{"id":4828,"date":"2022-09-12T07:00:55","date_gmt":"2022-09-12T07:00:55","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4828"},"modified":"2022-09-12T07:00:57","modified_gmt":"2022-09-12T07:00:57","slug":"yleiset-ford-7-3-godzilla-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-ford-7-3-godzilla-ongelmat\/","title":{"rendered":"Yleiset Ford 7.3 Godzilla -ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Viime vuosina olemme n\u00e4hneet autoteollisuuden siirtyv\u00e4n hitaasti pois perinteisist\u00e4 polttomoottoreista hybridisoinnin ja s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4misen hyv\u00e4ksi, mink\u00e4 pit\u00e4isi lopulta johtaa tulevaisuuden hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4\u00e4n liikenteeseen. Kaikki autonvalmistajat tuottavat s\u00e4hk\u00f6autoja, hybridej\u00e4 ja pienempi\u00e4 moottoreita, koska ne tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 se on tulevaisuus.<\/p>\n\n\n\n

Ford ei kuitenkaan ole viel\u00e4 valmis luopumaan mahtavista suuritilavuuksisista moottoreista, ja se kehitt\u00e4\u00e4 edelleen maailman suurimpia moottoreita. Fordin 7,3 litran V8-moottori on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi, ellei jopa suurin tilavuusmoottori, jonka voi t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ostaa mihin tahansa uuteen autoon maailmassa. Se on todella vaikuttava moottori, mutta se ei ole t\u00e4ydellinen.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t 7.3L Godzilla -ongelmat liittyv\u00e4t sytytystulppien johdinsarjaan, suureen \u00f6ljynkulutukseen, ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyviin ongelmiin ja sylinterien pisteytykseen. On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 7.3L:n polttoainem\u00e4\u00e4r\u00e4 on hulvaton vuoden 2022 mallille, mutta sit\u00e4 voi odottaa n\u00e4in suurelta moottorilta.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 7.3L on vaikuttava moottori, joka on todenn\u00e4k\u00f6isesti viimeinen valtava moottori, jonka tulemme koskaan n\u00e4kem\u00e4\u00e4n sarjatuotantoautossa. Hanki se, kun viel\u00e4 voit, sill\u00e4 n\u00e4it\u00e4 moottoreita ei ole en\u00e4\u00e4 kauan.<\/p>\n\n\n\n

Ford 7.3L V8 – Sytytystulppien johdinsarjaongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Sytytystulppien johdinsarja on suunniteltu yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n sytytystulpat sytytyskeloihin. T\u00e4m\u00e4 tehd\u00e4\u00e4n, jotta sytytyskelat voivat l\u00e4hett\u00e4\u00e4 virtaa sytytystulppiin kipin\u00e4n luomiseksi. Erityisesti vanhemmat 7,3L V8 -moottorit, mutta my\u00f6s jotkut uudemmat, n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t k\u00e4rsiv\u00e4n sytytystulppien virheellisest\u00e4 sytytyksest\u00e4, joka voi johtua viallisesta sytytystulppien johdinsarjasta.<\/p>\n\n\n\n

Hyv\u00e4 uutinen on, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 voidaan korjata suhteellisen helposti eik\u00e4 korjaaminen maksa kovin paljon rahaa. Huono uutinen on se, ett\u00e4 jos johdinsarja pett\u00e4\u00e4 kokonaan, se ei pysty l\u00e4hett\u00e4m\u00e4\u00e4n virtaa sytytystulppiin, mik\u00e4 tekee autosta t\u00e4ysin ajokelvottoman. Voit hankkia kolmannen osapuolen johdinsarjan, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ratkaisevan t\u00e4m\u00e4n ongelman kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Ford 7.3L V8 – \u00d6ljynkulutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4in suuri moottori tarvitsee paljon moottori\u00f6ljy\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytys-, voitelu- ja puhdistustarkoituksiin. Monet omistajat ovat kuitenkin raportoineet, ett\u00e4 7.3-moottori polttaa mielell\u00e4\u00e4n paljon \u00f6ljy\u00e4, ehk\u00e4 jopa hieman liikaa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 \u00f6ljy on vaihdettava suosituksia aikaisemmin, jotta voit olla 1000-prosenttisen varma siit\u00e4, ettei moottori k\u00e4rsi \u00f6ljyn puutteesta.<\/p>\n\n\n\n

Jos n\u00e4in k\u00e4y, moottori\u00f6ljyn puute voi tuhota moottorin kokonaan. Moottorisi voi ylikuumentua, se voi sytty\u00e4 v\u00e4\u00e4rin, se voi sammua ja se voi jopa tuhota itsens\u00e4 kokonaan. Pid\u00e4 siis aina silm\u00e4ll\u00e4 \u00f6ljyn mittatikkua, koska sinun on oltava 100-prosenttisen varma.<\/p>\n\n\n\n

Ford 7.3L V8 – ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

7.3L V8 -moottorissa on j\u00e4rjestelm\u00e4 nimelt\u00e4 ”muuttuva ajoitus”, joka on suunniteltu polttoaineen s\u00e4\u00e4st\u00e4miseksi. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 moottorin j\u00e4ttil\u00e4inen kuluttaa paljon polttoainetta, kaikki t\u00e4llaiset j\u00e4rjestelm\u00e4t ovat todella hyv\u00e4 lis\u00e4. On turvallista sanoa, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 on suuri merkitys polttoaineen kulutuksen parantamisessa, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 se ei ole kaikkein luotettavin j\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huono uutinen on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4 on osa auton ajoitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, johon kuuluvat ajoitusketju ja kiristin, jotka ovat elint\u00e4rkeit\u00e4 moottorin toiminnan kannalta. Jotkut omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t toimi vaihtelevan ajoituksen vuoksi, mik\u00e4 voi tuhota moottorin kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Ford 7.3L V8 – sylinterien pisteytysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jotkut omistajat ovat valittaneet, ett\u00e4 7.3L V8 -moottori k\u00e4rsii toisinaan sylinterien arpeutumisesta, joka johtuu m\u00e4nn\u00e4nrenkaan rikkoutumisesta. He sanovat my\u00f6s, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat johtua m\u00e4nn\u00e4n sis\u00e4puolen saastumisesta tai jopa moottorin huonosta voitelusta.<\/p>\n\n\n\n

Murtunut m\u00e4nn\u00e4nrengas voi olla katastrofaalinen ongelma, joten se on hoidettava mahdollisimman pian. Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko yksitt\u00e4inen, mutta se on tarpeeksi vakava, jotta se mainitaan t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa.<\/p>\n\n\n\n

Ford 7.3L V8 – Bensiinin kulutusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Huono bensan kulutus ei johdu mekaanisesta ongelmasta, vaan siit\u00e4, ett\u00e4 moottori on yksinkertaisesti liian suuri. Ford sanoo, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n moottorin pit\u00e4isi kuluttaa 10-15MPG, mutta monet omistajat toteavat, ett\u00e4 5-10MPG on paljon todenn\u00e4k\u00f6isempi skenaario.
T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 7,3 litran V8-moottori on yksi v\u00e4hiten polttoainetehokkaista moottoreista, joita voit ostaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, ellei jopa kaikkein v\u00e4hiten polttoainetehokas. T\u00e4m\u00e4 kuuluu asiaan, sill\u00e4 n\u00e4in suurta moottoria ei yksinkertaisesti voi tehd\u00e4 taloudelliseksi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ostaa 7.3L Ford?<\/h3>\n\n\n\n

430 hv:n teholla kukaan ei voi sanoa, ett\u00e4 7,3 litran V8 olisi heikko, mutta jokainen voi sanoa, ett\u00e4 430 hv 7,3 litran V8:lle on hulvatonta. Asiaa taustoittaakseni: Mercedes toi markkinoille 2,0 litran nelisylinterisen turbomoottorin, joka on melko lailla samantasoinen kuin 7,3 litran V8-moottori, vaikka se on alle puolet pienempi kuin 7,3 litran V8-moottori.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 her\u00e4tt\u00e4\u00e4 kysymyksen, onko t\u00e4m\u00e4n moottorin ostamisessa edes mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 vuonna 2022? Taloudellisesti sen ostamisessa ei ole juuri mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4. Jos kuitenkin pid\u00e4t siit\u00e4, etk\u00e4 v\u00e4lit\u00e4 tehokkuudesta, voit ostaa sen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Fordin 7,3 litran moottori luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka 7,3L V8 on liian suuri, liian heikko ja liian tehoton, kukaan ei voi arvostella sit\u00e4 ep\u00e4luotettavuudesta. Jotkut jopa sanovat, ett\u00e4 7,3L V8 on luotettavin Ford-kuorma-auton moottori, jonka voi saada, ja olen yleens\u00e4 samaa mielt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos siit\u00e4 pidet\u00e4\u00e4n hyv\u00e4\u00e4 huolta ja kaikki pienetkin ongelmat ratkaistaan ja se pidet\u00e4\u00e4n hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi t\u00e4m\u00e4 moottori ei voisi ylitt\u00e4\u00e4 300 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Paljonko voit hinata Ford 7.3L V8:lla?<\/h3>\n\n\n\n

Monet uskovat, ett\u00e4 Fordin 7,3L V8 on moottori, jolla on v\u00e4h\u00e4n hyvi\u00e4 puolia, mutta paljon huonoja puolia. Yksi 7,3L V8:n vaikuttavimmista asioista on kuitenkin se, ett\u00e4 se voi vet\u00e4\u00e4 19 500 kiloa, mihin et varmasti pysty vastaavan tehoisella Mercedeksen 2,0L-turbolla varustetulla 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Viime vuosina olemme n\u00e4hneet autoteollisuuden siirtyv\u00e4n hitaasti pois perinteisist\u00e4 polttomoottoreista hybridisoinnin ja s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4misen hyv\u00e4ksi, mink\u00e4 pit\u00e4isi lopulta johtaa tulevaisuuden hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6tt\u00f6m\u00e4\u00e4n liikenteeseen. Kaikki autonvalmistajat tuottavat s\u00e4hk\u00f6autoja, hybridej\u00e4 ja pienempi\u00e4 moottoreita, koska<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4828"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4828"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4828\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4829,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4828\/revisions\/4829"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4828"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4828"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4828"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}