{"id":4731,"date":"2022-08-19T07:45:11","date_gmt":"2022-08-19T07:45:11","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4731"},"modified":"2022-08-19T07:45:14","modified_gmt":"2022-08-19T07:45:14","slug":"onko-audi-tts-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-tts-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi TTS hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi TTS on 2-paikkainen kompakti luksusauto\/roadster, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t Audi TT:st\u00e4, mutta haluavat siit\u00e4 hieman j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n. TTS sijoittuu Audi TT:n l\u00e4ht\u00f6tason ja huippumallin Audi TT RS:n v\u00e4liin h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n 5-sylinterisen moottorinsa ansiosta. Onko Audi TTS siis hyv\u00e4 auto? Lyhyesti sanottuna kyll\u00e4, Audi TTS on hyv\u00e4 auto. Jos haluat pitk\u00e4n vastauksen, lue t\u00e4m\u00e4 artikkeli.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin TTS saa 2,0 litran 4-sylinterisen turbomoottorin, jossa on riitt\u00e4v\u00e4sti vetovoimaa. T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty DCT-vaihteistoon ja AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joka tekee autosta melko nopean. TTS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 kuin tavallinen TT, sill\u00e4 se on saanut paljon muotoilullisia parannuksia sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, jotka erottavat sen tavallisesta TT:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

TTS:n alustan ja jousituksen viritys on jossain suorituskyvyn ja mukavuuden v\u00e4limaastossa, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se pystyy k\u00e4\u00e4ntym\u00e4\u00e4n mutkissa todella hyvin ja samalla s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n suhteellisen mukavan ajomukavuuden. My\u00f6s luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua.<\/p>\n\n\n\n

Niiden arvot eiv\u00e4t ole kovin vakaat, mutta n\u00e4in on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 kaikissa TT-malleissa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole paras mahdollinen, sill\u00e4 TT:ss\u00e4 on vain kaksi istuinta, kaksi ovea ja melko ahdas tavaratila-alue.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi TTS saa 2,0-litraisen turboahdetun 4-sylinterisen moottorin, jossa on 320 hv ja 295 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 kuljettamaan auton nopeudesta 0 km\/h nopeuteen 60 km\/h vain 4,5 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 155 km\/h:iin, ja nelj\u00e4nnesmailin aika on 13 sekunnin puoliv\u00e4liss\u00e4, mik\u00e4 on my\u00f6s melko kiitett\u00e4v\u00e4\u00e4 l\u00e4ht\u00f6tason kompaktille urheiluautolle.<\/p>\n\n\n\n

Moottori on yhdistetty 7-vaihteiseen kaksoiskytkin S-Tronic -vaihteistoon ja Audin kuuluisaan Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joka pit\u00e4\u00e4 sinut turvassa l\u00e4hes kaikissa olosuhteissa. Polttoainetaloudellisuus ei ole t\u00e4ydellinen, sill\u00e4 TTS p\u00e4\u00e4see vain noin 20-25MPG, mik\u00e4 ei ole parasta, koska sen kilpailijoiden uusimmat 2,0 litran 4-sylinteriset yksik\u00f6t suoriutuvat paremmin ja tarjoavat samalla parempia polttoainetaloudellisia tuloksia.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi TTS on saatavana joko coupe- tai avoautona riippuen siit\u00e4, mit\u00e4 haluat. Molemmat saavat aggressiivisemman ulkoisen muotoilun, paremman n\u00e4k\u00f6iset vanteet, suuremmat jarrut ja matalamman ajokorkeuden, mik\u00e4 erottaa ne tavallisista TT-malleista. TT:n sis\u00e4tilat ovat my\u00f6s todella hienot, sill\u00e4 ne on verhoiltu Alcantaralla, alumiinilla ja hiilikuidulla, jos olet valmis maksamaan siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

TTS:n alusta on hyvin tasapainotettu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 TTS k\u00e4ytt\u00e4ytyy hyvin mutkissa. Jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei liian j\u00e4ykk\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto ei ole rankaiseva. Se kuroo mukavien TT-mallien ja TT RS:n v\u00e4lisen kuilun umpeen todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta voidaan sanoa, ett\u00e4 TT S pystyy pit\u00e4m\u00e4\u00e4n pintansa todella hyvin. Uudemmat TT S -mallit ovat kilometrien verran parempia kuin vanhemmat, mutta ne eiv\u00e4t ole t\u00e4ysin ongelmattomia. Yleisimm\u00e4t TT S:n ongelmat liittyv\u00e4t auton elektroniikkaan, varusteisiin, ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, vesipumppuun ja suurempaan \u00f6ljynkulutukseen.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla, kun taas toisia ei yksinkertaisesti voi v\u00e4ltt\u00e4\u00e4. Oli miten oli, TT S:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos pid\u00e4t siit\u00e4 asianmukaista huolta. Jos n\u00e4in ei tapahdu, auto menee lopulta ep\u00e4kuntoon, kuten kaikkien muidenkin autojen kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Tavallinen Audi TT alkaa noin 50 000 dollarista, mik\u00e4 on varmasti paljon rahaa. Seuraavana on Audi TT S, joka alkaa noin 60 000 dollarista, kun taas huippumalli TT RS alkaa noin 75 000 dollarista. T\u00e4m\u00e4 saa TTS:n n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n todella hyv\u00e4lt\u00e4 ostokselta, mutta n\u00e4m\u00e4 autot menett\u00e4v\u00e4t tunnetusti arvonsa, ja ne on parempi ostaa k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n TTS on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin mik\u00e4 tahansa muu TT-malli. Se tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on vain kaksi istuinta, vain kaksi ovea ja suhteellisen v\u00e4h\u00e4n tavaratilaa. Auto on pienikokoinen, mutta siihen mahtuu silti jopa 180-senttinen kuljettaja aivan \u00e4\u00e4rirajoilla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi TTS?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut pienikokoisista 2-paikkaisista urheiluautoista, jotka eiv\u00e4t ole liian rasittavia sel\u00e4lle, korville ja pankkitilille, TTS voi olla eritt\u00e4in hyv\u00e4 valinta. TTS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa todella hyv\u00e4lt\u00e4 kaikkialla olevien ihastuttavien muotoilun yksityiskohtien ansiosta. Jotkut pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 jopa R8:n vauvana, mik\u00e4 on ehdottomasti kohteliaisuus TT:lle eik\u00e4 p\u00e4invastoin.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos et pid\u00e4 pienist\u00e4 autoista etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 2-paikkaisista autoista, TTS:\u00e4\u00e4 kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 hinnalla mill\u00e4 hyv\u00e4ns\u00e4. TTS:st\u00e4 on tehty kompromisseja suorituskyvyn nimiss\u00e4, ja se on asia, joka ei voi j\u00e4\u00e4d\u00e4 huomaamatta, varsinkaan niille, jotka eiv\u00e4t edes v\u00e4lit\u00e4 suorituskyvyst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TTS:n tuotanto loppumassa?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Audi TTS:n tuotanto loppuu pian, koska Audi p\u00e4\u00e4tti korvata sen jollain tunteikkaammalla ja mahdollisesti neliovisella autolla. N\u00e4in ollen TTS poistuu markkinoilta t\u00e4n\u00e4 tai ensi vuonna, eik\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n viitteit\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 Audi aikoisi koskaan tuoda sit\u00e4 takaisin.<\/p>\n\n\n\n

Kaksipaikkaiset kompaktit urheiluautot olivat muotia 90- ja 2000-luvuilla, mutta eiv\u00e4t yksinkertaisesti ole en\u00e4\u00e4, kun maasturit ja crossoverit hallitsevat markkinoita kaikkialla maailmassa. Jos peliin lis\u00e4t\u00e4\u00e4n my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6autot, Audilla ei yksinkertaisesti ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 jatkaa TTS:n valmistusta, koska on t\u00e4rke\u00e4mpi\u00e4 autoja, jotka pit\u00e4isi julkaista ja rakentaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TTS parempi kuin TTRS?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, ei ole. Audi TTRS on t\u00e4ysin erilainen peto, kiitos sen 5-sylinterisen moottorin, joka tuntuu ja kuulostaa R8:n V10:lt\u00e4. TTRS on paljon nopeampi ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi ajaa, koska se on keskittyneempi, se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aggressiivisemmalta ja siin\u00e4 on paljon enemm\u00e4n varusteita tehtaalta.<\/p>\n\n\n\n

TTRS saattaa maksaa noin 15 000 dollaria enemm\u00e4n, mutta se on sen arvoista tuon ihanan 2,5 litran 5-sylinterisen turbon ansiosta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TTS on 2-paikkainen kompakti luksusauto\/roadster, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t Audi TT:st\u00e4, mutta haluavat siit\u00e4 hieman j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n. TTS sijoittuu Audi TT:n l\u00e4ht\u00f6tason ja huippumallin Audi TT RS:n v\u00e4liin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4732,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4731"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4731"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4731\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4733,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4731\/revisions\/4733"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4732"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4731"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4731"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4731"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}