{"id":4760,"date":"2022-08-25T07:37:25","date_gmt":"2022-08-25T07:37:25","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4760"},"modified":"2022-08-25T07:37:28","modified_gmt":"2022-08-25T07:37:28","slug":"ford-escape-hybridi-ongelmia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/ford-escape-hybridi-ongelmia\/","title":{"rendered":"Ford Escape hybridi ongelmia"},"content":{"rendered":"\n

Ford Escape on Fordin vuodesta 2000 l\u00e4htien valmistama kompakti perhecrossover. Uusin Escape-malli on suunniteltu yhdess\u00e4 Mazdan kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se jakaa monia osia Mazda Tributen ja Mazda Marinerin kanssa. Escape on nyt nelj\u00e4nness\u00e4 sukupolvessa, ja se on melko suosittu auto monien perheiden keskuudessa ymp\u00e4ri Yhdysvaltoja.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escapea on saatavana muutamalla eri moottorikokoonpanolla, ja nyt puhumme hybridimoottorivaihtoehdosta. Luotettavuuden osalta Escape-hybridi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Auto oli my\u00f6s osa muutamaa takaisinkutsua, kun viimeinen sukupolvi tuli markkinoille, mutta nykyiset autot ovat paljon parempia.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Ford Escape hybridin ongelmat liittyv\u00e4t jarruihin, ohjaustehostimeen ja moottorin j\u00e4\u00e4hdytykseen. On my\u00f6s mainittava korkeaj\u00e4nniteakkuihin liittyv\u00e4t ongelmat, jotka voivat johtaa moottorin tehon \u00e4killiseen katoamiseen. Lopuksi on mainittava my\u00f6s kampiakseliin liittyv\u00e4t ongelmat, sill\u00e4 juuri t\u00e4m\u00e4 ongelma sai Fordin kutsumaan takaisin joukon Escape-hybridimalleja.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Escape-hybridimalli on kelpo auto, mutta sit\u00e4 on huollettava, jos sen halutaan kest\u00e4v\u00e4n. Hybridit ovat todella monimutkaisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet asiat voivat menn\u00e4 pieleen. Jos kuitenkin teet parhaasi, sinun pit\u00e4isi pysty\u00e4 nauttimaan autosta pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape Hybrid – jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan yleisimpi\u00e4 Escape-hybridin yhteydess\u00e4 raportoituja ongelmia. Monet omistajat valittavat auton kehottavan ”Service Brake System” -varoitusvaloja yhdess\u00e4 ”ABS”-varoitusten kanssa. N\u00e4ihin ongelmiin voi olla monia syit\u00e4, joten muista vied\u00e4 auto j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle korjausta varten.<\/p>\n\n\n\n

Ford-asiantuntijan mukaan korjaus on todenn\u00e4k\u00f6isesti jarrujen alipainepumpun, jarrujen p\u00e4\u00e4sylinterin tai ABS-moduulin vaihto. Aina ei kuitenkaan ole 100-prosenttisen varmaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 korjaavat ongelmasi, varsinkin jos omistat auton, jossa on enemm\u00e4n kilometrej\u00e4 kellossa. P\u00e4\u00e4titp\u00e4 mit\u00e4 tahansa tehd\u00e4, j\u00e4lleenmyyj\u00e4n perusteellisen tarkastuksen pit\u00e4isi olla paikallaan.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape Hybrid – Ohjaustehostimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Auton ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 on yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 komponenteista. Ilman t\u00e4ysin toimivaa ohjaustehostinj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 on suuri mahdollisuus, ett\u00e4 et pysty 100-prosenttisesti hallitsemaan autoa. T\u00e4m\u00e4 on luonnollisesti massiivinen ongelma, joka on hoidettava v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti. My\u00f6s Ford Escape n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n ohjaustehostinongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Monet omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 autoa on todella vaikea k\u00e4\u00e4nt\u00e4\u00e4, koska ohjaustehostin yksinkertaisesti lakkaa olemasta. Ajoneuvon uudelleenk\u00e4ynnist\u00e4minen voi ratkaista ongelman lyhyell\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4, mutta ohjaustehostimen vikaantumisen tiedet\u00e4\u00e4n tapahtuvan uudelleen. Ohjaustehostimen anturi, ohjausmoduuli tai koko ohjausteline on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape Hybrid – Moottorin j\u00e4\u00e4hdytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Escape Hybridin moottorij\u00e4rjestelm\u00e4 on todella monimutkainen, sill\u00e4 siin\u00e4 on sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottori ett\u00e4 bensiinimoottori. N\u00e4m\u00e4 voivat vikaantua monista eri syist\u00e4, mutta useimmat niist\u00e4 liittyv\u00e4t viallisiin antureihin. N\u00e4in ollen monet omistajat ovat raportoineet \u00e4killisest\u00e4 tehonmenetyksest\u00e4, johon liittyy ”Stop Safely Now” -varoitusvalo kojelaudassa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n ylikuumenemisesta ja akun ylikuumenemisesta. Jos autosi menee limp-tilaan, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on syyn\u00e4 siihen. Kaiken kaikkiaan sinun kannattaa pys\u00e4hty\u00e4 v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, sill\u00e4 et todellakaan halua ajaa autoa, jossa on ylikuumeneva suurj\u00e4nniteakku.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape Hybrid – Akkuongelma<\/h2>\n\n\n\n

Muutaman hyv\u00e4maineisen verkkol\u00e4hteen mukaan Ford Escape Hybridiss\u00e4 olevan suurj\u00e4nniteakun tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s vikaantuvan ja aiheuttavan auton \u00e4killisen virran katkeamisen. Ford jopa kutsui takaisin joukon Escape Hybrid -malleja t\u00e4m\u00e4n vuoksi, koska t\u00e4m\u00e4 voi lopulta aiheuttaa onnettomuuden.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on havaittavissa my\u00f6s Ford Corsair -hybridimallissa, joka k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 t\u00e4sm\u00e4lleen samaa hybridij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 kuin Ford Escape -mallissa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape – Kampiakseliongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi Fordin uusimmista takaisinkutsuista johtuu kampiakseliongelmasta, joka on saatettu kiinnitt\u00e4\u00e4 v\u00e4\u00e4rin. NHTSA:n raportin mukaan t\u00e4m\u00e4 voi aiheuttaa paljon moottorivaurioita, jotka voivat johtaa jopa moottoripaloon. Raportin mukaan t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 on kutsuttu takaisin noin 100-200 autoa.
Ongelma on niin vakava, ett\u00e4 Ford on jopa luvannut vaihtaa koko moottorin, jos ongelma ilmenee Escape-mallissasi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Ford Escape hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape on todellakin todella hyv\u00e4 auto, koska se kuuluu yhteen suosituimmista, ellei jopa suosituimpaan markkinasegmenttiin. Escape on nyt my\u00f6s todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen auto, mik\u00e4 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ollut tilanne aiemmissa Ford Escape -malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan, jos olet kiinnostunut pienikokoisesta crossover-hybridist\u00e4, joka ei riko pankkiasi, Ford Escape saattaa olla juuri sinulle sopiva auto.<\/p>\n\n\n\n

Miten Ford Escape Hybridin akku ladataan?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape hybrid on perinteinen hybridi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 ei voi kytke\u00e4 pistorasiaan. Escapen akun lataamiseksi sinun pit\u00e4isi antaa auton k\u00e4yd\u00e4 10-15 minuuttia tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4 ja ajaa sill\u00e4 sitten 10-15 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 akun lataamiseen. Ford tarjoaa Escape Hybridist\u00e4 my\u00f6s plug-in-version, jonka voi ladata kuten mink\u00e4 tahansa muun s\u00e4hk\u00f6auton. Kytke se vain sein\u00e4\u00e4n ja anna sen latautua, kunnes se on valmis.<\/p>\n\n\n\n

Voiko Ford Escape Hybrid ajaa vain EV-tilassa?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Escape hybridi\u00e4 ei ole suunniteltu toimimaan yksin\u00e4\u00e4n EV-tilassa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se toimii EV-tilassa vain pys\u00e4ytysvaloissa tai ajaessasi hitaasti l\u00e4piajon l\u00e4pi. Ford Escapen plug-in-versiota sen sijaan voi ajaa vain EV-tilassa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Escape on Fordin vuodesta 2000 l\u00e4htien valmistama kompakti perhecrossover. Uusin Escape-malli on suunniteltu yhdess\u00e4 Mazdan kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se jakaa monia osia Mazda Tributen ja Mazda Marinerin kanssa.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4761,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4760"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4760"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4760\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4762,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4760\/revisions\/4762"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4761"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4760"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4760"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4760"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}