{"id":4778,"date":"2022-08-29T10:32:37","date_gmt":"2022-08-29T10:32:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4778"},"modified":"2022-08-29T10:32:39","modified_gmt":"2022-08-29T10:32:39","slug":"hyundai-ioniq-5-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/hyundai-ioniq-5-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Hyundai Ioniq 5 yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Ioniq 5 on luultavasti yksi, ellei jopa mielenkiintoisin s\u00e4hk\u00f6auto, jonka Hyundai on koskaan rakentanut. Heti kun Ioniq 5 tuli markkinoille, ihmiset yll\u00e4ttyiv\u00e4t siit\u00e4, miten hyv\u00e4lt\u00e4 se n\u00e4ytti sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Lis\u00e4ksi Ioniq 5 on my\u00f6s todella hyvin koottu auto, joka tarjoaa rahoilleen melkoisen el\u00e4myksen, mik\u00e4 v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 teki Ioniq 5:st\u00e4 todella suositun auton.<\/p>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Hyundai on tunnettu luotettavien autojen valmistajana ja ett\u00e4 Ioniq 5 ei ole heid\u00e4n ensimm\u00e4inen s\u00e4hk\u00f6auto, oli perusteltua ajatella, ett\u00e4 Ioniqista tulee luotettava, ja onneksi se on sit\u00e4. Useimmissa kuluttajaraporteissa todetaankin, ett\u00e4 Ioniq 5 ei n\u00e4yt\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n monenlaisista ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Hyundai Ioniq 5:n ongelmat liittyv\u00e4t auton toimintas\u00e4teeseen, jossa AWD-malli uhraa melkoisesti toimintas\u00e4teens\u00e4 RWD-malliin verrattuna. Muut ongelmat liittyv\u00e4t auton pys\u00e4k\u00f6intiin, mik\u00e4 oli my\u00f6s syy siihen, ett\u00e4 Hyundai kutsui Ioniq 5:n takaisin. Jotkut omistajat ovat raportoineet my\u00f6s ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Se, ett\u00e4 Ioniq 5:ss\u00e4 ei ole etutakaluukkoa, ei oikein miellytt\u00e4nyt useimpia potentiaalisia asiakkaita, varsinkin kun otetaan huomioon, ett\u00e4 etutakalu on yksi niist\u00e4 eduista, joita saa, jos valitsee Teslan, Polestarin tai useimpien muiden s\u00e4hk\u00f6autojen kaltaisen auton.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 – AWD:n toimintas\u00e4deongelmat<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma ei liity luotettavuuteen, mutta se on kuitenkin asia, josta kannattaa puhua. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Ioniq 5:n AWD-versio p\u00e4\u00e4see t\u00e4ydell\u00e4 latauksella enint\u00e4\u00e4n 256 mailia, mik\u00e4 ei sin\u00e4ns\u00e4 ole huono lukema. Kun kuitenkin julkaisee, ett\u00e4 Ioniq 5:n RWD-versio voi ajaa yli 300 mailia, asia alkaa muuttua j\u00e4rkev\u00e4ksi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 voi olla suuri merkitys jokap\u00e4iv\u00e4isess\u00e4 ajossa, sill\u00e4 jos haluat AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4n, luovut l\u00e4hes 20 prosentista maksimiet\u00e4isyydest\u00e4si. N\u00e4in ollen RWD Ioniq 5 on parempi valinta niille, jotka haluavat k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 autoaan pitk\u00e4n matkan matkoihin, kun taas AWD Ioniq 5 on parempi valinta, jos haluat enemm\u00e4n hallintaa huonolla s\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 – jarruihin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti vakavin ongelma, jonka voit kohdata Hyundai Ioniq 5:n kanssa, liittyy auton jarruihin. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 monet omistajat valittavat, ett\u00e4 auto voi joskus menett\u00e4\u00e4 jarrutuskykyns\u00e4, mik\u00e4 voi johtaa katastrofaalisiin seurauksiin. Suuri osa omistajista jopa raportoi, ett\u00e4 auton seisontajarru voi antaa periksi ja aiheuttaa v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 auton kaatumisen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on ilmeisen vakava ongelma, ja siksi Hyundai my\u00f6s kutsui Ioniq 5:n takaisin. Hyundai suosittelee omistajilleen, ett\u00e4 he k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t aina elektronista seisontajarrua eiv\u00e4tk\u00e4 vain laita autoa pys\u00e4k\u00f6intiasentoon, koska ohjelmistoh\u00e4iri\u00f6 voi mahdollisesti ohittaa sen ja aiheuttaa auton kaatumisen. Tarkista aina j\u00e4lleenmyyj\u00e4lt\u00e4si, onko t\u00e4m\u00e4 ongelma koskenut autoasi.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 – Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Toinen suhteellisen vakava ongelma, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaikuttavan joihinkin Hyundai Ioniq 5 -malleihin, liittyy auton ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Er\u00e4s omistaja ilmoitti, ett\u00e4 autosta kuuluu outoja \u00e4\u00e4ni\u00e4 ja ett\u00e4 ohjauspy\u00f6r\u00e4 t\u00e4risee nopeasti yli 70 mailin tuntinopeudella. Hyundai julkaisi my\u00f6s huoltotiedotteen t\u00e4st\u00e4 ongelmasta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 he ovat virallisesti tunnustaneet ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma ei n\u00e4yt\u00e4 vaikuttavan suurimpaan osaan Ioniq 5 -malleista, mutta on aina hyv\u00e4 idea testata auto perusteellisesti suuremmilla nopeuksilla, jotta voidaan varmistaa, ettei ohjauspy\u00f6r\u00e4n t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ja outoja \u00e4\u00e4ni\u00e4 esiinny.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 – Ei etutakaluukkua<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6auton ostamisessa on monia etuja, kuten kustannuss\u00e4\u00e4st\u00f6t, se, ett\u00e4 et vahingoita ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4, ja se, ett\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ja vakuutuskulut voivat usein olla alhaisemmat. Kun s\u00e4hk\u00f6autoja alettiin tuoda markkinoille, etutakakontti takakontin lis\u00e4ksi oli suuri juttu, mutta valitettavasti Ioniq 5:ss\u00e4 ei ole etutakakontia.<\/p>\n\n\n\n

Monet ihmiset, jotka haluavat ostaa s\u00e4hk\u00f6auton, jopa odottavat l\u00f6yt\u00e4v\u00e4ns\u00e4 etutakaluukun, koska siit\u00e4 on tullut nyky\u00e4\u00e4n jonkinlainen normi. On j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 odottaa, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autossa on etutakaluukku, koska siin\u00e4 ei ole perinteist\u00e4 polttomoottoria.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Hyundai Ioniq 5?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 on yksi mielenkiintoisimmista s\u00e4hk\u00f6isist\u00e4 crossovereista, joita voit ostaa nyky\u00e4\u00e4n, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 siistilt\u00e4, se ajaa todella hyvin, se on eritt\u00e4in hyvin varusteltu, eik\u00e4 se maksa liikaa rahaa kuten jotkut muut EV:t. T\u00e4m\u00e4 tekee Ioniq 5:st\u00e4 monille ihmisille t\u00e4ydellisen paketin, ja se on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 Ioniq 5 on todella monipuolinen auto.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos EV-autot eiv\u00e4t ole sinun juttusi, et tule pit\u00e4m\u00e4\u00e4n Ioniq 5:st\u00e4. Lis\u00e4ksi Ioniq 5 on saatavana yksinomaan s\u00e4hk\u00f6autona, hybridiversioita ei ole saatavilla.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 5 viistoper\u00e4 vai katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 ei ole viistoper\u00e4 tai katumaasturi, vaan pikemminkin crossover, joka lainaa muotoiluelementtej\u00e4\u00e4n l\u00e4hes kaikista olemassa olevista segmenteist\u00e4. Heti, kun auton n\u00e4kee silmiins\u00e4, huomaa heti, ett\u00e4 siin\u00e4 on korkeampi painopiste.<\/p>\n\n\n\n

Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin edelleen hieman paisuneelta viistoper\u00e4lt\u00e4, mik\u00e4 voi h\u00e4mment\u00e4\u00e4 monia ihmisi\u00e4. Joka tapauksessa Ioniq 5 on todella hieno auto, kuului se sitten mihin segmenttiin tahansa.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Hyundai Ioniq 5:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 kilpailee t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 maailman parhaiden EV-autojen kanssa, kuten Tesla Model 3:n, uuden Kia EV6:n ja VW.ID:n sek\u00e4 Skoda Enyaqin kanssa. Kia EV6 ja Hyundai Ioniq 5 ovat suoranaisia kilpailijoita, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti taistelevat samasta asiakasryhm\u00e4st\u00e4. N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 on todella vaikea sanoa, kumpi on parempi, mutta minusta Kia EV6 on kokonaisuutena hieman j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Ioniq 5 on luultavasti yksi, ellei jopa mielenkiintoisin s\u00e4hk\u00f6auto, jonka Hyundai on koskaan rakentanut. Heti kun Ioniq 5 tuli markkinoille, ihmiset yll\u00e4ttyiv\u00e4t siit\u00e4, miten hyv\u00e4lt\u00e4 se n\u00e4ytti sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4779,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4778"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4778"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4778\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4780,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4778\/revisions\/4780"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4779"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4778"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4778"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4778"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}