{"id":4797,"date":"2022-09-01T07:53:14","date_gmt":"2022-09-01T07:53:14","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4797"},"modified":"2022-09-01T07:53:17","modified_gmt":"2022-09-01T07:53:17","slug":"citroen-ds5n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-ds5n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn DS5:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn DS5 on ranskalaisen yhti\u00f6n vuosina 2010-2018 valmistama kompakti perheviistoper\u00e4. DS5 on auto, jossa yhdistyv\u00e4t todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen ulko- ja sisustussuunnittelu sek\u00e4 Citro\u00ebnin moottorit, mutta johon on lis\u00e4tty dynaamisen ajokokemuksen tuoma hohto. Sellaisena DS5 on edelleen melko suosittu auto k\u00e4ytettyjen autojen markkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan DS5 ei ole paras mahdollinen, sill\u00e4 se k\u00e4rsii melko usein yleisist\u00e4 ongelmista. DS5:n yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t auton elektroniikkaan, kuten peruutuskameraan, infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja moniin muihin vikoihin. Muita ongelmia ovat muun muassa ongelmat vuotojen kanssa, jotka voivat olla vaarallisia, jos niit\u00e4 ei hoideta.<\/p>\n\n\n\n

DPF (dieselhiukkassuodatin) on my\u00f6s tunnetusti vikaantunut joissakin autoissa, ja sen korjaaminen voi maksaa melko paljon rahaa. My\u00f6s k\u00e4ynnistinmoottorin tiedet\u00e4\u00e4n vikaantuvan, koska se on sijoitettu huonoon paikkaan, jolloin voi synty\u00e4 oikosulku, joka voi vahingoittaa ymp\u00e4r\u00f6ivi\u00e4 johtoja.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava jousitukseen liittyv\u00e4t ongelmat, sill\u00e4 joissakin malleissa laakerit ovat tunnetusti pett\u00e4neet. Ne on vaihdettava v\u00e4hint\u00e4\u00e4n kerran auton elinkaaren aikana, mik\u00e4 ei ole kaikkein halvin ja helpoin asia. Kaiken kaikkiaan DS5 ei ole luotettavin Citro\u00ebnin koskaan valmistama auto, mutta se voi silti olla hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto, jos sen osaa ostaa.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn DS5 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat Citro\u00ebn DS5:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, erityisesti ne, jotka liittyv\u00e4t auton peruutuskameraan, auton liit\u00e4nt\u00e4kokonaisuuteen ja auton infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n. Kaikkien n\u00e4iden kolmen tiedet\u00e4\u00e4n joko p\u00e4tkiv\u00e4n tai menev\u00e4n kokonaan ep\u00e4kuntoon. N\u00e4iden j\u00e4rjestelmien uudelleenohjelmointi ratkaisee usein ongelman, mutta joskus ne on vaihdettava kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 DS5:ss\u00e4 on joskus ongelmia avaimeton-toiminnon kanssa, joka voidaan my\u00f6s ohjelmoida uudelleen tai vaihtaa. Ajovaloihin voi kerty\u00e4 kondenssivett\u00e4, mik\u00e4 johtaa siihen, ett\u00e4 ajovalot on vaihdettava kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn DS5 – vuodot<\/h2>\n\n\n\n

Vuodot voivat usein olla turhauttavimpia ja suorastaan vaarallisimpia ongelmia, joita auto voi kohdata, ja valitettavasti DS5 on yksi n\u00e4ist\u00e4 autoista. \u00d6ljy\u00e4 vuotaa tiett\u00e4v\u00e4sti turboahtimeen liitetyst\u00e4 letkusta, joka on vaihdettava, sill\u00e4 muuten auto voi k\u00e4rsi\u00e4 monista mekaanisista vaurioista.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 DS5-malleissa on my\u00f6s polttoainevuotoja, mik\u00e4 voi olla viel\u00e4 suurempi ongelma, sill\u00e4 polttoainevuodot voivat johtaa auton syttymiseen tuleen. Jos siis havaitset vuotoja, vie autosi j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle ja ratkaise ongelma v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, sill\u00e4 et halua vaarantaa auton muiden osien vaurioitumista.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn DS5 – Hiukkassuodattimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

DPF (dieselhiukkassuodatin) on suunniteltu muuntamaan dieselin palamisesta syntyv\u00e4t haitalliset hiukkaset v\u00e4hemm\u00e4n haitallisiksi aineiksi ennen niiden p\u00e4\u00e4st\u00e4mist\u00e4 ilmakeh\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4ysin toimiva hiukkassuodatin on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6n, jotta auto l\u00e4p\u00e4isee aina p\u00e4\u00e4st\u00f6testit. Hiukkassuodatin voi kuitenkin joko tukkeutua tai pett\u00e4\u00e4 kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 voidaan korjata joko puhdistamalla hiukkassuodatin ja poistamalla kaikki tukokset tai vaihtamalla j\u00e4rjestelm\u00e4 kokonaan, mik\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti parempi ajatus, koska se ratkaisee ongelman pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn DS5 – K\u00e4ynnistinmoottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Huonosti sijoitetun k\u00e4ynnistysmoottorin ansiosta autoon voi synty\u00e4 oikosulku, joka voi vahingoittaa ymp\u00e4r\u00f6ivi\u00e4 johtoja, jotka on vaihdettava. T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen monissa Citro\u00ebn DS -malleissa, ja siksi Citro\u00ebn on huolehtinut siit\u00e4, ett\u00e4 ongelma korjataan, jotta sit\u00e4 ei en\u00e4\u00e4 koskaan tapahtuisi.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4, jos koet n\u00e4it\u00e4 ongelmia, muista vied\u00e4 auto j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jossa he siirt\u00e4v\u00e4t k\u00e4ynnistysmoottorin parempaan paikkaan, jossa se ei voi aiheuttaa oikosulkua ja aiheuttaa lis\u00e4vahinkoja. Citro\u00ebnin tiedet\u00e4\u00e4n korjaavan t\u00e4m\u00e4n ongelman ilmaiseksi, joten muista vaatia sit\u00e4, jos autosi ei ole liian vanha.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn DS5 – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yleisimpien Citro\u00ebn DS5 -ongelmien luettelon t\u00e4ydent\u00e4miseksi on my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 auto k\u00e4rsii usein jousitukseen liittyvist\u00e4 ongelmista, tarkemmin sanottuna laakereista. Jos ajat kuopan tai kuopan yli ja kuulet naksahtelevia \u00e4\u00e4ni\u00e4, laakerit ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti l\u00e4hestym\u00e4ss\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4ns\u00e4 loppua.
Sinun on vaihdettava ne v\u00e4hint\u00e4\u00e4n kerran DS5:n omistuksen aikana, jotta autosi olisi niin mukava ja turvallinen kuin sen pit\u00e4isi olla.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Citro\u00ebn DS5?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista ja jos pid\u00e4t DS5:n ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4, sinun kannattaa todellakin harkita sit\u00e4. Se ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 ylellinen kuin jotkut muut saksalaiset viistoper\u00e4t, mutta se alittaa saksalaiset kilpailijansa hinnassa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 sen arvoisen. D5 on mielenkiintoinen auto, koska se ei n\u00e4yt\u00e4 samalta kuin mik\u00e4\u00e4n muu tiell\u00e4 oleva auto.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 DS5:n muotoilu n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vanhenevan todella hyvin, sill\u00e4 auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 edelleen tuoreelta. Toisaalta, jos et pid\u00e4 t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista, et todellakaan pid\u00e4 DS5:st\u00e4. Lis\u00e4ksi se ei ole markkinoiden luotettavin auto, mik\u00e4 hieman pilaa kokonaisarvohy\u00f6ty\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Citro\u00ebn DS5 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4h\u00e4n kysymykseen on todella vaikea vastata oikein, sill\u00e4 on aivan liian monta tekij\u00e4\u00e4, jotka vaikuttavat siihen, kuinka kauan mik\u00e4 tahansa auto kest\u00e4\u00e4. Citro\u00ebn DS5:n pit\u00e4isi asianmukaisella ja oikea-aikaisella huollolla kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 100 000-200 000 kilometri\u00e4 ilman suurempia peruskorjauksia. Jos sit\u00e4 ei huolleta, se kuolee paljon aikaisemmin.<\/p>\n\n\n\n

Onko DS yh\u00e4 osa Citro\u00ebnia?<\/h3>\n\n\n\n

DS-alamerkki l\u00e4hti lopullisesti Citro\u00ebnista vuonna 2015, koska se halusi irrottautua s\u00e4\u00e4st\u00f6tason merkist\u00e4 saadakseen oman br\u00e4ndifilosofiansa, joka helpottaa luksusautojen valmistusta ja myynti\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn DS5 on ranskalaisen yhti\u00f6n vuosina 2010-2018 valmistama kompakti perheviistoper\u00e4. DS5 on auto, jossa yhdistyv\u00e4t todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen ulko- ja sisustussuunnittelu sek\u00e4 Citro\u00ebnin moottorit, mutta johon on lis\u00e4tty dynaamisen ajokokemuksen tuoma<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4798,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4797"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4797"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4797\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4799,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4797\/revisions\/4799"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4798"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4797"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4797"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4797"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}