{"id":4913,"date":"2022-09-29T09:10:33","date_gmt":"2022-09-29T09:10:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4913"},"modified":"2022-09-29T09:10:36","modified_gmt":"2022-09-29T09:10:36","slug":"volkswagen-sharanin-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/volkswagen-sharanin-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Volkswagen Sharanin yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Sharan on monik\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto, jota on valmistettu vuodesta 1995 l\u00e4htien. Sharanin toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2010 ja 2. sukupolven facelift vuonna 2015.<\/p>\n\n\n\n

Useimpien verkossa saatavilla olevien tietojen mukaan Sharanin luotettavuus on keskinkertainen. Yleisimm\u00e4t VW Sharanin ongelmat liittyv\u00e4t vaihteistoon, varusteisiin, MAF-anturiin, s\u00e4hk\u00f6ihin ja koriin. Suurin osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ennaltaehk\u00e4isev\u00e4ll\u00e4 huollolla, mutta toiset, kuten MAF-anturi, on lopulta vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s turvallista sanoa, ett\u00e4 Sharanin 1. sukupolvi on niist\u00e4 kaikista ongelmallisin, kun taas 2. sukupolvi ei ole paljon parempi. 2. sukupolven facelift tarjoaa runsaasti parannuksia kahteen ensimm\u00e4iseen malliin verrattuna, ja se on suositeltavin valinta, jos haluat ostaa Sharanin 2. k\u00e4dest\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Verkossa olevien tietojen mukaan Sharan n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n erilaisista vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista sek\u00e4 manuaali- ett\u00e4 automaattivaihteiston kanssa. Vanhemmat Synchro-automaattivaihteistot ovat tunnetusti k\u00f6mpel\u00f6it\u00e4, hitaasti reagoivia ja melko ep\u00e4mukavia, kun niit\u00e4 ei vauvata paikaltaan. DSG on liigan verran parempi ja paras vaihteisto Sharaniin.<\/p>\n\n\n\n

Manuaaliversioiden tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s vikaantuneista vaihteiden kytkenn\u00f6ist\u00e4, jotka est\u00e4v\u00e4t sinua valitsemasta haluamaasi vaihdetta. Kun n\u00e4in k\u00e4y, ainoa tapa korjata asia lopullisesti on vaihdeakselin vaihtaminen kokonaan. Jotkut haluavat painiskella vaihdekepin kanssa saadakseen vaihteen v\u00e4kisin p\u00e4\u00e4lle, mutta t\u00e4m\u00e4 voi aiheuttaa paljon enemm\u00e4n ongelmia my\u00f6hemmin.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – varusteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Sharan k\u00e4rsii my\u00f6s erilaisista varusteisiin liittyvist\u00e4 ongelmista, kuten viallisesta varapy\u00f6r\u00e4mekanismista, jolla on taipumus j\u00e4\u00e4d\u00e4 paikalleen, jos sit\u00e4 ei huolleta tarvittaessa. Toinen Sharanin ongelma on se, ett\u00e4 monet auton sis\u00e4iset komponentit ovat tunnetusti rikkoutuvia, koska ne on valmistettu halpaa muovia. Ovien kaiuttimien kannet rikkoutuvat uskomattoman helposti.<\/p>\n\n\n\n

Muut Sharanin varusteongelmat liittyv\u00e4t istuimiin, sill\u00e4 niit\u00e4 on usein vaikea liikuttaa ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4. Jotkin sis\u00e4tilojen muoviosat voivat juuttua kiinni ja muuttua uskomattoman vaikeiksi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 koskee l\u00e4hinn\u00e4 1. sukupolven Sharania ja uudempia, paljon ajettuja esimerkkej\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – MAF-anturin ongelmat<\/p>\n\n\n\n

Monien Volkswagen-mallien tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n MAF (Mass airflow sensor) -ongelmista, ja my\u00f6s Sharan kuuluu t\u00e4h\u00e4n ryhm\u00e4\u00e4n. Jos aistit, ett\u00e4 auto k\u00e4rsii heikosta kiihtyvyydest\u00e4 tai jos auto ei pysty pit\u00e4m\u00e4\u00e4n korkeampaa nopeutta yll\u00e4, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 MAF on syyllinen.<\/p>\n\n\n\n

Paras tapa ratkaista t\u00e4m\u00e4 on yksinkertaisesti vaihtaa MAF kokonaan, sill\u00e4 t\u00e4llaisilla ongelmilla on taipumus pahentua ajan my\u00f6t\u00e4. Jos et vaihda sit\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, on hyvin todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4ist\u00e4 tulee paljon enemm\u00e4n ongelmia my\u00f6hemmin.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/p>\n\n\n\n

Sharanin tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n my\u00f6s erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, kuten ulko- ja sis\u00e4valaistuksen ongelmista, kojelaudan mittareiden ongelmista, s\u00e4hk\u00f6isten ikkunoiden ongelmista sek\u00e4 erilaisista auton sis\u00e4isist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6laitteista, kytkimist\u00e4 ja valoista. Sharanin 1. sukupolvi on joukon ongelmallisin, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 my\u00f6s uudemmat mallit k\u00e4rsiv\u00e4t toisinaan s\u00e4hk\u00f6ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Niiden korjaamiseksi sinun on joskus vain k\u00e4ynnistett\u00e4v\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4t uudelleen tai vaihdettava polttimot, kun taas toisinaan sinun on vaihdettava suurempia osia tai tarkistettava sulakerasia, jos jokin ei ole palanut.<\/p>\n\n\n\n

VW Sharan – Korin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Sharan on iso auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se k\u00e4rsii isoihin autoihin liittyvist\u00e4 ongelmista. Koska Sharan on niin suuri, sill\u00e4 on taipumus taipua erilaisissa aaltoiluissa, mik\u00e4 voi vaikuttaa auton paneeliv\u00e4leihin ja aukkojen kohdistukseen. N\u00e4m\u00e4 voivat johtaa ongelmiin ovien avaamisessa ja sulkemisessa, joiden korjaaminen on aikaa viev\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4y joka tapauksessa l\u00e4pi koko auto ja avaa ja sulje kaikki ovet, jotta n\u00e4et, onko kaikki kohdallaan. Varmista my\u00f6s, ett\u00e4 liu’utat kaikki istuimet, ovet ja kaikki, jotka on suunniteltu liikkumaan, sill\u00e4 et halua autoa, jossa on liikaa n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW Sharan hyv\u00e4 perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen Sharan on itse asiassa hyv\u00e4 yleisk\u00e4ytt\u00f6inen perheauto, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti tilaa ja kunnon mukavuudet, ja se on kaiken kaikkiaan todella turvallinen auto. Sharaniin mahtuu helposti jopa seitsem\u00e4n matkustajaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 suurimpienkin perheiden pit\u00e4isi voida viihty\u00e4 Sharanissa. Tavaratila on my\u00f6s valtava, mik\u00e4 vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n, ett\u00e4 Sharan on loistava perheauto.<\/p>\n\n\n\n

Parhaiden perheautojen on oltava my\u00f6s turvallisia, joten on hyv\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 VW Sharan on viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksella varustettu auto, jossa on saatavilla kaikki uusimmat turvallisuusominaisuudet, kuten kaistalla pysymisen avustin, kamerat, anturit, pys\u00e4k\u00f6intipilotti ja mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan VW Sharan kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen Sharan on rakennettu todella vanhalle alustalle, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW onnistui ratkaisemaan useimmat ongelmat, jotka voisivat mahdollisesti johtaa Sharanin ennenaikaiseen el\u00e4kkeelle siirtymiseen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Sharan voi kest\u00e4\u00e4 helposti yli 200 000 kilometri\u00e4, mutta vain, jos huollat sit\u00e4 tarpeeksi hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Sharan on klassinen esimerkki saksalaisesta premium-luokan autosta, jossa se onnistuu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n pitk\u00e4\u00e4n, mutta vain jos sit\u00e4 on huollettu oikein. Jos haluat k\u00e4ytetyn Sharanin, valitse sellainen, jossa on v\u00e4hemm\u00e4n kilometrej\u00e4 ajettu ja jossa on kaikki huoltohistoria auton oston j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa VW Sharan?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tarkoitettua tila-autoa, Sharan on todella hyv\u00e4 valinta, sill\u00e4 se tarjoaa runsaasti tilaa, muttei kuitenkaan tunnu ajettavuudeltaan linja-autolta. Sharan ei ehk\u00e4 ole markkinoiden uusin tila-auto, mink\u00e4 vuoksi sen arvo on kyseenalainen uudesta l\u00e4htien, mutta jos valitset hyvin hoidetun k\u00e4ytetyn yksil\u00f6n, se on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s muistettava, ett\u00e4 Sharanista ollaan luopumassa, joten uusimman mallin arvo s\u00e4ilyy todenn\u00e4k\u00f6isesti hyvin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Sharan on monik\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto, jota on valmistettu vuodesta 1995 l\u00e4htien. Sharanin toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2010 ja 2. sukupolven facelift vuonna 2015. Useimpien verkossa saatavilla olevien tietojen mukaan Sharanin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4911,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4913"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4913"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4913\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4914,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4913\/revisions\/4914"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4911"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4913"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4913"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4913"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}