{"id":4694,"date":"2022-08-16T07:33:35","date_gmt":"2022-08-16T07:33:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4694"},"modified":"2022-08-16T07:33:37","modified_gmt":"2022-08-16T07:33:37","slug":"porsche-718-boxster-sn-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-718-boxster-sn-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Porsche 718 Boxster S:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster S on 718 Boxster 2-paikkaisen urheiluauton keskitason varustelu. Boxster S:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 2,5 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka sijoittuu l\u00e4ht\u00f6tason Boxster- ja Boxster T -mallien 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin ja tasokkaiden 6-sylinteristen GTS- ja Boxster Spyder -mallien v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 2,5 litran moottori poikkeaa hieman kahdesta muusta, ja pahin 2,5 litran turboon liittyv\u00e4 ongelma on turboahdin. Muut ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, ylikuumenemisongelmiin ja varusteisiin liittyviin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Porsche 718 Boxster S on melko luotettava auto, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. Ei ole yll\u00e4tys, ett\u00e4 Porschet maksavat yleens\u00e4 enemm\u00e4n rahaa yll\u00e4pitoon verrattuna muihin t\u00e4m\u00e4n segmentin autoihin, mutta Porschet my\u00f6s s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa paremmin kuin useimmat muut t\u00e4m\u00e4n segmentin autot.<\/p>\n\n\n\n

Niin tai n\u00e4in, 718-mallisto on kulkenut pitk\u00e4n matkan sitten sen ensijulkaisun. Aikaisemmissa malleissa oli useita ongelmia, ja niiden kanssa oli vaikea el\u00e4\u00e4, kun taas uudemmat mallit ovat kaikin puolin paljon parempia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Turboahdinongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster S:n 2,5 litran moottori tarjoaa 350 hv, mik\u00e4 on noin 50 hv enemm\u00e4n kuin Boxsterin ja Boxster T:n perustason malleissa. T\u00e4m\u00e4 johtuu suurimmaksi osaksi suuresta turboahtimesta, jolla valitettavasti on joskus taipumus pett\u00e4\u00e4. Tarkemmin sanottuna turboahtimen j\u00e4\u00e4hdytyselementti voi pett\u00e4\u00e4, jolloin auto siirtyy hitaaseen tilaan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on vakava ongelma, sill\u00e4 se voi tehd\u00e4 autosta l\u00e4hes ajokelvottoman. Muista aina tarkastaa turboahdin, jos olet kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn Boxster\/Cayman S -mallin. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat yleisempi\u00e4 vanhemmissa malleissa, joiden ajokilometrit ovat korkeammat, kuin uudemmissa, joiden ajokilometrit ovat alhaisemmat.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster S on saatavana kahdella eri vaihteistovaihtoehdolla. Porschen lyhytvaihteinen manuaalivaihteisto, joka on monien autoharrastajien suosima valinta, tai 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto PDK, jota monet pit\u00e4v\u00e4t parhaana kaksoiskytkinvaihteistona. K\u00e4sivalintainen vaihteisto on herkk\u00e4, ja jos et ole sen kanssa varovainen, se voi pett\u00e4\u00e4 melko surkeasti.
PDK-vaihteisto on paljon parempi, mutta jotkut omistajat ovat raportoineet vaihteiston olevan ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4 vaihdettaessa, erityisesti kun on kyse alasp\u00e4in vaihtamisesta. Joka tapauksessa n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat yleisempi\u00e4 vanhemmissa 718 Boxster S -malleissa, kun taas uudemmat mallit ovat paljon parempia ja paljon v\u00e4hemm\u00e4n alttiita n\u00e4ille ongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Ilmastointiongelmat ovat yleisi\u00e4 koko 718-mallistossa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 voi esiinty\u00e4 sek\u00e4 718-mallien l\u00e4ht\u00f6tasolla ett\u00e4 718-mallien korkeammassa hintaluokassa. Yleisimm\u00e4t ilmastointilaiteongelmat liittyv\u00e4t lauhduttimeen, joka voi vioittua, samoin kuin lauhdutinjohdot. T\u00e4ll\u00f6in ilmastointilaite menett\u00e4\u00e4 kykyns\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4 tai l\u00e4mmitt\u00e4\u00e4 auton matkustamoa nopeasti.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat ostaa mink\u00e4 tahansa k\u00e4ytetyn 718-mallin, vie se koulutetulle ja kokeneelle Porsche-asiantuntijalle, joka pystyy diagnosoimaan ja ratkaisemaan ongelman hetkess\u00e4. N\u00e4m\u00e4 ovat yleens\u00e4 halpoja korjata, mutta jos tarvitset varaosia, se voi tulla paljon kalliimmaksi.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – ylikuumenemisongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Koko 718-mallisto on altis ylikuumenemiselle viallisen vesipumpun ja termostaatin vuoksi, mutta jotkin mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan pahempia kuin toiset. 718 S -mallit ovat luultavasti kaikista pahimpia, koska niiss\u00e4 on raportoitu eniten ylikuumenemistapauksia kaikista 718-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat my\u00f6s raportoineet, ett\u00e4 vesipumpun ja termostaatin vaihto ei aina riit\u00e4 korjaamaan ongelmaa ja ett\u00e4 autoon voi kehitty\u00e4 vuotoja, jotka n\u00e4kyv\u00e4t vain auton toimiessa korkeissa l\u00e4mp\u00f6tiloissa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S – Varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Erilaisia varusteongelmia ja pieni\u00e4 ongelmia esiintyy my\u00f6s 718 Boxster S:ss\u00e4, ja yleisin niist\u00e4 liittyy takaspoileriin, joka ei useinkaan laskeudu auton korin tasalle. T\u00e4m\u00e4 on ongelma, joka ei ole kaikille heti ilmeinen, eik\u00e4 se ole juuri sellainen ongelma, josta ihmiset ilmoittavat.<\/p>\n\n\n\n

Muut varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat ovat yleisempi\u00e4 muissa 718-malleissa, ja ne koostuvat yleens\u00e4 ohjelmistoon liittyvist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster S sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster S on auto, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat nauttia Porschen pudotetun yl\u00e4osan j\u00e4nnityksest\u00e4 maksamatta t\u00f6rkeit\u00e4 summia. 718-mallistoa kritisoidaan sen pienikokoisten moottoreiden vuoksi, jotka eiv\u00e4t yksinkertaisesti pysty vastaamaan tasaisen 6-sylinterisen emootioon, mutta kukaan ei voi kielt\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 Boxster S olisi todella kyvyk\u00e4s auto.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet pidempi kuljettaja etk\u00e4 pid\u00e4 pienikokoisista urheiluautoista, 718 Boxster S ei ole auto sinulle. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 riippumatta siit\u00e4, onko auto sinua varten vai ei, se on Porsche ja se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin kuin valtaosa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoista.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster S naisten auto?<\/h3>\n\n\n\n

Joitakin autoja, kuten Porsche Boxsteria, Audi TT:t\u00e4 ja BMW Z4:\u00e4\u00e4 muutamia mainitakseni, pidet\u00e4\u00e4n usein naisautoina tai kampaamoautoina, ja monet ihmiset eiv\u00e4t halua ostaa niit\u00e4 juuri n\u00e4ist\u00e4 syist\u00e4. On perusteltua sanoa, ett\u00e4 kaikki n\u00e4m\u00e4 k\u00e4sitykset ovat typeri\u00e4 eiv\u00e4tk\u00e4 anna lainkaan kuvaa siit\u00e4, mit\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot todella ovat.<\/p>\n\n\n\n

Ne ovat hyvin k\u00e4sitelt\u00e4vi\u00e4 suorituskykyisi\u00e4 autoja, jotka on suunniteltu ajamisen iloa varten. Ne saattavat olla pienempi\u00e4 kuin useimmat autot, ja niiss\u00e4 on usein naisellisia muotoilulinjoja, mutta mik\u00e4\u00e4n auto ei ole tiukasti naisten tai miesten auto.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Porsche 718 Boxster -malli?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster Spyder on ylivoimaisesti paras 718-malli, jonka rahalla voi ostaa, koska siin\u00e4 on luonnollisesti imev\u00e4 tasainen 6-sylinterinen moottori, joka kuulostaa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4. Boxster Spyder n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s paljon siistimm\u00e4lt\u00e4 kuin useimmat Boxster-mallit t\u00e4ysin erillisen pehme\u00e4n kattorakenteen ansiosta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster S on 718 Boxster 2-paikkaisen urheiluauton keskitason varustelu. Boxster S:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 2,5 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka sijoittuu l\u00e4ht\u00f6tason Boxster- ja Boxster T -mallien 2,0 litran 4-sylinterisen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4695,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4694"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4694"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4694\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4696,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4694\/revisions\/4696"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4695"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4694"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4694"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4694"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}