta se ei ole hyv\u00e4 idea, sill\u00e4 se voi pahentaa asiaa entisest\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

VW e Golf – LVI-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet VW e Golfin omistajat valittavat erilaisista HVAC-ongelmista, kuten ilmavirran t\u00e4ydellisest\u00e4 puuttumisesta, kylm\u00e4n ilman puuttumisesta tai l\u00e4mpim\u00e4n ilman puuttumisesta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 ei pysty j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n tai l\u00e4mmitt\u00e4m\u00e4\u00e4n matkustamoa tarvittaessa, mik\u00e4 voidaan osittain korjata ohjelmistokorjauksella.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat kuitenkin viallisesta l\u00e4mmityspumpusta tai rikkin\u00e4isist\u00e4 venttiileist\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne on vaihdettava, jos ongelma halutaan ratkaista pysyv\u00e4sti. Vie e Golf j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jotta t\u00e4m\u00e4 voidaan korjata.<\/p>\n\n\n\n

VW e Golf – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW e Golf k\u00e4rsii joskus erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, jotka liittyv\u00e4t GPS:\u00e4\u00e4n, peruutuskameraan, liit\u00e4nt\u00e4j\u00e4rjestelmiin ja Bluetoothiin. Kamera voi kytkeyty\u00e4 kokonaan pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4, vikaantua tai jopa vilkkua, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 t\u00e4ysin k\u00e4ytt\u00f6kelvottoman. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 ainoa tapa ratkaista t\u00e4m\u00e4 tehokkaasti on vaihtaa kamera kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Car-Net-ominaisuudet ovat my\u00f6s tunnettu ongelma monissa VW-malleissa, koska ne lakkaavat toimimasta ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ongelma liittyy enimm\u00e4kseen vuoden 2015 malleihin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW korjasi ongelman vuoden 2016 malleille ja sit\u00e4 vanhemmille.<\/p>\n\n\n\n

VW e Golf – Virranjakelu- ja latausongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jotkin e Golf -mallit k\u00e4rsiv\u00e4t viallisista tehons\u00e4\u00e4t\u00f6moduuleista, jotka voivat sotkea auton latausj\u00e4rjestelm\u00e4n t\u00e4ysin. Niin paljon, ett\u00e4 koko moduuli on vaihdettava korjaamiseksi. Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma on diagnosoitu vain pieness\u00e4 osassa autoja.<\/p>\n\n\n\n

Toinen moduuliin tai invertteriin liittyv\u00e4 ongelma aiheuttaa sen, ett\u00e4 auto menett\u00e4\u00e4 virran ajon aikana. Hyv\u00e4 asia on, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat koskivat enimm\u00e4kseen vuoden 2015 alkupuolen malleja, kun taas my\u00f6hemmiss\u00e4 malleissa t\u00e4m\u00e4 ongelma on korjattu.<\/p>\n\n\n\n

VW e Golf – jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet Volkswagen-autot ovat k\u00e4rsineet jarruihin liittyvist\u00e4 ongelmista, erityisesti automatisoitujen etujarrujen ongelmista. e Golf n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuuluvan t\u00e4h\u00e4n autojen ryhm\u00e4\u00e4n, joka joko ei kytke jarruja tarvittaessa tai kytkee ne, kun siihen ei ole tarvetta.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4rjestelm\u00e4 kamppailee ep\u00e4suotuisissa s\u00e4\u00e4olosuhteissa, erityisesti rankkasateessa tai lumessa, koska j\u00e4rjestelm\u00e4 on yhteydess\u00e4 pys\u00e4k\u00f6intiantureihin. VW:t\u00e4 vastaan nostettiin 2 vuotta sitten oikeusjuttu n\u00e4iden ongelmien vuoksi, joten on parempi kytke\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 kokonaan pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4, jotta se olisi aina turvallinen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW e Golf sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen e Golf on yksi VW:n ensimm\u00e4isist\u00e4 vakavasti otettavista yrityksist\u00e4 tehd\u00e4 kilpailukykyinen ja massatuotettu s\u00e4hk\u00f6auto. He p\u00e4\u00e4ttiv\u00e4t ottaa tunnetun Golfin alustan ja kiinnitt\u00e4\u00e4 siihen korkeaj\u00e4nnites\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n, jotta siit\u00e4 tulisi s\u00e4hk\u00f6inen. e Golf ei ole huono auto, mutta aika on ajanut e Golfin ohi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW ID:n autot ovat yksinkertaisesti parempia.<\/p>\n\n\n\n

Jos e Golf l\u00f6ytyy houkuttelevaan hintaan, se on rahan arvoinen, mutta jos sen voi venytt\u00e4\u00e4 vaikkapa VW ID.3:een tai jopa ID.4:\u00e4\u00e4n, e Golf ei ole sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka monta kilometri\u00e4 VW e Golf kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Todellisessa maailmassa e Golfilla voi ajaa jopa 150 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4iss\u00e4 arvioissa on otettu huomioon ilmastointi ja kaikki muut j\u00e4rjestelm\u00e4t, joita meill\u00e4 on tapana k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 autossa. T\u00e4t\u00e4 matkaa voi yritt\u00e4\u00e4 venytt\u00e4\u00e4 viel\u00e4kin pidemm\u00e4ksi, mutta realistisesti katsottuna korkeintaan 150 mailia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 uudemmat s\u00e4hk\u00f6autot p\u00e4ihitt\u00e4v\u00e4t VW e Golfin, koska e Golfia ei koskaan suunniteltu tehtaalta l\u00e4htien s\u00e4hk\u00f6autoksi.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan VW e Golfin lataaminen kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Hidas lataus kest\u00e4\u00e4 jopa 6-7 tuntia, kun taas pikalataus t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 akun 0 prosentista 80 prosenttiin noin 45 minuutissa. T\u00e4m\u00e4 on kelpo lukema ottaen huomioon, milloin e Golf tuli markkinoille, ja siksi e Golf onnistuu edelleen olemaan jokseenkin kilpailukykyinen uusimpien s\u00e4hk\u00f6autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

EV-ajoneuvot, jotka on suunniteltu EV-kohtaisella alustalla, ovat kuitenkin yleens\u00e4 parempia todellisessa maailmassa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen-br\u00e4ndi on k\u00e4ynyt l\u00e4pi todella vaikean vaiheen viime vuosikymmenen aikana, koska se muuttui Dieselgate-skandaalin ansiosta varsin kyseenalaiseksi br\u00e4ndiksi, joka oli oikeasti edullinen ja haluttava premium-automerkki. VW on kuitenkin pyrkinyt sijoittamaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4633,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4632"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4632"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4632\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4634,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4632\/revisions\/4634"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4633"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4632"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4632"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4632"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}