{"id":4685,"date":"2022-08-15T09:54:42","date_gmt":"2022-08-15T09:54:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4685"},"modified":"2022-08-15T09:54:46","modified_gmt":"2022-08-15T09:54:46","slug":"onko-audi-tt-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-tt-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi TT hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi TT on 2-ovinen urheilukupee, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia dynaamisesta ajokokemuksesta kompaktissa muodossa. TT on ollut myynniss\u00e4 jo jonkin aikaa, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Audi aikoo todenn\u00e4k\u00f6isesti luopua siit\u00e4 pian. Onko Audi TT siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 autolta haluaa. Jos pid\u00e4t pienikokoisista, tyylikk\u00e4ist\u00e4 ja dynaamisista autoista, joissa on paljon huipputekniikkaa, TT on hyv\u00e4 sinulle. Jos et kuitenkaan pid\u00e4 pienikokoisista urheiluautoista, TT ei ole sinun autosi. Joka tapauksessa se on todella hyvin koottu tuote, joka lupaa j\u00e4nnityst\u00e4, ylellisyytt\u00e4 ja tilaisuuden tuntua.<\/p>\n\n\n\n

Moottoreita on tarjolla runsaasti, TT:t\u00e4 on saatavana muutamassa eri korimallissa, ja sis\u00e4tilat on verhoiltu korkealuokkaisilla materiaaleilla ja ter\u00e4vill\u00e4 muotoilun yksityiskohdilla. TT:n luotettavuus on kunnollinen, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. N\u00e4iden arvot eiv\u00e4t ole erityisen vakaita, sill\u00e4 2-oviset kompaktit autot ovat hitaasti alam\u00e4ess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s TT:n kipe\u00e4 kohta, koska siin\u00e4 on vain kaksi ovea, vain kaksi istuinta ja melko vaimea tavaratila. Joka tapauksessa, jos haluat tiet\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 TT:st\u00e4, lue t\u00e4m\u00e4 artikkeli.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

TT:st\u00e4 on saatavana muutama erilainen 4-sylinterinen turboahdettu bensiinimoottorilla varustettu versio sek\u00e4 nopea 5-sylinterinen Audi R8 -vauvamoottori, joka sek\u00e4 kuulostaa ett\u00e4 kulkee h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n hyvin. Alkutason TT:ss\u00e4 on 2,0 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka tarjoaa 200 hv:n ja tehokkaimman 4-sylinterisen TT S -mallin 320 hv:n v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huippumalli Audi TT RS:ss\u00e4 on 400 hv:n 2,5 litran 5-sylinterinen moottori, joka on varmasti luokkansa ykk\u00f6nen monessa suhteessa. TT RS saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 3,5 sekunnissa ja rajoitettu huippunopeus on 155 km\/h. TT RS ajaa my\u00f6s nelj\u00e4nnesmailin alle 12 sekunnissa, mik\u00e4 on todella kiitett\u00e4v\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 moottorit on yhdistetty 7-vaihteiseen S-Tronic-kaksoiskytkinvaihteistoon ja Audin omaan Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. TT:n hy\u00f6tysuhde on enint\u00e4\u00e4n noin 30MPG, kun taas RS-mallin huippumalli on huomattavasti huonompi.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran 1990-luvun lopulla, eik\u00e4 ensimm\u00e4isen sukupolven TT koskaan n\u00e4ytt\u00e4nyt kovinkaan houkuttelevalta. Uusimmassa TT:ss\u00e4 on paljon ter\u00e4v\u00e4mpi muotoilukieli, joka saa auton tuntumaan j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja huomiota her\u00e4tt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4. Sis\u00e4tilat on suunniteltu todella hyvin, erityisesti Virtual Cockpit, joka on edelleen alan paras digitaalinen mittaristo.<\/p>\n\n\n\n

TT RS kannattaa hankkia, jos rakastat ajamista, sill\u00e4 se on matalammalla ja jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei lainkaan rankaiseva. TT on pieni auto, jossa on urheilullinen alusta, joten se tuntuu olevan varpaillaan jopa paikallaan seistess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden suhteen TT on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlainen kuin muutkin Audit, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos sit\u00e4 huolletaan tarpeeksi hyvin. N\u00e4m\u00e4 autot ovat tosiaankin vaativia, mutta se kuuluu asiaan, sill\u00e4 kyse on kuitenkin luksusautoista.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t TT:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, jousitukseen, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja jarruihin.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

TT:n hinnat alkavat noin 50 000 dollarista, kun taas huippuvarusteltu RS-malli maksaa noin 80 000 dollaria. T\u00e4llaisella rahalla saa todellisen Audi-luksuskokemuksen, mutta se ei est\u00e4 auton arvon alenemista hullun lailla.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n TT on todella huono, sill\u00e4 siin\u00e4 on vain 2-ovet, 2-istuimet ja pieni tavaratila. My\u00f6s sis\u00e4tilat ovat suhteellisen ahtaat, varsinkin pidemmille kuljettajille, jotka tuntevat varmasti klaustrofobista oloa. P\u00e4ivitt\u00e4iseksi kuljettajaksi TT voisi kelvata sellaiselle, joka yleens\u00e4 matkustaa yksin tai jollekin, joka on valmis tekem\u00e4\u00e4n kompromisseja.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi TT?<\/h3>\n\n\n\n

No, t\u00e4m\u00e4n artikkelin luettuasi sinulla pit\u00e4isi olla oikeudenmukainen arvio siit\u00e4, sopiiko auto sinulle vai ei. Koska t\u00e4rkeimp\u00e4n\u00e4 n\u00e4k\u00f6kohtana mit\u00e4 tahansa ostaessa on kuitenkin hinta, sinun on pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4si, ett\u00e4 maksat vakavasti otettavaa rahaa autosta, joka ei pysty tarjoamaan kovinkaan paljon. Paitsi jos olet suuri Audin 5-sylinterisen fani ja arvostat suorituskyky\u00e4 maalaisj\u00e4rjen edelle.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan henkil\u00f6kohtainen mielipiteesi on se, mink\u00e4 pit\u00e4isi ohjata sinua p\u00e4\u00e4tt\u00e4ess\u00e4si, ostatko auton vai et. Voimme vain sanoa, ett\u00e4 TT on monipuolinen paketti niille, jotka ovat valmiita tinkim\u00e4\u00e4n arvosta ja ennen kaikkea k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TT saatavana avoautona?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT on saatavana my\u00f6s avoautona, ja joillakin markkinoilla avoauto on coupea parempi vaihtoehto. Avoauto TT:n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4 on tehty viel\u00e4 enemm\u00e4n kompromisseja, ja siksi se on paljon vaikeammin myyt\u00e4v\u00e4. Jos kuitenkin mahtuu mukaan ja pit\u00e4\u00e4 autosta yleisesti ottaen, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 olla kokeilematta autoa.<\/p>\n\n\n\n

Avoautomalli maksaa yleens\u00e4 4 000-5 000 dollarin lis\u00e4hinnan coup\u00e9-malliin verrattuna, mik\u00e4 on varmasti melkoinen hinta. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 TT RS on saatavana my\u00f6s avoautona, mik\u00e4 osoittaa, ett\u00e4 avoauto on yht\u00e4 suosittu kuin coupe.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Audi lopettaa TT:n tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Audi on alkanut arvioida mallimarkkinastrategiaansa t\u00e4ysin uudelleen, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 he luopuvat melko monista malleista l\u00e4hitulevaisuudessa ja lis\u00e4\u00e4v\u00e4t samalla lis\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja, katumaastureita ja crossovereita. T\u00e4m\u00e4 on jatkuva trendi koko teollisuudessa, joten Audi on vain n\u00e4yttelem\u00e4ss\u00e4 rooliaan.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 Audi on hiljattain sanonut, ett\u00e4 he aikovat lopettaa TT:n ja todenn\u00e4k\u00f6isesti korvata sen jollain ”emotionaalisemmalla” ja suuremmalla. Emme ole varmoja siit\u00e4, tuleeko TT:n seuraaja olemaan s\u00e4hk\u00f6inen vai ei, mutta me varmasti rakastamme enemm\u00e4n urheiluautoja teill\u00e4. TT:n aika on valitettavasti mennyt ohi, ja sen huomaa heti, kun katsoo myyntitaulukoita.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TT on 2-ovinen urheilukupee, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia dynaamisesta ajokokemuksesta kompaktissa muodossa. TT on ollut myynniss\u00e4 jo jonkin aikaa, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Audi aikoo todenn\u00e4k\u00f6isesti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4686,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4685"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4685"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4685\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4687,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4685\/revisions\/4687"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4686"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4685"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4685"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4685"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}