{"id":4807,"date":"2022-09-05T08:23:27","date_gmt":"2022-09-05T08:23:27","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4807"},"modified":"2022-09-05T08:23:31","modified_gmt":"2022-09-05T08:23:31","slug":"citroen-c6n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-c6n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn C6:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn C6 on t\u00e4ysikokoinen sedan, joka oli tuotannossa vuosina 2005-2012. Citroen valmisti C6:n yritt\u00e4ess\u00e4\u00e4n kilpailla jo vakiintuneiden, p\u00e4\u00e4asiassa saksalaisten luksusluokan sedanien kanssa. On turvallista sanoa, ett\u00e4 C6 on todella hyv\u00e4 auto, mutta se ei ole samalla tasolla kuin Audi A6, BMW 5-sarja tai Mercedes E-Luokka.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta C6 ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kovinkaan hyvin, sill\u00e4 useimmissa luotettavuustaulukoissa ja -tutkimuksissa se sai parhaimmillaankin vain v\u00e4ltt\u00e4v\u00e4n arvosanan. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 useimmat C6-asiakkaat raportoivat C6:n ongelmista niin paljon, ett\u00e4 auto tunnetaan nyt yhten\u00e4 Citroenin kaikkien aikojen ep\u00e4luotettavimmista malleista.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Citroen C6:n ongelmat liittyv\u00e4t erilaisiin varusteongelmiin, moottoriongelmiin, jousitusongelmiin, vaihteisto-ongelmiin ja s\u00e4hk\u00f6ongelmiin. Jotkut n\u00e4ist\u00e4 ovat todella vakavia ja niiden korjaaminen voi maksaa enemm\u00e4n kuin mit\u00e4 auton arvo nyky\u00e4\u00e4n on. Siksi C6 on menett\u00e4nyt valtavasti arvoaan, sill\u00e4 harva uskaltaa ostaa sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

C6 on kuitenkin itse asiassa todella mielenkiintoinen purkki kaikkien n\u00e4iden ongelmien alla, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mielenkiintoiselta sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa, ja se on todella mukava auto. Kaiken kaikkiaan voit ostaa sellaisen k\u00e4ytettyn\u00e4, mutta sinun on teht\u00e4v\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4nkin ostoa edelt\u00e4v\u00e4 tarkastus.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C6 – Varusteisiin liittyv\u00e4t kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t Citroen C6:n varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t veden tunkeutumiseen auton matkustamoon ja tavaratilaan. Monet omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 C6:n tavaratilan kansi on tehtaalta l\u00e4htien v\u00e4\u00e4r\u00e4ss\u00e4 asennossa, mik\u00e4 johtaa veden vuotamiseen tavaratilaan. My\u00f6s kattoluukku oli altis vuotamaan, varsinkin jos kaikkia viem\u00e4reit\u00e4 ei puhdistettu ajoissa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 kaikki voi johtaa korroosio-ongelmiin, joiden korjaaminen on eritt\u00e4in vaikeaa ja aikaa viev\u00e4\u00e4. Takaluukku ei ole ainoa paikka, johon C6:lla on taipumus ker\u00e4t\u00e4 ruostetta, vaan my\u00f6s takaikkunoiden ymp\u00e4rille. Jos et huolehdi t\u00e4st\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, korroosio levi\u00e4\u00e4 ja lopulta auto j\u00e4\u00e4 kokonaan el\u00e4kkeelle.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C6 – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C6:ssa esiintyy melko v\u00e4h\u00e4n suhteellisen vakavia moottoriin liittyvi\u00e4 ongelmia. Yleisin moottoriin liittyv\u00e4 ongelma liittyy EGR-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, joka yleens\u00e4 vikaantuu muutaman kerran C6:n elinkaaren aikana. Jos huomaat, ett\u00e4 C6:n k\u00e4ynti tyhj\u00e4k\u00e4ynnill\u00e4 on ep\u00e4tasainen tai ett\u00e4 teho puuttuu huomattavasti, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 syy on EGR-venttiili.<\/p>\n\n\n\n

Palaneet hehkutulpat voivat tehd\u00e4 moottorista eritt\u00e4in \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4n ja siten pilata C6:n tarjoaman ylellisen kokonaiskokemuksen. Lopuksi on puhuttava my\u00f6s turboahtimista, jotka ovat my\u00f6s alttiita vioittumaan. Jos ne menev\u00e4t rikki, niiden korjaaminen ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole kaikkein halvinta.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C6 – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C6 ei ole erityisen kevyt auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 C6:n jousitus ei useinkaan pysty tukemaan autoa kunnolla. Jos ajat yli nopeuskuopan tai vakavamman aaltoilun tiell\u00e4, on hyvin mahdollista, ett\u00e4 keinu- ja jousituskiskot voivat antaa periksi miss\u00e4 vaiheessa tahansa.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuulet jyskytt\u00e4vi\u00e4 \u00e4\u00e4ni\u00e4, t\u00e4m\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6inen syy. N\u00e4iden ongelmien korjaaminen ei ole kovin vaikeaa, mutta se my\u00f6s maksaa yleens\u00e4 melkoisen summan rahaa, mik\u00e4 tekee C6:sta v\u00e4hemm\u00e4n halutun toisen k\u00e4den auton. My\u00f6s jouset ja iskunvaimentimet voivat joskus pett\u00e4\u00e4, mutta n\u00e4m\u00e4 ongelmat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 yleisi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C6 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C6:ssa oleva automaattivaihteisto on suhteellisen pehme\u00e4 ja miellytt\u00e4v\u00e4, mutta se k\u00e4rsii my\u00f6s erilaisista ongelmista. Ensinn\u00e4kin vaihteen vaihtaminen 2. vaihteesta 3. vaihteeseen voi olla todella kova kokemus, kuten monet omistajat ovat raportoineet. N\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat joko saastuneesta vaihteistonesteest\u00e4 tai v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentinmuuntimen ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Omistajat ovat my\u00f6s raportoineet, ett\u00e4 auto ei toisinaan suostu kytkeytym\u00e4\u00e4n peruutusvaihteelle lainkaan, mik\u00e4 voi olla todella \u00e4rsytt\u00e4v\u00e4\u00e4 riippuen siit\u00e4, mihin ja miten auto on pys\u00e4k\u00f6ity.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C6 – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C6 on my\u00f6s altis lukuisille s\u00e4hk\u00f6ongelmille, joista jotkut ovat pahempia kuin toiset. Ensinn\u00e4kin monet infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n ja ilmastointilaitteeseen liittyv\u00e4t auton sis\u00e4iset lis\u00e4varusteet menev\u00e4t tunnetusti todella usein ep\u00e4kuntoon. Auton ajovalot ovat alttiita tiivistymiselle ja mahdolliselle vikaantumiselle. S\u00e4hk\u00f6toimiset ikkunat vikaantuvat usein, samoin kuin s\u00e4hk\u00f6toimiset lukot.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Citro\u00ebn C6?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6:ta on todella vaikea suositella, sill\u00e4 sen erilaiset luotettavuusongelmat voivat helposti saada auton kokonaan el\u00e4kkeelle. Muut syyt, miksi C6 on huono auto, liittyv\u00e4t siihen, kuinka kallis auto on ajaa, varsinkin Citroeniksi. N\u00e4it\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6kustannuksia pidet\u00e4\u00e4n loogisina monille vakiintuneille luksusmerkeille, mutta Citroen ei kuulu niihin.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta C6 on yksi mielenkiintoisimmista autoista, joita Citroen on koskaan tehnyt, ja siin\u00e4 on todella paljon ominaisuuksia v\u00e4h\u00e4ll\u00e4 rahalla. Sin\u00e4ns\u00e4, jos tied\u00e4t, miten ostaa ja miten autosta pit\u00e4\u00e4 huolta, C6 voi olla hyv\u00e4 ostos.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C6 luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 on ja ei ole luksusauto samaan aikaan. Syy, miksi en oikeastaan usko, ett\u00e4 se on luksusauto, on se, ett\u00e4 se ei kuulu luksusmerkkiin ja koska se ei ole yht\u00e4 kiillotettu kuin sen kilpailijat, jotka ovat tehneet luksusautoja vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta C6:ssa on runsaasti luksusominaisuuksia, jotka varmasti nostavat ajokokemuksen ylellisyytt\u00e4 lis\u00e4\u00e4v\u00e4lle tasolle.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Citro\u00ebn lopetti C6:n valmistuksen?<\/h3>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi Citro\u00ebn lopetti C6:n valmistuksen, on se, ett\u00e4 myynti ei koskaan ollut tarpeeksi hyv\u00e4 C6:n valmistuksen jatkamiseen. Korkeat ostohinnat, mutta ei luksusmerkki\u00e4 ovat tunnetusti resepti katastrofiin. Vaikka monet pit\u00e4v\u00e4t C6:ta todella hienona ja hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isen\u00e4 autona, asiaan perehtym\u00e4tt\u00f6m\u00e4t ihmiset n\u00e4kev\u00e4t siin\u00e4 vain auton, jossa on Citroenin merkki.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn C6 on t\u00e4ysikokoinen sedan, joka oli tuotannossa vuosina 2005-2012. Citroen valmisti C6:n yritt\u00e4ess\u00e4\u00e4n kilpailla jo vakiintuneiden, p\u00e4\u00e4asiassa saksalaisten luksusluokan sedanien kanssa. On turvallista sanoa, ett\u00e4 C6 on todella hyv\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4808,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4807"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4807"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4807\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4809,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4807\/revisions\/4809"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4808"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4807"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4807"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4807"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}