{"id":4781,"date":"2022-08-30T07:27:49","date_gmt":"2022-08-30T07:27:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4781"},"modified":"2022-08-30T07:27:53","modified_gmt":"2022-08-30T07:27:53","slug":"onko-audi-tt-rs-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-audi-tt-rs-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Audi TT RS hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Audi TT RS on Audi TT -urheilukup\u00e9\/ -avoauto, joka on tehty niille, jotka haluavat TT-alustasta kaiken mahdollisen. RS-malli saa 2,5-litraisen 5-sylinterisen turbomoottorin, jonka juuret juontavat Audi Sport -divisioonan alkuajoilta. Onko Audi TT RS siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS on ehdottomasti todella hyv\u00e4 auto, koska se tarjoaa huippuluokan suorituskykyisen autokokemuksen pienikokoisessa autossa, joka tuntuu Audi R8:n vauvalta. TT RS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa todella hienolta, varsinkin koska TT RS saa paljon tyylikk\u00e4\u00e4mm\u00e4t sis\u00e4tilat hiilikuidulla, alumiinilla ja hiilikuidulla.<\/p>\n\n\n\n

Parasta TT RS:ss\u00e4 on kuitenkin ajokokemus, sill\u00e4 auto on hyvin tasapainossa keskelle asennetun moottorin ansiosta. TT RS on selv\u00e4sti TT:t\u00e4 j\u00e4ykempi, mutta se ei ole rangaistava, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 kuljettajana. Luotettavuus on todella hyv\u00e4, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan TT RS ei ole halpa, mutta sen pit\u00e4isi s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin ikonisen 5-sylinterisen moottorinsa ansiosta. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla t\u00e4m\u00e4n kokoiselle autolle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 TT:hen ei voi pakata kovin paljon, mutta jos sen sis\u00e4lle mahtuu, pit\u00e4isi olla tyytyv\u00e4inen.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT RS saa 2,5-litraisen 5-sylinterisen turbomoottorin, jossa on 400 hv ja 354 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori kykenee puskemaan TT RS:n noin 3,5 sekunnissa 100 km\/h:n nopeuteen paikaltaan, mik\u00e4 on superauton alueella nopeaa. Huippunopeus on rajoitettu 155 kilometriin tunnissa, mutta jos rajoitin otetaan pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4, nopeus voi nousta jopa 175 kilometriin tunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Moottori on yhdistetty 7-vaihteiseen kaksoiskytkin S-Tronic-vaihteistoon, joka sopii TT RS:n luonteeseen todella hyvin. Autossa on my\u00f6s oma laukaisunhallinta, joka mahdollistaa 3,5 sekunnin 0-100 km\/h -ajan. Voima l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n kaikille nelj\u00e4lle py\u00f6r\u00e4lle Audin oman Quattro AWD -j\u00e4rjestelm\u00e4n kautta.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkuus ei ehk\u00e4 ole TT RS:n vahvin puoli, mutta se on odotettavissa autolta, joka pystyy ajamaan 0-100 3-5 sekunnissa. Sin\u00e4ns\u00e4 sinun pit\u00e4isi odottaa, ett\u00e4 auto tarjoaa jopa 30MPG maantiell\u00e4, mik\u00e4 on itse asiassa kohtuullista auton vauhtiin n\u00e4hden.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT RS eroaa tavallisesta TT-mallista, koska se saa runsaasti erityisi\u00e4 Audi RS -p\u00e4ivityksi\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Ulkopuoli on paljon ter\u00e4v\u00e4mpi urheilullisen korisarjan, matalaprofiilisten vanteiden, suurempien jarrujen ja kiinte\u00e4n takaspoilerin ansiosta. Sis\u00e4tiloissa on runsaasti Alcantaraa, hiilikuitua ja alumiinia. Auto saa my\u00f6s klassiset kaksi Audi RS:n soikeaa pakoputkea.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksen osalta TT RS on todella tasapainoinen tarkoitusta varten rakennetun alustan ansiosta. Jousitus on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei liian j\u00e4ykk\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto ei murra selk\u00e4\u00e4si.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden kannalta TT RS on kunnollinen, mutta vain jos sit\u00e4 huolletaan riitt\u00e4v\u00e4n hyvin. N\u00e4m\u00e4 autot ovat todellakin hyvin huoltovarmoja, kuten l\u00e4hes kaikki eurooppalaiset premium-suorituskykyiset autot. Jos niist\u00e4 huolehdit kunnolla, ne kest\u00e4v\u00e4t pitk\u00e4\u00e4n. Toisaalta, jos et huolla sit\u00e4, se hajoaa lopulta.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t TT RS:n ongelmat, joita kannattaa pit\u00e4\u00e4 silm\u00e4ll\u00e4, liittyv\u00e4t moottoriin, vaihteistoon, s\u00e4hk\u00f6ihin, varusteisiin ja lis\u00e4\u00e4ntyneeseen \u00f6ljynkulutukseen.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT RS:n l\u00e4ht\u00f6hinta on noin 75 000 dollaria, mik\u00e4 on noin 25 000 dollaria enemm\u00e4n kuin tavallisen TT-mallin l\u00e4ht\u00f6hinta. Useimmat ihmiset ovat kuitenkin samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 TT RS on paljon parempi auto kuin tavallinen TT. TT RS s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 arvonsa paljon paremmin kuin l\u00e4ht\u00f6tason TT-mallit l\u00e4hinn\u00e4 5-sylinterisen turbomoottorin ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 rajoittaa melko v\u00e4h\u00e4n auton kompakti koko, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on vain 2-ovet, 2-istuimet ja suhteellisen pieni tavaratila. Auto on my\u00f6s todella matala, mik\u00e4 on syyt\u00e4 pit\u00e4\u00e4 mieless\u00e4 niiden, joilla on heikommat polvet.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Kuinka nopea Audi TT RS on?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT RS on todella nopea auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se voi helposti kilpailla joidenkin superautojen kanssa. TT RS pystyy ajamaan nelj\u00e4nnesmailin noin 13 sekunnissa, mik\u00e4 on ehdottomasti nopea vauhti. TT RS on kuitenkin nopein autonsa nopeudesta 0-100 km\/h, sill\u00e4 se pystyy siihen noin 3,5 sekunnissa. 3,5 sekunnin 0-100mph autoja pidet\u00e4\u00e4n er\u00e4in\u00e4 maailman nopeimmista autoista.<\/p>\n\n\n\n

Huippunopeus on rajoitettu vain noin 180mph, mutta sekin on melko nopea. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 maapallolla ei todellakaan ole kovin montaa paikkaa, jossa TT RS:n huippunopeusrajoituksia voisi tutkia, paitsi Saksan moottoritiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 auto kilpailee Audi TT RS:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M2 Competition on todenn\u00e4k\u00f6isesti Audi TT RS:n kovin kilpailija, sill\u00e4 se tarjoaa 6-sylinterisen rivimoottorin, jossa on 405 hv. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 M2:lle noin 4,2 sekunnin nopeuteen 0-100 km\/h, joka on TT RS:\u00e4\u00e4 hitaampi, mutta t\u00e4m\u00e4 johtuu l\u00e4hinn\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 M2 on takavetoinen auto.<\/p>\n\n\n\n

M2 Comp on kuitenkin noin sekunnin nopeampi nelj\u00e4nnesmaililla sen pienemm\u00e4n painon ansiosta. N\u00e4m\u00e4 kaksi voivat vaihtaa ly\u00f6ntej\u00e4 p\u00e4iv\u00e4kausia, mutta yleisvaikutelma on se, ett\u00e4 M2 on kuljettajakeskeisempi auto, kun taas TT RS on ylellisempi.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Audi lopettaa TT RS:n tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Audi lopettaa koko TT-malliston, koska se ei ole en\u00e4\u00e4 yht\u00e4 suosittu kuin ennen. El\u00e4mme katumaasturien ja crossoverien aikakautta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 useimmat autonvalmistajat keskittyv\u00e4t niiden valmistamiseen, koska ne myyv\u00e4t eniten.<\/p>\n\n\n\n

Jos yht\u00e4l\u00f6\u00f6n lis\u00e4t\u00e4\u00e4n my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6autot, yht\u00e4kki\u00e4 ymm\u00e4rret\u00e4\u00e4n, ett\u00e4 ei ole juuri mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 valmistaa 2-ovista urheiluautoa, joka ei kiinnosta kovinkaan monia ihmisi\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TT RS on Audi TT -urheilukup\u00e9\/ -avoauto, joka on tehty niille, jotka haluavat TT-alustasta kaiken mahdollisen. RS-malli saa 2,5-litraisen 5-sylinterisen turbomoottorin, jonka juuret juontavat Audi Sport -divisioonan alkuajoilta. Onko<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4782,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4781"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4781"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4781\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4784,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4781\/revisions\/4784"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4782"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4781"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4781"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4781"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}