{"id":4691,"date":"2022-08-16T07:32:54","date_gmt":"2022-08-16T07:32:54","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4691"},"modified":"2022-08-16T07:32:57","modified_gmt":"2022-08-16T07:32:57","slug":"onko-porsche-718-boxster-s-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-718-boxster-s-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 718 Boxster S hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster S on 2-paikkainen pienikokoinen urheiluauto, joka on tehty niille, jotka haluavat tuntea tuulen hiuksissaan maksamatta kalliista Porsche-rahoista. 718 Boxster S saa keskivaiheen 2,5 litran turboahdetun 4-sylinterisen 350 hv:n moottorin, joka on saatavana vain Cayman S- ja Boxster S -malleihin. Onko Porsche 718 Boxster S siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Porsche 718 Boxster S on hyv\u00e4 auto niille, jotka haluavat pienikokoisen 2-paikkaisen urheiluauton, jossa on pehme\u00e4 katto. Se ei ehk\u00e4 ole paras auto pidemmille kuljettajille, sill\u00e4 Boxster S:n sis\u00e4tilat ovat liev\u00e4sti sanottuna rajalliset. Moottori on vahva, tehokas ja todella sopiva auton alustaan ja kokoon n\u00e4hden.<\/p>\n\n\n\n

718 Boxster S:n muotoilu on hieman kauniimpi kuin 718 Boxsterin l\u00e4ht\u00f6tason malli. Sis\u00e4tilat alkavat hieman n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ik\u00e4\u00e4ns\u00e4, mutta ne ovat t\u00e4ynn\u00e4 laadukkaita materiaaleja. Boxster S ajaa todella keskittyneesti, mutta kyyti ei ole rangaistavaa kuten korkeamman hintaluokan litteiss\u00e4 6-sylinterisiss\u00e4 Boxster- ja Cayman-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 718 Boxster on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. N\u00e4iden arvot ovat vahvat, sill\u00e4 ne onnistuvat s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n arvonsa todella hyvin. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla t\u00e4m\u00e4n kokoiselle autolle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se saa kaksi erillist\u00e4 s\u00e4ilytystilaa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster S:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 2,5 litran 4-sylinterinen turbomoottori, jossa on 350 hv ja 309 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kuljettamaan Boxster S:n nopeudesta 0-100 km\/h noin 4,5 sekunnissa, ja huippunopeudeksi on ilmoitettu 177 km\/h. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat melko voimakkaita autolle, jossa on vain 4-sylinterinen moottori.<\/p>\n\n\n\n

Auto on saatavana my\u00f6s joko manuaalisella lyhytvaihteisella vaihteistolla tai 7-vaihteisella Porsche PDK -kaksoiskytkinvaihteistolla. Kaikki 718-mallit ovat tiukasti takavetoisia. Mit\u00e4 tulee tehokkuuteen, 718 Boxster S:n yhdistetty kulutus on noin 30MPG, mik\u00e4 on my\u00f6s hyv\u00e4 luku autolle, joka pystyy nopeuteen 0-100 km\/h vain 4,5 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 718 Boxster S:n voimansiirto ei ehk\u00e4 ole kaikkein j\u00e4nnitt\u00e4vin voimansiirto, jonka voit ostaa, mutta se tekee varmasti teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4 kiihtyvyyden ja huippunopeuden osalta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman erilaiselta kuin l\u00e4ht\u00f6tason Boxster, koska se kulkee matalammalla, saa paremman n\u00e4k\u00f6iset vanteet ja siin\u00e4 on muutamia muotoilun parannuksia siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Boxster S:n sis\u00e4tiloissa on runsaasti laadukkaita materiaaleja, kuten nahkaa, alumiinia, Alcantaraa tai jopa hiilikuitua, jos olet valmis maksamaan siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

718 Boxster S:n jousitus ja alustan viritys on mukava, mutta kuitenkin tarpeeksi j\u00e4ykk\u00e4, jotta auto ei kallistu mutkiin. Keskimoottorirakenne auttaa varmasti painotasapainossa, sill\u00e4 Boxster S:n k\u00e4sitelt\u00e4vyys on todella hyv\u00e4. Kaiken kaikkiaan Boxster S ajaa paremmin kuin tavallinen Boxster, mutta ei yht\u00e4 hyvin kuin Boxster Spyder tai Boxster GTS.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 718 Boxster S on kunnollinen, mutta sit\u00e4 on huollettava riitt\u00e4v\u00e4sti. T\u00e4m\u00e4 ei tule yll\u00e4tyksen\u00e4, sill\u00e4 kaikki Porschen mallit on suunniteltu n\u00e4in. Porschen varaosat maksavat huomattavasti enemm\u00e4n kuin muissa autoissa, mutta ne tarjoavat 50 % pidemm\u00e4n huollettavan k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n kuin useimmissa autoissa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t 718 Boxster S:n ongelmat liittyv\u00e4t turboahtimeen, vaihteistoon, varusteisiin, ylikuumenemiseen ja ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S:n l\u00e4ht\u00f6hinta on 74 600 dollaria, mik\u00e4 on noin 12 000 dollaria enemm\u00e4n kuin l\u00e4ht\u00f6tason 718 Boxster. T\u00e4m\u00e4 12 000 dollarin ero on se, mit\u00e4 maksat paremmasta moottorip\u00e4ivityksest\u00e4, mutta vain, jos olet todella kiinnostunut suorituskykyisest\u00e4 ajamisesta. Joka tapauksessa 718 S s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 hyvin arvonsa k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla, joten sellaisen ostaminen on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, jos olet kiinnostunut t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla t\u00e4m\u00e4n kokoisessa autossa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 autoon saa kaksi erillist\u00e4 s\u00e4ilytystilaa sek\u00e4 eteen ett\u00e4 taakse. Sis\u00e4tilojen istuintilat ovat suhteellisen pienet, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 pidemm\u00e4t kuljettajat joutuvat todenn\u00e4k\u00f6isesti kamppailemaan tilasta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche 718 Boxster S?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut pienikokoisista 2-paikkaisista urheiluautojen avoautoista, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti pit\u00e4m\u00e4\u00e4n 718 Boxster S:st\u00e4. Useimmat ihmiset kiinnostuvat siit\u00e4 heti premium-luokan Porsche-merkin ansiosta. 718 Boxster S ajaa todella mukavasti, sill\u00e4 se on hyvin k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 ja se on my\u00f6s todella hyv\u00e4 cruiser-auto.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos pid\u00e4t 718 Boxster S:\u00e4\u00e4 liian ahtaana, et tule nauttimaan siit\u00e4 yht\u00e4\u00e4n. Lis\u00e4ksi 718 Boxster S on tiukasti 2-ovinen 2-paikkainen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 et voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 kaikkeen. Jos omistat useita autoja, 718 Boxster S on hyv\u00e4 lis\u00e4, mutta jos omistat vain yhden, sen ei kannata olla 718 Boxster S.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster S turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Kun katsot 718 Boxster S:n kokoa, luultavasti ajattelet, ett\u00e4 se ei ole turvallisin auto, jonka voit ostaa, koska se on niin pieni ja kevyt. Olisit kuitenkin iloinen, jos tiet\u00e4isit, ett\u00e4 718 Boxster S:n turvallisuusluokitus on l\u00e4hes kaikissa kategorioissa erinomainen, 5 t\u00e4hte\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sinun on kuitenkin edelleen tiedostettava, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on kompakti kevytauto, eik\u00e4 se kest\u00e4 yht\u00e4 paljon v\u00e4\u00e4rink\u00e4yt\u00f6ksi\u00e4 kuin suurempi maasturi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster S urheiluauto?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S on urheiluauto, eik\u00e4 kukaan voi sanoa muuta. On totta, ett\u00e4 pehme\u00e4 katto ei ole paras vaihtoehto suorituskykyiselle autolle, mutta Boxster-mallisto t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuilun kevyiden urheiluautojen ja mukavien cruisereiden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen 718 pystyy pit\u00e4m\u00e4\u00e4n pintansa kilparadalla ja samalla tuntemaan olonsa miljoona dollaria rantatiet\u00e4 pitkin ajellessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster S on 2-paikkainen pienikokoinen urheiluauto, joka on tehty niille, jotka haluavat tuntea tuulen hiuksissaan maksamatta kalliista Porsche-rahoista. 718 Boxster S saa keskivaiheen 2,5 litran turboahdetun 4-sylinterisen 350<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4692,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4691"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4691"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4691\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4693,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4691\/revisions\/4693"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4692"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4691"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4691"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4691"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}