{"id":4939,"date":"2022-10-04T07:58:14","date_gmt":"2022-10-04T07:58:14","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4939"},"modified":"2022-10-04T07:59:10","modified_gmt":"2022-10-04T07:59:10","slug":"kaikki-uusista-sahkokayttoisista-citroeneista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-uusista-sahkokayttoisista-citroeneista\/","title":{"rendered":"Kaikki uusista s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isist\u00e4 Citro\u00ebneista"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn on merkitt\u00e4v\u00e4 ranskalainen taloudellinen autonvalmistaja, joka tunnetaan omituisista, kaupunkiin suuntautuneista ja futuristisista autoista, jotka pyrkiv\u00e4t tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n mahdollisimman monia asiakkaita. Viime aikoina Citro\u00ebn on n\u00e4hnyt vaivaa investoida paljon rahaa autojensa s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Citro\u00ebnilla on nyt melko merkitt\u00e4v\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autovalikoima, ja me kerromme sinulle kaiken uusista s\u00e4hk\u00f6isist\u00e4 Citro\u00ebnista.<\/p>\n\n\n\n

Aloitamme listan puhumalla uusimmasta ja ehk\u00e4 omituisimmasta Citro\u00ebnista, uudesta Citro\u00ebn AMI:st\u00e4, joka on 100-prosenttisesti s\u00e4hk\u00f6inen mikrokaupunkiauto, joka on suunniteltu edulliseksi ja t\u00e4ydelliseksi vilkkaisiin kaupunkikeskuksiin. Jos haluat jotain hieman aikuisempaa, uusi Citro\u00ebn e-C4 -s\u00e4hk\u00f6auto on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras nykyaikainen Citro\u00ebn EV.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat 100-prosenttisesti s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen monitoimiauton, joka sopii t\u00e4ydellisesti perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, uusi e-Berlingo on ilmeinen valinta, sill\u00e4 se tarjoaa parhaan yhdistelm\u00e4n turvallisuutta, tehokkuutta ja arvoa t\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa. Lopuksi on puhuttava my\u00f6s suuremmasta Citro\u00ebn e-Spacetourerista, jonka tavoitteena on tyydytt\u00e4\u00e4 ne, jotka tarvitsevat jopa 9 istumapaikkaa yhdess\u00e4 paketissa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 Citro\u00ebn tuo l\u00e4hivuosina markkinoille lis\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja, joista yksi mielenkiintoisimmista on varmasti Citro\u00ebn OLI -konsepti. Citro\u00ebnin pit\u00e4isi tuoda l\u00e4hikuukausina markkinoille my\u00f6s C3 electric ja C4 X EV.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn AMI<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn AMI:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on pieni 5,5 kWh:n akku, joka on yhdistetty s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joka tarjoaa huikeat 8 hv ja pysyv\u00e4n nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 AMI:n huippunopeudeksi 28 mph\/45 mph, mik\u00e4 on melko h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4\u00e4. Nopeus 0-60mph on mahdollista vain, jos heit\u00e4t pienen Citro\u00ebn AMI:n jyrk\u00e4nteelt\u00e4. Joka tapauksessa se on hauska kaupunkiauto, joka ei maksa juuri mit\u00e4\u00e4n ja riitt\u00e4\u00e4 kaupunkik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Citro\u00ebn AMI \u2013 Alexander Migl<\/a><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-C4<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-C4 on paljon AMI:t\u00e4 vakavampi, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on 136 hv:n 50 kWh:n akku, joka on nyt vakiona monissa Citro\u00ebnin s\u00e4hk\u00f6malleissa. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 e-C4:n energiankulutukseen, joka riitt\u00e4\u00e4 enint\u00e4\u00e4n noin 218 kilometrin toimintas\u00e4teeseen, ja lataus 20 prosentista 80 prosenttiin 100 kW:n DC-pikalaturilla kest\u00e4\u00e4 noin 23 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

e-C4 saa pysyv\u00e4n nelivetoj\u00e4rjestelm\u00e4n ja yksivaihteisen automaattivaihteen, jossa on peruutusvaihde. Voimansiirtoa lukuun ottamatta 3-C4 on suurin piirtein sama kuin tavallinen C4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on mukava, tilava ja turvallinen. Toki e-C4 painaa hieman enemm\u00e4n ja sen tavaratila on hieman pienempi, mutta muuten kaikki C4-mallit ovat samanlaisia.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Citro\u00ebn e-C4 \u2013 Alexander Migl<\/a><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-Berlingo<\/h2>\n\n\n\n

Jos omistat suuren perheen ja haluat sen olevan mahdollisimman turvallisesti ja mukavasti Citro\u00ebnin valmistamassa s\u00e4hk\u00f6autossa, sinun kannattaa harkita Citro\u00ebn e-Berlingoa. e-Berlingo on saatavana kahtena vaihtoehtona, joko matkustajavaununa, johon mahtuu jopa seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4, tai pakettiautona, jossa on jopa 116 kuutiometri\u00e4 tavaratilaa.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat versiot saavat virtansa e-C4:st\u00e4 tutusta 50 kWh:n akusta, mutta e-Berlingo kest\u00e4\u00e4 jopa 174 kilometri\u00e4 ja tarjoaa 136 hevosvoimaa. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 e-Berlingo on painavampi ja v\u00e4hemm\u00e4n aerodynaaminen kuin e-C4, eik\u00e4 se n\u00e4in ollen pysty saavuttamaan e-C4:n toimintas\u00e4dett\u00e4. Joka tapauksessa e-Berlingo on todella kilpailukykyinen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto\/MPV, joka p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 useimmat segmenttins\u00e4 autot.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Citro\u00ebn e-Berlingo \u2013 Alexander Migl<\/a><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-Spacetourer<\/h2>\n\n\n\n

Suurin 12-paikkainen Citro\u00ebn EV on Citro\u00ebn e-Spacetourer, jossa on my\u00f6s Citro\u00ebnin 50 kWh:n akku ja 136 hv. Parhaassa tapauksessa e-Spacetourerilla voi ajaa jopa 167 kilometri\u00e4, kun taas useimmat ihmiset saavat t\u00e4yteen ladatulla e-Spacetourerilla noin 136 kilometri\u00e4, varsinkin jos kuljetat usein 12 ihmist\u00e4 kerralla.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirtoa lukuun ottamatta e-Spacetourer on pitk\u00e4lti sama kuin tavallinen Spacetourer. On my\u00f6s lis\u00e4tt\u00e4v\u00e4, ett\u00e4 e-Spacetourerin voi nyt ostaa suurimmassa XL-muodossaan, joka tarjoaa suunnilleen saman toimintas\u00e4teen kuin tavallinen e-Spacetourer.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Citro\u00ebn e-Spacetourer \u2013 Alexander Migl<\/a><\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin Citro\u00ebn e-C3 tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-C3 on jo esitelty yleis\u00f6lle, mutta tuotantodebyytti tapahtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti vuoden 2023 ensimm\u00e4isell\u00e4 tai toisella vuosinelj\u00e4nneksell\u00e4, jotkut ennustavat huhtikuun lopulla tai maaliskuun alussa. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 e-C3:een on tulossa my\u00f6s 50 kWh:n akku ja 136 hv. Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan e-C3:n toimintamatka t\u00e4ydell\u00e4 latauksella on noin 220 mailia.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4\u00e4mme odottamaan, aikooko Citro\u00ebn laajentaa e-C3:n valikoimaa sek\u00e4 pienemmill\u00e4 ett\u00e4 suuremmilla akuilla, jotta se voisi kilpailla useimpien Peugeotin ja Renaultin s\u00e4hk\u00f6isten kilpailijoiden kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Milloin Citro\u00ebn OLI tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Upouusi Citro\u00ebn OLI on paljastettu yleis\u00f6lle vasta muutama p\u00e4iv\u00e4 sitten, mutta se ei ole tulossa tuotantoon l\u00e4hiaikoina. Citro\u00ebn OLI on toistaiseksi konseptiauto, ja sen olemassaolon tarkoitus on esitell\u00e4, mit\u00e4 suuritehoinen, hy\u00f6tyajoneuvo ja melko edullinen Citro\u00ebn CUV voi tarjota.<\/p>\n\n\n\n

OLI n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kompaktilta crossoverilta, ja siin\u00e4 on my\u00f6s 50 kWh:n akku, jonka pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 250 mailin toimintas\u00e4teeseen, sill\u00e4 OLI painaa vain noin 2200 kiloa, mik\u00e4 on todella kevyt mille tahansa s\u00e4hk\u00f6autolle. Oli miten oli, OLI on toistaiseksi vain konseptiauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 emme n\u00e4e sit\u00e4 kaduilla viel\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n aikaan, jos edes koskaan.<\/p>\n\n\n\n

Milloin Citro\u00ebn e-C4 X tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-C4 X tulee tuotantoon vuoden 2022 lopulla ja vuoden 2023 alussa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se saa my\u00f6s 50 kWh:n akun, jonka olemme n\u00e4hneet kaikista aiemmin mainituista Citro\u00ebnin s\u00e4hk\u00f6autoista. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa 136 hevosvoimaa ja parhaimmillaan noin 210 kilometrin toimintas\u00e4dett\u00e4 aerodynamiikan ja yleisen tehokkuuden ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

e-C4 X eroaa tavallisesta C4:st\u00e4 siin\u00e4, ett\u00e4 se on hieman suurempi, tilavampi, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi ja kiistatta paremman n\u00e4k\u00f6inen auto. e-C4 X:n rinnalle tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti aikanaan my\u00f6s e-C5 X, sill\u00e4 C5 X on Citro\u00ebnin uusi lippulaiva.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn on merkitt\u00e4v\u00e4 ranskalainen taloudellinen autonvalmistaja, joka tunnetaan omituisista, kaupunkiin suuntautuneista ja futuristisista autoista, jotka pyrkiv\u00e4t tyydytt\u00e4m\u00e4\u00e4n mahdollisimman monia asiakkaita. Viime aikoina Citro\u00ebn on n\u00e4hnyt vaivaa investoida paljon rahaa autojensa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4945,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[55],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4939"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4939"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4939\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4946,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4939\/revisions\/4946"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4945"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4939"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4939"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4939"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}