{"id":4770,"date":"2022-08-26T10:21:50","date_gmt":"2022-08-26T10:21:50","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4770"},"modified":"2022-08-26T10:21:53","modified_gmt":"2022-08-26T10:21:53","slug":"onko-porsche-718-cayman-gts-4-0-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-718-cayman-gts-4-0-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on 2-paikkainen urheiluauto, jossa on Porschen ikoninen tasainen 6-sylinterinen 4.0L moottori. GTS 4.0 eroaa alemman hintaluokan 718-malleista, koska ne luottavat suhteellisen yksinkertaiseen 4-sylinteriseen, joka ei toimi yht\u00e4 hyvin kuin 6-sylinterinen moottori, eik\u00e4 tee sit\u00e4 my\u00f6sk\u00e4\u00e4n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4ll\u00e4 tavalla. Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on todella hyv\u00e4 auto, ja se saattaa hyvinkin olla 718-malliston todellinen makea piste. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen: se on halvin, mutta silti kohtuullisesti varustettu 718-malli, jossa on tasainen 6-sylinterinen moottori, joka on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6n, jos haluat kokea, mihin oikea Cayman pystyy.<\/p>\n\n\n\n

GTS 4.0 eroaa tavallisista 718 Caymaneista hieman matalammalla korokkeella ja muutamilla urheilullisilla muotoilullisilla yksityiskohdilla sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa. Moottorin lis\u00e4ksi suurimmat erot perustason 718-mallien ja Cayman GTS:n v\u00e4lill\u00e4 ovat ajotuntumassa, sill\u00e4 GTS 4.0 on paljon paremmin k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on kunnollinen, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. N\u00e4iden arvot ovat melko staattisia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 arvon aleneminen ei ole niin liioiteltua kuin muilla t\u00e4m\u00e4n segmentin autoilla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla t\u00e4m\u00e4n kokoisessa autossa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

GTS 4.0 saa 4,0-litraisen 6-sylinterisen Boxer-tasomoottorin, joka tuottaa 400 hv ja 309 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori on vapaasti imev\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole mink\u00e4\u00e4nlaista pakkosy\u00f6tt\u00f6\u00e4. Tuloksena on lineaarinen tehoalue, korkea kierrosluku ja loistava 6-sylinterinen litte\u00e4 \u00e4\u00e4ni, joka on ikoninen 911- ja Cayman\/Boxster-mallistossa.<\/p>\n\n\n\n

GTS on saatavana joko kolmella polkimella varustetulla lyhytvaihteisella Porschen manuaalivaihteistolla tai seitsem\u00e4nvaihteisella PDK-kaksoiskytkinvaihteistolla. Kaikki 718-mallit, my\u00f6s GTS 4.0, ovat takavetoisia, ja moottori on sijoitettu keskelle autoa istuinten taakse, mik\u00e4 antaa 718-mallistolle todella tasapainoisen painojakauman.<\/p>\n\n\n\n

GTS 4.0:n yhdistetty kulutus on noin 22MPG, mik\u00e4 on l\u00e4hes 10MPG v\u00e4hemm\u00e4n kuin tehokkaimmissa 718-malleissa, mutta GTS 4.0:n voimansiirto on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras, jonka voit ostaa koko 718-mallistosta, koska saat eniten vastinetta rahoillesi.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

GTS 4.0 eroaa tavallisesta 718 Caymanista muutamilla tarkemmin kohdennetuilla muotoilullisilla yksityiskohdilla, kuten suuremmilla ilmanottoaukoilla, matalammalla ajokorkeudella, paremmilla vanteilla, suuremmilla jarruilla ja muutamalla GTS-merkill\u00e4 siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Hyvin varusteltua tavallista 718-mallia on vaikea erottaa GTS:st\u00e4, mutta jos olet Porsche-fani, erotat sen helposti.<\/p>\n\n\n\n

4.0 GTS ajaa paljon keskittyneemmin kuin Caymanin ja Cayman T:n l\u00e4ht\u00f6tason mallit, koska se saa j\u00e4ykemm\u00e4n alustan ja auto pysyy uskomattoman tasaisena kaarreajossa. Jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, mutta se ei ole rankaiseva. Kaiken kaikkiaan GTS ajaa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n hyvin sek\u00e4 radalla ett\u00e4 maantiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta GTS 4.0 on linjassa muiden 6-sylinteristen 718-mallien kanssa. Niiden yll\u00e4pito on kalliimpaa kuin perustason 718-mallien, mutta rahalle saa enemm\u00e4n vastinetta. Yleisimm\u00e4t GTS 4.0:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, jossa oli paljon ongelmia yhdystankojen ja suuren \u00f6ljynkulutuksen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Muut GTS 4.0 -ongelmat liittyv\u00e4t ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, vaihteistoon ja varusteisiin. Jos huollat autoa asianmukaisesti, se kest\u00e4\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti pitk\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 kaikkien elint\u00e4rkeiden osien tiedet\u00e4\u00e4n kest\u00e4v\u00e4n rasitusta todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

718 GTS 4.0 maksaa 88 150 dollaria ilman lis\u00e4varusteita, mik\u00e4 on paljon enemm\u00e4n kuin 60 500 dollarin hintainen Caymanin l\u00e4ht\u00f6tason malli tai noin 70 000 dollarin Cayman T -malli. Cayman S maksaa noin 72 500 dollaria, mik\u00e4 on my\u00f6s kaukana GTS:st\u00e4. GTS s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 kuitenkin arvonsa paremmin kuin mik\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 4,0 litran 6-sylinterisen tasomoottorin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4 on tingitty, mutta n\u00e4in on kaikissa 718-malleissa. Sinulla on vain kaksi istuinta, joiden tilat ovat rajalliset, eik\u00e4 sis\u00e4tilaa ole oikeastaan kovinkaan paljon. GTS:ss\u00e4 on my\u00f6s kaksi s\u00e4ilytystilaa, mik\u00e4 auttaa sit\u00e4 hieman.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet tyyppi\u00e4, joka arvostaa kuljettajan osallistumista ylellisyytt\u00e4, tilaa ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 enemm\u00e4n, pid\u00e4t GTS 4.0:sta. Jos kuitenkin olet kaveri, joka rakastaa Porscheja, erityisesti niit\u00e4, joissa on tasainen 6-sylinterinen moottori, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti rakastamaan GTS 4.0 Caymania.<\/p>\n\n\n\n

Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen. Se saa 4,0 litran moottorin, ja 718-malliston kokonaiskoko ja paino ovat t\u00e4ydelliset. Keskimoottorinen rakenne tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 auton tasapaino ja painonjako ovat kohdallaan, mik\u00e4 tekee autosta eritt\u00e4in miellytt\u00e4v\u00e4n kokemuksen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche Cayman hyv\u00e4 pitkille ihmisille?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet keskikokoinen, sinulla ei ole ongelmia viihty\u00e4 718:ssa. Jos olet kuitenkin pitk\u00e4 ja sinulla on pitk\u00e4t jalat, saatat joutua kamppailemaan 718:ssa. Kyse on enemm\u00e4n jalkatilan kuin p\u00e4\u00e4ntilan puutteesta. Jos teet oikeita s\u00e4\u00e4t\u00f6j\u00e4, voit ehk\u00e4 juuri ja juuri ahtautua yli 180-senttisten kuljettajien kyytiin.<\/p>\n\n\n\n

Boxster 718:ssa on viel\u00e4 enemm\u00e4n ongelmia hieman matalamman kattolinjan vuoksi. T\u00e4m\u00e4n voi tietysti ratkaista ottamalla katon pois, jolloin p\u00e4\u00e4ntilaa on loputtomasti, mutta jalkatila on t\u00e4ss\u00e4kin tapauksessa kiireellinen ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 nopea auto?<\/h3>\n\n\n\n

718 Cayman GTS 4.0:n nopeus 0-100 km\/h on vain 4,3 sekuntia, mik\u00e4 on todella nopea. Huippunopeus on mitoitettu 182mph, mik\u00e4 on todella todella nopea. Nelj\u00e4nnesmailin 11,8 sekunnin nopeus ei ole h\u00e4pe\u00e4ksi, sill\u00e4 monet yli 500-600 hv:n superautot kuuluvat samaan luokkaan kuin GTS 4.0.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen voimme sanoa vilpitt\u00f6m\u00e4sti, ett\u00e4 718 Cayman GTS 4.0 on todella nopea auto.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on 2-paikkainen urheiluauto, jossa on Porschen ikoninen tasainen 6-sylinterinen 4.0L moottori. GTS 4.0 eroaa alemman hintaluokan 718-malleista, koska ne luottavat suhteellisen yksinkertaiseen 4-sylinteriseen, joka ei<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4771,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4770"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4770"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4770\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4772,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4770\/revisions\/4772"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4771"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4770"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4770"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4770"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}