{"id":4773,"date":"2022-08-26T10:22:15","date_gmt":"2022-08-26T10:22:15","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4773"},"modified":"2022-08-26T10:22:17","modified_gmt":"2022-08-26T10:22:17","slug":"porsche-718-cayman-gts-4-0n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-718-cayman-gts-4-0n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Porsche 718 Cayman GTS 4.0:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on 2-paikkainen kompakti Porsche-urheiluauto, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia kompaktista Porsche-alustasta, mutta 4,0 litran 6-sylinterisell\u00e4 tasaisella moottorilla. Monien Porsche-harrastajien mielest\u00e4 911 on tullut aivan liian suureksi viime vuosina, kun taas Cayman on nyt juuri oikean kokoinen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 718 Cayman GTD 4.0 ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 poikkea kovin paljon muista 718-malleista, lukuun ottamatta moottoria, jossa tiedet\u00e4\u00e4n olevan ongelmia. Yleisimm\u00e4t 718 Cayman GTS:n ongelmat liittyv\u00e4t moottorin yhdystankoihin, suurempaan \u00f6ljynkulutukseen ja vaihteiston ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

718:ssa esiintyy my\u00f6s ongelmia ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n ja varusteiden kanssa. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voidaan ratkaista ennakoivasti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 huolto on t\u00e4rke\u00e4\u00e4. On totta, ett\u00e4 Porschet maksavat huomattavasti enemm\u00e4n rahaa yll\u00e4pitoon kuin useimmat premium-autot, mutta saat sen, mist\u00e4 maksat.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta Porschet hy\u00f6tyv\u00e4t yleens\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 varaosien k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 on noin 50 prosenttia pidempi kuin useimmilla muilla automerkeill\u00e4. Kaiken kaikkiaan GTS 4.0 on todella hauska auto ajaa ja yksi parhaista 718-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Moottorin yhdystanko-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti pahin ongelma, joka 718 GTS:ss\u00e4si voi koskaan tapahtua, liittyy viallisiin moottorin yhdystankoihin. Porsche jopa keskeytti monien litte\u00e4ll\u00e4 6-sylinterisell\u00e4 moottorilla varustettujen 718-mallien tuotannon, koska t\u00e4m\u00e4 ongelma oli korjattava ennen jatkoa. Jos niist\u00e4 ei huolehdita riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, ne voivat aiheuttaa vakavia vaurioita moottorillesi.<\/p>\n\n\n\n

Ne voivat johtaa jopa moottoripaloihin, jos niit\u00e4 ei hoideta asianmukaisesti. Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 Porsche on varmistanut, ett\u00e4 kaikki vialliset moottorit korvataan uudemmilla. T\u00e4st\u00e4 ei kuitenkaan voi koskaan olla liian varma. Muista siis tarkastaa moottorin yhdystangot ennen kuin p\u00e4\u00e4t\u00e4t ostaa k\u00e4ytetyn 718 Cayman GTS:n.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Korkea \u00f6ljynkulutus<\/h2>\n\n\n\n

4,0 litran tasainen 6-sylinterinen moottori on per\u00e4isin suoraan Porsche 911 GT3:sta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 moottori pystyy ty\u00f6nt\u00e4m\u00e4\u00e4n paljon enemm\u00e4n tehoa kuin 718 Caymanissa. Monet omistajat valittavat kuitenkin, ett\u00e4 \u00f6ljy\u00e4 on t\u00e4ytynyt tankata muutaman sadan kilometrin v\u00e4lein, koska auto polttaa aivan liikaa \u00f6ljy\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyn lis\u00e4\u00e4misen tarve riippuu autokohtaisesti. Joidenkin Porsche-asiantuntijoiden mukaan t\u00e4m\u00e4 on normaalia, mutta toisten mielest\u00e4 se ei ole. Oli miten oli, muista pit\u00e4\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4 \u00f6ljym\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4si, sill\u00e4 moottori\u00f6ljyn puute voi aiheuttaa vakavia moottorivaurioita, niin paljon, ett\u00e4 se voi jopa tuhota moottorin.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Cayman GTS 4.0 on saatavana joko Porschen lyhytahtisella manuaalivaihteistolla tai automaattisella kaksoiskytkin PDK-vaihteistolla. PDK:lla oli ongelmia GTS:n elinkaaren alkuvaiheessa, mutta 4.0L my\u00f6hemm\u00e4t PDK:lla varustetut mallit ovat paljon luotettavampia. Vaihteisto voi edelleen joskus ep\u00e4r\u00f6id\u00e4, mutta kaiken kaikkiaan se on todella hyv\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lyhytvaihteinen manuaalilaatikko on paljon erilainen, sill\u00e4 sit\u00e4 on hoidettava, muuten se pett\u00e4\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat t\u00e4ysin taitojen puutteesta, kun taas toiset uskovat, ett\u00e4 Porschen manuaalivaihteistot eiv\u00e4t ole niin hyvi\u00e4 kuin jotkut luulevat.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS k\u00e4rsii erilaisista ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista, mutta n\u00e4m\u00e4 ongelmat ovat yleisi\u00e4 koko 718-mallistossa. N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa ongelmat ilmastointilauhduttimen kanssa, ongelmat lauhdutinjohdoissa ja se, ett\u00e4 auto menett\u00e4\u00e4 kyvyn j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4 tai l\u00e4mmitt\u00e4\u00e4 matkustamoa tarvittaessa. N\u00e4m\u00e4 voidaan yleens\u00e4 ratkaista pelkill\u00e4 korjauksilla ilman vakavia varaosia.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan 718 Cayman GTS:n, muista tarkastaa ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4 perusteellisesti.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Cayman GTS k\u00e4rsii tietyist\u00e4 varusteongelmista, jotka ovat suhteellisen yleisi\u00e4 tietyiss\u00e4 Cayman-malleissa. Yksi n\u00e4ist\u00e4 ongelmista liittyy takaspoileriin, joka ei tunnetusti pysty istumaan tasaisesti alas laskettuna. Toiset ovat raportoineet ongelmista, jotka liittyv\u00e4t siihen, ett\u00e4 lokasuojat ja konepelti eiv\u00e4t kohdistu kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Cayman GTS 4.0 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, se on. 718 Cayman GTS 4.0 on yksi parhaista Cayman-malleista, joita on koskaan tullut markkinoille, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t 718:n alusta ja loistelias 4,0 litran 6-sylinterinen tasainen imumoottori. N\u00e4in varmistetaan, ett\u00e4 718 Cayman GTS kuulostaa hyv\u00e4lt\u00e4, kulkee hyvin ja tuntuu iloiselta ratin takana.<\/p>\n\n\n\n

Ainoat Cayman-mallit, jotka ovat GTS 4.0:aa parempia, ovat GT4 ja huippumalli GT4 RS, jotka molemmat maksavat paljon enemm\u00e4n kuin GTS. Kaiken kaikkiaan voimme ehdottomasti sanoa, ett\u00e4 GTS 4.0 on sen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on Porsche 718 Cayman GTS 4.0:n ja GT4:n v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 718 GT4 on rata-ajoon keskittynyt versio tavallisesta Caymanista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ajaa ja tuntuu paljon keskittyneemm\u00e4lt\u00e4 kuin kaikki muut 718-mallit, lukuun ottamatta huippumallia GT4 RS:\u00e4\u00e4. GT4 on my\u00f6s rajoitettu er\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 ei ole liikaa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka GTS 4.0:ssa ja GT4:ss\u00e4 on sama moottori, GT4 on tehokkaampi, ja se p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 GTS:n kaikin tavoin. Lis\u00e4ksi GT4 saa suoraan tehtaalta erityisen korisarjan, kiinte\u00e4n takaspoilerin ja tarkemmat renkaat.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Cayman GTS:st\u00e4 olemassa nelisylinterisell\u00e4 moottorilla varustettua versiota?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, ensimm\u00e4isess\u00e4 718 GTS:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 4-sylinterist\u00e4 moottoria, kun taas faceliftin j\u00e4lkeisiss\u00e4 mid-cycle refresh -malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n litte\u00e4\u00e4 6-sylinterist\u00e4 moottoria. N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 4,0 litran moottori on ylivoimaisesti parempi auto, sill\u00e4 moottori on se, joka tekee kaiken eron maailmassa. Nelisylinterinen GTS on kuitenkin my\u00f6s hieno auto, mutta se ei yksinkertaisesti pysty vastaamaan 6-sylinterisen litte\u00e4n moottorin tuomaan kokemukseen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 on 2-paikkainen kompakti Porsche-urheiluauto, joka on tehty niille, jotka haluavat nauttia kompaktista Porsche-alustasta, mutta 4,0 litran 6-sylinterisell\u00e4 tasaisella moottorilla. Monien Porsche-harrastajien mielest\u00e4 911 on tullut<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4771,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4773"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4773"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4773\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4774,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4773\/revisions\/4774"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4771"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4773"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4773"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4773"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}