{"id":4718,"date":"2022-08-18T07:56:16","date_gmt":"2022-08-18T07:56:16","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4718"},"modified":"2022-08-18T07:56:20","modified_gmt":"2022-08-18T07:56:20","slug":"onko-ford-escape-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-ford-escape-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Ford Escape hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Ford Escape on kompakti crossover-maasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2000 ja on ollut myynniss\u00e4 siit\u00e4 l\u00e4htien. Ford Escape kehitettiin aluksi yhdess\u00e4 Mazdan kanssa, mutta vuodesta 2012 alkaen mallit on suunniteltu kokonaan Fordin alaisuudessa. Onko Ford Escape siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat kunnollisen, kohtuuhintaisen, turvallisen ja tilavan perhecrossoverin\/maasturin, ei ole kovin montaa autoa, joka voi kilpailla Ford Escapen kanssa. Sin\u00e4ns\u00e4 Ford Escape on todella hyv\u00e4 auto t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, ja siksi Escape on my\u00f6s Fordille menestys. Escape tarjoaa laajan moottorivalikoiman sek\u00e4 FWD- ett\u00e4 AWD-kokoonpanoilla.<\/p>\n\n\n\n

Escape n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s hyv\u00e4lt\u00e4, varsinkin uusin malli, joka ilmeisesti lainaa joitakin muotoilun piirteit\u00e4 Aston Martinilta. My\u00f6s sis\u00e4tilat on suunniteltu todella hyvin, ja niiss\u00e4 on paljon mukavuus-, mukavuus- ja turvallisuusominaisuuksia. Escape kulkee kuten kaikki crossover\/SUV-mallit, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on mukava ja helppo ajaa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Escape n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 t\u00e4ytt\u00e4v\u00e4n useimmat asiakkaiden tarpeet suuren tavaratilan ja melkoisen tilavuuden ansiosta molemmilla istuinrivill\u00e4. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s hyv\u00e4, ja Escapeen on todella helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Uuteen Ford Escapeen saa muutaman eri moottorikokoonpanon alkaen 1,5 litran EcoBoost-nelisylinterisest\u00e4 moottorista, joka tuottaa 184 hv. Seuraavana vuorossa on 2.0L EcoBoost-moottori, jossa on 254hv, joka on tehokkain Ford Escape -moottori, jonka voi saada ja joka on saatavana vain AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Voit my\u00f6s valita perinteisen hybridi-Escapen mallin, jossa yhdistyy 2,5 litran moottori ja hybridivoimansiirto, jolloin se tarjoaa viritystilasta riippuen joko 163 hv tai 203 hv. Lopuksi Escapea tarjotaan my\u00f6s plug-in-hybridin\u00e4, jossa 2,5 litran nelisylinterinen moottori on yhdistetty s\u00e4hk\u00f6moottoriin, jolloin yhdistetty teho on 210 hv.<\/p>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, Escape on saatavana joko FWD- tai AWD-autona mallista ja kokoonpanosta riippuen. Escape on saatavana vain automaattivaihteistolla, ja kaksi saatavilla olevaa vaihteistovaihtoehtoa ovat joko CVT-laatikko 2.5L Hybridiin tai 8-vaihteinen automaatti muihin Escape-malleihin.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Ford Escape on hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen auto, ja se muistuttaa jossain m\u00e4\u00e4rin Aston Martinia, jota pidet\u00e4\u00e4n yleisesti merkkin\u00e4, joka tekee vain hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isi\u00e4 autoja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Escape saa suuren soikean etus\u00e4leik\u00f6n ja suhteellisen tyylikk\u00e4\u00e4n profiilin. Sis\u00e4tiloissa on mukavasti kaikkea tarvittavaa. Hallintalaitteet ovat helposti ymm\u00e4rrett\u00e4viss\u00e4, ja kaikki on siell\u00e4, miss\u00e4 pit\u00e4\u00e4kin.<\/p>\n\n\n\n

Jousituksen ja alustan virityksen osalta Escape tuntuu ajavan ilman erityist\u00e4 painotusta mihink\u00e4\u00e4n. Se ajaa kuin mik\u00e4 tahansa muu kompakti perhecrossover\/SUV, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on mukava, helppo ajaa ja sen kanssa on helppo el\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Vanhemmissa Ford Escape -malleissa tiedettiin olevan paljon ongelmia, erityisesti vuosimalleissa 2005-2014, jotka ovat ongelmallisimpia kaikista malleista, lukuun ottamatta kourallista mallivuosia tuona aikana. Uusi Escape on paljon parempi, mutta silti siin\u00e4 on edelleen joitakin puhumisen arvoisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Escape k\u00e4rsii moottoriin liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten k\u00e4\u00e4mivioista ja virhetoiminnoista\/hehkutuksesta. AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n siirtokotelo on yleisesti ongelma, samoin vaihteisto ja ohjaustehostin. Lopuksi kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota my\u00f6s jarruihin, jotka voivat joskus tuntua ep\u00e4luonnollisilta ja vaikeasti kytkett\u00e4vilt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2022 Ford Escape alkaa 27 025 dollarista S-trim-mallilla, 28 360 dollarista SE-trim-mallilla, SEL maksaa 30 735 dollaria ja huippumalli Titanium alkaa 37 145 dollarista. N\u00e4m\u00e4 hinnat ovat melko houkuttelevia t\u00e4m\u00e4n kokoiselle autolle, ja siksi monet ovat kiinnostuneita Ford Escapen ostamisesta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Escape on todella hyv\u00e4 ostos, sill\u00e4 se tarjoaa paljon tilaa molemmilla istuinrivill\u00e4 ja siin\u00e4 on my\u00f6s suhteellisen suuri tavaratila. Auton matkustamossa on monia perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia, suuremmasta maavarasta on helppo nousta autoon ja sielt\u00e4 pois, ja yleinen n\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka tehokas Ford Escape on?<\/h3>\n\n\n\n

Jos katsot Ford Escapeen tarjottuja moottoreita, voit heti todeta, ett\u00e4 niiden pit\u00e4isi olla tehokkaita, erityisesti 1,5 litran nelisylinterisen moottorin. Kaiken kaikkiaan kaikkien Ford Escape -mallien yhdistetty kulutus on 30MPG-35MPG, mik\u00e4 on todellakin todella hyv\u00e4 luku niinkin suurelle autolle kuin Escape.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin haluat kaikkein tehokkaimman Ford Escape -mallin, sinun on valittava Ford Escape PHEV -malli, joka pystyy tuottamaan jopa 150MPGe ja pelk\u00e4ll\u00e4 bensiinill\u00e4 40MPG. T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 kaikkien aikojen tehokkaimman Ford Escape -mallin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Escape hyv\u00e4 ostos?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape on ehdottomasti hyv\u00e4 ostos, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t varsin monet edut yhteen autoon. Escape on tilava, tehokas, turvallinen, mukava, suhteellisen ylellinen ja se s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin. Syy siihen, miksi niin monet ihmiset ovat kiinnostuneita ostamaan Escapea, on se, ett\u00e4 se kuuluu nyky\u00e4\u00e4n suosituimpaan autosegmenttiin.<\/p>\n\n\n\n

Se kilpailee Toyota RAV4:n ja Honda CR-V:n kaltaisten autojen kanssa, jotka molemmat ovat Yhdysvaltojen myydyimpi\u00e4 autoja juuri nyt. Siksi Ford Escape on hyv\u00e4 ostos, ja kaikkien, jotka haluavat ostaa crossoverin\/maasturin, tulisi harkita sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Escape parempi kuin Honda CR-V tai Toyota RAV4?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 kolme vastaavat toisiaan todella tiukasti, mutta Escape tarjoaa enemm\u00e4n hevosvoimia ja enemm\u00e4n tilaa kuin sek\u00e4 CR-V ett\u00e4 RAV4. Valitsitpa kumman tahansa n\u00e4ist\u00e4 kolmesta, olet todenn\u00e4k\u00f6isesti tyytyv\u00e4inen. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Escape tarjoaa melko paljon parannuksia kahteen muuhun autoon verrattuna, mutta ne ovat kaiken kaikkiaan todella l\u00e4hell\u00e4 toisiaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Escape on kompakti crossover-maasturi, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2000 ja on ollut myynniss\u00e4 siit\u00e4 l\u00e4htien. Ford Escape kehitettiin aluksi yhdess\u00e4 Mazdan kanssa, mutta vuodesta 2012 alkaen mallit on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4719,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4718"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4718"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4718\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4720,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4718\/revisions\/4720"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4719"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4718"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4718"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4718"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}