{"id":4848,"date":"2022-09-14T07:55:05","date_gmt":"2022-09-14T07:55:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4848"},"modified":"2022-09-14T07:55:09","modified_gmt":"2022-09-14T07:55:09","slug":"hyundai-nexo-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/hyundai-nexo-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Hyundai Nexo – yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Nexo on maailman ensimm\u00e4inen sarjatuotannossa oleva vetypolttokennok\u00e4ytt\u00f6inen katumaasturi ja vain yksi kahdesta valtavirran polttokennoautosta, joita voit ostaa juuri nyt. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Nexo on Hyundain jonkinlainen projekti, jonka avulla se pyrkii selvitt\u00e4m\u00e4\u00e4n, onko t\u00e4ll\u00e4 teknologialla tulevaisuutta massasovelluksissa ja onko vetyautojen kehitt\u00e4misess\u00e4 ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Aina kun jokin merkki tekee jotain t\u00e4ysin erilaista kuin mihin olemme tottuneet, voimme odottaa, ett\u00e4 siihen liittyy paljon luotettavuusongelmia. Hyundai Nexo vaikuttaa kaiken kaikkiaan melko luotettavalta autolta, mutta on joitakin asioita, joista kannattaa puhua tarkemmin. Uudet teknologiat tuovat mukanaan uusia ongelmia, ja sama p\u00e4tee l\u00e4hes kaikkiin uusiin autoihin.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 luultavasti pahin ongelma, jonka Nexossa voi kokea, on vuotava vetypolttoaines\u00e4ili\u00f6, joka on my\u00f6s syy siihen, ett\u00e4 Hyundai kutsui Nexon takaisin. Muita ongelmia ovat muun muassa jarrujen ongelmat, jotka voivat menett\u00e4\u00e4 jarrutuskykyns\u00e4 ja vaikuttaa suuresti auton pys\u00e4htymismatkaan.<\/p>\n\n\n\n

Nexo on saatavana vain Kaliforniassa, mik\u00e4 voidaan my\u00f6s n\u00e4hd\u00e4 ongelmana, jos et ole Kaliforniasta. Vetyauton ajamiseen liittyy my\u00f6s omat haasteensa. El\u00e4minen t\u00e4m\u00e4ntyyppisen auton kanssa on vaikeaa, koska vetyasemia ei ole juuri nyt paljon, ja voimansiirron vikojen korjaaminen on vaikeaa, koska useimmilla mekaanikoilla ei ole hajuakaan.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – Vetypolttoainevuodot ovat ongelma.<\/h2>\n\n\n\n

Pahin luotettavuusongelma, jonka voit kokea Nexon kanssa, on vuotava polttoaines\u00e4ili\u00f6. Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 ongelma on epoksiliimattu suodattimen prototyyppi, koska suodatin voi irrota tankkauksen j\u00e4lkeen ja aiheuttaa auton vuotamisen. Suodatin on laserhitsattava, jotta se pit\u00e4\u00e4 polttoaineen suojattuna sis\u00e4ll\u00e4. Valitettavasti t\u00e4m\u00e4 aiheutti polttoainevuotoja, jotka aiheuttivat jopa valtavan tulipalon.<\/p>\n\n\n\n

Juuri t\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 Hyundai kutsui takaisin kaikki Nexo-mallit korjatakseen t\u00e4m\u00e4n ongelman, mik\u00e4 oli monille asiakkaille melkoinen painajainen, koska se vei melko paljon aikaa. On hieman turhauttavaa, kun ostat upouuden auton ja joudut palauttamaan sen j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jotta se ei en\u00e4\u00e4 syttyisi liekkeihin.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – jarruongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Toinen Nexon merkitt\u00e4v\u00e4 ongelma liittyy auton jarruj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jossa jarrujen tiedet\u00e4\u00e4n lakanneen toimimasta kunnolla ja pident\u00e4v\u00e4n auton pys\u00e4htymismatkaa. Kun n\u00e4in painava auto on varustettu paineistetulla vedyll\u00e4, et halua sen kaatuvan, sill\u00e4 se voisi olla valtava katastrofi.<\/p>\n\n\n\n

Juuri t\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4 Hyundai kutsui j\u00e4lleen kerran Nexon takaisin, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 jarruj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat voivat p\u00e4\u00e4tty\u00e4 katastrofaalisesti. T\u00e4m\u00e4 ongelma on itse asiassa todella yleinen monissa Hyundai-malleissa, ja se johtuu integroidusta elektronisesta jarruj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4, joka tulkitsee sy\u00f6tt\u00f6si v\u00e4\u00e4rin ja reagoi siten arvaamattomasti ja suorastaan vaarallisesti.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – saatavuusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n artikkelin johdannossa mainitsimme, ett\u00e4 Nexo on saatavilla vain Kaliforniassa, koska Hyundai katsoo, ett\u00e4 Kalifornia on ainoa paikka maailmassa, jossa ihmiset todella haluavat el\u00e4\u00e4 ja omistaa vetyautoja. T\u00e4m\u00e4 on melko turhauttavaa niille, jotka haluavat auton, mutta eiv\u00e4t asu Kaliforniassa eiv\u00e4tk\u00e4 siksi voi ostaa sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on viel\u00e4 k\u00e4rjistetympi, sill\u00e4 vetyautoja, joita voi ostaa, ei ole yleisesti ottaen kovin montaa. Toyota Mirai on maailmanlaajuisesti myyt\u00e4v\u00e4 vetyauto, koska Toyota uskoo, ett\u00e4 kaikilla pit\u00e4isi olla mahdollisuus k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaihtoehtoista auton k\u00e4ytt\u00f6voimaa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Nexo – vetyauton kanssa el\u00e4misen haasteet<\/h2>\n\n\n\n

Nyt on puhuttava Nexon kaltaisen auton mahdollisesti suurimmista ongelmista. Ensinn\u00e4kin auto maksaa 60 000 dollaria, mik\u00e4 on todella korkea hinta Hyundailta. Toiseksi, Yhdysvalloissa ei ole paljon vedyn tankkausasemia, eik\u00e4 Kaliforniassa ole paljon parempi tilanne. Kolmanneksi t\u00e4m\u00e4nkaltaisen auton vakuutus- ja k\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat aina liioiteltuja, koska se on niin harvinainen.<\/p>\n\n\n\n

Viimeisen\u00e4 ja mahdollisesti jopa merkitt\u00e4vimp\u00e4n\u00e4 ongelmana on se, ett\u00e4 t\u00e4llaisen auton korjaaminen voi olla painajainen. Kyll\u00e4, voit menn\u00e4 j\u00e4lleenmyyj\u00e4n kautta, mutta se on usein tuomittu valtaviin jonotuslistoihin, jotka j\u00e4tt\u00e4v\u00e4t sinut tyhj\u00e4n p\u00e4\u00e4lle. Vetyauton vieminen takapihan mekaanikolle on kuin veisi avaruussukkulan Jiffy Lubeen, se ei vain onnistu.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Hyundai Nexo?<\/h3>\n\n\n\n

No, jos asut Kalifornian ulkopuolella, sill\u00e4 ei ole edes v\u00e4li\u00e4, koska Nexoa ei voi ostaa mist\u00e4\u00e4n muualta kuin Kaliforniasta. Toiseksi, t\u00e4llaisen auton ostamisessa ei ole juuri mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4 monestakaan syyst\u00e4. Ensinn\u00e4kin 60 000 dollarin hintalappu on jo itsess\u00e4\u00e4n vaikea niell\u00e4, mutta 60 000 dollaria Hyundaista, jota tuskin kukaan haluaa ostaa, on viel\u00e4 vaikeampi niell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Et ole oikeastaan tietoinen kaikista yksityiskohdista, mit\u00e4 t\u00e4llaisen auton omistaminen vaatii, ja mik\u00e4 t\u00e4rkeint\u00e4, mit\u00e4 sen yll\u00e4pit\u00e4minen vaatii. Vetytankkausasemia on vaikea l\u00f6yt\u00e4\u00e4, k\u00e4ytettyjen vetyautojen markkinoita ei ole olemassa, ja poistoja on uskomattoman vaikea laskea. Kaikki n\u00e4m\u00e4 syyt huutavat – \u00e4l\u00e4 osta t\u00e4t\u00e4 autoa.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Hyundai Nexoa ei voi ostaa Kalifornian ulkopuolella?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai uskoo, ett\u00e4 Kalifornia on ainoa osavaltio Yhdysvalloissa ja yksi harvoista paikoista maailmassa, jossa infrastruktuuri todella tukee vetyauton asumista ja omistamista. Siit\u00e4 huolimatta olemme n\u00e4hneet joukon vetypuutteita ja muita niihin liittyvi\u00e4 ongelmia, jotka ovat tehneet vetyauton kanssa el\u00e4misest\u00e4 vaikeaa my\u00f6s Kaliforniassa.<\/p>\n\n\n\n

Olipa asia miten tahansa, vetyautot eiv\u00e4t yksinkertaisesti ole massak\u00e4yt\u00f6ss\u00e4. Maailma on k\u00e4\u00e4ntynyt kohti klassisia s\u00e4hk\u00f6- ja hybridiautoja, ja vetyautot eiv\u00e4t saa lainkaan huomiota.<\/p>\n\n\n\n

Miksi vetyautot ep\u00e4onnistuvat?<\/h3>\n\n\n\n

Koska vetyautoilla ei yksinkertaisesti voi tehd\u00e4 rahaa. Polttoaineasemat tekev\u00e4t jatkuvasti tappiota, mink\u00e4 vuoksi yksityinen aloite ei todenn\u00e4k\u00f6isesti koskaan seuraa. S\u00e4hk\u00f6- ja hybridiautot ovat seuraava suuri juttu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vetyautot voidaan unohtaa ainakin v\u00e4h\u00e4ksi aikaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Nexo on maailman ensimm\u00e4inen sarjatuotannossa oleva vetypolttokennok\u00e4ytt\u00f6inen katumaasturi ja vain yksi kahdesta valtavirran polttokennoautosta, joita voit ostaa juuri nyt. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Nexo on Hyundain jonkinlainen projekti, jonka<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4849,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4848"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4848"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4848\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4850,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4848\/revisions\/4850"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4849"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4848"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4848"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4848"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}