{"id":4800,"date":"2022-09-02T07:24:55","date_gmt":"2022-09-02T07:24:55","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4800"},"modified":"2022-09-02T07:24:58","modified_gmt":"2022-09-02T07:24:58","slug":"hyundai-ioniq-6n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/hyundai-ioniq-6n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Hyundai Ioniq 6:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Ioniq 6 on Hyundain uusin lis\u00e4ys todella suosittuun Ioniq-mallistoon. Ensimm\u00e4inen Hyundai Ioniq (4) oli saatavilla joko hybridin\u00e4 tai melko alkeellisena EV:n\u00e4, kun taas Ioniq 5 on todellinen EV, jolla on paljon kehuttavaa. Ioniq 6 ei ole viel\u00e4 edes markkinoilla, mutta se ker\u00e4\u00e4 runsaasti kiinnostusta mahdollisilta ostajilta.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 on viel\u00e4 aivan liian tuore puhuaksemme luotettavuudesta, sill\u00e4 on yksinkertaisesti kulunut muutama vuosi, ennen kuin voimme keskustella kunnolla luotettavuudesta. Ioniq 6 ei ole viel\u00e4 edes ilmestynyt, ja kun otetaan huomioon, miten h\u00e4iriintyneit\u00e4 nykyajan tuotantolaitokset ja toimitusketjut ovat, emme todenn\u00e4k\u00f6isesti tule n\u00e4kem\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 joukoittain tien p\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa voimme silti puhua muutamista asioista, jotka voivat vaikuttaa auton yleisvaikutelmiin. Ensinn\u00e4kin Ioniq 6:sta ei ole N-mallia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Ioniq 6:lla ei voi kilpailla muiden suorituskykyisten autojen kanssa. Ioniq 6 on my\u00f6s saatavana yksinomaan t\u00e4ss\u00e4 ”sutjakassa” sedan-muodossa, sill\u00e4 mit\u00e4\u00e4n viitteit\u00e4 ei ole siit\u00e4, ett\u00e4 farmariautoa olisi tulossa l\u00e4hiaikoina.<\/p>\n\n\n\n

Kalteva kattolinja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 varmasti hyv\u00e4lt\u00e4, mutta se vaikuttaa todenn\u00e4k\u00f6isesti melkoisesti takap\u00e4\u00e4n tilaan. On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 tuotantoviiveet lykk\u00e4\u00e4v\u00e4t Ioniq 6:n markkinoille tuloa melkoisesti, eik\u00e4 kukaan ole aivan varma, miksi n\u00e4in on.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Ei suorituskykyist\u00e4 N-mallia.<\/h2>\n\n\n\n

Kun katsoo uutta Hyundai Ioniq 6:sta, voisi luulla, ett\u00e4 se tulisi tehtaalta ulos suorituskykyisen\u00e4 versiona, joka voisi kilpailla Tesla Model 3:n kaltaisten kanssa. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 tehokkain Ioniq 6 -versio ei tule tarjoamaan yli 320 hv, mik\u00e4 ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 pieni m\u00e4\u00e4r\u00e4, mutta monet ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4in hyv\u00e4lt\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4st\u00e4 autosta pit\u00e4isi olla suorituskykyinen versio.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai yritt\u00e4\u00e4 Ioniq 6:lla vedota paljon korkeamman hintaluokan ostajiin, jopa niihin, jotka ovat kiinnostuneita l\u00e4hinn\u00e4 Porsche Taycanin, Tesla Model S:n ja Lucid Airin ostamisesta. Toki kaikki kolme n\u00e4ist\u00e4 maksavat paljon enemm\u00e4n rahaa kuin Ioniq 6, mutta olisi hienoa, jos Hyundai toisi markkinoille 500-600 hv:n version.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta mik\u00e4\u00e4n ei ole t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 virallisesti poissa p\u00f6yd\u00e4lt\u00e4, sill\u00e4 Hyundai voisi mahdollisesti tuoda Ioniq 6:sta suorituskykyisen ”N”-mallin, jos kiinnostus on tarpeeksi suurta.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Tulee vain sedan-muodossa.<\/h2>\n\n\n\n

Aika moni on sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 Ioniq 6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, ja olen siit\u00e4 samaa mielt\u00e4. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 nelioviselta coupelta tulevaisuudesta, joka varmasti her\u00e4tt\u00e4\u00e4 huomiota kaikkialla, miss\u00e4 se liikkuu. T\u00e4m\u00e4 markkinasegmentti on kuitenkin t\u00e4ynn\u00e4 samann\u00e4k\u00f6isi\u00e4 autoja, mutta t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4 ei ole paljon farmariautoja.<\/p>\n\n\n\n

Verkossa on ollut melko paljon render\u00f6intej\u00e4 Ioniq 6:n estate-versiosta, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta. My\u00f6s Ioniq 6:n 2-ovisesta urheilullisesta versiosta, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 RoboCop 911:lt\u00e4, on useita render\u00f6intej\u00e4. Olisi s\u00e4\u00e4li, jos Hyundai ei hy\u00f6dynt\u00e4isi n\u00e4in suurta potentiaalia, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 Ioniq 6:n vaihtoehdot myisiv\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

V\u00e4lit\u00f6n haittapuoli, joka viistoon kattolinjaan liittyy, on takapenkkien rajoitettu p\u00e4\u00e4ntilan m\u00e4\u00e4r\u00e4. T\u00e4m\u00e4 luo my\u00f6s hieman klaustrofobisen kokemuksen takamatkustajille, koska heid\u00e4n ymp\u00e4rill\u00e4\u00e4n on yksinkertaisesti liikaa ”kattoa”. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 istuimia oli laskettava alemmas, jotta kattolinja olisi matalampi.<\/p>\n\n\n\n

Koska akut on sijoitettu istuinten alle, polvien ja lattian v\u00e4linen et\u00e4isyys lyhenee, mik\u00e4 voi olla ep\u00e4miellytt\u00e4v\u00e4\u00e4 pidemmille matkustajille erityisesti pidemmill\u00e4 matkoilla. On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 Ioniq 6:n etutakakontti on liian pieni, jotta sill\u00e4 olisi edes merkityst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Tuotantoviiveet<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6:n piti jo olla teill\u00e4, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Hyundai on viiv\u00e4stytt\u00e4nyt Ioniq 6:n tuotantoa jo muutaman kerran. Ensin he siirsiv\u00e4t tuotantoa vuoden 2022 kes\u00e4-hein\u00e4kuulle, mutta my\u00f6hemmin he lykk\u00e4siv\u00e4t sit\u00e4 viel\u00e4 enemm\u00e4n vuoden 2022 kolmannelle\/nelj\u00e4nnekselle. Viimeisimpien arvioiden mukaan Ioniq 6 ei ole menossa tuotantoon ennen vuoden 2022 loppua.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on jokseenkin ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 maailman talous k\u00e4y l\u00e4pi vakavia toimitusketjuongelmia, mikrosirupulaa ja ongelmia, jotka liittyv\u00e4t lukkiutumisen j\u00e4lkeiseen talouden uudelleensyntymiseen. Emme ole 100-prosenttisesti varmoja, aikooko Hyundai todella aloittaa Ioniq 6:n valmistuksen vuonna 2022 ollenkaan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Hyundai Ioniq 6?<\/h3>\n\n\n\n

Ennen kaikkea sinun t\u00e4ytyy pit\u00e4\u00e4 Hyundai Ioniq 6:n muotoilusta, sill\u00e4 jos et pid\u00e4 siit\u00e4, menet\u00e4t t\u00e4rkeimm\u00e4n juhlakappaleen ja auton ostamisen t\u00e4rkeimm\u00e4n vetovoiman. Jos pid\u00e4t Ioniq 6:n ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4 ja haluat neliovisen s\u00e4hk\u00f6auton, sinun kannattaa ehdottomasti harkita Ioniq 6:n ostamista.<\/p>\n\n\n\n

Se ei ehk\u00e4 ole yht\u00e4 nopea kuin Porsche, eik\u00e4 se ehk\u00e4 ole yht\u00e4 ylellinen kuin Lucid Air, mutta se on halvempi, helpompi ostaa, halvempi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja todenn\u00e4k\u00f6isesti yht\u00e4 luotettava tai jopa luotettavampi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 6 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, se on. Hyundai Ioniq 6 on todellinen perheauto, koska siin\u00e4 on nelj\u00e4 ovea, nelj\u00e4 istuinta, viiden t\u00e4hden turvallisuusluokitus ja kohtuullinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 tilaa. Se on my\u00f6s mukava ja kohtuullisen hiljainen auto, ja siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia, jotta lapset viihtyv\u00e4t pitk\u00e4ll\u00e4 matkalla.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon Hyundai Ioniq 6 maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Ioniq 6:sta on tarjolla muutamia eri varustetasoja ja malleja, mutta hinnoittelu tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti noudattamaan Ioniq 5:n hinnoittelua. N\u00e4in ollen l\u00e4ht\u00f6tason SE-mallin pit\u00e4isi alkaa 40 000-45 000 dollarista. Keskitasoinen SEL-malli alkaa todenn\u00e4k\u00f6isesti 45 000-50 000 dollarista, kun taas huippumalli Limited maksaa todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 55 000 dollaria.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Ioniq 6 on Hyundain uusin lis\u00e4ys todella suosittuun Ioniq-mallistoon. Ensimm\u00e4inen Hyundai Ioniq (4) oli saatavilla joko hybridin\u00e4 tai melko alkeellisena EV:n\u00e4, kun taas Ioniq 5 on todellinen EV, jolla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4801,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4800"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4800"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4800\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4802,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4800\/revisions\/4802"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4801"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4800"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4800"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4800"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}