{"id":4703,"date":"2022-08-17T07:20:49","date_gmt":"2022-08-17T07:20:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4703"},"modified":"2022-08-17T07:20:52","modified_gmt":"2022-08-17T07:20:52","slug":"onko-hyundai-equus-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-equus-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai Equus hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Equus on neliovinen suuri luksussedan, joka oli tuotannossa vuosina 1999-2016 ennen kuin sen valmistus lopetettiin. Tuona aikana Hyundai ei myynyt niit\u00e4 kovinkaan paljon, koska ne olivat Hyundai-merkkisiksi eritt\u00e4in kalliita, jotkut niist\u00e4 maksoivat jopa yli 70 000 dollaria. Onko Hyundai Equus siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Equus ei ole vain hyv\u00e4 auto, vaan se on loistava auto monista syist\u00e4. Ensinn\u00e4kin siin\u00e4 on upeat moottorit, jotka tarjoavat riitt\u00e4v\u00e4sti tehoa, ovat tasaisia ja todella luotettavia. Equuksen muotoilu n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sekoitukselta monista muista vakiintuneista t\u00e4ysikokoisista sedaneista, mutta siin\u00e4 on selke\u00e4 Hyundai-identiteetti, joka tekee autosta tyylikk\u00e4\u00e4n sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on silkkaa seesteisyytt\u00e4, sill\u00e4 auto ratsastaa kuoppien yli uskomattoman hyvin. Se on my\u00f6s hiljainen, hillitty ja t\u00e4ydellinen pitkien matkojen ajeluun. Equus on luotettavuudeltaan todella hyv\u00e4, paljon parempi kuin useimmat t\u00e4ysikokoisten luksussedanien segmentin autot.<\/p>\n\n\n\n

Equus on onnistunut menett\u00e4m\u00e4\u00e4n aika paljon arvoa t\u00e4h\u00e4n asti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 voi saada todella edullisesti. T\u00e4m\u00e4 tekee niist\u00e4 uskomattomia 2. k\u00e4den luksuslimusiinoja, koska ne ovat harvinaisia ja koska ne ovat todella hyvi\u00e4 siin\u00e4, mit\u00e4 ne tekev\u00e4t. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s erinomaista, koska Equus on todella iso auto.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Equus – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Equuksen moottorivalikoima alkaa JL 380:lla, jossa on 3,8 litran V6-moottori, jossa on 266 hv ja 260 b-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Seuraavana vuorossa on JL 450, jossa on 4,5 litran V8-moottori ja 266 hv ja 260 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. 3.4L V6 JS330 ja 3.8l v6 JS 380 saavat 247hv ja 227l-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Valikoiman k\u00e4rkimallit ovat vuoden 2016 mallit, joissa on 5,0 litran V8-moottori 430 hv ja 376 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa malleissa on 6-vaihteinen automaattivaihteisto, joka sopii auton luonteeseen todella hyvin. N\u00e4m\u00e4 kaikki on yhdistetty pysyv\u00e4\u00e4n RWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Equus ottaa vanhan hyv\u00e4n hyv\u00e4ksi todetun t\u00e4ysikokoisen sedanin reseptin, jossa on suuri V8, sulava automaatti ja RWD.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Equus ei ole maailman tehokkain auto, varsinkaan Hyundain standardeihin n\u00e4hden, mutta juuri sen vuoksi saat t\u00e4ysikokoisen luksussedanin, jossa ylellisyys, mukavuus ja pehmeys ovat tehokkuuden yl\u00e4puolella.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Equus – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Equus ei ehk\u00e4 n\u00e4yt\u00e4 useimpien silmiss\u00e4 kovinkaan silmiinpist\u00e4v\u00e4lt\u00e4, mutta Hyundai teki sen tarkoituksella, sill\u00e4 Equuksen on tarkoitus olla alatyylinen luksusvaunu. Hyundai jopa poisti Equusin merkin, joten useimmat ihmiset eiv\u00e4t edes tied\u00e4, ett\u00e4 se on Hyundai. Sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole sen aikakauden saksalaisten luksusautojen tasolla, mutta ne ovat silti h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n ylelliset ja joskus jopa paremmin varustellut.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa Equus ottaa suurimman harppauksen Hyundain sisaruksiinsa verrattuna. Auto liukuu kuoppien yli ja erist\u00e4\u00e4 sinut tiest\u00e4 uskomattoman hyvin. Se on todella ylellinen ja mukava auto matkustaa, mutta se tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 se ei pid\u00e4 kaarteista, sill\u00e4 se rullaa niihin melkoisesti.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Equus – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Equus on uskomattoman luotettava auto siihen n\u00e4hden, mit\u00e4 se on. T\u00e4ysikokoinen sedan on yleens\u00e4 yksi v\u00e4hiten luotettavista autotyypeist\u00e4, koska se on valtava, raskas ja t\u00e4ynn\u00e4 kaikkea. Equus on kuitenkin luotettavuudeltaan paljon parempi kuin kaikki saksalaiset, amerikkalaiset ja brittil\u00e4iset kollegansa, ne eiv\u00e4t p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ensinn\u00e4kin auto k\u00e4rsii tietyist\u00e4 jousitusongelmista, joissa auto voi notkahtaa. Muita ongelmia ovat muun muassa soijasta valmistetut johdot, joita jyrsij\u00e4t sy\u00f6v\u00e4t, ongelmat auton s\u00e4hk\u00f6iss\u00e4, kuten infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4, ja auton jarruissa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Equus – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Kun uusin Equus-huippumalli tuli markkinoille, se maksoi yli 70 000 dollaria, mik\u00e4 on naurettavaa Hyundai-merkin omaavasta autosta, mutta l\u00e4hes kaikki sen ostaneet sanoivat, ett\u00e4 auto on hintansa arvoinen. Nyky\u00e4\u00e4n, kun auton arvo on alentunut 15 0000-20 000 dollariin, se on uskomaton luksusautojen tarjous, koska my\u00f6s k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat todella hyv\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on samaa luokkaa kuin muissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Equus on suuri auto, jossa on paljon istuintilaa ja valtava tavaratila. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s hyv\u00e4, mutta auto saattaa olla hieman liian iso niille, jotka tyypillisesti ajavat vilkkailla kaupunkikaduilla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Hyundai Equus?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan t\u00e4ysikokoisen luksussedanin kaikkine hienouksineen, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi sinun ei pit\u00e4isi harkita Equuksen ostamista. Kyll\u00e4, se on Hyundai, eik\u00e4 Hyundai ole mik\u00e4\u00e4n huippuluokan luksusmerkki, mutta kun otetaan huomioon, kuinka paljon Equus maksaa ja kuinka hyvin se p\u00e4rj\u00e4\u00e4, se on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 valtavan hyv\u00e4 tarjous.<\/p>\n\n\n\n

Voit saada ylellisemm\u00e4n kokemuksen saksalaisista t\u00e4ysikokoisista sedaneista tuolta aikakaudelta, mutta maksat niist\u00e4 paljon enemm\u00e4n rahaa ja k\u00e4yt\u00e4t my\u00f6s paljon enemm\u00e4n rahaa korjauksiin ja huoltoon. Equus kest\u00e4\u00e4 niin kauan kuin haluat, jos pid\u00e4t siit\u00e4 kunnolla huolta.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Hyundai lopetti Equuksen tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi Hyundai lopetti Equuksen tuotannon, johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4ysikokoisten sedanien myynti on laskenut kautta linjan viimeisten kahden vuosikymmenen ajan. Equus on todella kallis auto kehitett\u00e4v\u00e4ksi, mutta n\u00e4it\u00e4 kuluja ei yksinkertaisesti voida kattaa vain muutamalla tuhannella vuosittain myydyll\u00e4 mallilla.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi Hyundain sisarbr\u00e4ndi Genesis on nyt vastuussa t\u00e4ysikokoisten luksusautojen valmistuksesta Hyundain sateenvarjon alla. Genesis G90 on siis Hyundai Equuksen henkinen seuraaja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Equus luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Hyundai Equus on l\u00e4pikotaisin luksusauto koko sielullaan. Se on auto, joka on suunniteltu kilpailemaan maailman maineikkaimpien luksusautojen kanssa, sill\u00e4 siin\u00e4 on ominaisuuksia, joita ei n\u00e4e edes S-luokissa tai edes joissakin Rolls Royce -malleissa ja Bentleyssa.<\/p>\n\n\n\n

Equus on osoitus siit\u00e4, ett\u00e4 taloudellinen Hyundai osaa tehd\u00e4 todellisen luksusauton, joka tarjoaa \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen ylellisen kokemuksen mutta on my\u00f6s luotettava.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Equus on neliovinen suuri luksussedan, joka oli tuotannossa vuosina 1999-2016 ennen kuin sen valmistus lopetettiin. Tuona aikana Hyundai ei myynyt niit\u00e4 kovinkaan paljon, koska ne olivat Hyundai-merkkisiksi eritt\u00e4in kalliita,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4704,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4703"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4703"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4703\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4705,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4703\/revisions\/4705"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4704"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4703"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4703"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4703"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}