{"id":4926,"date":"2022-10-03T08:00:31","date_gmt":"2022-10-03T08:00:31","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4926"},"modified":"2022-10-03T08:00:45","modified_gmt":"2022-10-03T08:00:45","slug":"onko-citroen-c5-x-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-citroen-c5-x-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Citro\u00ebn C5 X hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Citroen C5 X on tyylik\u00e4s neliovinen perheauto, joka on suunniteltu palauttamaan Citroenin entinen kunnia maineikkaassa D-autojen markkinasegmentiss\u00e4. C5 X toivoo saavuttavansa kaiken sen, mit\u00e4 Citroen on asettanut tavoitteekseen uusimmilla autoillaan, eli tuoda takaisin vanhat hyv\u00e4t ajat ranskalaisten ”ylellisten” perheautojen parissa. Onko Citroen C5 X siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Citroen C5 X on varmasti j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 uusi auto, joka lupaa nostaa Citroenin aivan uudelle tasolle ja kohti kauan sitten unohdettua luksusasiakaskuntaa. Citroen C5 X n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 erilaiselta, se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 omituiselta, se erottuu edukseen, ja sellaista ei nyky\u00e4\u00e4n n\u00e4e kovin usein. Sin\u00e4ns\u00e4 C5 X on todellakin hyv\u00e4 auto.<\/p>\n\n\n\n

Siin\u00e4 on my\u00f6s suhteellisen tehokkaat, tehokkaat ja suhteellisen pehme\u00e4t moottorit. Ajokokemuksessa keskityt\u00e4\u00e4n ennen kaikkea helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen ja mukavuuteen. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 C5 X ei yrit\u00e4 olla urheilullinen, sill\u00e4 Citroen toivoo saavuttavansa sen tarkemmin kohdennetuilla malleilla.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on viel\u00e4 melkoinen kysymysmerkki, sill\u00e4 C5 X on aivan liian tuore, eik\u00e4 sit\u00e4 voi viel\u00e4 kunnolla arvioida. Hinnaltaan C5 X ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n vakiintuneita luksustarjouksia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa paljon vastinetta rahalle. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, mutta takapenkkien tila on hieman ahdas kaltevan kattolinjan vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C5 X – Voimanl\u00e4hde<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C5 X:n moottoripaletti alkaa 1,2-litraisella 3-sylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on 130 hevosvoimaa ja 169 hevosvoimaa v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori nopeuttaa 0-100 km\/h noin 11 sekunnissa ja saavuttaa 122 km\/h huippunopeuden. Seuraavana vuorossa on 1,6 litran 4-sylinterinen rivimoottori, joka tarjoaa 181 hv ja 184 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori nopeutuu 0-100 km\/h 8,2 sekunnissa ja saavuttaa 134 km\/h:n huippunopeuden.<\/p>\n\n\n\n

C5 X:\u00e4\u00e4 tarjotaan my\u00f6s hybridin\u00e4, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 1,6 litran nelisylinterist\u00e4 moottoria, mutta sen p\u00e4\u00e4lle lis\u00e4t\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6moottori, jonka yhteisteho on 225 hv ja 265 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori on my\u00f6s tehokkain, sill\u00e4 sen kulutus on 78MPG, kun taas bensiinimallien kulutus on 45-50MPG.<\/p>\n\n\n\n

Kaikissa malleissa on 8-vaihteinen automaattivaihteisto, ja kaikki mallit toimivat yksinomaan etuvetoisena. Kaiken kaikkiaan C5 X saa melko tehokkaan ja tasaisen moottoripaletin, mutta dieselmalli olisi hyv\u00e4 lis\u00e4, ja sama juttu koskee my\u00f6s AWD:t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C5 X – muotoilu ja alusta<\/h2>\n\n\n\n

Citroen C5 X noudattaa tuttua Citroenin muotokielt\u00e4, jossa auto pyrkii olemaan erilainen, omalaatuinen ja silmi\u00e4 hivelev\u00e4. Voimme vilpitt\u00f6m\u00e4sti sanoa, ett\u00e4 Citroen onnistui siin\u00e4, sill\u00e4 C5 X n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 aivan samanlaiselta kuin mik\u00e4\u00e4n muu auto tiell\u00e4. My\u00f6s C5 X:n sis\u00e4tilat ovat ainutlaatuiset ja eritt\u00e4in hyvin varustellut, sill\u00e4 autoon saa melkein kaiken, mit\u00e4 haluaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus keskittyy yksinomaan mukavuuteen ja helppok\u00e4ytt\u00f6isyyteen, eik\u00e4 C5 X yrit\u00e4 olla urheiluauto. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 auto on mukava, se selvi\u00e4\u00e4 kuopista todella hyvin ja se pysyy rauhallisena nopeuskuoppien yli. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa kuitenkin sit\u00e4, ett\u00e4 auto rullaa melko paljon kaarreajossa eik\u00e4 se ole lainkaan ketter\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C5 X – Luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

On viel\u00e4 liian aikaista sanoa, onko C5 X todella luotettava auto vai ei, koska se on aivan liian tuore tehtaalta. Meid\u00e4n on odotettava kunnon aikaa, ennen kuin voimme arvioida autoa kunnolla, sill\u00e4 nyt C5 X -malleja ei yksinkertaisesti ole viel\u00e4 paljon liikkeell\u00e4 kaupunkien kaduilla.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut toimittajat valittivat hybridij\u00e4rjestelm\u00e4n kalibroinnista, sill\u00e4 se voi olla nykiv\u00e4\u00e4 ja nykiv\u00e4\u00e4. Joka tapauksessa meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, sill\u00e4 oikeat luotettavuusarviot voidaan tehd\u00e4 vasta, kun auto on v\u00e4hint\u00e4\u00e4n vuoden vanha.<\/p>\n\n\n\n

Citroen C5 X – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Yksi C5 X:n parhaista puolista on sen hintalappu, sill\u00e4 auto alittaa l\u00e4hes kaikki vakiintuneet luksusautot. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 C5 X:\u00e4\u00e4 ei voi oikeastaan verrata mihink\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4 autoista, mutta saat paljon vastinetta rahoillesi, sill\u00e4 auto todella kuroo umpeen kuilun vanhojen Citroenien ja saavutettavissa olevan ylellisyyden v\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, sill\u00e4 autossa on nelj\u00e4 ovea ja takaluukku. Korkeamman ajokorkeuden ansiosta autoon on my\u00f6s todella helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos. My\u00f6s s\u00e4ilytystilaa on runsaasti, mit\u00e4 useimmat perheet varmasti arvostavat.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Citroen C5 X?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t Citroen C5 X:n ulkon\u00e4\u00f6st\u00e4, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti pit\u00e4m\u00e4\u00e4n kaikesta muustakin C5 X:st\u00e4, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 upealta, tarjoaa paljon kaikkea ja siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa perheelle. Meid\u00e4n on kuitenkin pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 luotettavuus on viel\u00e4 tuntematon, ja todenn\u00e4k\u00f6isesti se pysyy sellaisena viel\u00e4 jonkin aikaa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen sinun pit\u00e4isi odottaa vuosi tai kaksi, jos et ole t\u00e4ysin myyty C5 X:st\u00e4, jotta voit lis\u00e4t\u00e4 luotettavuustulokset yht\u00e4l\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citroen C5 X turvallinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Citroen C5 X vaikuttaa todella turvalliselta autolta, sill\u00e4 se on saanut monien t\u00f6rm\u00e4ystestien perusteella erinomaisen viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen. Lis\u00e4ksi C5 X:ss\u00e4 on joukko huippuluokan aktiivisia turvaj\u00e4rjestelmi\u00e4, jotka on suunniteltu pit\u00e4m\u00e4\u00e4n sinut turvassa koko ajan, olitpa sitten liikkeell\u00e4 tai paikallaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko Citroen C5 X luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Citroen C5 X on Citroenin suurin ja ylellisin auto, mutta onko se todellinen luksusauto? Ei, C5 X on todellakin todella hyvin koottu auto, mutta se ei voi kilpailla BMW:n, Audin ja Mercedeksen kaltaisten autojen kanssa. C5 X:n hintalappu ei kuitenkaan ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 huomattava kuin n\u00e4iden kolmen muun merkin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citroen C5 X on tyylik\u00e4s neliovinen perheauto, joka on suunniteltu palauttamaan Citroenin entinen kunnia maineikkaassa D-autojen markkinasegmentiss\u00e4. C5 X toivoo saavuttavansa kaiken sen, mit\u00e4 Citroen on asettanut tavoitteekseen uusimmilla autoillaan,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4927,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4926"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4926"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4926\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4928,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4926\/revisions\/4928"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4927"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4926"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4926"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4926"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}