{"id":4670,"date":"2022-08-11T08:45:29","date_gmt":"2022-08-11T08:45:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4670"},"modified":"2022-08-11T08:45:32","modified_gmt":"2022-08-11T08:45:32","slug":"mika-vw-golf-on-paras","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-vw-golf-on-paras\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 VW Golf on paras"},"content":{"rendered":"\n

Vuodesta 1974 l\u00e4htien VW Golf on ollut yksi suosituimmista ja parhaista yleisk\u00e4ytt\u00f6isist\u00e4 autoista, joita rahalla saa. Syy Golfin menestykseen on se, ett\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t monet maailmat yhdeksi paketiksi ilman, ett\u00e4 se maksaa paljon rahaa. Golf on riitt\u00e4v\u00e4n suuri, se tarjoaa laadukkaita materiaaleja, tekniikkaa, mukavuutta ja kohtuulliset k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ilman, ett\u00e4 se maksaa paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Siksi ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, ett\u00e4 Volkswagen on onnistunut myym\u00e4\u00e4n yli 35 miljoonaa kappaletta VW Golfin perustamisesta l\u00e4htien. Vuosi sitten VW esitteli upouuden 8. sukupolven VW Golfin jatkaakseen yht\u00e4 autoteollisuuden suosituimmista ajolinjoista. Mik\u00e4 VW Golf on kuitenkin paras?<\/p>\n\n\n\n

Kaikista paras VW Golf -malli on VW Golf Mk7.5, koska se on kokonaisvaltaisempi paketti verrattuna uusimpaan Golfiin ja koska se on paljon parempi kuin tavallinen Mk7 Golf. Toiseksi paras VW Golf -malli on upouusi Mk8-malli, koska se toi VW Golfin uuteen aikakauteen.<\/p>\n\n\n\n

Kolmanneksi paras VW Golf -malli on tavallinen Mk7 Golf, koska se on parempi kuin Mk6, mutta ei l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Mk7.5 ja Mk8. Joka tapauksessa Mk6 ja Mk5 ovat my\u00f6s todella hyvi\u00e4 vaihtoehtoja, varsinkin jos valitset faceliftin j\u00e4lkeiset mallit.<\/p>\n\n\n\n

2017-2020 VW Golf Mk7.5<\/h2>\n\n\n\n

7.5 Golf esiteltiin vuonna 2017 perusteellisesti uudistettuna versiona tavallisesta 7. sukupolven VW Golfista. 7.5 toi mukanaan lukuisia parannuksia tavalliseen Mk7-malliin verrattuna, mik\u00e4 teki Mk7.5:st\u00e4 paljon kilpailukykyisemm\u00e4n. 7.5 Golfissa on tehokkaammat moottorit, uudistettu vaihteisto ja parempi polttoainetehokkuus.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti 7-5 Golf sai paljon parannuksia, kuten LED-ajovalot ja takavalot, virtaviivaisemman etu- ja takasuunnittelun sek\u00e4 paremman n\u00e4k\u00f6iset vanteet. 7-5 on ensimm\u00e4inen Golf, jossa on t\u00e4ysin digitaalinen mittaristo, ja keskell\u00e4 oleva infotainment-n\u00e4ytt\u00f6 sek\u00e4 muutamat muut yksityiskohdat sis\u00e4tiloissa ovat tavallista Golf 7:\u00e4\u00e4 parempia.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan 7.5 Golf on parempi kuin Golf 7 ja Golf 8, koska 7.5 ratkaisi monet Golf 7:\u00e4\u00e4 vaivanneet ongelmat. Golf 8 on viel\u00e4 alkutekij\u00f6iss\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ongelmia esiintyy helposti, mutta ne todenn\u00e4k\u00f6isesti korjataan mahdollisessa Golf 8.5:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2020-nykyinen VW Golf Mk8<\/h2>\n\n\n\n

Vuonna 2020 esiteltiin upouusi VW Golf 8, jota monet pit\u00e4v\u00e4t ristiriitaisena autona. Volkswagen ei mennyt liioittelemaan ulkoisen muotoilun kanssa, jota toiset kehuvat ja toiset kritisoivat. Niin tai n\u00e4in, voidaan sanoa, ett\u00e4 Mk8 Golf sek\u00e4 ei n\u00e4yt\u00e4 kovinkaan uudelta ett\u00e4 huonosti spesifioidut mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t halvoilta.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tiloissa sijaitsee suurin osa kiistoista, sill\u00e4 Golf 8:n mukana tulee joukko kosketusherkki\u00e4 asioita, mik\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole hyv\u00e4 asia. VW Golf on aina ollut t\u00e4ydellisesti sisustettu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ergonomia on v\u00e4h\u00e4n osa sit\u00e4, mik\u00e4 tekee VW Golfista VW Golfin, ja jos t\u00e4t\u00e4 muutetaan ja auto t\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kosketusherkill\u00e4 napeilla, auto ei ole en\u00e4\u00e4 niin helppok\u00e4ytt\u00f6inen kuin se oli ennen.<\/p>\n\n\n\n

Toiseksi, Mk8:n rakentamisen laatu ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin 7.5:ss\u00e4. Dieselgate-skandaali iski kovaa VW:hen, ja se n\u00e4kyy. Mk8 on kuitenkin edelleen edistynein, tehokkain, suorituskykyisin ja mukavin Golf.<\/p>\n\n\n\n

2012-2017 VW Golf Mk7<\/h2>\n\n\n\n

Jos menemme ajassa taaksep\u00e4in ja vertaamme Golf 7:n saamaa vastaanottoa Golf 8:n saamaan vastaanottoon, huomaamme heti, miksi niin monet ihmiset ylist\u00e4v\u00e4t Golf 7:\u00e4\u00e4 ja miksi niin monet ihmiset arvostelevat Golf 8:aa. Golf 7 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n erilaiselta kuin Golf 6, mutta samalla se on my\u00f6s sopivan n\u00e4k\u00f6inen, erityisesti R-Line-, GTI- ja GTD-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Golf 7:n sis\u00e4tilat ovat suurin piirtein samat kuin 7.5:ss\u00e4, lukuun ottamatta digitaalista ohjaamoa ja paremman n\u00e4k\u00f6ist\u00e4 keskusn\u00e4ytt\u00f6\u00e4. Syy siihen, miksi Golf 7 on niin hyv\u00e4 kuin se on, on se, ett\u00e4 se tarjoaa parhaan vastineen rahalle kaikista t\u00e4m\u00e4n listan VW Golf -malleista, ja siksi Golf 7 on nyt yksi markkinoiden suosituimmista k\u00e4ytetyist\u00e4 autoista.<\/p>\n\n\n\n

Toki Golf 7.5 on luotettavampi ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta, mutta Golf 7 on halvempi, eik\u00e4 kokonaiskokemus ole kovinkaan erilainen. Golf 8 on hinnaltaan Golf 7:n yl\u00e4puolella, vaikka sen rakentamisen laatu on Golf 7:\u00e4\u00e4n verrattuna heikompi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW Golfin varustetaso on paras?<\/h3>\n\n\n\n

VW Golfia on yleens\u00e4 saatavana kuutena eri varustevaihtoehtona, kuten Highline, Trendline, Comfortline, R-Line, GTI, GTE, GTD ja Golf R. Trendline- ja Comfortline-varustevaihtoehdot ovat l\u00e4ht\u00f6tason varustevaihtoehtoja, koska niiss\u00e4 on perusvarustetasot, mutta niit\u00e4 voi p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 yksitt\u00e4isill\u00e4 lis\u00e4varusteilla.<\/p>\n\n\n\n

Highline-varustetaso on keskitason varustelutaso, ja monet 2. k\u00e4den Golfin asiakkaat valitsevat sen mieluiten. R-Line on Golfin paras visuaalinen paketti, GTD on paras ja tehokkain diesel-Golf, GTI on ikonisin hot-hatch, kun taas Golf R on tehokkain Golf-malli ja ainoa AWD-suorituskykyinen Golf.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Golf GTI parempi kuin VW Golf R?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen Golf GTI kilpailee Audi S3:n kanssa, kun taas Golf R kilpailee Audi RS3:n kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 GTI\/S3 ovat l\u00e4ht\u00f6tason suorituskykyisi\u00e4 malleja, kun taas Golf R\/RS3 ovat huipputason hot hatchbackeja.<\/p>\n\n\n\n

GTI:n teho on tyypillisesti 200-250 hv mallivuodesta riippuen, kun taas Golf R:n teho on tyypillisesti noin 300 hv. Golf R:ss\u00e4 on nelj\u00e4 pakoputkea ja pysyv\u00e4 AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4, kun taas Golf GTI:ss\u00e4 on kaksi pakoputkea ja pysyv\u00e4 etuvetoj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW Golf on huonoin?<\/h3>\n\n\n\n

Mk4 ja erityisesti Mk4 GTI Golf on kaikista huonoin VW Golf, mutta se ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole huono auto. Golf 4 GTI ei koskaan tarjonnut mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samalta kuin tavallinen Golf, siit\u00e4 puuttuu tehoa ja se ajaa todella elottomalla tavalla.<\/p>\n\n\n\n

Kuten edell\u00e4 todettiin, \u00e4l\u00e4 ajattele, ett\u00e4 Mk4 on huono auto, koska se ei ole sit\u00e4, mutta verrattuna kaikkiin muihin VW Golf -malleihin, se on varmasti heikoin lenkki.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuodesta 1974 l\u00e4htien VW Golf on ollut yksi suosituimmista ja parhaista yleisk\u00e4ytt\u00f6isist\u00e4 autoista, joita rahalla saa. Syy Golfin menestykseen on se, ett\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t monet maailmat yhdeksi paketiksi ilman, ett\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3769,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4670"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4670"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4670\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4671,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4670\/revisions\/4671"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3769"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4670"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4670"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4670"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}