{"id":4721,"date":"2022-08-18T07:57:25","date_gmt":"2022-08-18T07:57:25","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4721"},"modified":"2022-08-18T07:57:29","modified_gmt":"2022-08-18T07:57:29","slug":"ford-escape-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/ford-escape-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Ford Escape yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Ford Escape on yksi Yhdysvaltojen markkinoiden suosituimmista kompaktista katumaasturista, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden Yhdysvaltojen markkinoiden suosituimmista autoista yleens\u00e4. Escape on suosittu, koska siin\u00e4 on paljon vakiovarusteita, se on todella turvallinen ja siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti istumapaikkoja jopa viidelle aikuiselle.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka Escape on kaiken kaikkiaan hyv\u00e4 auto, siin\u00e4 on kuitenkin joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ford Escape k\u00e4rsii usein vaihteistoon, moottoriin, AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jarruihin ja ohjaustehostimeen liittyvist\u00e4 ongelmista. Useimmat n\u00e4ist\u00e4 johtuvat huollon puutteellisuudesta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne voidaan ehk\u00e4ist\u00e4, jos autoa huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmissa 2006-2009-malleissa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan eniten ongelmia, mutta vuoden 2014 Ford Escape on huonoin erityinen mallivuosi Escapelle yleens\u00e4. Escape on siis kohtuullisen luotettava auto, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Jos et tee kaikkia tarvittavia huoltotoimenpiteit\u00e4 aina tarvittaessa, joudut kohtaamaan itsellesi huomattavia korjauslaskuja, jotka maksavat enemm\u00e4n kuin vuosikymmenen huollot.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford Escape on saatavana joko automaattivaihteistolla tai manuaalivaihteistolla. Monien verkkol\u00e4hteiden mukaan manuaalivaihteisen Escapen tiedet\u00e4\u00e4n menev\u00e4n kytkimist\u00e4 suhteellisen nopeasti l\u00e4pi, jos autoa ajetaan aggressiivisesti. Automaattivaihteiset Escape-mallit ovat alttiita viiv\u00e4styneille vaihdoille, ep\u00e4r\u00f6innille ja hiostaville \u00e4\u00e4nille, kun auto laitetaan ajoon tai peruutukseen.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Ford kutsui takaisin jopa 320 000 Ford Escape -mallia vaihteisto-ongelmien vuoksi, jotka saattoivat aiheuttaa auton pys\u00e4htymisen. Yleisimm\u00e4t ratkaisut n\u00e4ihin ongelmiin ovat joko vaihteiston t\u00e4ydellinen vaihto tai uudelleenrakentaminen, jos se on mahdollista. N\u00e4m\u00e4 maksavat yleens\u00e4 3 000-4 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Sytytyskelat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan yleisimpi\u00e4 Ford Escapen moottoriin liittyvi\u00e4 ongelmia, ja ainoa tapa korjata ne on vaihtaa ne kokonaan, mik\u00e4 voi maksaa jopa 1 000 dollaria. Vuosina 2001-2013 valmistetut mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan pahimpia. Varmista joka tapauksessa, ett\u00e4 vaihdat k\u00e4\u00e4mit, jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t t\u00e4h\u00e4n ongelmaan, koska voit aiheuttaa paljon enemm\u00e4n vahinkoa, jos et tee niin.<\/p>\n\n\n\n

EGR-venttiili (pakokaasujen takaisinkierr\u00e4tys) n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s olevan Ford Escapen kipe\u00e4 kohta. EGR ei pysty pit\u00e4m\u00e4\u00e4n yll\u00e4 oikeaa painetta, mik\u00e4 voi aiheuttaa moottorin pys\u00e4htymisen ja moottorin tarkastuksen varoitusvalon syttymisen. N\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole yht\u00e4 kalliita korjata, joten ne kannattaa korjata heti, kun ne alkavat aiheuttaa ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ford Escape on varustettu AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, mutta Escapen AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on omat vikansa. Ford Escapen yleisin AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelma liittyy siirtokoteloon, joka voi vaurioitua s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisess\u00e4 k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 siirtokotelon vaihto ei ole kovin kallista, mutta huono uutinen on se, ett\u00e4 siirtokotelo-ongelmia ei pit\u00e4isi olla lainkaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos koet ulvovia tai naksuvia \u00e4\u00e4ni\u00e4, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 siirtokotelosi on syyllinen. Muista vied\u00e4 Escape Ford-j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, ja heid\u00e4n pit\u00e4isi pysty\u00e4 vaihtamaan siirtokotelo noin 100 dollarilla.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Jarrut<\/h2>\n\n\n\n

Ford Escapessa tiedet\u00e4\u00e4n olevan my\u00f6s ongelmia jarrujen kanssa, erityisesti vuosien 2016 ja 2017 malleissa. Jarruista voi tulla \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4 ja suhteellisen vaikeita painaa, mik\u00e4 voi olla vakava turvallisuusongelma. Jotta auton saisi pys\u00e4htym\u00e4\u00e4n kokonaan, jarruja on poljettava melkoisella voimalla.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat kuluneista jarrupaloista, viallisesta jarrutehostimesta tai jarrujen alipainepumpun ongelmista. N\u00e4m\u00e4 ongelmat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 yleisi\u00e4 muissa Escape-malleissa, mutta niiden korjaaminen maksaa noin 400-500 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Ohjaustehostinongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat vaivaavat vain vanhempia Ford Escape -malleja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 uudemmat mallit ovat paljon parempia. NHTSA tutki l\u00e4hes 750 000 Ford Escape -mallia vuosien 2008 ja 2011 v\u00e4lill\u00e4 ohjaustehostinongelmien vuoksi auton ollessa liikkeess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Fordin mukaan ongelma johtui virheellisist\u00e4 EPAS-ohjelmistokokoonpanoista, jotka eiv\u00e4t kyenneet havaitsemaan kuljettajan sy\u00f6tett\u00e4, eik\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 n\u00e4in ollen avustanut kuljettajaa ohjauksen aikana.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 Ford Escape -malleja tulisi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape on luotettavuudeltaan hyvin erilainen l\u00e4pi tuotantokautensa. Esimerkiksi asiakastyytyv\u00e4isyystutkimusten mukaan vuoden 2014 Ford Escape on kaikista huonoin malli. Kuitenkin my\u00f6s vuosien 2006-2009 Ford Escape -mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan luotettavuusspektrin alap\u00e4\u00e4ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s vuoden 2013 Ford Escapea ja vuoden 2005 Ford Escapea kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. Kaikki muut Ford Escape -mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan paljon parempia. On kuitenkin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 harkita n\u00e4iden mallivuosien Ford Escapea, jos pystyt l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaisen, joka on pidetty hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa, sill\u00e4 useimmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista johtuvat huollon puutteellisuudesta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Escape hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape kilpailee markkinoiden parhaiden perheautojen, kuten Toyota RAV4:n ja Honda CR-V:n, kanssa. Escapessa on paljon istumatilaa kaikilla riveill\u00e4, ja siin\u00e4 on melko suuri tavaratila. T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 loistavan perheauton ja kiistatta paremman kuin jotkut RAV4- ja CR-V-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi Escapessa on paljon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia sis\u00e4tiloissa, mik\u00e4 tekee Escapesta todella hyv\u00e4n perheauton. Jos sinulla on siihen mahdollisuus, koeaja sellainen, jotta n\u00e4et, sopiiko se juuri sinun k\u00e4ytt\u00f6vaatimuksiisi.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka turvallinen Ford Escape on?<\/h3>\n\n\n\n

Ford tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Escape on suunniteltu perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, ja siksi se on tehnyt siit\u00e4 mahdollisimman turvallisen. Siksi IIHS palkitsi Escapen erinomaisella viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksella sek\u00e4 etu- ett\u00e4 takaistuimilla.<\/p>\n\n\n\n

Se sai viiden t\u00e4hden luokituksen my\u00f6s kaikissa muissa luokissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Escape on kaiken kaikkiaan todella turvallinen auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Escape on yksi Yhdysvaltojen markkinoiden suosituimmista kompaktista katumaasturista, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden Yhdysvaltojen markkinoiden suosituimmista autoista yleens\u00e4. Escape on suosittu, koska siin\u00e4 on paljon vakiovarusteita, se on todella turvallinen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4722,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4721"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4721"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4721\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4723,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4721\/revisions\/4723"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4722"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4721"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4721"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4721"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}