{"id":4920,"date":"2022-09-30T07:46:42","date_gmt":"2022-09-30T07:46:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4920"},"modified":"2022-09-30T07:46:44","modified_gmt":"2022-09-30T07:46:44","slug":"citroen-ds9n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/citroen-ds9n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Citro\u00ebn DS9:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

DS9 on Ranskassa suunniteltu, mutta Kiinassa valmistettu edustussedan, joka on suunniteltu tuomaan DS:n luksussedanien nykyaikaan. DS9:lle on ominaista ter\u00e4v\u00e4t muotoilulinjat, paljon kromattuja yksityiskohtia, monia pieni\u00e4 muotoilun yksityiskohtia ja melko futuristinen l\u00e4hestymistapa autojen suunnitteluun yleens\u00e4. DS toivoo DS9:n kilpailevan Audin, BMW:n ja Mercedeksen kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 my\u00f6s hinta on melko ylellinen.<\/p>\n\n\n\n

DS9 tuli markkinoille vuonna 2020, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto on viel\u00e4 lapsenkengiss\u00e4. Aina kun uusi tuotemerkki julkaisee upouuden auton, ongelmia seuraa yleens\u00e4 pian, sill\u00e4 uusissa autoissa on yleens\u00e4 paljon paljon ongelmia, jotka eiv\u00e4t yksinkertaisesti olleet n\u00e4kyviss\u00e4, kun autoa kehitettiin. Valitettavasti my\u00f6s DS9 on yksi n\u00e4ist\u00e4 autoista.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 DS9 k\u00e4rsii eniten infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyvist\u00e4 ongelmista. Muita ongelmia ovat tietyt varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat. DS:ll\u00e4 on my\u00f6s ongelmia yksik\u00f6iden siirt\u00e4misess\u00e4 suuremmilla moottoreilla, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 useimmat ihmiset eiv\u00e4t ole kiinnostuneita DS:n suurista moottoreista niin paljon kuin luksusostajat yleens\u00e4 ovat kiinnostuneita Audin, BMW:n, Volvon ja Mercedeksen kaltaisista merkeist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi meid\u00e4n on puhuttava kilpailusta. DS9 on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 ranskalaiset luksussedaanit eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n kuolleita, mutta vaikka ne olisivat kuinka hyvi\u00e4, ne eiv\u00e4t yksinkertaisesti pysty kilpailemaan saksalaisten kanssa, eiv\u00e4t ainakaan viel\u00e4. On viel\u00e4 liian aikaista sanoa, onko DS9 kokonaisuutena luotettava auto vai ei.<\/p>\n\n\n\n

DS9 – Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka on viel\u00e4 liian aikaista sanoa, onko DS9 luotettava auto vai ei, joitakin ongelmia alkaa hiljalleen tulla esiin, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on yksi niist\u00e4 j\u00e4rjestelmist\u00e4, jotka aiheuttavat eniten ongelmia. DS9:n infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on todella futuristisen n\u00e4k\u00f6inen, mutta se ei ole kaikkein tyylikk\u00e4in ja helpoin k\u00e4ytt\u00e4\u00e4, eik\u00e4 se ole my\u00f6sk\u00e4\u00e4n kovin korkearesoluutioinen.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, ongelma ei liity nopeuteen, ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n tai intuitiivisuuteen. DS9:n suurimmat ongelmat johtuvat siit\u00e4, ett\u00e4 infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on h\u00e4iri\u00f6altis ja yleisesti ottaen hiomaton. Tulevat ominaisuudet ovat tunnetusti vikana ja jotkut ovat usein t\u00e4ysin k\u00e4ytt\u00f6kelvottomia. DS kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti korjaa n\u00e4m\u00e4 ongelmat ohjelmistop\u00e4ivityksell\u00e4 aikanaan.<\/p>\n\n\n\n

DS9 – Varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kun katsot DS9:\u00e4\u00e4 l\u00e4helt\u00e4, huomaat, ett\u00e4 autossa on paljon mielenkiintoisia muotoilullisia yksityiskohtia, jotka eiv\u00e4t oikeastaan ole lainkaan tarpeellisia. Esimerkiksi joissakin DS9-malleissa on konepellin yl\u00e4reunasta alkava ja konepellin alareunaan asti kulkeva kromikaistale. Ne p\u00e4\u00e4ttyv\u00e4t l\u00e4helle DS-merkki\u00e4, mutta jotkut omistajat valittivat, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ole kunnolla kohdakkain, mik\u00e4 hieman heikent\u00e4\u00e4 ylellisyytt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muita ongelmia ovat muun muassa liian tyylitellyt osat ja suhteellisen ep\u00e4yhten\u00e4inen muotoiluasettelu yleens\u00e4. DS9:ss\u00e4 on keskelle asennetut s\u00e4hk\u00f6iset ikkunakytkimet, jotka on sijoitettu p\u00e4\u00e4llekk\u00e4in, joten et koskaan tied\u00e4, kumpi laskee haluamasi ikkunan. T\u00e4llaiset ongelmat ovat yleisi\u00e4 uusissa autoissa, mutta jotkut eiv\u00e4t pid\u00e4 niit\u00e4 lainkaan ongelmina, vaan pikemminkin jonkinlaisena br\u00e4ndi-identiteettin\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

DS9 – Kilpailevat saksalaiset merkit<\/h2>\n\n\n\n

Useimmat ihmiset, jotka eiv\u00e4t ole kiinnostuneita ostamaan DS9:\u00e4\u00e4, eiv\u00e4t oikeastaan j\u00e4t\u00e4 sit\u00e4 v\u00e4liin mink\u00e4\u00e4n DS9:\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4n asian takia. Todellisuudessa DS9 kilpailee vakavasti suosittujen autojen kanssa, kuten BMW 5-sarjan, Audi A6:n, Mercedes Benzin E-luokan ja Volvo S90:n kanssa. On todella vaikeaa kilpailla autojen kanssa, joilla on n\u00e4in laaja markkina-alue, varsinkin uudelle merkille, jolla ei ole kokemusta luksusautojen valmistuksesta.<\/p>\n\n\n\n

Siksi useimmat ihmiset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t rahansa yksinkertaisesti ostamalla vakiintuneita merkkej\u00e4. Lis\u00e4ksi ihmiset, jotka k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t n\u00e4in paljon rahaa luksusautoihin, ovat yleens\u00e4 uskollisia vain muutamalle merkille. N\u00e4m\u00e4 merkit ovat Audi, BMW ja Mercedes, joten on todella vaikeaa ja ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 DS9 varastaisi saksalaisten keskikokoisten luksusautojen asiakaskunnan l\u00e4hiaikoina.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi emme listanneet DS9:n yleisimpi\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

DS9 alkaa vasta nyt rullata ulos n\u00e4yttelytiloista, ja se saapuu hitaasti yleisille teille sit\u00e4 mukaa kuin me puhumme. On viel\u00e4 liian aikaista sanoa kaikkia mahdollisia ongelmia, joita DS9:ss\u00e4 on. Olemme tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 jotkut omistajat valittivat tietyist\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 mainitsemistamme ongelmista, mutta t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 t\u00e4m\u00e4 on kaikki, mit\u00e4 meill\u00e4 on. Meid\u00e4n on odotettava, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 autoja ostetaan ja k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n pidemp\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 silloin saamme paljon laajemman kuvan.<\/p>\n\n\n\n

Voimme sanoa, ett\u00e4 DS9:n pit\u00e4isi olla kohtuullisen luotettava, koska se jakaa alustansa Peugeot 508L:n kanssa, joka vaikuttaa olevan kohtuullisen luotettava. Lis\u00e4ksi koko DS alkoi tehd\u00e4 paljon parempia autoja, kun se l\u00e4hti Citroenista, sill\u00e4 Citroenin valmistamat DS-autot eiv\u00e4t olleet eiv\u00e4tk\u00e4 viel\u00e4k\u00e4\u00e4n ole lainkaan luotettavia.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa DS9?<\/h3>\n\n\n\n

DS9 on upouusi auto, ja aika moni on osoittanut kiinnostuksensa sen ostamiseen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 et ole yksin. Syy siihen, miksi sinun kannattaa todellakin harkita DS9:n ostamista, on sidoksissa siihen, miten hyvin tehty auto on. Et varmasti ole tottunut ranskalaisvalmisteisiin sedaneihin, joissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n korkealaatuista nahkaa ja verhoilukappaleita, mutta DS9:ss\u00e4 n\u00e4in on varmasti.<\/p>\n\n\n\n

Se saa my\u00f6s paljon sis\u00e4tilaa ja tavaratilaa, ja se saa my\u00f6s vahvat moottorit. DS9 on todella 2000-luvun hybridisedan, jonka pit\u00e4isi kiinnostaa useimpia ostajia. On kuitenkin aina hyv\u00e4 idea odottaa vuosi tai kaksi vain n\u00e4hd\u00e4kseen, miten hyvin DS9 p\u00e4rj\u00e4\u00e4 pitk\u00e4n aikav\u00e4lin luotettavuuden ja mahdollisten ongelmien suhteen.<\/p>\n\n\n\n

Onko DS9 todellinen luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, DS9 on todellinen luksusauto, koska siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kauttaaltaan korkealaatuisia materiaaleja. Jotkut ovat jopa vakuuttuneita siit\u00e4, ett\u00e4 DS9:n sis\u00e4tilat ovat paljon paremmin varustetut kuin Audin, BMW:n ja Mercedeksen. Jotkut haluaisivat mieluummin 6-sylinterisi\u00e4 moottoreita, koska monet keskikokoisen luksusauton ostajat suosivat 6-sylinterisi\u00e4 moottoreita, mutta kukaan ei voi sanoa, ett\u00e4 DS9:st\u00e4 puuttuisi tehoa.<\/p>\n\n\n\n

Yhteenvetona voidaan todeta, ett\u00e4 DS9 on todellinen luksusauto, jolla on todenn\u00e4k\u00f6isesti paikkansa keskikokoisten luksusautojen p\u00f6yd\u00e4ss\u00e4. DS oli tarpeeksi rohkea kilpailemaan luksusautojen raskassarjalaisille, mit\u00e4 useimmat merkit eiv\u00e4t varmasti uskaltaisi edes ajatella.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

DS9 on Ranskassa suunniteltu, mutta Kiinassa valmistettu edustussedan, joka on suunniteltu tuomaan DS:n luksussedanien nykyaikaan. DS9:lle on ominaista ter\u00e4v\u00e4t muotoilulinjat, paljon kromattuja yksityiskohtia, monia pieni\u00e4 muotoilun yksityiskohtia ja melko futuristinen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4921,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4920"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4920"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4920\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4922,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4920\/revisions\/4922"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4921"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4920"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4920"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4920"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}