{"id":4822,"date":"2022-09-09T07:23:29","date_gmt":"2022-09-09T07:23:29","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4822"},"modified":"2022-09-09T07:23:31","modified_gmt":"2022-09-09T07:23:31","slug":"onko-hyundai-kona-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-hyundai-kona-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Hyundai Kona hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Kona on Hyundain vuonna 2017 valmistama pienikokoinen crossover-maasturi. Kona on ollut jatkuvassa tuotannossa siit\u00e4 l\u00e4htien, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se myy edelleen kuin hullu. Se on saatavana joko tavallisena polttomoottoriautona, hybridin\u00e4 tai jopa t\u00e4ysiverisen\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autona. Onko Hyundai Kona siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Kona on todella hyv\u00e4 auto siihen n\u00e4hden, mit\u00e4 se on, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jos t\u00e4m\u00e4ntyyppiset autot kiinnostavat sinua, tulet viihtym\u00e4\u00e4n Konassa. Ensinn\u00e4kin se, ett\u00e4 Konan voi saada joko bensiiniautona, hybridiautona tai s\u00e4hk\u00f6autona, kertoo paljon siit\u00e4, miten monipuolinen auto on. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s todella modernilta, koska se sopii nykyajan kaupunkiautojen muotokieleen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuudeltaan Kona on todella hyv\u00e4, mutta on olemassa parempia Hyundai-malleja. Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t auton moottoriin, EV Konan akkuun, nopeudens\u00e4\u00e4t\u00f6- ja sokea-avustinj\u00e4rjestelmien s\u00e4hk\u00f6isiin ongelmiin sek\u00e4 jarrujen ongelmiin. Jos huollat autoa, sinun pit\u00e4isi olla siihen enemm\u00e4n kuin tyytyv\u00e4inen.<\/p>\n\n\n\n

Arvoaspekti on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 syist\u00e4, miksi Kona myy niin hyvin. Se yksinkertaisesti antaa paljon vastinetta rahoillesi. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4 luokkaansa n\u00e4hden, mutta se ei yleisesti ottaen ole mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4. Kaiken kaikkiaan Kona on todella monipuolinen auto, jolla on paljon tarjottavaa monille t\u00e4ss\u00e4 markkinasegmentiss\u00e4 vaaniville ostajaehdokkaille.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Kona – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Konan moottorivalikoima k\u00e4ynnistyy 1,0 litran 3-sylinterisell\u00e4 rivimoottorilla, jossa on 120 hevosvoimaa ja 126 hevosvoiman v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 6-vaihteiseen manuaalivaihteistoon ja pysyv\u00e4\u00e4n FWD-vaihteistoon, ja se pystyy tuottamaan jopa 45MPG yhdistettyyn kulutukseen. Seuraava moottori on 1,6 litran 4-sylinterinen rivimoottori, jossa on 177 hv ja 195 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on varustettu 7-vaihteisella automaattivaihteistolla, AWD-vaihteistolla ja saa yhdistetyn enimm\u00e4istuloksen 35MPG.<\/p>\n\n\n\n

Voit saada 1.6L:n my\u00f6s hybridin\u00e4, jossa on s\u00e4hk\u00f6moottori, joka tarjoaa my\u00f6s 141hv ja 195lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mutta MPG on enint\u00e4\u00e4n 50MPG yhdistettyn\u00e4. Lopuksi voit valita my\u00f6s kaksi s\u00e4hk\u00f6mallia, joiden akkukoot ovat 39 kWh tai 64 kWh. 64 kWh:n akku on varustettu 205 hv:n moottorilla, kun taas 39 kWh:n akku on varustettu 135 hv:n moottorilla.<\/p>\n\n\n\n

Voit odottaa saavasi noin 279 mailin toimintas\u00e4teen suuremmalla akulla tai 180 mailia pienemm\u00e4ll\u00e4 akulla. Molemmat ovat nelivetoisia. Kaiken kaikkiaan Konasta on saatavilla monia eri variaatioita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 on melko helppoa l\u00f6yt\u00e4\u00e4 malli, joka sopii henkil\u00f6kohtaiseen k\u00e4ytt\u00f6skenaarioosi.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Kona – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilun osalta voidaan helposti sanoa, ett\u00e4 Kona sopii nykyaikaisten trendikk\u00e4iden crossovereiden maailmaan, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole mik\u00e4\u00e4n ulkon\u00e4k\u00f6keskeinen. Auto n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ihan hyv\u00e4lt\u00e4, mutta siin\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4. Se on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama kuin sis\u00e4tilat. Jos haluaa paremman n\u00e4k\u00f6isi\u00e4 Hyundain malleja, kannattaa huomio suunnata Ioniq-mallistoon.<\/p>\n\n\n\n

Ajotuntumaltaan Kona ajaa ilman erityist\u00e4 painotusta mit\u00e4\u00e4n. Se on kohtuullisen mukava auto, mutta se ei ole lainkaan luksusauto. Se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole erityisen urheilullinen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 et todellakaan tule rakastumaan Konaan mutkaisella tiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Kona – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuus on Konan kohdalla melko kunnollinen, sill\u00e4 auto onnistuu pysym\u00e4\u00e4n t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 erossa suurista ratkaisemattomista ongelmista. Hyv\u00e4 uutinen on se, ett\u00e4 Konan huoltaminen ei ole kallista eik\u00e4 vaikeaa, mink\u00e4 vuoksi useimpien pit\u00e4isi huoltaa se helposti. Jos et tee niin, tulet kokemaan joukon ongelmia, mutta se on odotettavissa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t auton jarruihin, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin ja antureihin, kuten auton kuolleen kulman ja mukautuvan vakionopeudens\u00e4\u00e4timen j\u00e4rjestelmi\u00e4 ohjaaviin antureihin. Moottori on altis syttym\u00e4\u00e4n tuleen, ja Kona EV:n akun tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s joskus syttyv\u00e4n tuleen ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Kona – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi tavallisesta Konasta 20 000-23 000 dollaria, kun taas Kona EV -mallit alkavat yli 30 000 dollarista, erityisesti suuremmasta akkuversiosta. T\u00e4h\u00e4n hintaan on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 valita Konan polttomoottori- tai hybridiversio, kun taas Kona EV on hieman liian kallis ollakseen helposti suositeltava.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin kaikilla muillakin t\u00e4m\u00e4n segmentin autoilla eli se voisi olla parempi, mutta auto tarjoaa kaiken tarvittavan ja on my\u00f6s kelpo perheauto.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Hyundai Konan kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Totesimme jo, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on yksi suosituimmista autosegmenteist\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 monet ihmiset ovat kiinnostuneita ostamaan t\u00e4llaisia autoja. Konan vakavimmat kilpailijat ovat Kia Seltos, Ford EcoSport, Chevy Trax, Jeep Renegade, Fiat 500X, Toyota CH-R, Honda HR-V ja Nissan Kicks.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 autot jakavat saman markkinafilosofian ja ovat monin tavoin samankaltaisia, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 merkkiuskollisuudella on suuri merkitys, kun on kyse ostop\u00e4\u00e4t\u00f6ksest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Kona suurempi kuin Kia Sportage?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, Kia Sportage on kaikin puolin suurempi katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on suurempi, leve\u00e4mpi, pitempi, pidempi ja painavampi. Se tarjoaa my\u00f6s enemm\u00e4n istuintilaa ja huomattavasti suuremman tavaratilan. Jotkut vertailevat n\u00e4it\u00e4 kahta p\u00e4\u00e4t\u00e4 vasten, mutta todellisuudessa Kia Sportage on Konaan verrattuna korkeamman markkinasegmentin auto.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on Hyundai Kona SE:n ja Hyundai Kona SEL:n v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Kona SE on alempi trimmimalli, koska SEL-malliin saa erilaisia turvallisuusominaisuuksia, joita SE-mallit eiv\u00e4t saa. Avaimeton k\u00e4ynnistys ja l\u00e4heisyysavain-toiminnot ovat my\u00f6s vakiona SEL-mallissa, mutta puuttuvat SE-mallista. Voit valita my\u00f6s Limited-varustetason, joka on Kona-mallin ylin varustetaso. Limited-varusteluun kuuluu vakiona suurempi moottori ja kattoluukku.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Kona on Hyundain vuonna 2017 valmistama pienikokoinen crossover-maasturi. Kona on ollut jatkuvassa tuotannossa siit\u00e4 l\u00e4htien, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se myy edelleen kuin hullu. Se on saatavana joko tavallisena<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4823,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4822"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4822"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4822\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4824,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4822\/revisions\/4824"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4823"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4822"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4822"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4822"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}