{"id":4810,"date":"2022-09-05T08:24:08","date_gmt":"2022-09-05T08:24:08","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4810"},"modified":"2022-09-05T08:24:11","modified_gmt":"2022-09-05T08:24:11","slug":"onko-citroen-c6-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-citroen-c6-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Citro\u00ebn C6 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn C6 oli Citro\u00ebnin suhteellisen ep\u00e4onnistunut yritys tehd\u00e4 h\u00e4iri\u00f6t\u00e4 keskikokoisten luksussedanien markkinoilla. Auto esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2006, ja se oli tuotannossa kuusi vuotta per\u00e4kk\u00e4in. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 Mercedes myy vuosittain kymmeni\u00e4tuhansia E-luokan malleja ilman ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta Citro\u00ebn C6:n koko tuotanto ylsi vajaaseen 24 000 kappaleeseen. T\u00e4m\u00e4 yksinkertaisesti todistaa, ett\u00e4 muut kuin luksusautomerkit eiv\u00e4t voi k\u00e4vell\u00e4 luksusautomarkkinoille heikolla merkkivalikoimalla ja uskoa, ett\u00e4 ne voivat todella kilpailla merkkien kanssa, jotka ovat olleet luksusautop\u00f6yd\u00e4ss\u00e4 vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C6 siis hyv\u00e4 auto? Citro\u00ebn C6 ei sin\u00e4ns\u00e4 ole huono auto, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta ja tuntuu todella kilpailukykyiselt\u00e4 luksusautolta. Toisaalta moottorivalikoimat olivat rajalliset, auto ei ollut aidosti saksalaisen kolmikon tasolla, ja C6:n luotettavuus oli hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 2. k\u00e4den Citro\u00ebn C6 -malleja saa nyt pikkurahalla, koska ne ovat menett\u00e4neet arvoaan melkoisesti. Nykyiseen hintaansa n\u00e4hden ne tuntuvat hienoilta, mutta k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat pysyneet samoina. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s hyv\u00e4, sill\u00e4 autossa on paljon tilaa, vaikka n\u00e4kyvyys onkin hieman heikentynyt.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebnissa on vain yksi bensiinimoottori, 3,0-litrainen V6-moottori, joka tuottaa 211 hv ja 213 l\/min v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Enimm\u00e4isnopeudeksi on mitoitettu 146 km\/h ja 0-100 km\/h kest\u00e4\u00e4 yli 10 sekuntia. Auton yhdistetty kulutus on jopa 22MPG, ja se on varustettu FWD-vaihteistolla ja automaattisella 6-vaihteisella momentinmuunninvaihteistolla.<\/p>\n\n\n\n

C6 tarjoaa kuitenkin kolme erilaista dieselmoottorivaihtoehtoa. Valikoima alkaa 2,2 litran nelisylinterisell\u00e4, jossa on 170 hv ja 295 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, kun taas keskimm\u00e4inen 2,7 litran 6-sylinterinen diesel tarjoaa 204 hv ja 324 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Siistimm\u00e4ss\u00e4 C6-mallissa on 3,0 litran V6-diesel, jossa on 245 hv ja 331 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 ja jonka ansiosta C6 saavuttaa nopeuden 0-100 km\/h 8,5 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 luvut tuntuvat melko voimakkailta, mutta ovat kaukana saksalaisesta kolmikosta. MPG-tulokset ovat parhaimmillaan 35MPG, ja kaikissa malleissa on my\u00f6s FWD-kokoonpano ja 6-vaihteinen automaattivaihteisto. Kaiken kaikkiaan C6:n voimansiirto ei ole heikko, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6:n ulkoinen ulkon\u00e4k\u00f6 on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi C6:n vieh\u00e4tt\u00e4vimmist\u00e4 asioista ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n. Autossa on upeat kaarevat linjat, jotka sopivat luksusautolle todella hyvin. My\u00f6s C6:n sis\u00e4tilat ovat eritt\u00e4in hyvin varustellut, mutta se jakaa silti monia osia ja muotoilun yksityiskohtia huomattavasti halvempien Citro\u00ebn-autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Jousitus ja alustan viritys on keskittynyt yksinomaan mukavuuteen, helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen ja erist\u00e4miseen tiest\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 auto pyrkii rullaamaan mutkissa melko paljon, mutta se auttaa sit\u00e4 selviytym\u00e4\u00e4n tien ep\u00e4tasaisuuksista todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6:n huonoimpia puolia on varmasti luotettavuus, sill\u00e4 autolla on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 monista ongelmista todella usein. Yleisimm\u00e4t moottoriin liittyv\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t EGR-venttiiliin, hehkutulppiin, moottorin \u00e4\u00e4nekkyyteen ja turboahtimiin, jotka ovat alttiita vioittumaan.<\/p>\n\n\n\n

Muita ongelmia ovat varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat, kuten veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4sy, kyseenalaiset paneeliv\u00e4lykset, kattoluukkuongelmat ja ennen kaikkea ruoste. S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleisi\u00e4 C6-mallissa, samoin kuin jousitukseen ja vaihteistoon liittyv\u00e4t ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 on menett\u00e4nyt arvoaan hullun lailla ilmestymisens\u00e4 j\u00e4lkeen, koska auto ei koskaan ollut l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 suosittu kuin auto, jonka kanssa se yritt\u00e4\u00e4 kilpailla. Kaikkien n\u00e4iden vuosien j\u00e4lkeen C6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vihdoin saavan tunnustusta, sill\u00e4 monet ihmiset muistelevat C6:ta l\u00e4mm\u00f6ll\u00e4, erityisesti siksi, ett\u00e4 auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mielenkiintoiselta ja erilaiselta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4 istuintilojen osalta, mutta on mainittava, ett\u00e4 auton kalteva kattolinja haittaa hieman takap\u00e4\u00e4tilaa. C6:n tavaratila on todella tilava, kuten useimmissa t\u00e4m\u00e4n segmentin autoissa. Lopuksi, auton n\u00e4kyvyys ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole paras mahdollinen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C6 parempi kuin Audi A6, BMW 5-sarja tai Mercedes E-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, Citro\u00ebn C6 ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin Audi A6, BMW 5-sarja tai aikakauden Mercedes E-luokka. Kaikilla kolmella n\u00e4ist\u00e4 on pitk\u00e4 historia keskikokoisten luksusautojen valmistajana, kun taas Citro\u00ebnilla ei ole. T\u00e4m\u00e4 k\u00e4y ilmi heti, kun n\u00e4it\u00e4 verrataan toisiinsa, sill\u00e4 heti voi todeta, ett\u00e4 saksalaiset mallit ovat yksinkertaisesti parempia.<\/p>\n\n\n\n

C6 kilpailee saksalaisten kanssa tietyilt\u00e4 osin, erityisesti ulkoisen muotoilun osalta, sill\u00e4 kaikki kolme saksalaismerkki\u00e4 eiv\u00e4t valmistaneet parhaimman n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 keskikokoisia sedaneita tuohon aikaan.<\/p>\n\n\n\n

Tuoko Citro\u00ebn koskaan takaisin C6:n?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ei ole viitteit\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 Citro\u00ebn tarjoaisi C6:ta l\u00e4hiaikoina. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen. Yritt\u00e4minen luksusautomarkkinoille, jos et ole luksusmerkki, on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen vaikeaa, sill\u00e4 useimmilla luksusmerkeill\u00e4 on pitk\u00e4 historia, joka puhuu ihmisille laadusta, k\u00e4sity\u00f6taidosta, tyylist\u00e4 ja ylellisyydest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi el\u00e4mme aikakautta, jolloin katumaasturit ja crossoverit hallitsevat maailman markkinoita, ja on todella vaikeaa p\u00e4\u00e4st\u00e4 mukaan luksusautomarkkinoille yleens\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citro\u00ebn C6 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn C6 vaikuttaa olevan jonkinlainen sekoitus luksusauton pitk\u00e4nmatkankuljettajan ja todellisen suuren perhesedan v\u00e4lill\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 C6 tuntee olonsa kotoisaksi kummassakin n\u00e4ist\u00e4 asioista. Jos kuitenkin haluat k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 perheautona, se onnistuu varmasti, sill\u00e4 C6 on hiljainen, mukava ja my\u00f6s melko k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen.<\/p>\n\n\n\n

Ainoa asia, joka voi mahdollisesti pid\u00e4tell\u00e4 sinua, on luotettavuus, sill\u00e4 se on C6:n suurin kysymysmerkki yleens\u00e4. K\u00e4ytetyn C6:n ostaminen on riskialtista, sill\u00e4 koskaan ei voi tiet\u00e4\u00e4, mit\u00e4 voi saada.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn C6 oli Citro\u00ebnin suhteellisen ep\u00e4onnistunut yritys tehd\u00e4 h\u00e4iri\u00f6t\u00e4 keskikokoisten luksussedanien markkinoilla. Auto esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2006, ja se oli tuotannossa kuusi vuotta per\u00e4kk\u00e4in. Vertailun vuoksi mainittakoon, ett\u00e4 Mercedes<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4811,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4810"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4810"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4810\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4812,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4810\/revisions\/4812"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4811"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4810"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4810"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4810"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}