{"id":4659,"date":"2022-08-10T13:35:42","date_gmt":"2022-08-10T13:35:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4659"},"modified":"2022-08-10T13:35:45","modified_gmt":"2022-08-10T13:35:45","slug":"mercedes-e270-cdi-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mercedes-e270-cdi-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Mercedes E270 CDI yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes E270 CDI on keskikokoinen luksussedan, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuoden 1999 W210-mallissa. E270 CDI on saatavana my\u00f6s W211-mallissa. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 olivat eritt\u00e4in suosittuja Euroopassa, kun ne tulivat ulos, mutta ovat edelleen melko suosittuja 2. k\u00e4den markkinoilla, erityisesti W211.<\/p>\n\n\n\n

Molempia n\u00e4ist\u00e4 autoista pidet\u00e4\u00e4n huomattavan luotettavina, mutta niit\u00e4 on huollettava parhaan kykyns\u00e4 mukaan. Yleisimm\u00e4t E270 CDI -ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, \u00f6ljyvuotoihin, ylikuumenemisongelmiin, meluisaan moottoriin ja elektroniikkaan.<\/p>\n\n\n\n

Monet n\u00e4ist\u00e4 voivat tuhota auton, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 asianmukainen huolto on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6nt\u00e4. Dieselmoottoreissa on omat ongelmansa ja haittapuolensa, mutta kukaan ei voi kielt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 ne ovat mestareita tehokkuuden suhteen, varsinkin jos ajelet usein moottoritienopeuksilla.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, E270 CDI voi silti olla varsin miellytt\u00e4v\u00e4 matkustaja, vaikka se onkin nykyp\u00e4iv\u00e4n standardeihin n\u00e4hden suhteellisen vanha auto. Oli miten oli, jotkut ihmiset ovat jo kyll\u00e4styneet kattaviin ylisuunniteltuihin autoihin ja haluavat vain jotain yksinkertaista, joka toimii joka kerta, ja se on E270 CDI p\u00e4hkin\u00e4nkuoressa.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E270 CDI -moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

E270 CDI-moottori on 2,7 litran 5-sylinterinen rivimoottori, jossa on yli 170 hv. T\u00e4t\u00e4 moottoria kehutaan jatkuvasti sen luotettavuudesta ja kyvyst\u00e4 voittaa joukko ongelmia ennen kuin se lopulta saavuttaa muutaman sadantuhannen kilometrin rajan. T\u00e4m\u00e4n moottorin yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t tiivisteeseen, sill\u00e4 sen tiedet\u00e4\u00e4n usein irtoavan.<\/p>\n\n\n\n

Hehkutulppien tiedet\u00e4\u00e4n joskus poksahtavan ulos, mik\u00e4 voi aiheuttaa moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6it\u00e4. Kaiken kaikkiaan moottori voi joskus olla ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4, eik\u00e4 se ole kaikkein herkimmin reagoiva moottori. Joka tapauksessa, jos teet kaikki m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaishuollot asianmukaisesti, moottori kest\u00e4\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E270 CDI \u00f6ljyvuodot<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen E270 CDI esiteltiin 1990-luvun lopulla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on nyt yli 30 vuotta vanha. N\u00e4iden E270-mallien tiedet\u00e4\u00e4n kuluttavan \u00f6ljy\u00e4 kuin hullu. W211 E270 CDI on hyvin samanlainen, sill\u00e4 se on my\u00f6s raskas \u00f6ljynkuluttaja. Syyn\u00e4 t\u00e4h\u00e4n on joko se, ett\u00e4 auto on vanha, tai se, ett\u00e4 auto vuotaa \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos aiot ostaa k\u00e4ytetyn E270 CDI:n, muista k\u00e4yd\u00e4 l\u00e4pi kaikki tiivisteet varmistaaksesi, ettei \u00f6ljy\u00e4 vuoda mihink\u00e4\u00e4n. Jos vuotaa, tee painekoe ja paikanna kaikki vuotokohdat. On mahdollista, ett\u00e4 osa tiivisteist\u00e4 on kulunut ja ne on vaihdettava. Huuhtele koko j\u00e4rjestelm\u00e4 ja t\u00e4yt\u00e4 auto upouudella \u00f6ljyll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E270 CDI:n ylikuumenemisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi E270 CDI:n vakavimmista ongelmista on moottorin ylikuumeneminen. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 moottorin j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 ei useinkaan pysty j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4m\u00e4\u00e4n autoa, jos siin\u00e4 on jotain vikaa. Monet omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 auton l\u00e4mp\u00f6tila on noussut selv\u00e4sti yli turvallisen raja-arvon, varsinkin jos kaasua on painettu paljon.<\/p>\n\n\n\n

He my\u00f6s toteavat, ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4n tyhjennys ei auta, mutta jos j\u00e4\u00e4hdytysj\u00e4rjestelm\u00e4 tyhjennet\u00e4\u00e4n ja paineistetaan uudelleen, pit\u00e4isi olla hyv\u00e4. J\u00e4\u00e4hdyttimen lamellit on my\u00f6s puhdistettava, sill\u00e4 niill\u00e4 on taipumus tukkeutua ajan my\u00f6t\u00e4 liasta ja roskista.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E270 CDI -moottorin \u00e4\u00e4nek\u00e4s toiminta<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes tunnetaan luotettavista ja tehokkaista dieselmoottoreista, jotka voivat kest\u00e4\u00e4 koko elini\u00e4n, mutta Mercedes on my\u00f6s merkki, joka ylpeilee hienostuneisuudellaan ja ylellisyydell\u00e4\u00e4n. Dieselmoottori ei luonnostaan ole koskaan hienostunut, mutta jotkut merkit, kuten VW ja Jaguar, osaavat kyll\u00e4 saada dieselmoottorin kuulostamaan hienostuneelta.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes liittyi t\u00e4h\u00e4n joukkoon muutama vuosi sitten, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 aiemmat Mercedes-dieselmoottorit kuulostavat joskus traktoreilta. E270 CDI -mallissa oleva 2,7-litrainen 5-sylinterinen rivimoottori on yksi t\u00e4llaisista moottoreista, koska se kuulostaa kolisevalta, erityisesti tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4. Valitettavasti t\u00e4lle ei voi tehd\u00e4 mit\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes E270 CDI:n s\u00e4hk\u00f6ongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

Vanhat Mercedes-mallit kamppailevat s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n jatkuvan toimivuuden yll\u00e4pit\u00e4misen kanssa. T\u00e4m\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n tavatonta l\u00e4hes kaikille automerkeille, varsinkin kun Mercedes pyrkii aina tarjoamaan sinulle kaikki mahdolliset ominaisuudet. E270 CDI -mallin yleisimm\u00e4t s\u00e4hk\u00f6ongelmat liittyv\u00e4t ulkovalaistukseen, s\u00e4hk\u00f6toimiseen takaluukkuun, s\u00e4hk\u00f6toimisiin ikkunoihin ja sis\u00e4tilojen klusterin\u00e4ytt\u00f6\u00f6n liittyviin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

E270 CDI voi joskus k\u00e4rsi\u00e4 my\u00f6s generaattoriin ja akkuun liittyvist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mink\u00e4 Mercedes E270 CDI:n ostaisin?<\/h3>\n\n\n\n

Paras Mercedes E270 CDI -malli on ep\u00e4ilem\u00e4tt\u00e4 W211, mutta my\u00f6hemm\u00e4t mallit, koska ne ovat paljon luotettavampia ja my\u00f6s uudempia. Mercedes on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka tekev\u00e4t jatkuvasti erilaisia muutoksia autoon sen tuotantokauden aikana, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 luotettavamman ja pitk\u00e4ik\u00e4isemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Siksi my\u00f6hemm\u00e4t W211 E270 CDI -mallit ovat parhaita. Lis\u00e4ksi W211 on paljon uudempi kuin W210, koska n\u00e4ill\u00e4 kahdella ei ole paljon yhteisi\u00e4 osia kesken\u00e4\u00e4n. W210 on nyt hieman liian vanha ajettavaksi p\u00e4ivitt\u00e4in, ja on paljon mielenkiintoisempia vanhoja Mercedes-malleja, jotka voi ostaa W210:n hinnalla.<\/p>\n\n\n\n

Miksi ihmiset pit\u00e4v\u00e4t dieselmoottoreista?<\/h3>\n\n\n\n

Dieselpolttoaine on energiatihe\u00e4mp\u00e4\u00e4 kuin bensiini, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat kaiken kaikkiaan tehokkaamman k\u00e4ytt\u00f6kokemuksen, varsinkin jos ajelet usein moottoritiell\u00e4. Dieselmoottorit ovat sertifioituja vetoautoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useimmat ihmiset, jotka k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t autoja ty\u00f6k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, valitsevat dieselin. T\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 my\u00f6s useimmat yhdysvaltalaiset raskaat kuorma-autot ovat dieselk\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin arvioiden mukaan dieselautojen polttoainetehokkuus on 20-40 prosenttia parempi kuin bensiinik\u00e4ytt\u00f6isten vastaavien autojen. Diesel on luotettavampi, v\u00e4hemm\u00e4n syttyv\u00e4 ja sit\u00e4 on edelleen hyvin helppo saada.<\/p>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ostaa k\u00e4ytetty Mercedes-luksussedan?<\/h3>\n\n\n\n

K\u00e4ytetty\u00e4 Mercedes-luksussedania ei osteta j\u00e4rjen, vaan syd\u00e4men perusteella. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen, n\u00e4m\u00e4 autot eiv\u00e4t ole halvimpia yll\u00e4pit\u00e4\u00e4, vaikka ne ovat my\u00f6s kalliita siihen n\u00e4hden, mit\u00e4 ne ovat. Jotkin autot, kuten W211, s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t edelleen kohtuullisen arvonsa, ja samalla rahalla voi ostaa 10 vuotta uudemman auton.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes E270 CDI on keskikokoinen luksussedan, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuoden 1999 W210-mallissa. E270 CDI on saatavana my\u00f6s W211-mallissa. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 olivat eritt\u00e4in suosittuja Euroopassa, kun ne tulivat ulos, mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4660,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4659"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4659"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4659\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4661,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4659\/revisions\/4661"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4660"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4659"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4659"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4659"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}