{"id":4712,"date":"2022-08-17T09:54:05","date_gmt":"2022-08-17T09:54:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4712"},"modified":"2022-08-17T09:54:09","modified_gmt":"2022-08-17T09:54:09","slug":"onko-citroen-c4-cactus-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-citroen-c4-cactus-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Citro\u00ebn C4 Cactus hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn C4 Cactus on ranskalaisvalmisteinen pienikokoinen SUV\/crossover-perheauto, jonka tuotanto alkoi jo vuonna 2014. C4 Cactus on suhteellisen suosittu auto, koska se sijoittuu melko suosittuun segmenttiin. Crossoverit ja katumaasturit ovat olleet viime aikoina tasaisessa nousussa, eik\u00e4 se n\u00e4yt\u00e4 muuttuvan l\u00e4hiaikoina. Onko Citro\u00ebn C4 Cactus siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Citro\u00ebn C4 Cactus on hyv\u00e4 auto, jos etsit juuri t\u00e4llaista autoa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 C4 Cactus on suunniteltu ensisijaisesti perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Se on auto, joka ei todenn\u00e4k\u00f6isesti her\u00e4t\u00e4 liikaa huomiota, mutta se tekee helposti kaiken, mit\u00e4 silt\u00e4 pyyd\u00e4t. Siihen saa my\u00f6s hienostuneet, tehokkaat ja melko luotettavat moottorit.<\/p>\n\n\n\n

C4 Cactuksen muotoilu on todenn\u00e4k\u00f6isesti auton kiistellyin puoli, sill\u00e4 monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 hieman liian ylimalkaisena. Sis\u00e4tilatkaan eiv\u00e4t ole paljon paremmat, mutta niiss\u00e4 on sent\u00e4\u00e4n kunnon varusteet. Ajokokemus on melko luonnoton, mutta se kuuluu asiaan, sill\u00e4 kaikki t\u00e4m\u00e4n kaltaiset autot ovat samanlaisia.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua tarkemmin. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s melko hyv\u00e4, sill\u00e4 autoon mahtuu nelj\u00e4 aikuista ilman ongelmia. N\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4 ja autoon saa mittavan tavaratilan.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactus – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactuksen moottorivalikoima alkaa 1,2-litraisella rivi- 3-sylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on 110 hv ja 151 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6. Seuraavana vuorossa on t\u00e4m\u00e4n moottorin tehokkaampi versio, joka tarjoaa 130hv ja 169lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on my\u00f6s C4 Cactuksen suosituin bensiinimoottori ja my\u00f6s yksi parhaista.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmallisto alkaa 1,5 litran 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla, joka tuottaa 99 hv ja 184 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 tai 120 hv\/221 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 t\u00e4m\u00e4n moottorin tehokkaampi versio. Jos kuitenkin pid\u00e4t dieselmoottoreista, sinun kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiosi malliston k\u00e4rkimoottoriin 1,6 litran 4-sylinteriseen moottoriin, joka tuottaa 100 hv ja 187 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, sill\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 moottorissa teho ja tehokkuus ovat parhaiten tasapainossa.<\/p>\n\n\n\n

Voit hankkia C4 Cactuksen joko manuaali- tai automaattivaihteistolla riippuen henkil\u00f6kohtaisista mieltymyksist\u00e4si. Kaikki versiot ovat FWD-versioita, eik\u00e4 AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ole tarjolla. Voit odottaa jopa 65MPG:n kulutusta 1,6 litran dieselmoottorilla tai noin 45MPG:n kulutusta tehokkaimmalla bensiinimoottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactus – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactus ei ole varsinaisesti kaunis auto, ja kaikki tiet\u00e4v\u00e4t sen. Se vain n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman liian h\u00f6ss\u00f6tt\u00e4v\u00e4lt\u00e4 ja ylityyliselt\u00e4, varsinkin kun katsoo niit\u00e4 outoja muoviosia, jotka on kiinnitetty suoraan auton oviin. C4 Cactuksen sis\u00e4tilat eiv\u00e4t my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole paljon paremmat, koska niiss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n outoja muotoja, eik\u00e4 mik\u00e4\u00e4n tunnu lainkaan yhten\u00e4iselt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on t\u00e4m\u00e4ntyyppiselle autolle tavanomainen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto keskittyy mukavuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen. Alusta on tasapainossa ihan ok, kun taas jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 selviytyy useimmista tien ep\u00e4tasaisuuksista todella hyvin. Auto kuitenkin rullaa paljon, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 nopeat kaarreajot eiv\u00e4t ole vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactus – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan C4 Cactus on ihan hyv\u00e4, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ensinn\u00e4kin C4 k\u00e4rsii erilaisista automaattivaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten toimilaitteen ongelmista tai yksinkertaisesti siit\u00e4, ett\u00e4 vaihteisto on laiska. Muita ongelmia ovat muun muassa auton s\u00e4hk\u00f6jen ja muiden varusteiden, kuten puskureiden ja konepellin salpojen, ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainevuodot voivat olla mahdollisesti katastrofaalinen ongelma, mink\u00e4 vuoksi ne on korjattava mahdollisimman pian, jos niit\u00e4 ilmenee. Dieselmalleissa on joskus DPF (dieselhiukkassuodatin) -ongelmia, jotka voidaan joskus korjata, mutta ne voidaan my\u00f6s vaihtaa.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactus – arvoa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactuksen voi ostaa melko edullisesti k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilta, eiv\u00e4tk\u00e4 uudet C4 Cactus -mallitkaan ole erityisen kalliita, ainakaan niin kuin jotkut muut t\u00e4m\u00e4n segmentin autot. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C4 voi olla hyv\u00e4 ostos, jos tarvitset juuri t\u00e4m\u00e4n tyyppist\u00e4 autoa ja voit niell\u00e4 auton muotokielen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, sill\u00e4 autoon mahtuu helposti jopa viisi aikuista ilman kompromisseja tavaratilan suhteen. Autoon on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos, ja my\u00f6s yleinen n\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4. C4 Cactuksessa on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa lastenistuimelle, ja yleinen helppok\u00e4ytt\u00f6isyys on yksi t\u00e4m\u00e4n auton parhaista puolista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C4 Cactus luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 Cactus ei ole luksusauto siin\u00e4 miss\u00e4 Citro\u00ebnin merkki ei ole luksusauton merkki. Se on auto, joka tarjoaa joitakin ylellisi\u00e4 mukavuuksia, jotka on suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut turvallisena, viihdytt\u00e4v\u00e4n\u00e4 ja mukavana, mutta ne eiv\u00e4t riit\u00e4 tekem\u00e4\u00e4n autosta todellista luksusautoa.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 C4 Cactusta voi pit\u00e4\u00e4 hienostuneempana s\u00e4\u00e4st\u00f6tason autona, koska se uskaltaa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman erilaiselta ja koska se saa huippuvarusteita huippuluokan varustetasoilla.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C4 tehokas auto?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C4 on todella tehokas auto, todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi t\u00e4m\u00e4n segmentin tehokkaimmista autoista. Syy siihen, miksi C4 on niin tehokas, on se, ett\u00e4 siin\u00e4 on pienitilavuuksiset moottorit, jotka on suunniteltu pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n tehokkuuden vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C4:n omistaminen on my\u00f6s todella edullista, koska polttoaine-, rekister\u00f6inti- ja verokustannukset ovat kaikki alhaisemmat auton alhaisen Co2- ja polttoainekulutuksen ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Citro\u00ebn antoi C4:lle nimen ”Cactus”?<\/h3>\n\n\n\n

Nime\u00e4minen liittyy suoraan siihen, mist\u00e4 Citro\u00ebn oli aiemmin kuuluisa, nimitt\u00e4in hauskojen ja mielenkiintoisten autojen suunnitteluun ja valmistukseen, jotka erottuvat muusta kruunusta hienoilla muotoilun yksityiskohdilla, kirkkailla yksityiskohdilla ja funkkisilla muotoiluelementeill\u00e4. T\u00e4m\u00e4 teki C4 Cactus -mallista jokseenkin marmoroidun, sill\u00e4 sit\u00e4 joko rakastetaan tai vihataan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn C4 Cactus on ranskalaisvalmisteinen pienikokoinen SUV\/crossover-perheauto, jonka tuotanto alkoi jo vuonna 2014. C4 Cactus on suhteellisen suosittu auto, koska se sijoittuu melko suosittuun segmenttiin. Crossoverit ja katumaasturit ovat olleet<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4713,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4712"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4712"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4712\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4714,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4712\/revisions\/4714"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4713"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4712"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4712"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4712"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}