{"id":4904,"date":"2022-09-28T12:35:37","date_gmt":"2022-09-28T12:35:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4904"},"modified":"2022-09-28T12:35:40","modified_gmt":"2022-09-28T12:35:40","slug":"citroen-ds7-crossback-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-ds7-crossback-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn DS7 Crossback yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Citroen DS7 Crossback on kompaktin kokoinen crossover\/SUV, jonka on valmistanut hiljattain itsen\u00e4istynyt DS-merkki. DS eli ”Different Spirit” oli aiemmin Citroenin alabr\u00e4ndi, joka haarautui vuonna 2015 raivatakseen oman tiens\u00e4 ja erottuakseen Citroenista. T\u00e4m\u00e4 tehtiin, jotta br\u00e4ndi voisi yritt\u00e4\u00e4 tulla itsen\u00e4iseksi luksusmerkiksi.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback on yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 DS-malleista, sill\u00e4 se kuuluu suosituimpaan markkinasegmenttiin. Kompaktit crossoverit\/maasturit ovat nyky\u00e4\u00e4n markkinoiden suosituimpia autoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niill\u00e4 on suuri merkitys m\u00e4\u00e4ritelt\u00e4ess\u00e4, kuinka hyv\u00e4 merkki on kokonaisuudessaan. Mutta kuinka hyv\u00e4 DS7 Crossback on luotettavuudeltaan?<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan parempi kuin useimmat Citroen DS -mallit, jotka tulivat ennen DS:n haarautumista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto on hyv\u00e4ss\u00e4 vauhdissa. On kuitenkin joitakin asioita, joista kannattaa puhua tarkemmin. Ensinn\u00e4kin auton jousituksessa on joukko ongelmia, joista monet voivat olla todella vaarallisia.<\/p>\n\n\n\n

Muita ongelmia ovat auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, mahdolliset polttoainevuodot, k\u00e4ynnistysongelmat tai erilaiset akkuun liittyv\u00e4t ongelmat. Kaiken kaikkiaan DS7 on paljon parempi kuin useimmat Citroenin valmistamat autot, mutta se voisi silti olla parempi.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback – Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Joukon omistajien mukaan DS7 Crossbackin jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4 ei ole oikein kalibroitu eik\u00e4 se k\u00e4sittele aggressiivisia kuoppia loogisesti. Jotkut omistajat sanovat, ett\u00e4 auto voi usein t\u00e4r\u00e4ht\u00e4\u00e4 ajaessaan syvempien kuoppien yli tai joskus jopa katkaista pidon ja menn\u00e4 sivuttain. Omistajat sanovat, ett\u00e4 DS on tietoinen t\u00e4st\u00e4 ongelmasta ja ett\u00e4 he eiv\u00e4t pid\u00e4 sit\u00e4 lainkaan ongelmana.<\/p>\n\n\n\n

Er\u00e4s omistaja kuitenkin sanoi, ett\u00e4 auto voi jopa menett\u00e4\u00e4 t\u00e4ydellisen hallinnan, jos ajetaan nopeasti kuopan yli. DS teki DS7:lle takaisinkutsun takajousituksen kiinnityspulttien vuoksi, jotka eiv\u00e4t olleet kunnolla kiinni autossa. Jos t\u00e4m\u00e4 j\u00e4tettiin hoitamatta, oli suuri mahdollisuus, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 pultit voivat katketa ja aiheuttaa auton notkahduksen.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

DS7 Crossbackin tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s kokevan runsaasti s\u00e4hk\u00f6ongelmia, jotka voivat pilata koko omistuskokemuksesi, jos et hoida niit\u00e4 yksi kerrallaan. Yleisimm\u00e4t s\u00e4hk\u00f6ongelmat liittyv\u00e4t auton sis\u00e4iseen infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jonka tiedet\u00e4\u00e4n usein ep\u00e4onnistuvan, h\u00e4iriintyv\u00e4n tai menev\u00e4n t\u00e4ysin tyhj\u00e4ksi.<\/p>\n\n\n\n

Onneksi t\u00e4llaiset ongelmat voidaan yleens\u00e4 ratkaista k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4ll\u00e4 auto uudelleen. Muita s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat esimerkiksi puhelinliit\u00e4nt\u00e4ongelmat tai ongelmat, joissa peruutuskamera ei halua kytkeyty\u00e4 p\u00e4\u00e4lle. Jotkut ovat my\u00f6s raportoineet, ett\u00e4 pys\u00e4k\u00f6intianturit ovat usein liian herkki\u00e4, erityisesti sateella. Lis\u00e4ksi start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi toimia ep\u00e4huomiossa, mutta se ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole ongelma.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback – Polttoainevuodot<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainevuodot ovat Citroenin malleissa yleinen ilmi\u00f6, sill\u00e4 merkin historian aikana on ollut monia takaisinkutsuja, jotka johtuivat polttoainevuodoista. DS7 k\u00e4rsii kaapelointi- ja ohjelmistop\u00e4ivitysongelmien aiheuttamista polttoainevuodoista, jotka voivat jopa sytytt\u00e4\u00e4 tulipalon, jos niit\u00e4 ei hoideta ajoissa. DS kutsui takaisin yli 5 500 vuosina 2017-2021 valmistettua yksil\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kyseess\u00e4 on todellakin huomattava m\u00e4\u00e4r\u00e4 autoja, mik\u00e4 korostaa entisest\u00e4\u00e4n sit\u00e4, kuinka vakavia n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat olla. Jos olet kiinnostunut ostamaan DS7:n, muista tarkistaa auton huoltohistoriasta, onko tarkasteltavana oleva auto kuulunut t\u00e4h\u00e4n takaisinkutsuun.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback – k\u00e4ynnistysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi DS7:n yleisimmist\u00e4 ja \u00e4rsytt\u00e4vimmist\u00e4 ongelmista liittyy siihen, ett\u00e4 auto ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4. Syy, miksi n\u00e4it\u00e4 ongelmia esiintyy yleens\u00e4, on viallinen k\u00e4ynnistysmoottori, viallinen johdotus, tulviva moottori tai yksinkertaisesti kylm\u00e4t aamul\u00e4mp\u00f6tilat, jotka edellytt\u00e4v\u00e4t moottorin l\u00e4mmitt\u00e4mist\u00e4 ennen sen k\u00e4ynnist\u00e4mist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 ongelmat johtuvat useimmiten s\u00e4hk\u00f6ongelmista, mutta joskus ne voivat johtua my\u00f6s moottorin ongelmista. Meid\u00e4n on my\u00f6s mainittava akku yleisen\u00e4 syyllisen\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossback – Akkuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

DS7:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n joukosta akkuun liittyvi\u00e4 ongelmia, joista osa liittyy yksinomaan akkuun, kun taas osa voi liitty\u00e4 my\u00f6s muihin l\u00e4hell\u00e4 oleviin s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, kuten esimerkiksi generaattoriin. Jotkut omistajat ovat my\u00f6s raportoineet erilaisista ongelmista, jotka aiheuttavat akun voimakasta hapettumista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa DS7 Crossback?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t DS7 Crossbackin muotokielest\u00e4 ja n\u00e4et itsesi ajavan autolla, jolla ei monilla ole tapana ajaa, DS7 Crossback voi olla hyv\u00e4 auto sinulle. Sinun on my\u00f6s pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4si, ett\u00e4 DS7 on crossover\/kompakti katumaasturi. Crossoverit ja katumaasturit ovat automarkkinoiden huipulla, kun on kyse suosiosta ja haluttavuudesta.<\/p>\n\n\n\n

DS7 Crossbackilla on sin\u00e4ns\u00e4 monia hyvi\u00e4 puolia, mutta jos et ole merkin fani, DS7 ei ole sinulle sopiva auto. DS yritt\u00e4\u00e4 houkutella ostajia, jotka ovat yleens\u00e4 kiinnostuneita saksalaisista luksusautoista, mutta se vie aikaa, sill\u00e4 kolme saksalaista luksusautomerkki\u00e4 ovat olleet luksusautojen p\u00f6yd\u00e4n \u00e4\u00e4ress\u00e4 jo vuosikymmeni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko DS7 Crossback perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

DS7 Crossback on todellakin perheauto, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti tilaa sek\u00e4 koko autossa ett\u00e4 tavaratilassa, ja se on my\u00f6s todella turvallinen ja helppok\u00e4ytt\u00f6inen. Useimmat DS7 Crossbackin ostajat ovat nuorempia perheit\u00e4, joilla ei ole tarvetta yli viidelle istumapaikalle, sill\u00e4 DS7 on t\u00e4ss\u00e4 suhteessa todella hyv\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

Voiko DS7 Crossbackilla ajaa maastossa?<\/h3>\n\n\n\n

Takana ovat ne ajat, jolloin kaikki katumaasturit suunniteltiin maastoajoa silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en, sill\u00e4 useimmat uudet katumaasturit (mukaan lukien DS7) on suunniteltu kaupunki- ja pitk\u00e4matkaisia matkoja varten. Voit saada DS7:n AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 varustettuna, jolla voi tosiaan ajaa liev\u00e4ss\u00e4 maastossa, mutta \u00e4l\u00e4 toivo liikoja, sill\u00e4 DS7 ei ole mik\u00e4\u00e4n maastokelpoinen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citroen DS7 Crossback on kompaktin kokoinen crossover\/SUV, jonka on valmistanut hiljattain itsen\u00e4istynyt DS-merkki. DS eli ”Different Spirit” oli aiemmin Citroenin alabr\u00e4ndi, joka haarautui vuonna 2015 raivatakseen oman tiens\u00e4 ja erottuakseen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4905,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4904"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4904"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4904\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4907,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4904\/revisions\/4907"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4905"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4904"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4904"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4904"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}