{"id":4688,"date":"2022-08-15T09:55:20","date_gmt":"2022-08-15T09:55:20","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4688"},"modified":"2022-08-15T09:55:24","modified_gmt":"2022-08-15T09:55:24","slug":"audi-tt-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-tt-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi TT yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi TT on ylellinen 2-ovinen coupe, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia Audin premium-kokemuksesta ripauksella urheilullisuutta ja tyyli\u00e4. Jotkut pit\u00e4v\u00e4t TT:t\u00e4 naisen tai kampaajan autona, mutta t\u00e4m\u00e4 on kaukana totuudesta, sill\u00e4 TT on kaiken kaikkiaan todella hyv\u00e4 auto. Siin\u00e4 on loistavat moottorivaihtoehdot, mukaan lukien nopea 5-sylinterinen moottori, AWD ja monia ylellisi\u00e4 ominaisuuksia kauttaaltaan.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta TT on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n kuin mik\u00e4 tahansa muu Audi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 sen yll\u00e4pito maksaa melko paljon rahaa, mutta jos sit\u00e4 yll\u00e4pidet\u00e4\u00e4n, se kest\u00e4\u00e4. Jos et huolehdi s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisest\u00e4 huollosta, autossa ilmenee ongelmia, jotka voivat mahdollisesti pilata koko omistajuuden.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Audi TT:n ongelmat liittyv\u00e4t ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, elektroniikkaan, moottoriin, jousitukseen ja jarruihin. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 liittyy huollon puutteellisuuteen, mutta osa niist\u00e4 tapahtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti, vaikka huollat autoa asianmukaisesti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 kuuluu asiaan, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4nkaltaiset autot ovat t\u00e4ynn\u00e4 runsaasti ominaisuuksia, jotka ovat valitettavasti kuluvia. T\u00e4m\u00e4 ei kuitenkaan tarkoita, ett\u00e4 Audi TT olisi huono auto, p\u00e4invastoin, TT voi olla t\u00e4ydellinen auto, jos haluat 2-ovisen tyylikk\u00e4\u00e4n coup\u00e9n.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Eri Audiasiantuntijoiden mukaan TT k\u00e4rsii joskus ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten erilaisten koputus\u00e4\u00e4nien kuulemisesta. T\u00e4m\u00e4 koputus\u00e4\u00e4ni yleens\u00e4 voimistuu k\u00e4\u00e4ntyess\u00e4, ja mit\u00e4 jyrkemmin k\u00e4\u00e4nnyt, sit\u00e4 tuntuvammaksi se muuttuu.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet yksi niist\u00e4 ihmisist\u00e4, jotka ovat kokeneet t\u00e4m\u00e4n, olet todenn\u00e4k\u00f6isesti tietoinen siit\u00e4, ett\u00e4 holkit ovat kuluneet. Joskus sinun on my\u00f6s tarkistettava ohjausvarret, k\u00e4sivarren holkit ja vakaajat, sill\u00e4 my\u00f6s ne voivat aiheuttaa n\u00e4it\u00e4 ongelmia. Onneksi t\u00e4m\u00e4 on helppo korjaus, ja kaikkien Audiasiantuntijoiden pit\u00e4isi pysty\u00e4 tekem\u00e4\u00e4n se hetkess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Olemme jo maininneet, ett\u00e4 Audi TT on kauttaaltaan t\u00e4ynn\u00e4 ylellisi\u00e4 ominaisuuksia. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen ajokokemuksesi on mukava, turvallinen ja todella viihdytt\u00e4v\u00e4. N\u00e4it\u00e4 ominaisuuksia ei kuitenkaan ole tehty kest\u00e4m\u00e4\u00e4n ikuisesti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 TT:ss\u00e4 esiintyy usein erilaisia ohjelmisto- ja laitteisto-ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Ikkunat saattavat lakata toimimasta, infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi h\u00e4iriinty\u00e4 tai j\u00e4\u00e4ty\u00e4, mittaristo saattaa antaa v\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 tietoa ja puhelinyhteyssarja saattaa ep\u00e4onnistua kokonaan. N\u00e4iden korjaamiseksi sinun on useimmiten teht\u00e4v\u00e4 ohjelmistop\u00e4ivitys, nollaus tai joskus jopa vaihdettava laitteistokomponentti.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT on saatavana muutamalla eri moottorivaihtoehdolla, ja kaksi suosituinta niist\u00e4 ovat 2,0 litran nelisylinterinen moottori ja malliston k\u00e4rkeen kuuluva 5-sylinterinen turbomoottori. N\u00e4m\u00e4 moottorit voivat joskus k\u00e4rsi\u00e4 syttymish\u00e4iri\u00f6ist\u00e4, jotka tyypillisesti liittyv\u00e4t sytytyskeloihin. VAG:n moottoreiden tiedet\u00e4\u00e4n usein k\u00e4rsiv\u00e4n moottorik\u00e4\u00e4miongelmista, jotka vaativat vaihtoa.<\/p>\n\n\n\n

Muut moottoriin liittyv\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t ilmamittareihin, jotka on my\u00f6s vaihdettava jossain vaiheessa. Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 moottorit ovat suhteellisen luotettavia, mutta eiv\u00e4t t\u00e4ysin virheett\u00f6mi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT:ss\u00e4 tiedet\u00e4\u00e4n olevan usein ongelmia jousituksen holkkien kanssa, ja helpoin tapa, jolla t\u00e4m\u00e4n voi huomata, on menn\u00e4 jyrkkien kuoppien yli ja kuulla koputus\u00e4\u00e4ni\u00e4. Ainoa tapa korjata t\u00e4m\u00e4 on vaihtaa holkit kokonaan, ja sen pit\u00e4isi ratkaista ongelma pitk\u00e4ksi aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos ajat mieluummin dynaamisesti, joudut todenn\u00e4k\u00f6isesti kohtaamaan ongelmia jousituksen kanssa, koska dynaaminen ajaminen rasittaa jousituksen osia melko paljon. N\u00e4in on monissa suorituskykyisiss\u00e4 autoissa, koska niit\u00e4 ei ole tehty kest\u00e4m\u00e4\u00e4n ikuisesti.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT – Jarrujen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monien Audi TT:n omistajien mukaan TT:n jarrut vinkuvat herk\u00e4sti, etenkin kylm\u00e4n\u00e4. T\u00e4m\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 vaikuta jarrutustehoon, mutta haittaa kuitenkin mukavuutta melkoisesti. Ei ole maailman miellytt\u00e4vin asia ajaa kaupungin l\u00e4pi ja kuulla jarrujen vinkuvan kuin hullu.
Helpoin tapa korjata t\u00e4m\u00e4 on vaihtaa jarrupalat ajoissa, sill\u00e4 tyypillisesti t\u00e4m\u00e4 ilmenee, kun jarrupalat l\u00e4hestyv\u00e4t k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4ns\u00e4 loppua.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi TT hyv\u00e4 ostos?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT on hyv\u00e4 ostos, jos olet ihmistyyppi\u00e4, joka suosii 2-ovisia kompaktikupeita. Audi TT RS on uskomattoman hauska ajettava, koska se saa riemastuttavan 5-sylinterisen turbomoottorin, joka saa TT RS:n tuntumaan Audi R8:n vauvalta. Se on nopea, j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, tyylik\u00e4s ja t\u00e4ynn\u00e4 runsaasti ylellisi\u00e4 ominaisuuksia kauttaaltaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos et kuitenkaan ole tyyppi\u00e4, joka pit\u00e4\u00e4 t\u00e4llaisista autoista, TT ei ole ostamisen arvoinen. Jos olet pitk\u00e4 kuljettaja, et my\u00f6sk\u00e4\u00e4n tule pit\u00e4m\u00e4\u00e4n TT:st\u00e4, koska se on kompakti ja siin\u00e4 on suhteellisen v\u00e4h\u00e4n tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Aikooko Audi lopettaa Audi TT:n tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Audi on virallisesti vahvistanut, ett\u00e4 se aikoo lopettaa TT:n tuotannon vuonna 2023. Audi sanoo, ett\u00e4 TT ei yksinkertaisesti ole sit\u00e4, mit\u00e4 nykyaikainen ostaja haluaa, ja ett\u00e4 he aikovat korvata sen jollakin hieman tunteikkaammalla ja suuremmalla, mahdollisesti neliovisella autolla.<\/p>\n\n\n\n

TT tulee aina olemaan Audin marmite-auto, koska ihmiset joko rakastavat tai vihaavat sit\u00e4. Kukaan ei kuitenkaan voi kiist\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 TT RS olisi todella hieno auto ja ettei ajokokemus olisi j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TT tytt\u00f6jen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Niin monet ihmiset ovat kovia sanomaan, ett\u00e4 Audi TT:n, VW Beetlen ja Fiat 500:n kaltaiset autot ovat naisille tehtyj\u00e4 autoja. T\u00e4m\u00e4 tulee hieman yll\u00e4tyksen\u00e4, sill\u00e4 TT RS on saatavana Audi R8:n vauvamoottorilla, joka tuottaa yli 400 hevosvoimaa ja kiihtyy 0-100 km\/h alle nelj\u00e4ss\u00e4 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, etteiv\u00e4tk\u00f6 naiset pit\u00e4isi urheiluautoista, mutta Audi TT:n kutsuminen tytt\u00f6jen autoksi on jotain, mit\u00e4 vain ihmiset, jotka eiv\u00e4t ole koskaan ajaneet TT:t\u00e4, yleens\u00e4 sanovat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TT on ylellinen 2-ovinen coupe, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia Audin premium-kokemuksesta ripauksella urheilullisuutta ja tyyli\u00e4. Jotkut pit\u00e4v\u00e4t TT:t\u00e4 naisen tai kampaajan autona, mutta t\u00e4m\u00e4 on kaukana<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4689,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4688"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4688"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4688\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4690,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4688\/revisions\/4690"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4689"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4688"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4688"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4688"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}