{"id":4817,"date":"2022-09-07T07:16:17","date_gmt":"2022-09-07T07:16:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4817"},"modified":"2022-09-07T07:16:20","modified_gmt":"2022-09-07T07:16:20","slug":"porsche-718-boxster-gts-4-0n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/porsche-718-boxster-gts-4-0n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Porsche 718 Boxster GTS 4.0:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on 2-paikkainen Porsche-avoauto, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t Boxster-alustasta, mutta eiv\u00e4t voi k\u00e4sitt\u00e4\u00e4 4-sylinterist\u00e4 kokoonpanoa, joka sis\u00e4ltyy 718-mallien l\u00e4ht\u00f6tasoon. GTS-mallin 4,0-litrainen tasainen 6-sylinterinen moottori on per\u00e4isin suoraan 911 GT3:sta, ja se on paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi ja suorituskykyisempi moottori.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen GTS-mallin hinta on suuri verrattuna Boxsterin l\u00e4ht\u00f6tason malleihin, mutta useimmat Porsche-harrastajat eiv\u00e4t mieti kahdesti valitessaan, mik\u00e4 moottori sopii parhaiten 718-mallin alustaan. Tasainen 6-sylinterinen moottori on kalliimpi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja joidenkin mielest\u00e4 se on paljon ongelmallisempi kuin 4-sylinterinen moottori, mutta se on paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mpi.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 4,0 litran moottori k\u00e4rsii yhdystanko-ongelmista ja suuremmasta \u00f6ljynkulutuksesta. Vaihteisto on my\u00f6s joskus altis ongelmille, samoin ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4. My\u00f6s varusteet, kuten takaspoileri ja kokoontaitettava pehme\u00e4 katto, ovat ongelmallisia tietyiss\u00e4 malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 718 GTS 4.0 on suhteellisen luotettava auto, mutta sit\u00e4 on huollettava, jos haluat sen pysyv\u00e4n sellaisena. Sit\u00e4 paitsi se voi yht\u00e4 hyvin olla koko 718 Boxster -malliston makea piste, koska saat tasaisen 6-sylinterisen moottorin maksamatta Boxster Spyder -rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet 4,0 litran 6-sylinterisell\u00e4 litte\u00e4ll\u00e4 moottorilla varustetut 718-mallit k\u00e4rsiv\u00e4t ongelmista, jotka johtuivat v\u00e4\u00e4rin kiinnitetyist\u00e4 tangoista, jotka voivat aiheuttaa moottorin sammumisen. Jotkut Porsche-asiantuntijat ovat todenneet, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat paitsi pys\u00e4ytt\u00e4\u00e4 moottorin, my\u00f6s tuhota sen kokonaan. Moottori voi mahdollisesti sytty\u00e4 tuleen, mik\u00e4 on eritt\u00e4in vaarallinen tilanne.<\/p>\n\n\n\n

Porsche julkaisi takaisinkutsun n\u00e4iden ongelmien torjumiseksi, mik\u00e4 jopa pys\u00e4ytti 718-malliston tuotannon kokonaan. Porsche p\u00e4\u00e4tti sitten, ett\u00e4 on parasta vaihtaa moottori kokonaan autoihin, joissa on ongelmallisia sauvoja, ja jatkaa 6-sylinteristen 718-mallien tuotantoa uudemmalla moottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – \u00d6ljynkulutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

718 Boxster GTS 4.0 -moottori on my\u00f6s altis suuremmalle \u00f6ljynkulutukselle. Jotkut sanovat, ett\u00e4 tanko-ongelma liittyy my\u00f6s korkeampaan \u00f6ljynkulutukseen, mutta monet Porsche-asiantuntijat sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu moottorin rakenteesta yleens\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut jopa sanovat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on t\u00e4ysin normaalia ja ett\u00e4 moottori\u00f6ljy\u00e4 on syyt\u00e4 s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 tavaratilassa ja t\u00e4ydent\u00e4\u00e4 sit\u00e4 aina tarvittaessa. Niin tai n\u00e4in, suurta \u00f6ljynkulutusta ei voida pit\u00e4\u00e4 normaalina asiana, joten jos olet kiinnostunut ostamaan k\u00e4ytetyn 718 Boxster GTS:n, muista tarkastaa \u00f6ljytasot ja kysy\u00e4 asiasta omistajalta.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on saatavana joko Porschen lyhytvaihteisella manuaalivaihteistolla tai kuuluisalla 7-vaihteisella PDK-kaksoiskytkinautomaatilla. K\u00e4sivalintaista laatikkoa on uskomattoman hauska ajaa, mutta se on melko herkk\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4ess\u00e4si kannattaa ottaa aikaa eik\u00e4 olla liian aggressiivinen. Kytkimet voivat kulua melko nopeasti, jos et tee sit\u00e4 oikein.<\/p>\n\n\n\n

PDK-vaihteisto taas on nyky\u00e4\u00e4n melko luodinkest\u00e4v\u00e4, mutta siit\u00e4kin on pidett\u00e4v\u00e4 huolta. Vaihda vaihteisto\u00f6ljy aina tarvittaessa, \u00e4l\u00e4k\u00e4 l\u00e4hde liikkeelle liian kovaa. Se saattaa joskus reagoida hieman liian hitaasti, mutta se johtuu enimm\u00e4kseen ohjelmisto-ongelmista, jotka voidaan ratkaista ilman ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 -mallisto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n erilaisista ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten lauhduttimeen ja lauhdutinlinjoihin liittyvist\u00e4 ongelmista sek\u00e4 auton kyvytt\u00f6myydest\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4\u00e4 tai l\u00e4mmitt\u00e4\u00e4 matkustamoa nopeasti. Joka tapauksessa n\u00e4m\u00e4 voidaan helposti ratkaista viem\u00e4ll\u00e4 auto Porsche-asiantuntijalle, jonka pit\u00e4isi pysty\u00e4 hoitamaan asia heti.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 – Varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 -mallisto k\u00e4rsii toisinaan my\u00f6s takaspoileriin liittyvist\u00e4 ongelmista, joka ei useinkaan mene auton korin tasalle. N\u00e4m\u00e4 ongelmat eiv\u00e4t ole oikeastaan kovin ongelmallisia, koska ne voidaan ratkaista yksinkertaisilla ohjelmistop\u00e4ivityksill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Pehme\u00e4 avoauton katto on joskus tunnettu hitaaksi tai reagoimattomaksi. Se voi my\u00f6s jumiutua eri asentoihin, mik\u00e4 saattaa vaatia huoltoa. T\u00e4m\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 pehme\u00e4t avoautokatokset ovat herkki\u00e4, ja jonkin ajan kuluttua ne voivat pett\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Porsche 718 Boxster GTS 4.0 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t 718-mallistosta ja pid\u00e4t Boxsterista enemm\u00e4n kuin Caymanista, GTS 4.0 saattaa olla juuri sinulle sopiva auto. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen: saat litte\u00e4n 6-sylinterisen imumoottorin maksamatta Boxster Spyder -rahaa, joka ei luonnostaan ole kovinkaan paljon erilainen kuin GTS, mutta silti se maksaa enemm\u00e4n rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos et ole liian pitk\u00e4 ja kookas, sinun pit\u00e4isi my\u00f6s voida viihty\u00e4 Boxsterissa, ja siksi Boxster on loistava auto sinulle.<\/p>\n\n\n\n

Miksi minun ei pit\u00e4isi ostaa Porsche 718 Boxster GTS 4.0?<\/h3>\n\n\n\n

On muutamia syit\u00e4, miksi sinun ei kannata ostaa Boxster GTS 4.0:aa. Ensimm\u00e4inen on hinta, koska se alkaa 90 000 dollarista, mik\u00e4 on noin 10 000 dollaria v\u00e4hemm\u00e4n kuin Porsche 911 992. K\u00e4ytetyn 991 GT3:n saa samaan hintaan kuin hyvin varustellun GTS 4.0:n, joka olisi ehdottomasti minun valintani.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi GTS 4.0 on pienikokoinen auto, jolla ei voi ajaa p\u00e4ivitt\u00e4in 99 prosentissa tilanteista. Se on pieni ja ahdas kaikille pidemmille.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4\u00e4k\u00f6 Porsche 718 Boxster GTS 4.0 hyvin arvonsa?<\/h3>\n\n\n\n

718-malliston j\u00e4lleenmyyntiarvo on laajalti tunnustettu kaikkein parhaaksi kaikista muista kyseisen segmentin autoista. On my\u00f6s pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 6-sylinteriset 718-mallit s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa my\u00f6s paljon paremmin kuin pienemm\u00e4t 4-sylinteriset moottorit, mik\u00e4 vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n GTS 4.0:n asemaa autona, joka pit\u00e4\u00e4 arvonsa uskomattoman hyvin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 on 2-paikkainen Porsche-avoauto, joka on tehty niille, jotka pit\u00e4v\u00e4t Boxster-alustasta, mutta eiv\u00e4t voi k\u00e4sitt\u00e4\u00e4 4-sylinterist\u00e4 kokoonpanoa, joka sis\u00e4ltyy 718-mallien l\u00e4ht\u00f6tasoon. GTS-mallin 4,0-litrainen tasainen 6-sylinterinen moottori<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4818,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4817"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4817"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4817\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4819,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4817\/revisions\/4819"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4818"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4817"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4817"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4817"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}