{"id":4813,"date":"2022-09-07T07:15:23","date_gmt":"2022-09-07T07:15:23","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4813"},"modified":"2022-09-07T07:15:26","modified_gmt":"2022-09-07T07:15:26","slug":"onko-porsche-718-boxster-gts-4-0-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-porsche-718-boxster-gts-4-0-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Porsche 718 Boxster GTS 4.0 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on 2-paikkainen Porsche avoauto, joka on tehty niille, jotka nauttivat katto alasp\u00e4in ajamisesta, mutta haluavat my\u00f6s auton, joka p\u00e4rj\u00e4\u00e4 radalla. 718 Boxster on hauska auto ajaa, ja siin\u00e4 on oikea Boxster-moottori, 4,0 litran imusarjainen 6-sylinterinen tasainen moottori. Onko Porsche 718 Boxster GTS 4.0 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on ehdottomasti todella hyv\u00e4 auto, koska siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t ne asiat, jotka jokainen Porsche osaa parhaiten. Ensinn\u00e4kin se saa kunnon moottorin toisin kuin kaikki 718:n l\u00e4ht\u00f6tason mallit, ja se ajaa uskomattoman hyvin. Voit my\u00f6s laskea katon alas, jos haluat tuntea tuulen hiuksissasi.<\/p>\n\n\n\n

GTS n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 keskittyneemm\u00e4lt\u00e4 kuin 718:n l\u00e4ht\u00f6tason mallit, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se istuu matalammalla, siin\u00e4 on paremman n\u00e4k\u00f6iset vanteet ja tiettyj\u00e4 lis\u00e4ominaisuuksia, jotka erottavat sen nelisylinterisist\u00e4 718-malleista. GTS on my\u00f6s suhteellisen luotettava auto, mutta joihinkin asioihin kannattaa paneutua.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden arvot ovat todella vahvat, koska ne s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa paremmin kuin l\u00e4hes kaikki t\u00e4m\u00e4n segmentin autot. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on melko lailla heikentynyt pienen alustan vuoksi, mutta Boxster riitt\u00e4\u00e4 kahdelle keskikokoiselle aikuiselle. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 on kaksi suhteellisen suurta s\u00e4ilytystilaa edess\u00e4 ja takana.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 saa todella j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4n 4,0-litraisen imusarjan 6-sylinterisen tasaisen moottorin, joka on per\u00e4isin suoraan GT3 911:st\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori tuottaa 400 hv ja 310 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mink\u00e4 ansiosta GTS 4.0 saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 4 sekunnissa. Huippunopeus on 179mph ja nelj\u00e4nnesmailin aika on alle 12 sekuntia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4t\u00e4 moottoria on ilo ajaa, koska sen tehoalue on lineaarinen ja koska se on vapaasti py\u00f6riv\u00e4 moottori, joka kuulostaa upealta. Alkutason 718-malleissa on heikkotasoinen 4-sylinterinen moottori, joka ei jotenkin vain sovi 718:aan, mutta GTS\/Boxster Spyder -mallin 6-sylinterinen voimanl\u00e4hde on aivan loistava.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty joko Porschen lyhytaikaiseen manuaalivaihteistoon tai PDK-kaksoiskytkinautomaattiin, ja molemmissa on omat hyv\u00e4t ja huonot puolensa. Kaikki 718-mallit ovat takavetoisia, ja kaikissa niiss\u00e4 moottorit on asennettu auton keskelle.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster GTS 4.0 ei poikkea liikaa tavallisesta Boxster-mallista muutamia muotoilullisia yksityiskohtia lukuun ottamatta. Paremman n\u00e4k\u00f6iset vanteet, j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4t v\u00e4rivaihtoehdot, mustat koristeet ja matalampi ajokorkeus ovat vain muutamia parannuksia tavalliseen 718 Boxsteriin verrattuna. Sis\u00e4tilat alkavat jo hieman n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ik\u00e4\u00e4ns\u00e4, mutta ne ovat kauttaaltaan t\u00e4ynn\u00e4 laadukkaita materiaaleja.<\/p>\n\n\n\n

Alustan ja jousituksen viritys on j\u00e4ykk\u00e4, mutta ei liian j\u00e4ykk\u00e4. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 auto pysyy tasaisena mutkissa ja se kulkee kovaa, mutta se ei ole mill\u00e4\u00e4n tavalla rankaiseva. Auto on tasapainossa kauniisti keskelle asennetun moottorin ansiosta, joka jakaa painon kaikille nelj\u00e4lle kulmalle t\u00e4ydellisesti.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

718 GTS 4.0 on kohtuullisen luotettava auto, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua. Ensinn\u00e4kin GTS:n moottorissa on massiivinen ongelma liit\u00e4nt\u00e4sauvojen kanssa, joka sai Porschen jopa keskeytt\u00e4m\u00e4\u00e4n 718:n tuotannon kokonaan. Auto on my\u00f6s altis lis\u00e4\u00e4ntyneelle \u00f6ljynkulutukselle, jota jotkut pit\u00e4v\u00e4t normaalina, mutta todellisuudessa se ei ole sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muut ongelmat liittyv\u00e4t ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, vaihteistoon ja varusteisiin. Manuaalivaihteistoa on hoidettava, jotta se kest\u00e4isi, ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4 k\u00e4rsii lauhdutinongelmista, ja takaspoilerin tiedet\u00e4\u00e4n usein j\u00e4\u00e4v\u00e4n jumiin, samoin katon.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 maksaa noin 90 250 dollaria, kun taas 25-vuotisjuhlavuoden erikoispainos maksaa hieman alle 100 000 dollaria. Molemmat ovat identtisi\u00e4 lukuun ottamatta sit\u00e4, ett\u00e4 25-vuotisjuhlamalli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 siistimm\u00e4lt\u00e4. Joka tapauksessa molemmat n\u00e4ist\u00e4 s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa todella hyvin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t heikkene niin pahasti kuin jotkut muut t\u00e4m\u00e4n segmentin autot.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4 on tingitty pienen alustan, vain kahden istuimen ja pitkien kuljettajien jalkatilan puutteen vuoksi. Keskikokoisten aikuisten pit\u00e4isi mahtua hyvin ratin taakse, kun taas pidemm\u00e4t kuljettajat joutuvat todenn\u00e4k\u00f6isesti kamppailemaan.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche 718 Boxster GTS 4.0?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t pienikokoisista 2-paikkaisista avoautoista, tulet pit\u00e4m\u00e4\u00e4n 718 Boxster GTS 4.0:sta. Syy siihen on yksinkertainen. Ensinn\u00e4kin se saa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n imumoottorin, jota ei ole en\u00e4\u00e4 kauan j\u00e4ljell\u00e4. Toiseksi se ajaa h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n hyvin, koska se on niin tasapainoinen ja hyvin viritetty.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin olet pitk\u00e4 etk\u00e4 pid\u00e4 t\u00e4m\u00e4ntyyppisist\u00e4 autoista, et tule nauttimaan Boxsterista mill\u00e4\u00e4n tavalla. Sill\u00e4 ei voi ajaa p\u00e4ivitt\u00e4ist\u00e4 ajoa kovinkaan hyvin, eik\u00e4 sill\u00e4 voi kuljettaa matkustajia. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4 auto on ehdottomasti heikentynyt, ja se on melko ilmeist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lopettaako Porsche Boxsterin tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Boxsterin tulevaisuus on ep\u00e4varma, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Porsche ei aio lopettaa Caymanin eik\u00e4 Boxsterin valmistusta. Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 Porsche on innokkaampi tekem\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6autoja tulevaisuudessa, ja jotkut sanovat, ett\u00e4 tulemme n\u00e4kem\u00e4\u00e4n t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isi\u00e4 Boxster- ja Cayman-malleja vuoden 2022 loppuun menness\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miksi ihmiset rakastavat Porschen tasaista 6-sylinterist\u00e4 moottoria?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche-fanipojat riemuitsevat yleens\u00e4 litte\u00e4st\u00e4 6-sylinterisest\u00e4 moottorista kuin se olisi 6,5-litrainen, luonnollisesti puhallettu Ferrari V12 -moottori. 6-sylinteriset moottorit ovat yleisi\u00e4 autoissa, joilla ei ole mit\u00e4\u00e4n tekemist\u00e4 suorituskykyisen ajamisen kanssa v\u00e4h\u00e4\u00e4n aikaan. Mik\u00e4 siis on niin erikoista litte\u00e4ss\u00e4 6-sylinterisess\u00e4 moottorissa?<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin t\u00e4m\u00e4 moottori m\u00e4\u00e4ritteli todellisen urheilullisen Porschen mallin, ja se on ollut olemassa jo vuosikymmeni\u00e4, erityisesti 911-mallissa. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 moottori tarjoaa uskomattoman suoraviivaisen, ennustettavan tehokaistan, joka on yksinkertaisesti voinen ajaa. Lis\u00e4ksi se on imumoottori, joka kuulostaa hyv\u00e4lt\u00e4, jonka tehovaste on kohdallaan, ja n\u00e4it\u00e4 moottoreita ei yksinkertaisesti ole nyky\u00e4\u00e4n kovin montaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on 2-paikkainen Porsche avoauto, joka on tehty niille, jotka nauttivat katto alasp\u00e4in ajamisesta, mutta haluavat my\u00f6s auton, joka p\u00e4rj\u00e4\u00e4 radalla. 718 Boxster on hauska auto<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4814,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4813"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4813"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4813\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4815,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4813\/revisions\/4815"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4814"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4813"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4813"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4813"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}