{"id":4785,"date":"2022-08-30T07:28:29","date_gmt":"2022-08-30T07:28:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4785"},"modified":"2022-08-30T07:28:32","modified_gmt":"2022-08-30T07:28:32","slug":"audi-tt-rsn-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/audi-tt-rsn-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Audi TT RS:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Audi TT RS on 2-ovinen urheilullinen coupe\/roadster, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t Audi TT:st\u00e4, mutta haluavat riemukkaamman ajokokemuksen. TT RS:ss\u00e4 on ikoninen Audin 2,5 litran 5-sylinterinen moottori, joka sek\u00e4 ajaa hyvin ett\u00e4 kuulostaa hyv\u00e4lt\u00e4. TT RS on TT-malliston todellinen lippulaiva, ja se tarjoaa melko paljon vastinetta rahoilleen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 vain, jos olet tyyppi, joka pit\u00e4\u00e4 t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista. TT ei ole tilavin eik\u00e4 ylellisin auto, jonka rahalla saa. Jos kuitenkin haluat j\u00e4rkev\u00e4n suorituskyvyn ja ylellisyyden yhdistelm\u00e4n, TT RS on t\u00e4ss\u00e4 suhteessa jonkinlainen luokkansa ykk\u00f6nen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta TT RS ei ole t\u00e4ydellinen, mutta niin on 99 prosentissa autoista. Yleisimm\u00e4t TT RS:n ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, suureen \u00f6ljynkulutukseen, vaihteistoon, elektroniikkaan ja varusteisiin.<\/p>\n\n\n\n

Jos huollat autoa asianmukaisesti ja vaihdat kaikki nesteet tarvittaessa, sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n. Jos olet ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 yksil\u00f6\u00e4, varmista, ett\u00e4 teet perusteellisen tarkastuksen ennen ostoa, sill\u00e4 et halua ottaa riski\u00e4 n\u00e4in tarkoituksenmukaisesti valmistetun suorituskykyisen auton kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT RS:n 5-sylinterinen moottori vaikuttaa suurimmaksi osaksi melko luotettavalta, ja siksi niin monet ihmiset ovat innokkaita viritt\u00e4m\u00e4\u00e4n sit\u00e4. Monissa TT RS -esimerkeiss\u00e4 on yli 600 hv, mik\u00e4 tekee n\u00e4ist\u00e4 pienist\u00e4 2-ovisista coupeista yht\u00e4 nopeita kuin jotkut hyperautot. Muista kuitenkin tarkistaa moottorin kiinnikkeet, jos haluat k\u00e4ytetyn yksil\u00f6n, sill\u00e4 ne voivat kulua ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat raportoineet moottorin k\u00e4rsiv\u00e4n siit\u00e4, ett\u00e4 l\u00e4pp\u00e4ruuvit ovat irronneet ja p\u00e4\u00e4sseet moottoriin. N\u00e4m\u00e4 ongelmat liittyv\u00e4t l\u00e4hinn\u00e4 Mk2 TT RS -malleihin, kun taas uudemmat mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan paljon parempia. Omistajat ovat raportoineet my\u00f6s sytytyskeloihin liittyvist\u00e4 ongelmista, mutta n\u00e4m\u00e4k\u00e4\u00e4n eiv\u00e4t n\u00e4yt\u00e4 olevan kovin yleisi\u00e4 uudemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – \u00d6ljynkulutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Audi TT RS ja monet muut bensiinik\u00e4ytt\u00f6iset Audi-mallit kuluttavat tunnetusti \u00f6ljy\u00e4 kuin mik\u00e4. Jotkut sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on normaalia, mutta se ei ole sit\u00e4, sill\u00e4 on monia autoja, joiden teho on kolme kertaa TT RS:\u00e4\u00e4 suurempi ja jotka eiv\u00e4t k\u00e4rsi n\u00e4ist\u00e4 ongelmista. Audi sanoo, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on ”normaalia” suorituskykyisille autoille, mutta se tuskin pit\u00e4\u00e4 paikkaansa.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis olet hankkimassa k\u00e4ytetty\u00e4 TT RS:\u00e4\u00e4, muista kysy\u00e4 omistajilta auton \u00f6ljynkulutuksesta. Jos kyseess\u00e4 on yksil\u00f6, joka polttaa \u00f6ljy\u00e4 hieman liikaa, sinun pit\u00e4isi vied\u00e4 se Audi-j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle ja vaatia heit\u00e4 korjaamaan ongelma puolestasi, varsinkin jos autollasi on takuu. Muussa tapauksessa voit tankata \u00f6ljy\u00e4 suositeltua useammin.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

TT RS:ss\u00e4 on kaksoiskytkinvaihteinen 7-vaihteinen Audi S-Tronic -vaihteisto, joka sopii TT RS:n luonteeseen todella hyvin. On totta, ett\u00e4 moni kaipaa TT:hen manuaalivaihteistoa, mutta S-Tronic on nopeampi kuin taitavimmatkin kilpa-autoilijat manuaalilaatikolla. S-Tronic toimii suurimmaksi osaksi hyvin, mutta joitakin asioita on mainittava.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin vaihteisto voi olla k\u00f6mpel\u00f6 ja ep\u00e4r\u00f6iv\u00e4, erityisesti peruutusvaihteen kytkemisess\u00e4. Muita ongelmia ovat muun muassa hitaat alasvaihteet ja auton nykiminen hitaammissa nopeuksissa. T\u00e4m\u00e4 voi olla ongelma, jos yrit\u00e4t liikkua hitaasti.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleisi\u00e4 k\u00e4ytetyiss\u00e4 Audi-malleissa, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 autot ovat yleens\u00e4 t\u00e4ynn\u00e4 tekniikkaa. Yleisimm\u00e4t s\u00e4hk\u00f6ongelmat liittyv\u00e4t virtuaaliseen ohjaamoon\/analogisiin mittaristoihin, jotka voivat joko j\u00e4hmetty\u00e4, tyhjenty\u00e4 tai antaa v\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 tietoa.<\/p>\n\n\n\n

Muita s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat vialliset s\u00e4hk\u00f6ikkunoiden s\u00e4\u00e4timet, viallinen ulkovalo ja ongelmat sis\u00e4tilojen kytkinlaitteissa.<\/p>\n\n\n\n

Audi TT RS – Varustekysymykset<\/h2>\n\n\n\n

TT RS k\u00e4rsii joskus my\u00f6s varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten vuotavista kattoluukuista, ongelmista s\u00e4hk\u00f6katon kanssa ja ongelmista, joissa etutakaluukun salpa rikkoutuu. Muita varusteisiin liittyvi\u00e4 ongelmia ovat muun muassa takaspoilerin ongelmat ja roikkuvat urheiluistuimet, jotka kuluvat yleens\u00e4 eritt\u00e4in aikaisin auton elinkaaren aikana.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Audi TT RS?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t pienikokoisista suorituskykyisist\u00e4 autoista, TT RS:n pit\u00e4isi ehdottomasti olla tutkassasi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 TT RS:n kanssa ei ole kovin montaa autoa, joka voi kilpailla, paitsi ehk\u00e4 BMW M2. Monet suorituskyvyn harrastajat pit\u00e4v\u00e4t n\u00e4it\u00e4 kahta Audi RS:\u00e4\u00e4 ja BMW M-malleja kuljettajakeskeisimpin\u00e4, mik\u00e4 on varmasti suuri kehu.<\/p>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista, kannattaa ehdottomasti harkita TT RS:\u00e4\u00e4. Toisaalta, jos et pid\u00e4 pienikokoisista autoista lainkaan, TT RS on ehdottomasti auto, joka kannattaa j\u00e4tt\u00e4\u00e4 v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TT RS Audi R8:n vauva?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT RS:\u00e4\u00e4 voidaan pit\u00e4\u00e4 Audin lippulaivan superauton, R8:n, vauvaversiona. N\u00e4m\u00e4 kaksi ovat muotoilultaan samanlaisia, mutta TT on hieman pienempi auto. Lis\u00e4ksi R8:ssa on V8-per\u00e4moottori, kun taas TT RS:ss\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 5-sylinterist\u00e4, joka tuntuu ja kuulostaa vauvamaiselta R8:lta.<\/p>\n\n\n\n

Et pysty kilpailemaan R8:n kanssa, mutta tunnet varmasti, mit\u00e4 R8 voi antaa, jos valitset TT RS:n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Audi TT RS:n tuotanto loppumassa?<\/h3>\n\n\n\n

Audi TT RS:n tuotanto loppuu, kuten kaikkien muidenkin Audi TT -mallien. Audi kertoo korvaavansa sen jollakin isommalla, tunteikkaammalla ja neliovisella autolla. On totta, ett\u00e4 2-oviset kompaktit suorituskykyautot ovat menossa pois muodista, ja myyntitaulukot varmasti muistuttavat siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 nyt on hyv\u00e4 hetki hankkia Audi TT RS, sill\u00e4 TT RS tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n arvonsa todella hyvin 5-sylinterisen moottorin ja sen vuoksi, ett\u00e4 TT:n tuotanto loppuu kokonaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Audi TT RS on 2-ovinen urheilullinen coupe\/roadster, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t Audi TT:st\u00e4, mutta haluavat riemukkaamman ajokokemuksen. TT RS:ss\u00e4 on ikoninen Audin 2,5 litran 5-sylinterinen moottori, joka sek\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4786,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4785"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4785"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4785\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4787,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4785\/revisions\/4787"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4786"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4785"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4785"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4785"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}