{"id":4737,"date":"2022-08-19T09:52:11","date_gmt":"2022-08-19T09:52:11","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4737"},"modified":"2022-08-19T09:52:14","modified_gmt":"2022-08-19T09:52:14","slug":"onko-citroen-c5-aircross-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-citroen-c5-aircross-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Citro\u00ebn C5 Aircross hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn C5 Aircross esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2016\/2017, ja siit\u00e4 tuli heti yksi Citro\u00ebnin suosituimmista malleista. Se on kompakti crossover\/SUV, joka asettaa etusijalle tilan, ergonomian ja on todella helppo ajaa ja el\u00e4\u00e4. Onko Citro\u00ebn C5 Aircross siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Jos etsit perhecrossoveria\/maasturia, joka ei riko pankkia, mutta tarjoaa kaiken, mit\u00e4 odotat nykyaikaiselta perheautolta, C5 Aircross on todellakin todella hyv\u00e4 auto. Siin\u00e4 on valittavana muutamia diesel- ja bensiinimoottoreita, mukaan lukien hybridimoottori niille, jotka haluavat s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4 ja hy\u00f6ty\u00e4 paremmasta polttoainetehokkuudesta.<\/p>\n\n\n\n

C5 Aircross n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 varmasti mielenkiintoiselta muotoilultaan, varsinkin faceliftin j\u00e4lkeinen 2022-malli, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 jopa melkoisen silmiinpist\u00e4v\u00e4lt\u00e4. My\u00f6s C5 Aircrossin sis\u00e4tilat ovat mielenkiintoiset, mutta mik\u00e4\u00e4n luksusauto se ei varmasti ole. Luotettavuudeltaan se on ihan ok, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua tarkemmin.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee arvoon, saat paljon autoa rahoillesi, varsinkin jos ostat sellaisen k\u00e4ytettyn\u00e4. Yksi C5 Aircrossin parhaista puolista on sen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys, sill\u00e4 autossa on runsaasti istuin- ja tavaratilaa. Siin\u00e4 on paljon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia, ja siit\u00e4 on helppo n\u00e4hd\u00e4 ulos.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircross – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircrossin moottoripaletti koostuu nelj\u00e4st\u00e4 eri moottorivaihtoehdosta. Jos haluat bensiinik\u00e4ytt\u00f6isen C5 Aircrossin, sinun on valittava 1,2-litrainen 3-sylinterinen rivimoottori, jossa on 130 hv ja 169 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori tuottaa jopa 35MPG, jos valitset automaattivaihteiston, tai 40MPG, jos valitset manuaalivaihteiston.<\/p>\n\n\n\n

C5 Aircross on saatavana my\u00f6s 1,3 litran 4-sylinterisell\u00e4 rividieselmoottorilla, joka tuottaa 130 hv ja 221 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Syy, miksi kannattaa valita diesel, on se, ett\u00e4 se tarjoaa jopa 45MPG. Tehokkain C5 Aircross -malli on kuitenkin hybridi, C5 Aircross 225.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 mallissa on 4-sylinterinen 1,6 litran bensiinimoottori yhdistettyn\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottoriin, jonka yhteisteho on 181 hv ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti 221 lb-ft. Siin\u00e4 on 8-vaihteinen automaattivaihteisto, ja sen kulutus on jopa 168MPG, mik\u00e4 tekee 225-mallista parhaan C5 Aircross -mallin. Kaikki C5 Aircross -mallin versiot ovat FWD-malleja.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircross – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta C5 Aircross on todella mielenkiintoinen, varsinkin vuoden 2022 p\u00e4ivityksen j\u00e4lkeen, joka antoi autolle uudet futuristisen n\u00e4k\u00f6iset ajovalot ja futuristisemmat koristeosat. My\u00f6s C5 Aircrossin sis\u00e4tilat ovat mielenkiintoiset, etenkin kaikkien nykyaikaisten n\u00e4ytt\u00f6jen ansiosta. C5 ei kuitenkaan ole mik\u00e4\u00e4n luksusauto, ja se k\u00e4y selv\u00e4ksi heti sis\u00e4lle astuessa.<\/p>\n\n\n\n

Alustan ja jousituksen virityksess\u00e4 on keskitytty yksinomaan mukavuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto tuntuu pehme\u00e4lt\u00e4 ja melko hyvin vaimennetulta. Korin kallistelu on voimakasta, kun kulmat ajetaan nopeasti l\u00e4pi, mutta C5 Aircrossia ei kuitenkaan ole koskaan tarkoitettu urheiluautoksi.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircross – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

C5 Aircross on luotettavuudeltaan ihan hyv\u00e4, mutta on joitakin ongelmia, joita k\u00e4sittelemme tarkemmin. Ensinn\u00e4kin autossa esiintyy erilaisia s\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 ongelmia j\u00e4rjestelmiss\u00e4, kuten ECU:ssa, valoissa, s\u00e4hk\u00f6ikkunassa, infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 ja auton liit\u00e4nt\u00e4kokonaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Muita ongelmia ovat muun muassa ongelmat varusteissa, kuten kattoluukussa ja tietyiss\u00e4 verhoilukappaleissa, polttoainevuotoihin liittyv\u00e4t ongelmat, DPF:n (dieselhiukkassuodatin) ongelmat ja auton p\u00e4\u00e4st\u00f6ihin liittyv\u00e4t ongelmat. C5 Aircrossin yll\u00e4pito ei ole kovin kallista, mutta se tarvitsee huoltoa melko usein.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircross – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircross ei ole markkinoiden kallein crossover\/maasturi, mink\u00e4 vuoksi sen ostaminen kiinnostaa niin monia. K\u00e4ytetyt mallit ovat todella edullisia, mik\u00e4 tekee niist\u00e4 loistavia k\u00e4ytetyn auton ostoksia. Arvoltaan C5 Aircross on todella hyv\u00e4, mutta ei niin hyv\u00e4 kuin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Viisi ovea, suuret istuimet ja suuri tavaratila tekev\u00e4t C5 Aircrossista t\u00e4ydellisen auton pidemmille matkoille, sill\u00e4 siihen mahtuu 4\/5 aikuista ongelmitta. Se on my\u00f6s auto, johon on helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos ja joka tarjoaa joukon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka kauan Citro\u00ebn C5 Aircross kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

On \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vaikea sanoa, kuinka kauan mik\u00e4 tahansa auto kest\u00e4\u00e4, mutta voimme varmasti sanoa, ett\u00e4 monet tekem\u00e4si asiat voivat vaikuttaa siihen. Jos siis huollat C5 Aircrossisi aina kun se on tarpeen, saat siit\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti paljon k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4\u00e4. N\u00e4iden autojen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 100 000-200 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia korjauksia.<\/p>\n\n\n\n

On kuitenkin t\u00e4rke\u00e4mp\u00e4\u00e4 tehd\u00e4 se, mit\u00e4 on teht\u00e4v\u00e4, kuin se, kuinka hyv\u00e4kuntoinen auto ”voisi” mahdollisesti olla 10 vuoden jatkuvan k\u00e4yt\u00f6n j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C5 Aircross luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Viimeisen vuosikymmenen aikana on jatkuvasti n\u00e4hty taloudellisessa luokassa olevia autoja, joissa on tekniikkaa, joka oli ennen varattu vain todellisiin luksusautoihin. C5 Aircross on yksi niist\u00e4 autoista, joihin voi saada runsaasti mahtavia viihde- ja turvallisuusominaisuuksia, jotka saavat auton tuntumaan ylellisemm\u00e4lt\u00e4 kuin se todellisuudessa on.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tee C5 Aircrossista luksusautoa, mutta se kuroo jonkin verran umpeen kuilua kohtuuhintaisten luksusluokan crossoverien\/maastureiden ja n\u00e4iden korkeamman keskitason taloudellisten autojen v\u00e4lill\u00e4. Jos tekniikka jatkaa levi\u00e4mist\u00e4\u00e4n edullisempiin autoihin, asiat voivat muuttua paljon h\u00e4mment\u00e4v\u00e4mmiksi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C5 Aircross katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C5 Aircross muistuttaa muodoltaan maasturia, ja monet myyntipisteet kutsuvat C5:t\u00e4 maasturiksi, mutta n\u00e4in ei kuitenkaan ole. Ensinn\u00e4kin C5 Aircross on pikemminkin crossover kuin maasturi. Toiseksi siin\u00e4 ei ole AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 eik\u00e4 mit\u00e4\u00e4n varusteita, joita olemme tottuneet n\u00e4kem\u00e4\u00e4n todellisissa maastureissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn C5 Aircross esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2016\/2017, ja siit\u00e4 tuli heti yksi Citro\u00ebnin suosituimmista malleista. Se on kompakti crossover\/SUV, joka asettaa etusijalle tilan, ergonomian ja on todella helppo ajaa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4738,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4737"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4737"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4737\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4739,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4737\/revisions\/4739"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4738"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4737"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4737"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4737"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}