{"id":490,"date":"2021-06-28T09:40:49","date_gmt":"2021-06-28T09:40:49","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=490"},"modified":"2021-06-28T09:40:49","modified_gmt":"2021-06-28T09:40:49","slug":"mika-on-paras-mersu-maastokayttoon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/mika-on-paras-mersu-maastokayttoon\/","title":{"rendered":"Mik\u00e4 on paras Mersu maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n?"},"content":{"rendered":"\n
Mercedes-Benz on suosittu ylellisist\u00e4 ja luotettavista sedaneistaan, mutta se valmistaa my\u00f6s erinomaisia maastoajoneuvoja.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes G-luokka on paras Mercedes-maastoauto. T\u00e4m\u00e4 auto sai alkunsa sotilasajoneuvona, eli se on suunniteltu kulkemaan minne tahansa ilman haasteita. Maasturi kest\u00e4\u00e4 mit\u00e4 tahansa sen tiell\u00e4 ja kruisailee kaikenlaisissa maastoissa sujuvasti.<\/p>\n\n\n\n
Kuten kaikki Mercedes-ajoneuvot, t\u00e4m\u00e4 maasturi on kuitenkin melko kallis. Sit\u00e4 ei ole rakennettu vain maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, vaan siin\u00e4 on my\u00f6s Mercedes-Benz-ajoneuvojen tehoa ja hienostuneisuutta. Se on t\u00e4ydellinen henkil\u00f6ille, jotka etsiv\u00e4t t\u00e4ydellist\u00e4 katumaasturia, joka toimii poikkeuksellisen hyvin maastossa ja maastossa mukavuudesta tinkim\u00e4tt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes G-luokka on ollut olemassa jo yli 40 vuotta. Vaikka se on alun perin rakennettu sotilask\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, t\u00e4m\u00e4 katumaasturi on nyky\u00e4\u00e4n maastoautoilijoiden suosiossa hienostuneiden ominaisuuksiensa ja erinomaisen suorituskykyns\u00e4 ansiosta. Mercedeksen ”G-vaunussa”, kuten monet sit\u00e4 kutsuvat, on useimmat ominaisuudet, jotka haluat maastoajoneuvolta.<\/p>\n\n\n\n
T\u00e4m\u00e4 G-luokan katumaasturi ylpeilee vaikuttavalla muotoilullaan, joka her\u00e4tt\u00e4\u00e4 huomiota kaikkialla, miss\u00e4 se kulkee. Tarkemmin sanottuna G550-mallissa on erinomainen maavara, jota tarvitaan sujuvaan maastoajoon. Tulet my\u00f6s pit\u00e4m\u00e4\u00e4n 738 lb-ft:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentista ja suurista py\u00f6rist\u00e4, joilla p\u00e4\u00e4set helposti yli karusta maastosta.<\/p>\n\n\n\n
G-Wagon on legendaarinen ikonisen laatikkomaisen muotoilunsa ansiosta. Se on my\u00f6s pitk\u00e4 ja leve\u00e4, mutta silti kevyt. Siksi k\u00e4ytt\u00e4jill\u00e4 on enemm\u00e4n kuormatilaa, kun he ajavat maastossa luontoon. Ajoneuvo on my\u00f6s tilava, ja siin\u00e4 on paljon p\u00e4\u00e4ntilaa, vaikka takapenkill\u00e4 istuvien matkustajien jalkatila saattaa olla hieman pieni.<\/p>\n\n\n\n
Joitakin ominaisuuksia, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 ihanteellisen maastoajoon, ovat muun muassa seuraavat:<\/p>\n\n\n\n
Jos sinulla ei ole rahaa k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Mercedes G-Class G550 -malliin, voit valita Mercedes GLE-luokan. Mercedes-Benz GLE-luokka esiteltiin vuonna 1997. Se tunnettiin aiemmin nimell\u00e4 Mercedes M-luokka, joka muutettiin my\u00f6hemmin GLE-luokaksi huhtikuussa 2015.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz GLE-luokka on hieman edullisempi kuin G-vaunu. T\u00e4ss\u00e4 keskikokoisessa katumaasturissa on kaikki ylellisyydet, joita voi toivoa huippuluokan Benzilt\u00e4. Katumaasturissa on etumoottori-, neliveto tai 4matic- neliveto -vaihtoehdot. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 on 7G-Tronic Plus -automaattivaihteisto ja 210 km\/h huippunopeus.
T\u00e4m\u00e4 Mercedeksen ylellinen keskikokoinen katumaasturi on my\u00f6s turvallinen ajaa, sill\u00e4 siin\u00e4 on muun muassa Attention Assist -j\u00e4rjestelm\u00e4, Collision Prevention Assist -j\u00e4rjestelm\u00e4, \u00e4lyk\u00e4s valoj\u00e4rjestelm\u00e4, jalankulkijoiden suojaus ja paljon muuta. Kaikki n\u00e4m\u00e4 ominaisuudet varmistavat, ett\u00e4 olet turvassa automatkasi aikana.
Kuten muissakin Mercedes-ajoneuvoissa, GLE-luokassa on t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6iset istuimet, tilavat sis\u00e4tilat ja tilava tavaratila. N\u00e4in pysyt mukavana ja nautit kyydist\u00e4si. Jos sinulla on paljon tavaraa kuljetettavana, k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4si on lis\u00e4varusteena saatava Easy-Pack-kuormanvarmistussarja, Easy-Pack-takaluukku ja paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n
Jos aiot kuljettaa rahtia maastossa, rakastat Mercedes Sprinter 4×4 -pakettiautoa. T\u00e4m\u00e4 pakettiauto voi kruisailla sujuvasti j\u00e4\u00e4ll\u00e4, lumella, hiekalla ja jopa soralla pakettiauton tarjoaman poikkeuksellisen pidon ansiosta. Lis\u00e4ksi t\u00e4m\u00e4 pakettiauto on polttoainetehokas, joten se on t\u00e4ydellinen vaihtoehto rahdin kuljettamiseen syrj\u00e4seuduilla.<\/p>\n\n\n\n
Huomaa, ett\u00e4 Sprinter 4X4:st\u00e4 on paljon muunnelmia, jotka sopivat juuri sinun ilmasto-olosuhteisiisi ja ty\u00f6h\u00f6si.<\/p>\n\n\n\n
Toinen v\u00e4hemm\u00e4n puhuttu, mutta tehokas Mercedeksen valmistama ajoneuvo on Unimog. T\u00e4m\u00e4kin on t\u00e4ydellinen ajoneuvo maastotoimintaan. Unimog voi kulkea veden, mudan ja jopa kallioiden l\u00e4pi. Unimogia voidaan my\u00f6s muokata ty\u00f6n luonteen mukaan.<\/p>\n\n\n\n
Viimeisen\u00e4 mutta ei v\u00e4h\u00e4isimp\u00e4n\u00e4 meill\u00e4 on Vito 4X4. T\u00e4ss\u00e4 pakettiautossa on loistava vetovoima nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4ns\u00e4 ansiosta. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi pakettiauto on suosittu ketter\u00e4n ja tarkan k\u00e4sitelt\u00e4vyytens\u00e4 ansiosta. Vaikka olosuhteet olisivat ep\u00e4suotuisat, t\u00e4m\u00e4 ajoneuvo vie sinut l\u00e4pi nopeasti ja sujuvasti.<\/p>\n\n\n\n
Ei, et voi. Joitakin Mercedes-Benz-ajoneuvoja ei todellakaan ole rakennettu maastoajoon, ja niiden ajaminen karussa maastossa on painajainen. T\u00e4ydellisess\u00e4 maastoajoon soveltuvassa autossa on oltava hyv\u00e4 maavara, jota monissa Mercedes-autoissa ei ole. Kaikkia Mercedes-maastureita voi kuitenkin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 maastoajoon.<\/p>\n\n\n\n
Molemmat n\u00e4ist\u00e4 autoista ovat halutuimpien luksusautoyhti\u00f6iden valmistamia. Vaikka n\u00e4m\u00e4 kaksi katumaasturia soveltuvat erinomaisesti maastoajoon, Mercedes G-550 on paljon parempi kuin BMW X5 -sarja. Siin\u00e4 on suuri maavara ja kehittyneempi\u00e4 ominaisuuksia kuin X5-sarjassa.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-ajoneuvoissa on sek\u00e4 neliveto ett\u00e4 neliveto. Molemmat vetoj\u00e4rjestelm\u00e4t on luotu l\u00e4hett\u00e4m\u00e4\u00e4n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti auton kaikkiin nelj\u00e4\u00e4n py\u00f6r\u00e4\u00e4n, jotta vetovoima lis\u00e4\u00e4ntyisi tarvittaessa. Nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4 on kuitenkin vahvempi kuin AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4, joten se soveltuu paremmin maastoajoon.<\/p>\n\n\n\n
Ennen kuin valitset Mersun maastoajoon, varmista, ett\u00e4 ymm\u00e4rr\u00e4t joitakin perusasioita. Esimerkiksi Mercedes-Benz, joka on hyv\u00e4 lumisille alueille, ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole ihanteellinen kuiviin paikkoihin. Siksi ilmasto on yksi huomioon otettavista asioista. Muita asioita ovat jousitus, iskunvaimentimet, vaihteiston hallintalaitteet, renkaat ja maastopakettipaketit.<\/p>\n\n\n\n
Mercedes-Benz tarjoaa korkealuokkaisia ja suorituskykyisi\u00e4 ajoneuvoja, mutta kaikkia niist\u00e4 ei ole tarkoitettu maastoajoon. Useimpia Mercedes-maastureita voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 maastossa, mutta saatat joutua hankkimaan lis\u00e4paketteja ajamisen helpottamiseksi. Mercedes G-luokka, jota kutsutaan my\u00f6s G-Wagoniksi, on paras Mercedes maastoajoon.
G-Wagon on hienostunut, tehokas ja ylellinen ajoneuvo, jota voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 maastossa ett\u00e4 maastossa ongelmitta. Jos sinulla on rahaa k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4n\u00e4si, olet iloinen, ett\u00e4 sinulla on t\u00e4m\u00e4 maasturi Jeep Wranglerin, Land Rover Defenderin tai Toyota Land Cruiserin sijaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Mercedes-Benz on suosittu ylellisist\u00e4 ja luotettavista sedaneistaan, mutta se valmistaa my\u00f6s erinomaisia maastoajoneuvoja. Mercedes G-luokka on paras Mercedes-maastoauto. T\u00e4m\u00e4 auto sai alkunsa sotilasajoneuvona, eli se on suunniteltu kulkemaan minne tahansa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":491,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[11],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/490"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=490"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/490\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/491"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=490"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=490"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=490"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}