{"id":4734,"date":"2022-08-19T07:45:50","date_gmt":"2022-08-19T07:45:50","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4734"},"modified":"2022-08-19T07:45:53","modified_gmt":"2022-08-19T07:45:53","slug":"audi-tts-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-tts-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi TTS yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi TTS on Audi TT:n keskimm\u00e4inen versio, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se sijoittuu l\u00e4ht\u00f6tason TT-mallien ja huippumallin TT RS:n v\u00e4liin. TTS on tehty ihmisille, jotka pit\u00e4v\u00e4t TT:st\u00e4 kokonaisuutena, mutta haluavat my\u00f6s kokemuksen, jossa ei ole kyse vain ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4. He haluavat sis\u00e4lt\u00f6\u00e4, mutta eiv\u00e4t pysty tai halua maksaa Audi TT RS -rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 TTS t\u00e4ytt\u00e4\u00e4 markkinaraon, joka on tarjolla l\u00e4hes kaikissa Audin malleissa. Audi S Sport -mallit ovat periaatteessa tavallisia Audi-malleja, mutta ne ovat yleens\u00e4 hieman suorituskykyisempi\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4llaiset autot voivat tehd\u00e4 kaikki tavalliset Audi-jutut, mutta pystyv\u00e4t samalla kilpailemaan tiettyjen urheiluautojen ja jopa vanhempien superautojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

TTS on nyky\u00e4\u00e4n suhteellisen luotettava malli, koska Audi valmistaa TT:t\u00e4 jo yli 2 vuosikymment\u00e4. Yleisimm\u00e4t Audi TTS:n ongelmat liittyv\u00e4t kuitenkin elektroniikkaan, lis\u00e4\u00e4ntyneeseen \u00f6ljynkulutukseen, varusteisiin liittyviin ongelmiin, vesipumppuongelmiin ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyviin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan hoitaa s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisell\u00e4 ja oikea-aikaisella huollolla, kun taas toiset aiheuttavat todenn\u00e4k\u00f6isesti ongelmia riippumatta siit\u00e4, mit\u00e4 teet. Joka tapauksessa TTS on hieno auto, mutta se ei todellakaan ole t\u00e4ydellinen.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmia esiintyy sek\u00e4 uudemmissa ett\u00e4 vanhemmissa TTS:ss\u00e4. Mittaristo voi joskus j\u00e4\u00e4ty\u00e4 tai h\u00e4iriinty\u00e4 uudemmissa Virtual Cockpit TT -malleissa, kun taas vanhempien klassisten mittariston mallien tiedet\u00e4\u00e4n antavan usein v\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 tietoa. Muita s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat muun muassa ongelmat ulkovalaisimien kanssa, jotka voivat sammua jonkin ajan kuluttua.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6isten ikkunoiden kytkimien tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan vanhemmissa TT-malleissa s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, ja TTS:ss\u00e4 on hyvin paljon samaa. Osa sis\u00e4tilan kytkinlaitteista voi pett\u00e4\u00e4, peruutusvalot voivat pett\u00e4\u00e4 ja sis\u00e4valot voivat my\u00f6s pett\u00e4\u00e4. Vanhemmat TT-mallit ovat t\u00e4ss\u00e4 suhteessa huomattavasti huonompia, mutta uudet TTS-mallit eiv\u00e4t silti ole vieraita s\u00e4hk\u00f6ongelmille.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – \u00d6ljynkulutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi TTS saa 2,0 litran nelisylinterisen moottorin, jossa on noin 320 hv ja 295 lb-of v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n vahvistettu versio l\u00e4ht\u00f6tason 4-sylinterisest\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi jakavat suurimman osan osistaan yhdess\u00e4. T\u00e4m\u00e4n moottorin ja monien muiden Audin moottoreiden tiedet\u00e4\u00e4n polttavan moottori\u00f6ljy\u00e4 h\u00e4lytt\u00e4v\u00e4n nopeasti.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin mielest\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on t\u00e4ysin normaalia, mutta n\u00e4in ei ole, sill\u00e4 monet huippuluokan suorituskykyiset autot, joiden teho on kolme kertaa suurempi kuin TTS:n, eiv\u00e4t k\u00e4rsi \u00f6ljyn palamisesta. Muista siis aina tarvittaessa tankata moottori\u00f6ljy\u00e4, sill\u00e4 moottori\u00f6ljyn puute voi kirjaimellisesti tuhota koko moottorin hetkess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – Varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

TTS on saatavana joko coupe- tai avoautomuodossa, ja molemmissa on omat nikkins\u00e4. Coup\u00e9 voi usein k\u00e4rsi\u00e4 takaspoileriin liittyvist\u00e4 ongelmista, kun taas avoautossa voi olla vakavia ongelmia kattomekanismin kanssa. Jotkut omistajat ovat my\u00f6s raportoineet auton k\u00e4rsiv\u00e4n takaluukun avausvivun katkeamisesta.<\/p>\n\n\n\n

Muita TTS:n varusteongelmia ovat muun muassa roikkuvat istuimet, jotka voivat n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 20 vuotta vanhoilta jo muutaman tuhannen kilometrin j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 ongelma n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 \u00e4rsytt\u00e4v\u00e4n monia TTS:n omistajia verkossa, koska n\u00e4in korkealuokkaisessa autossa ei pit\u00e4isi olla ongelmia, jotka saavat auton n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n silt\u00e4, ett\u00e4 se maksaa kolme kertaa v\u00e4hemm\u00e4n kuin se todella maksaa.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – Vesipumppuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VAG-autot ovat tunnettuja ongelmista, jotka liittyv\u00e4t viallisiin vesipumppuihin, ja TTS:ss\u00e4 on pitk\u00e4lti sama juttu. Jotkut sanovat, ett\u00e4 TTS:n vesipumpun k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 on noin 60 000 kilometri\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 omistaja joutuu todenn\u00e4k\u00f6isesti vaihtamaan pumpun 2-4 kertaa auton k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n aikana.<\/p>\n\n\n\n

Valitettavasti t\u00e4m\u00e4 on monen Audi-mallin tarina, eik\u00e4 viallinen vesipumppu ole mik\u00e4\u00e4n pikkujuttu. Moottori voi ylikuumentua, mik\u00e4 voi johtaa katastrofaalisiin seurauksiin. Jotkut omistajat ovat raportoineet auton jopa syttyneen tuleen vesipumppuun liittyvien ongelmien vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Audi TTS – Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jos kuulet koputus\u00e4\u00e4ni\u00e4 ohjauksen aikana, syyllinen on todenn\u00e4k\u00f6isesti ohjaustelineesi. Ne ovat havaittavissa voimakkaimmin jyrk\u00e4ss\u00e4 kaarteessa, ja joskus ne voivat jopa rikkoutua ja saada sinut menett\u00e4m\u00e4\u00e4n hallinnan. Onneksi n\u00e4m\u00e4 ongelmat voidaan huomata melko aikaisin ja korjata ajoissa, jolloin kaikki palautuu j\u00e4lleen normaaliksi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Audi TTS urheiluauto?<\/h3>\n\n\n\n

Monet ep\u00e4ilev\u00e4t Audi TT:n kutsumista urheiluautoksi, ja voin yhty\u00e4 siihen. TTS on kuitenkin suunniteltu juuri niille ihmisille, jotka haluavat urheiluauton, mutta katsovat, ett\u00e4 tavallinen TT ei ole urheiluauto. TTS on paljon keskittyneempi kuin l\u00e4ht\u00f6tason TT-mallit ovat, ja sen huomaa heti, kun istuu TTS:n rattiin.<\/p>\n\n\n\n

Malliston huippumalli TT RS on t\u00e4ysin eri juttu, sill\u00e4 se on niin nopea kuin vain voi olla. Jos et kuitenkaan halua k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 valtavia summia rahaa TT RS:\u00e4\u00e4n, voit valita TTS:n ja viritt\u00e4\u00e4 sen 400 hv:n tehoiseksi pienell\u00e4 rahalla.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TTS hyv\u00e4 pitkille ihmisille?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT on kaksipaikkainen auto, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 vaikka se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kompaktilta, se ei todellakaan ole kovin kompakti kaksipaikkaiseksi autoksi. TTS:\u00e4\u00e4n mahtuu sin\u00e4ns\u00e4 isompia ihmisi\u00e4, mutta se on usein vaikeaa, jos olet yli 180 cm pitk\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet t\u00e4t\u00e4 lyhyempi, sinulla ei pit\u00e4isi olla ongelmia. Jos olet yht\u00e4 pitk\u00e4 tai pidempi, TT ei ole sinulle sopiva auto.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka nopea Audi TTS on?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TTS saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 4,5 sekunnissa ja rajoitettu huippunopeus on 155 km\/h. Roadster on noin 0,3 sekuntia hitaampi. Audi TTS:n nelj\u00e4nnesmailiaika on noin 13,5 sekuntia, mik\u00e4 on ihan ok l\u00e4ht\u00f6tason urheiluautoksi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TTS on Audi TT:n keskimm\u00e4inen versio, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se sijoittuu l\u00e4ht\u00f6tason TT-mallien ja huippumallin TT RS:n v\u00e4liin. TTS on tehty ihmisille, jotka pit\u00e4v\u00e4t TT:st\u00e4 kokonaisuutena, mutta haluavat my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4735,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4734"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4734"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4734\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4736,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4734\/revisions\/4736"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4735"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4734"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4734"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4734"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}