{"id":470,"date":"2021-06-28T09:33:30","date_gmt":"2021-06-28T09:33:30","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=470"},"modified":"2021-06-28T09:33:30","modified_gmt":"2021-06-28T09:33:30","slug":"milloin-bmw-3-sarjan-korimalli-muuttui","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/milloin-bmw-3-sarjan-korimalli-muuttui\/","title":{"rendered":"Milloin BMW 3-sarjan korimalli muuttui?"},"content":{"rendered":"\n

BMW 3-sarja sai t\u00e4ydellisen uudelleensuunnittelun vuonna 2019. Merkitt\u00e4vin muutos oli 3-sarjan k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4 alusta sek\u00e4 laajemman moottorivaihtoehtojen valikoiman k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto. Uusi BMW 3-sarja on hieman pidempi 3 tuumaa ja sen akseliv\u00e4li on pidentynyt 1,6 tuumaa. Uudempi versio n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 yll\u00e4tt\u00e4en aggressiivisemmalta kuin vanhempi.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2019 BMW 3-sarjan muotoiluun tehdyt parannukset<\/h2>\n\n\n\n

BMW 3-sarja on aina ollut alemman hintaluokan luksusluokan premium-sedanien vertailukohta. Vuonna 2019 BMW p\u00e4\u00e4tti muotoilla rakkaan ja myydyimm\u00e4n 3-sarjansa hieman uudelleen. Uusi sukupolvi lanseerattiin ja esiteltiin Pariisin auton\u00e4yttelyss\u00e4 2018.<\/p>\n\n\n\n

Uusi muotoilu on hieman isompi ja antaa autolle aggressiivisemman, mutta samalla pehme\u00e4mm\u00e4n ilmeen. Dramaattisia muutoksia ei ole paljon, mutta ulkon\u00e4k\u00f6 tuntuu modernilta ja nopealta. Suuremmasta koostaan huolimatta uusi BMW 3-sarja on pudottanut jonkin verran painoa. Se on yll\u00e4tt\u00e4en kokonaiset 121 paunaa eli 55 kiloa kevyempi kuin edellinen versio. Ja uuden parannetun 0,26:n ilmanvastuskertoimen ansiosta luksussedan leikkaa ilmaa helposti huippunopeuksissa.<\/p>\n\n\n\n

Uuden BMW 3-sarjan ulkoiset muutokset<\/h3>\n\n\n\n

Muutokset etuosassa
Ulkon\u00e4\u00f6n osalta on joitakin visuaalisia muutoksia, jotka voi huomata heti. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 uusi BMW 3-sarja on hieman suurempi, se tuo mukanaan my\u00f6s aggressiivisemman ilmeen. Aloitetaan etuosasta, jossa BMW:n perinteinen kaksoismunuais-s\u00e4leikk\u00f6 on suurempi ja sijoitettu hieman korkeammalle. Sen lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 BMW korostaa BMW:n asemaa korostamalla munuaiskeh\u00e4\u00e4 kromisilla koristeosilla.<\/p>\n\n\n\n

Vakiovarusteena olevat t\u00e4ys-LED-ajovalot ovat suuremmassa kulmassa ja yhdistyv\u00e4t munuaisiin ter\u00e4v\u00e4mmin ja aggressiivisemmin. Uuden BMW 3-sarjan konepelti n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 entist\u00e4 j\u00e4re\u00e4mm\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Uuden mallin vanteet ovat melko samanlaiset kuin edellisess\u00e4 mallissa. Py\u00f6r\u00e4nkeh\u00e4t on sijoitettu paljon erillisemmin ja ne ovat my\u00f6s ohuemmat kuin edelliset. Ajovalot ovat v\u00e4hemm\u00e4n kulmikkaat kuin edelt\u00e4v\u00e4ss\u00e4 BMW 3-sarjassa, ja ne ovat siihen verrattuna vaakasuoremmat.<\/p>\n\n\n\n

Muutokset takana
Vaikka etuosa on melko samanlainen kuin edellisess\u00e4, BMW 3-sarjan takaosa on nyt hieman dynaamisempi. Leve\u00e4mm\u00e4n C-pilarin ansiosta takakontti on melko yl\u00f6sp\u00e4in kulmautunut ja tekee takaosasta paljon tasaisemman n\u00e4k\u00f6isen. Varovaisen huulispoilerin ansiosta takaosa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 viimeistellylle ja tyylikk\u00e4\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Takapys\u00e4ytysvalot ovat pienemm\u00e4t ja tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4t, kun niiden keskelt\u00e4 l\u00e4htee lempe\u00e4sti kaartuva takaspoileri. Takaosa on hieman pitk\u00e4nomainen, mik\u00e4 muistuttaa hieman kaunista Lexus RC:t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Uuden BMW 3-sarjan sis\u00e4tilamuutokset<\/h3>\n\n\n\n

Ulkoasuun verrattuna sis\u00e4tiloissa ei ole paljon muutoksia. Sama kolmipilarinen ohjauspy\u00f6r\u00e4 s\u00e4ilyy, samoin kuin muut BMW:n tunnusomaiset elementit, kuten iDrive-ohjain, j\u00e4ykk\u00e4 vaihdekeppi ja infotainment. Uudemmassa versiossa tuntuu, ett\u00e4 matkustamo on v\u00e4hemm\u00e4n erill\u00e4\u00e4n kuljettajan ja matkustajan paikan suhteen, koska niiden v\u00e4liss\u00e4 ei ole matalaa ohutta sein\u00e4\u00e4, joka on sijoitettu aivan vaihdevivun kohdalle, kuten vanhemmassa mallissa oli.<\/p>\n\n\n\n

Infotainment-keskus on siirretty pois kojelaudan yl\u00e4reunasta, ja sen sijaan se on integroitu saumattomammin kojelautaan. Se vaikuttaa merkitt\u00e4v\u00e4lt\u00e4 parannukselta, sill\u00e4 se on edelleen l\u00e4hell\u00e4 tiet\u00e4, jonne kuljettajan pit\u00e4isi katsoa ajon aikana, h\u00e4iritsem\u00e4tt\u00e4 h\u00e4nt\u00e4 liikaa. Muita merkitt\u00e4vi\u00e4 muutoksia sis\u00e4tiloissa on se, ett\u00e4 analoginen mittaristo on vaihdettu kokonaan digitaaliseen.<\/p>\n\n\n\n

Uuden BMW 3-sarjan G20 \/ G21 moottori.<\/h3>\n\n\n\n

BMW G20 on uuden BMW 3-sarjan sedan-versio, ja aivan kuten vaunu G21, se tuo mukanaan paljon moottorivaihtoehtoja. Saatavilla on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto sek\u00e4 8-vaihteinen automaatti, jota usein suositaan.<\/p>\n\n\n\n

Saatavilla olevat bensiinimoottorit:
\u25cf 1,5 L B38 l3
\u25cf 2.0 L B48 l4
\u25cf 3.0 L B58 l6
\u25cf 3.0 L S58 l6
\u25cf Sek\u00e4 bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen turboahdettu PHEV-moottori 2.0 L B48 l4.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottorit:
\u25cf 2.0 L B47 l4
\u25cf 3.0 L B57 l6<\/p>\n\n\n\n

Kaikkien n\u00e4iden moottorivaihtoehtojen lis\u00e4ksi esitell\u00e4\u00e4n my\u00f6s plug-in-hybridiversio, jossa on l4-turbomoottori sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottori.<\/p>\n\n\n\n

BMW 3-sarjan G20\/ G21 turvallisuus<\/h3>\n\n\n\n

G20 ja G21 saivat molemmat viisi t\u00e4hte\u00e4 viidest\u00e4 eurooppalaisessa uusien autojen arviointiohjelmassa (Euro NCAP), ja niiden aikuisten matkustajien turvallisuusaste oli h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 97 % ja lapsimatkustajien 87 %. Lis\u00e4ksi se sai 76 % pisteen turvallisuusavustimista ja 87 % jalankulkijoiden turvallisuudesta, jotka ovat kaikki erinomaisia tuloksia. BMW 3-sarja on niin turvallinen kuin mik\u00e4\u00e4n ajoneuvo ei voi olla.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Millaisina versioina uusi BMW 3-sarja on saatavana?<\/h3>\n\n\n\n

Uusi BMW 3-sarja 2019 – 2020 on saatavana Sport Line-, M Sport- ja SE-versioina. Valinnastasi riippuen hinnat alkavat noin 49 000 dollarista perustason Sedanista ja vaihtelevat aina 80 000 dollariin M-Sportissa, joka on malliston huippu ja tuo mukanaan varsin tehokkaan moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko uudet BMW 3-sarjan autot hyvi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Uusi BMW 3-sarja on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n reagoiva k\u00e4sitelt\u00e4vyydelt\u00e4\u00e4n ja tuo valtavaa ajamisen iloa. BMW 3-sarja tarjoaa laajan valikoiman moottorivaihtoehtoja, jotka sopivat useimpiin tarpeisiin, mutta jos olet menossa luksussedaniin, k\u00e4yt\u00e4 muutama ylim\u00e4\u00e4r\u00e4inen euro ja hanki isompi moottori, et tule katumaan.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on kaikkien aikojen luotettavin BMW 3-sarja?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2000 j\u00e4lkeen luotettavin BMW 3-sarja on vuonna 2006 valmistettu E90 3-sarja ilman turboahdinta. Vaikka siin\u00e4 ei ole tehokkainta moottoria, monet kuljettajat ovat kertoneet saavuttaneensa t\u00e4ll\u00e4 autolla yli 200 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos etsit BMW:t\u00e4, joka on valmistettu ennen vuotta 2000, luotettavimpia ovat BMW E36 3-sarjan vuosimallit 1993-2000.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW 3-sarja sai t\u00e4ydellisen uudelleensuunnittelun vuonna 2019. Merkitt\u00e4vin muutos oli 3-sarjan k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4 alusta sek\u00e4 laajemman moottorivaihtoehtojen valikoiman k\u00e4ytt\u00f6\u00f6notto. Uusi BMW 3-sarja on hieman pidempi 3 tuumaa ja sen akseliv\u00e4li on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":471,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/470"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=470"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/470\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/471"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=470"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=470"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=470"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}