{"id":4910,"date":"2022-09-29T09:09:55","date_gmt":"2022-09-29T09:09:55","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4910"},"modified":"2022-09-29T09:09:58","modified_gmt":"2022-09-29T09:09:58","slug":"onko-volkswagen-sharan-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-volkswagen-sharan-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Volkswagen Sharan hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Sharan on suuri monik\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n ensisijaisesti perheen teht\u00e4viin. Sharan esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran 1990-luvun puoliv\u00e4liss\u00e4, ja sen valmistus lopetetaan parhaillaan. L\u00e4hes kolmen vuosikymmenen tuotannon aikana Volkswagen onnistui myym\u00e4\u00e4n l\u00e4hes 800 000 kappaletta, mik\u00e4 on kelpo m\u00e4\u00e4r\u00e4 t\u00e4llaiselle autolle.<\/p>\n\n\n\n

Sharan on suuri, tilava, ergonominen, helppo ajaa ja siit\u00e4 on helppo n\u00e4hd\u00e4 ulos, mutta onko Volkswagen Sharan hyv\u00e4 auto? Sharan on suhteellisen hyv\u00e4 auto siihen n\u00e4hden, mit\u00e4 se on, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 jos tarvitset isomman tila-auton, johon mahtuu mukavasti jopa seitsem\u00e4n matkustajaa, Sharan on hyv\u00e4 kauppa, koska se onnistui poistumaan enemm\u00e4n kuin jotkut kilpailijansa.<\/p>\n\n\n\n

Sharanin moottoripaletti koostuu 4-sylinterisist\u00e4 moottoreista, mutta 1. sukupolven Sharaniin on saatavana my\u00f6s V6-moottori. Kaikki Sharanin moottorit on suunniteltu tehokkaiksi, pehmeiksi ja halvoiksi huoltaa, ja siksi vanha kunnon 2,0 litran TDI on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras Sharanin moottori, jonka voit saada.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta Sharan on kunnollinen, mutta aiomme mainita muutamia yleisi\u00e4 ongelmia. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistavaa runsaan matkustajatilan ja kuormatilan ansiosta, ja my\u00f6s arvo on todella hyv\u00e4 kaikissa kolmessa mallissa.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

1. sukupolven Sharan on saatavana joko 4-sylinterisill\u00e4 1,8- tai 2,0-litraisilla bensiinimoottoreilla, joiden teho on jopa 150 hv, tai 2,8-litraisella V6-moottorilla, jonka teho on jopa 204 hv. 1. sukupolven dieselmoottorit ovat 1,9- ja 2,0-litraiset 4-sylinteriset moottorit, joiden teho on jopa 140 hv. 2. sukupolven Sharanissa on vain kaksi bensiinimoottoria, 1.4L TSI tai 2.0L TSI, joiden tehot vaihtelevat 150hv:n ja 200hv:n v\u00e4lill\u00e4, kun taas 2. sukupolven faceliftiss\u00e4 oli vain 150hv:n 1.4L TSI, joka on Sharanin paras bensiinimoottori.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottoreiden osalta 1. sukupolven Sharanissa on joko 2.0L TDI tai 1.9L TDI. Toisen sukupolven ja 2. sukupolven facelift Sharanissa on vain 2.0L TDI, jonka teho on 184hv. T\u00e4m\u00e4 on Sharanin paras moottori kaikista, sill\u00e4 siin\u00e4 on t\u00e4ydellinen tasapaino tehon, tehokkuuden ja luotettavuuden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Sharanin saa joko FWD-autona tai AWD 4MOTION-autona, jos olet valmis maksamaan siit\u00e4. Aiemmat Sharan-mallit olivat saatavilla viallisella Synchro-vaihteistolla, jota kannattaa v\u00e4ltt\u00e4\u00e4, sill\u00e4 vain DSG-automaatti on hyv\u00e4 automaattilaatikko Sharaniin.
Kaikki moottorit ovat suhteellisen tehokkaita, mutta uusimpien Sharan-mallien 2.0L TDI on tehokkain, sill\u00e4 se kuluttaa jopa 50MPG.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Sharan on suunniteltu premium-tila-autoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa kunnon mukavuudet premium-luokan paketissa. Sharanin 1. sukupolvi on nyky\u00e4\u00e4n melko ruma auto, kun taas Sharanin 2. sukupolvi ja erityisesti Sharanin 2. sukupolven facelift ovat paljon parempia. Sis\u00e4tilojen osalta molemmat ovat utilitaristisia ja niiss\u00e4 on painotettu ergonomiaa, aivan kuten VW yleens\u00e4 teki aikoinaan.<\/p>\n\n\n\n

Sharanin ajokokemus ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se toimii, mutta ei ole mitenk\u00e4\u00e4n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4. Se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ja kulkee kuin mik\u00e4 tahansa muu tila-auto, mutta melueristys ja vaimennus ovat hieman parempia kuin joissakin halvemmissa kilpailijoissa.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Sharanin luotettavuus on uusimpien mallien osalta keskinkertainen ja 1. sukupolven mallin osalta ala-arvoinen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Sharanissa on melkoinen m\u00e4\u00e4r\u00e4 ongelmia, mutta ne ovat hallittavissa, jos autoa huolletaan oikein.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t VW Sharanin ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, varusteisiin, s\u00e4hk\u00f6ihin, koriin ja moottoriin. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 liittyy 1. sukupolven malliin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 2. sukupolven malli on siihen verrattuna paljon parempi.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n
  1. sukupolven Sharanin voi ostaa pienell\u00e4 rahalla, kun taas uudemmat mallit eiv\u00e4t ole kovinkaan paljon kalliimpia. Syy siihen, miksi Sharan menetti arvonsa niin paljon kuin se menetti, on se, ett\u00e4 se ei todellakaan tee mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4. Se on vain tila-auto, joka ei riepottele, eik\u00e4 se ole mitenk\u00e4\u00e4n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    T\u00e4m\u00e4 ei ole varsinaisesti huono asia niille, jotka haluavat auton, joka yksinkertaisesti toimii ja tekee kaiken niin kuin pit\u00e4\u00e4kin. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on loistava, sill\u00e4 Sharaniin mahtuu jopa seitsem\u00e4n ihmist\u00e4, ja tilaa on joka suhteessa runsaasti. Tavaratila on my\u00f6s valtava, koska Sharan on todellinen perheauto.<\/p>\n\n\n\n

    FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

    Miksi VW Sharanin valmistus lopetetaan?<\/h3>\n\n\n\n

    VW p\u00e4\u00e4tti viime vuosina uudistaa mallivalikoimaa s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4kseen rahaa ja keskitt\u00e4\u00e4 suurimman osan T&K-rahoista tulevaisuuteen. Pandemian aikana VW Sharanista ja Seat Alhambrasta tuli kannattamattomia, ja siksi niiden tuotanto lopetetaan lopullisesti.<\/p>\n\n\n\n

    On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 VW tarjoaa Transporter Multivan -mallia ja monia ID. malliston autoja, jotka voivat tehokkaasti korvata Sharanin. Sharanista tuli yksinkertaisesti tarpeeton, ja siksi VW luopuu siit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

    Onko Volkswagen Sharan hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

    K\u00e4ytettyjen perheautojen osalta Sharan on yksi parhaista vaihtoehdoista, joita voit valita VW:n k\u00e4ytettyjen autojen valikoimasta. Sharanissa n\u00e4kyy kuitenkin aika paljon ik\u00e4\u00e4, mik\u00e4 vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n sit\u00e4, ett\u00e4 Sharan on melko tyls\u00e4 ja ep\u00e4suosittu.<\/p>\n\n\n\n

    Kyky pakata jopa seitsem\u00e4n ihmist\u00e4 mukavasti yhteen autoon on kuitenkin syy, miksi Sharania ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n on olemassa. Jos voit ostaa uudemman VW-perheauton, j\u00e4t\u00e4 Sharan v\u00e4liin, mutta jos et voi, Sharan on kaiken kaikkiaan paras k\u00e4ytetty VW-perheauto.<\/p>\n\n\n\n

    Onko VW Sharan isompi kuin VW Touran?<\/h3>\n\n\n\n

    Volkswagen Sharan on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta melko paljon isompi. Sharan on l\u00e4hes 35 cm pidempi kuin Touran ja my\u00f6s 7,5 cm leve\u00e4mpi kuin Touran. Sharan on 6 cm korkeampi ja tarjoaa paljon enemm\u00e4n tilaa sis\u00e4ll\u00e4, sek\u00e4 matkustajille ett\u00e4 lastille.<\/p>\n\n\n\n

    Touranin tuotanto on my\u00f6s loppumassa, joten nyt on aika, jolloin n\u00e4m\u00e4 molemmat ovat saatavissa uutena, jos se tietysti kiinnostaa sinua.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Volkswagen Sharan on suuri monik\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n ensisijaisesti perheen teht\u00e4viin. Sharan esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran 1990-luvun puoliv\u00e4liss\u00e4, ja sen valmistus lopetetaan parhaillaan. L\u00e4hes kolmen vuosikymmenen tuotannon aikana Volkswagen onnistui myym\u00e4\u00e4n<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4911,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4910"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4910"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4910\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4912,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4910\/revisions\/4912"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4911"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4910"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4910"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4910"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}