{"id":4803,"date":"2022-09-02T07:25:30","date_gmt":"2022-09-02T07:25:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4803"},"modified":"2022-09-02T07:25:34","modified_gmt":"2022-09-02T07:25:34","slug":"onko-hyundai-ioniq-6-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-ioniq-6-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai Ioniq 6 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai on ollut viime aikoina hyv\u00e4ss\u00e4 vauhdissa autojen suunnittelussa. Ioniq 5:t\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n yleisesti yhten\u00e4 kaikkien aikojen parhaimman n\u00e4k\u00f6isen\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autona, ja upouusi Ioniq 6 on viel\u00e4 paremman n\u00e4k\u00f6inen. Ioniq 6 tulee myyntiin toivottavasti vuoden 2022 loppuun menness\u00e4, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se tulee myym\u00e4\u00e4n todella hyvin. Onko Hyundai Ioniq 6 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Hyundai Ioniq 6 on aivan varmasti todella hyv\u00e4 auto monesta eri syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin siihen saa tarpeiden mukaan kaksi eri akkukokoa, jotka molemmat riitt\u00e4v\u00e4t useimmille ihmisille. Ulkomuotoilu on todella siisti\u00e4 viistosti muotoillun kattolinjan ja todella tyylikk\u00e4\u00e4n siluetin ansiosta. Sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4t, mutta silti todella siistit.<\/p>\n\n\n\n

Ajettavuudesta emme osaa viel\u00e4 sanoa mit\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 Ioniq 6:lla ei ole ajanut kovin moni ihminen. Sen voimme sanoa, ett\u00e4 se jakaa alustansa Ioniq 5:n kanssa, mutta Ioniq 6:n pit\u00e4isi olla hieman dynaamisempi ja mukavampi. My\u00f6s luotettavuus on viel\u00e4 arvoitus, mutta Ioniq 6:n pit\u00e4isi olla melko samanlainen kuin Ioniq 5, joka on todellakin luotettava auto.<\/p>\n\n\n\n

Hinnaltaan Ioniq 6 tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti maksamaan 45 000-55 000 dollaria riippuen siit\u00e4, mink\u00e4 varustetason valitset. T\u00e4h\u00e4n hintaan ei todellakaan ole olemassa mit\u00e4\u00e4n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mp\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 sedania. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, mutta autoa jarruttaa hieman se, ett\u00e4 se ei saa lainkaan tavaratilaa eteen.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Kuten alussa mainittiin, Ioniq 6:een saa joko 53 kWh:n tai isomman 77 kWh:n akun. Molemmat tulevat saataville joko RWD- tai AWD-autoina. Teho nousee 325 hv:iin huippumallissa, joka pystyy my\u00f6s kulkemaan t\u00e4ydell\u00e4 latauksella maksimissaan noin 370 kilometri\u00e4. Kaikki Ioniq 6 -mallit tukevat my\u00f6s 350 kW:n pikalatausta, joka voi ladata auton 80 prosenttiin vain noin 20 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

Hidas lataus kest\u00e4\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti 6-9 tuntia akusta riippuen. Hyundai sanoo, ett\u00e4 Ioniq 6 on yksi tehokkaimmista s\u00e4hk\u00f6autoista, sill\u00e4 yhden kWh:n ennustettu kulutus on 4,4 kilometri\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on mahdollista todella alhaisen ilmanvastuskertoimen ansiosta, joka on osittain saavutettu sill\u00e4, ett\u00e4 auton katto kallistuu alasp\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

Voit odottaa saavuttavasi nopeuden 60 mailin tuntinopeuteen paikallaan pys\u00e4htymisest\u00e4 hieman yli 5 sekunnissa, mik\u00e4 on varmasti kohtuullinen vauhti, mutta ei l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n Tesla Model 3 Performance -auton kaltaisia autoja. Kaiken kaikkiaan Ioniq 6:ssa on suurin piirtein sama voimansiirto kuin Ioniq 5:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta Ioniq 6:ta ei yksinkertaisesti voi arvostella, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella siistilt\u00e4. Jotkut jopa sanovat, ett\u00e4 uusi Mercedes EQS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 v\u00e4hemm\u00e4n Mercedekselt\u00e4 kuin Hyundai Ioniq 6. Ioniq 6:n sis\u00e4tilat ovat my\u00f6s todella hyvin varustellut, mutta niiss\u00e4 ei ole paljon eroja Ioniq 5:een lukuun ottamatta kiinte\u00e4\u00e4 keskikonsolia, kun se Ioniq 5:ss\u00e4 on siirrett\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on arvoitus, mutta joidenkin l\u00e4hteiden mukaan Ioniq 6 tuntuu mukavammalta, hiljaisemmalta ja hieman ryhdikk\u00e4\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 versiolta Ioniq 5:st\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 n\u00e4ill\u00e4 kahdella autolla on sama alusta, samat moottorit ja todella samanlainen jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Jotta auton luotettavuutta voidaan arvioida kunnolla, on yksinkertaisesti kulunut muutama vuosi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 emme voi viel\u00e4 sanoa mit\u00e4\u00e4n Ioniq 6:sta, koska se ei ole viel\u00e4 edes tullut myyntiin. Sen sijaan voimme sanoa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi olla todella samanlainen kuin Ioniq 5:n, joka on varmasti kaiken kaikkiaan luotettava auto.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut valittavat siit\u00e4, ett\u00e4 Ioniq 6 tulee vain sedan-muodossa, siit\u00e4, ett\u00e4 suorituskykymallista ei ole viel\u00e4 mit\u00e4\u00e4n konkreettista, ja siit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole etutakaluukkua. Tuotanto viiv\u00e4styy jatkuvasti, mik\u00e4 on my\u00f6s turhauttavaa niille, jotka haluavat Ioniq 6:n mahdollisimman pian.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Ioniq 6 maksaa 45 000-55 000 dollaria riippuen valitsemastasi varustetasosta. T\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa ei oikeastaan ole muita autoja, jotka voisivat todella kilpailla Ioniq 6:n kanssa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydelt\u00e4\u00e4n Ioniq 6 vaikuttaa todella hyv\u00e4lt\u00e4, mutta jotkut valittivat, ett\u00e4 takaistuintila on hieman liian matalalla, luultavasti kompensoidakseen kaltevaa kattolinjaa, ja tietysti, ettei edess\u00e4 ole tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin Hyundai Ioniq 6 tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 tulee myyntiin toivottavasti vuoden 2022 loppuun menness\u00e4. Sanomme toivottavasti, koska tuotanto on jo muutaman kerran viiv\u00e4stynyt tuntemattomista syist\u00e4. Hyundain mukaan kaikki on kunnossa auton kanssa, joten todenn\u00e4k\u00f6isesti kyse on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 h\u00e4iriintyneist\u00e4 toimitusketjuista, mikrosiruongelmista tai jostain miljoonasta muusta kansainv\u00e4lisest\u00e4 vastoink\u00e4ymisest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 6 saatavilla hybridin\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, Hyundai Ioniq 6 on saatavilla my\u00f6s vain s\u00e4hk\u00f6autona, mik\u00e4 on hieman h\u00e4mment\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 Hyundai tarjoaa Ioniq 5:t\u00e4 sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6- ett\u00e4 hybridiautona. Hyundai sanoi my\u00f6s, ett\u00e4 he eiv\u00e4t suunnittele tarjoavansa Ioniq 6:sta hybridin\u00e4 l\u00e4hiaikoina. Todenn\u00e4k\u00f6isesti Hyundai aikoo varata Ioniq-malliston tulevaisuudessa pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autoille.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 6 luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Nykyaikaiset autot ovat niin kehittyneit\u00e4, ett\u00e4 niill\u00e4 on tapana kuroa kuiluja umpeen melko usein. N\u00e4in ollen t\u00e4m\u00e4n segmentin autoa voidaan nyky\u00e4\u00e4n pit\u00e4\u00e4 jossain m\u00e4\u00e4rin luksusautona jo pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n sen tarjoaman tekniikan ja edistysaskeleiden vuoksi. Luksusauto on kuitenkin enemm\u00e4n, eik\u00e4 Ioniq 6 yksinkertaisesti ole sit\u00e4. Kyll\u00e4, auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta ja tarjoaa paljon vastinetta rahalle, mutta luksusautot ovat jotain aivan muuta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai on ollut viime aikoina hyv\u00e4ss\u00e4 vauhdissa autojen suunnittelussa. Ioniq 5:t\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n yleisesti yhten\u00e4 kaikkien aikojen parhaimman n\u00e4k\u00f6isen\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autona, ja upouusi Ioniq 6 on viel\u00e4 paremman n\u00e4k\u00f6inen. Ioniq 6 tulee<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4804,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4803"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4803"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4803\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4805,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4803\/revisions\/4805"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4804"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4803"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4803"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4803"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}