{"id":4967,"date":"2022-10-05T13:23:12","date_gmt":"2022-10-05T13:23:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=4967"},"modified":"2022-10-05T13:23:15","modified_gmt":"2022-10-05T13:23:15","slug":"kaikki-tayssahkoisesta-volkswagen-id-xtreme-off-road-mallista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-tayssahkoisesta-volkswagen-id-xtreme-off-road-mallista\/","title":{"rendered":"Kaikki t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6isest\u00e4 Volkswagen ID Xtreme off-road -mallista"},"content":{"rendered":"\n

Harrastajille autot ovat paljon muutakin kuin vain pisteest\u00e4 A pisteeseen B kulkevia koneita, ja Volkswagen ID. Xtreme on t\u00e4st\u00e4 t\u00e4ydellinen esimerkki. T\u00e4m\u00e4 konsepti paljastettiin juuri, ja se osoittaa, kuinka modulaarinen ja kyvyk\u00e4s nykyinen VW MEB -alusta on. VW esitteli ID. Xtremen n\u00e4hd\u00e4kseen, miten yleis\u00f6 reagoi siihen, jotta se voisi ehk\u00e4 jopa tehd\u00e4 siit\u00e4 sarjatuotantoauton.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole ensimm\u00e4inen kerta, kun VW p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4 tehd\u00e4 auton vain esitell\u00e4kseen, mihin se pystyy. VW ID. R -kilpa-auto esiteltiin muutama vuosi sitten, ja se on edelleen kaikkien aikojen tehokkain ja suorituskykyisin VW. VW ID. Xtreme perustuu ID. 4 GTX -perheautoon, mutta siin\u00e4 on enemm\u00e4n tehoa ja tiettyj\u00e4 erikoisominaisuuksia, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 maastokelpoisen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW ID. Xtreme on periaatteessa VW ID. 4 GTX, ja siksi siit\u00e4 voisi tulla sarjatuotantoauto, jos kiinnostusta riitt\u00e4\u00e4. ID. Xtreme on varustettu suuremmalla maavaralla, vahvistetuilla renkailla, vahvistetulla jousituksella ja leve\u00e4mmill\u00e4 py\u00f6r\u00e4nkaarilla, h\u00e4rk\u00e4palkilla, kovemmalla alustalla ja valtavalla LED-valopalkilla katolla.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan VW ID. Xtreme on todella hieno off-road-luomus, ja toivottavasti saamme n\u00e4hd\u00e4 sen ajettavana muodossa tai toisessa. Vaikka n\u00e4in ei koskaan tapahtuisikaan, VW hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 varmasti kaikkia VW ID:n my\u00f6t\u00e4 saatuja kokemuksia. Xtreme-hankkeesta saadut hy\u00f6dyt muissa, v\u00e4hemm\u00e4n \u00e4\u00e4rimm\u00e4isiss\u00e4 autoissa.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Xtreme – Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID. Xtreme saa 82 kWh:n akun, joka on yhdistetty kahteen s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joista toinen on etuakselilla ja toinen taka-akselilla. VW ID. Xtreme on 382 hv, mik\u00e4 on per\u00e4ti 82 hv enemm\u00e4n kuin ID. 4 GTX. N\u00e4in ollen VW ID. Xtreme on tehokkain ID. sarjan auto lukuun ottamatta edell\u00e4 mainittua ID. R -kilpa-autoa lukuun ottamatta.<\/p>\n\n\n\n

Voima l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n kaikille nelj\u00e4lle py\u00f6r\u00e4lle ja ID. Xtreme tukee my\u00f6s maksimissaan 175 kW:n DC-pikalatausnopeutta, mik\u00e4 mahdollistaa ID. Xtreme latautua 20 prosentista 80 prosenttiin vain 30 minuutissa. Jos kytket sen tavalliseen kodin vaihtovirtapistorasiaan, voit ladata sen noin 8-9 tunnissa.<\/p>\n\n\n\n

VW ei paljastanut mit\u00e4\u00e4n tietoa siit\u00e4, kuinka suuren kantaman voi saada VW ID. Xtreme, mutta tehon lis\u00e4yksen vuoksi Xtreme-ajoneuvon toimintas\u00e4teen pit\u00e4isi olla hieman pienempi kuin tavallisella ID:ll\u00e4 saavutettava 245 mailin toimintas\u00e4de. 4 GTX.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Xtreme – Suunnittelu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Merkitt\u00e4vimm\u00e4t muutokset tavallisen ID.4 GTX:n ja ID. Xtreme on muotoilussa, sill\u00e4 ID. Xtreme k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 erityisi\u00e4 3D-tulostettuja osia, jotka levent\u00e4v\u00e4t py\u00f6r\u00e4koteloita ja tekev\u00e4t auton asennosta paljon vakavamman. Etupuskurissa oleva h\u00e4rk\u00e4palkki kertoo heti, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on maastoauto, puhumattakaan uudesta koko katon levyisest\u00e4 LED-palkista.<\/p>\n\n\n\n

Henkil\u00f6tunnus. Xtreme on my\u00f6s maalattu erityisell\u00e4 puoli-digitaalisella camo-v\u00e4rill\u00e4, joka saa auton n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n entist\u00e4kin tarkoituksenmukaisemmalta. Pari hy\u00f6tyvannetta, vahvistettu jousitus ja alusrakenne sek\u00e4 t\u00e4ysin erilainen etupuskuri tekev\u00e4t ID. Xtreme n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 t\u00e4ysin erilaiselta pedolta verrattuna tavalliseen ID:hen. 4 GTX.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

VW ID. Xtreme – Luotettavuus ja yleiset ongelmat.<\/h2>\n\n\n\n

VW ID. Xtreme ei ole sarjatuotantoauto, joten luotettavuudesta ei voida puhua. Koska t\u00e4m\u00e4 auto kuitenkin perustuu ID.4-malliin, voimme sanoa, ett\u00e4 sen pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 aikaa, mutta tietyist\u00e4 asioista kannattaa puhua.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin koko ID.-perheell\u00e4 on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 jarruihin liittyvist\u00e4 ongelmista, erityisesti ID. 4. S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat my\u00f6s melko yleisi\u00e4 koko mallistossa, samoin turvav\u00f6iden ja joskus jopa ajovalojen ongelmat. Koska ID. Xtreme jakaa suurimman osan n\u00e4ist\u00e4 osista tavallisen ID.4-mallin kanssa, voimme odottaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat mahdollisesti ongelma.<\/p>\n\n\n\n

VW ID. Xtreme – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

VW ID. Xtreme ei ole auto, jonka voi ostaa, sill\u00e4 se ei ole t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 edes tieliikennelupaa. Se on vain konseptiauto, joka on tehty esittelem\u00e4\u00e4n, mit\u00e4 VW voisi tehd\u00e4, jos se tekisi vakavasti otettavan maastoauton. Ei ole 100-prosenttisen selv\u00e4\u00e4, tekeek\u00f6 VW t\u00e4m\u00e4n ker\u00e4t\u00e4kseen tarpeeksi kiinnostusta ID:n ymp\u00e4rille. Xtreme\u00e4, jotta he voisivat jopa myyd\u00e4 sit\u00e4 joskus my\u00f6hemmin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6ss\u00e4 sama kuin ID. 4, mik\u00e4 tarkoittaa paljon istumapaikkoja edess\u00e4 ja takana sek\u00e4 paljon tilaa auton lastiosastolla.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Voinko ostaa Volkswagen ID. Xtreme?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, et voi. Kuten aiemmin mainittiin, VW ID. Xtreme on vain konseptiauto, eik\u00e4 sit\u00e4 ole tulossa ostettavaksi l\u00e4hiaikoina. Kyseess\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti vain VW:n tulevien projektien koealusta ja keino esitell\u00e4, mit\u00e4 VW voi tehd\u00e4 yh\u00e4 suositummassa maastoautosegmentiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita sit\u00e4, ett\u00e4 ID. Xtreme ei tule lopulta ostettavaksi, koska riitt\u00e4v\u00e4 ostajien kiinnostus voisi motivoida VW:t\u00e4 valmistamaan VW ID:n. Xtreme autoksi, jonka kuka tahansa voi ostaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volkswagen ID. Xtreme parempi kuin ID. 4 GTX?<\/h3>\n\n\n\n

Verrattaessa ID. Xtreme ja ID. GTX:\u00e4\u00e4n on kuin vertaisi omenoita appelsiineihin. N\u00e4m\u00e4 kaksi perustuvat todellakin samaan alustaan, mutta ID. Xtreme on suunniteltu seikkailuun, maastoajoon ja hauskanpitoon, kun taas tavallinen ID. GTX on maantieauto.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 ID. GTX on paljon parempi toimintas\u00e4teen, mukavuuden ja turvallisuuden suhteen, kun taas ID. Xtreme on parempi maastoajossa, hy\u00f6dyllisyydess\u00e4 ja k\u00e4ytett\u00e4vyydess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miksi autonvalmistajat tekev\u00e4t konseptiautoja?<\/h3>\n\n\n\n

Ensi silm\u00e4yksell\u00e4 saattaa tuntua oudolta, ett\u00e4 niin monet autonvalmistajat tekev\u00e4t konseptiautoja, jotka eiv\u00e4t koskaan tule n\u00e4kem\u00e4\u00e4n p\u00e4iv\u00e4nvaloa ja ovat siten vain kuluja yrityksen budjetille. N\u00e4m\u00e4 autot her\u00e4tet\u00e4\u00e4n kuitenkin henkiin, jotta tuotemerkin suosio kasvaisi, nykyisi\u00e4 autoja markkinoitaisiin paremmin, esitelt\u00e4isiin uutta teknologiaa ja ne tulisivat mahdollisesti jopa ostettaviksi joskus tulevaisuudessa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Harrastajille autot ovat paljon muutakin kuin vain pisteest\u00e4 A pisteeseen B kulkevia koneita, ja Volkswagen ID. Xtreme on t\u00e4st\u00e4 t\u00e4ydellinen esimerkki. T\u00e4m\u00e4 konsepti paljastettiin juuri, ja se osoittaa, kuinka modulaarinen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4972,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4967"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4967"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4967\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4973,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4967\/revisions\/4973"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4972"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4967"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4967"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4967"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}